Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz bitpork #70049 üzenetére
Ismerve a kedvesvezetőt és fanatikus híveit, én attól tartok inkább eszakkorea az ő céljuk.
Meg azt nem tudom, hogy ha nagyjából végbemegy ez a jól haladó államosítás, és minden a szaros és tarsai kezén lesz, akkor beindul a tervgazdasag? Vagyis hülye vagyok, már beindult, csak hogy akkor úgy rendesen.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Megvót a 340.
Lassan lehet lapátolni a kazánokba.
Ki fogad arra hogy még tavasszal meg lesz a 350?[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
válasz FehérHolló #70056 üzenetére
Na igen, a természet igazságos mindig:
-akinek rossz a hallása, jobb a látása
-akinek rossz a látása kifinomultabb a szaglása
-akinek rövidebb a ball lába, hosszabb a jobb.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
BlacKSouL
addikt
válasz concret_hp #70054 üzenetére
Ismerősöknek pont ezt írtam. Tavasz 350, nyár 360, Karácsony 400, jövőre meg csillagoség.
Gyerekkoromban mikor ismerkedhettünk már a "külföldi pénzekkel", mindig csodálkoztam, hogy melyikért hány magyar pénzt kell adni. Hogy a Jen volt nagyjából 1:1, és a legdurvább a Kuwaiti Dínár volt akkor 1:400 körül. De ha jól emlékszem mikor 1994 áprilisban Angliába mentünk, tán a Font is valahol 150 körül volt.
Na mindegy, az elvtársak tudják micsinálnak, hogy jó legyen.
Nekik.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tildy
nagyúr
Beszéljünk az időjárásról egy picit, úgyis rég volt már téma. Pénteken este érkezem. Remelem jövő héten hűvös lesz és esik végre a ho
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
parandroid
nagyúr
Hó legfeljebb akkor lesz, ha lecsap ránk valami extrém ciklon. Ez van, ha havat akar látni valaki, fel kell menni a hegyekbe. Ezt a részét spec nem nagyon bánom az éghajlatváltozásnak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #70064 üzenetére
Ez sajnos igy van, BPn 3 napot volt ho Decemberben, és eddig ennyi.
En amugy bánom, mert a havas idő sokkal jobb; mint amikor 3 fokban van para meg köd.
Same rules apply!
-
Hah! Szóltak a fanfárok h csitul a vírus meg inden erre egy napalatt 15k megbetegedés és majdnem rekord halálozás. Nem értem egyáltalán hogyan bízhatnak bármiben amit Kína ad ki.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nagyúr
válasz EQMontoya #69914 üzenetére
na, kijött a friss adat, 4,7% az infláció. Ehhez párosul a nagyszerű 0,9%-os alapkamat. Illetve ez mutatja, hogy milyen mesés reálhozamot hoz az 5%-os szuperállampapír.
Persze az alelnök kiállt bullshitelni. Mondjuk jó jel, hogy kevesebbet bullshitelt, mint eddig, de persze kamatemelésről továbbra sincs szó, szóval szerintem max a gyengülés lendülete szakad meg egy picit.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
nagyúr
válasz kraftxld #70068 üzenetére
nem tudom. elfogadják azt új zélandon?
(asszem a 24 c. sorozat 3. évadában volt egy olyan jelenet, hogy a terrorista-gyanús családhoz egy táskányi euró került, és gyönyörű volt a reakció... "what's this?" "European money" "I don't need this shit, give me real money!"[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
parandroid
nagyúr
-
BlacKSouL
addikt
válasz fokukac #70067 üzenetére
Jelenleg egyébként mi a lakosság számára a valódi elérhető befektetetési lehetőség? Mert ha valaki 8 éve minden vagyonát euróba tette, az azóta ugye ok, de ez azt hiszem ritka, sőt az átlagember átlagfizetésből tőzsdére se rohant, hogy 10-15 évre befektessen. Illetve akinek szerencséje volt és 6 éve vehetett egy házat lakást nem lakhatási hanem befektetési céllal, az most már vagyonos, de ebből is az átlagnál kevesebb van. Nyilván a lakosság, az átlagember a politika számára csak szükséges rossz, tehát teljesen ellentétes pénzügyi, gazdasági érdekek is lehetnek, lásd az elmúlt évek, de ha maga az egyén párnahuzat helyett keres valamit mit talál? 1-3 millát pl. nem viszel tőzsdére 2-5 évre.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
válasz BlacKSouL #70072 üzenetére
Az EKB negatív kamatot alkalmaz már évek óta tudtommal, uh ha valakinek ojróban állt a pénze az csak fogyott sajnos. Vagy legalábbis a Unicreditnél megmondták nekem h EKB hozam(igazából viszem) van. 3-6-12 hónap lekötés és a számlány hagyottra is ezt mondták.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
concret_hp
addikt
válasz BlacKSouL #70072 üzenetére
angol tanfolyam pl.
miert ne vinnel par millat tozsdere? nyilvan ha tudod h 2 ev mulva autot akarsz venni a penzbol, akkor nem...
egyebkent a 2 legjobb befektetes az oktatas es az egeszsegbe fektetes szvsz (sport).
vicces egyebkent kiszamolni, hogy mennyi egy diploma 'konyv szerinti erteke'.
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
BlacKSouL
addikt
Na Ábel.. [link]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #70076 üzenetére
szép.
97-ben voltam Gyergyóban egy hetet, ott is mindenfelé voltak ilyen letarolt hegyoldalak, ahol mint a fogpiszkálók voltak eldőlve a fák...
De volt a 2010-es évek elején a magas tátrában is ilyen, csak ott nem engedték kivágni / elszállíttatni a kidőlt fákat, ebből aztán az lett, hogy elözönlötték az egészet a szúk, amik aztán a meglévő erdőket is károsították... szóval nem véletlenül kérik a gyorsítást.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz concret_hp #70075 üzenetére
igazad van, a tőzsdén az átlagembernek bármikor szert lehet tenni egy kisebb összegre. Csak ehhez általában egy nagyobb összeggel kell kezdeni
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz concret_hp #70079 üzenetére
jó, de azért egy ~11 éves rallin vagyunk túl, mely során háromszorozódtak a világ tőzsdeindexei. Szerinted mekkora az esély, hogy mondjuk 5 éves távlatban nem visszaesés (vagy stagnálás) lesz a vége? Szerintem nem nagyon lehet jó szívvel ajánlani ezt a dolgot most.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
concret_hp
addikt
válasz fokukac #70080 üzenetére
ha beüt a válság, akkor max nem kapsz osztalékot, azt' csá, bár én ezeket "életem végéig" számolom, nem pár évre...
viszont azon teljesen kár panaszkodni (nem mintha máson sok értelme lenne), hogy a kockázatmentes reálhozam jelenleg negatív, vagy épp 0.
és ismétlem magam pár millát azt oktatásba meg egészségbe érdemes fektetni
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
nagyúr
-
FehérHolló
veterán
válasz EQMontoya #70086 üzenetére
VAG-nál és egyéb nagyobb OEM-eknél (pl.: Toyota, Daimler) már 5 éve létezik működő prototípus a level 4 önvezetésre, mass over-the-air software update-re és az előfizetés alapú funkció aktiválásra. Előző kettőt láttam és próbáltam testközelből, utóbbit pedig véleményezésre küldték.
Teszla azzal került versenyelőnybe, hogy magasról tett az in-house tesztelésre és a jogi háttérre. 4 éve ültem olyan proto A6-osban a hátsó ülésen egy laptoppal, ami Ingolstadt és Nürnberg között rótta a köröket sofőr nélkül, GPS alapján (+radar + lézer + monovideo). Csak nem mindegy, hogy évi több millió ilyen autót küldenél/küldesz közútra, vagy csak 100k-t.[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
nagyúr
válasz FehérHolló #70088 üzenetére
nekem úgy tűnik, hogy a tesla sok-sok béta user-rel operál : )
De én nem értek hozzá, és nem is ültem még soha teszlában (csak minden nap elsétátok egy mellett az irodaházban, ahol az egyik leggazdagabb magyar parkol, és külön embere van, akinek kb. az a munkaköri leírása, hogy tölti a teszlát).Bennem a teszlában a hype zavar, meg, hogy az egészet eladják zöldnek. Szerintem 300 lóerős, 2 tonnás autókat gyártani sosem lesz zöld, és az is kérdés, hogy mi lesz 15 év múlva ezzel a kurva sok akkumulátorral, de ők ezt mégis eladják, epöl-ösen.
A másik meg, hogy most mindenki azt hiszi, hogy ez a cég jövő. Értem, fenszi, mint az epöl, de azért nem látom a százmilliókat, akik 25 millás autót szeretnének venni. Majd ha lesz 6 milliós, akkor talán, de úgy meg nem érné meg annyira.... A részvényárfolyam / cégérték pedig szintén egy hihetetlen kategória egy cégtől, ami létezése során már két negyedévben termelt profitot, de hiába gyárt nagyságrendekkel kevesebb autót, mint a Toyota (kb. a 3,4%-át), ugyanannyit ér (vagy többet). Szóval a piac most igazából azt árazza, hogy a cég a 27-szeresére fog még növekedni nagyon gyorsan.
Hát én ezzel egy picit szkeptikus vagyok. Mondjuk, eleve mindennel az vagyok, szóval, nincs itt semmi látnivaló. Majd 10 év múlva megmondom, hogy Teszlát kellett volna venni.amúgy igazából az egész autóipart nem értem, miért kell ezt ennyire erőltetni. Akkor már inkább a benzines hibridet nyomnák, az sokkal használhatóbb alternatíva lehetne. Értem, a CO2, de a közúti közlekedés annyira kis százalékát adja, hogy igazából jelentéktelen... A kocsi pedig csak egyre nőnek. Na, megyek is, iszom még egy pohár rozét.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Tothgera30
Ármester
válasz fokukac #70089 üzenetére
...amúgy igazából az egész autóipart nem értem, miért kell ezt ennyire erőltetni. Akkor már inkább a benzines hibridet nyomnák, az sokkal használhatóbb alternatíva lehetne... - Szívó benzinmotorral talán. De ahogy haladunk, és a downsizing eléri csúcsát, drágán javítható és komplikált részegységekből álló autókat fog eredményezni. Használt piacon átlag család számára pedig jelenleg az egyik legkellendőbb az atmoszférikus nyomással töltött benzinmotorral vagy elektromos motorral szerelt szgk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
parandroid
nagyúr
válasz bitpork #70091 üzenetére
Autóipar legalább (a botrányok hatására ugyan, de) beismerte, hogy hozzátesznek ahhoz, hogy szar legyen a levegő, amit belélegzünk. ‘Könnyű’ helyzet, mert az autó még mindig kvázi luxuscikk, ahol meg nem, ott meg mindegy, mert az étolajtól a fűtőolajon át a disznóvizeletig kb bármit hajlandóak lennének beletölteni a kikötött egr-es, kormot pöfögő bontószökevényekbe. És ezzel el is érkeztünk az igazi problémához, mert ezek azok a népek (na, ha ebből nem lesz fehér, keresztény, hetero-botrány...), akik a kályhában is hajlandóak bármit elégetni, és a rossz minőségű fa, meg szar lignit még mindig a jobbik eset, aztán csodálkozunk, hogy kaparja a torkunkat a füst telente. Na meg aztán ők is mutogatnak tovább a szénerőművekre, meg a hajóforgalomra, meg a repülőkre, meg... és megy ez a végtelenségig, tenni meg nem tesz senki semmit. Na, most az autóiparban végre történik valami. Lehet, hogy rossz megoldás, lehet, hogy kiderül, hogy megint irányt kell váltani, biztosan jön ennél jobb is, de legalább belátták, hogy így nem mehet, és léptek. Most jöhetnek a többiek: fűtés, villamosenergia-előállítás, mezőgazdaság, szállítás; van gond elég, mindenkinek a saját szemetére kéne koncentrálnia, és nem a másikra mutogatni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #70092 üzenetére
Az én olvasatomban a társadalom fordítva ül a lovon a kérdés szempontjából. Ha valamiről tudom hogy nagyobb része van a problémában akkor értelem szerűen azt próbálom csökkenteni mert ott a kicsi csökkentés is sokkal jelentősebb lehet. Tehát eur3 ig teljes tiltás és a fűtéskorszerűsítés lenne a jobb megoldás ahogy én látom. Ezzel az iránnyal bőségesen lenne lehetőség a gondolkodásra és a zöldülésre egy időben.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nagyúr
válasz bitpork #70093 üzenetére
> eur3 ig teljes tiltás
Ezzel az a nehez (peldaul), hogy a rosszabb anyagi helyzetben levoket bunteted aranytalanul. Persze nezd meg Hamburgot peldaul, ott rendesen bekemenyitettek.
Nyilvan nem egyszeru tema ez az egesz, raadasul keveredik a globalis klimaproblema a helyi szennyezes problemajaval (az elektromos autok trivialisan hatekonyak az utobbit tekintve, viszont meg sok melo lesz, amig az elsot tekintve is lesz impactjuk).
> Semmilyen átmenetet nem képzelnek el.
Siman lehet, hogy az atmenetet 1980-ban kellett volna kezdeni. Eleg jelentos tudomanyos konszenzus van arrol, hogy el vagyunk kesve. Ha meg el vagyunk kesve, akkor nem lesz sima atmenet.
> Szóval a piac most igazából azt árazza, hogy a cég a 27-szeresére fog még növekedni nagyon gyorsan.
A piac azt arazza, szerintem, hogy van egy piac, ami potencialisan szazszorosara fog novekedni egy evtizeden belul, es ezen a piacon van egy ceg, akinek gyakorlatilag semmilyen lathato konkurenciaja nincs.
Pelda: Toyota. Egy Toyotat hogy allitasz at nagyreszt elektromos autogyarra?
- Kellene rendes szoftvert gyartani, mert ez lesz az elvaras; namost egyreszt latott valaki mar 2020-as Toyota fedelzeti infotainmentet? Kb. 10 evvel van lemaradva az okostelefonoktol. Latott mar valaki olyan nagy ceget, ami sikeresen alakult at modern szoftvercegge? Nem sok ilyen van.
- Le kellene epiteni az ICE infrastrukturat, es helyette felepiteni a BEV infrat. Ezt hogy csinaljak? Meg lehet oldani, de nagyon keves olyan menedzsment van, aki kivonja a toket egy (meg) nyereseges szegmensbol. Lehet persze hitelbol is, szerintem az kellene csinalniuk a mostani gyaraknak, hogy a brutal alacsony kamatok mellett vegulis hitelbol felhuzni egy parhuzamos 'Toyotat', etc.while (!sleep) sheep++;
-
-
nagyúr
-
"Siman lehet, hogy az atmenetet 1980-ban kellett volna kezdeni. Eleg jelentos tudomanyos konszenzus van arrol, hogy el vagyunk kesve. Ha meg el vagyunk kesve, akkor nem lesz sima atmenet."
MOD
Hozhatnék olyan példát ami könnyen érthetővé tenné, de nem akarom 18+-l megrontani az OFFtopikot. Maradjunk annyiban, hogy sokan gondolnak sok mindent de ettől még nem biztos hogy a sokminden mindenre is megoldás. Átmenet nélkül csak nagyobb baj lesz.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen