-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz K Norbi #12196 üzenetére
Mert egyszer ezt leírta valaki, azóta sok embernek vesszőparipája lett, csak a gyári...
Csak azt felejtik el hogy sem a fosvágen, sem a Toyota nem gyárt olajszűrőt például, de fékbetétet sem. Csupán annyi történik hogy rábízza a feladatot egy olyan cégre akinek ebben sok tapasztalata van pl Mann filter, de ezek a cégek sem debilek, nem gyártanak külön a négy nullás autóba meg a saját márkás dobozba, csak az autógyár rábacca a saját sápját, hiszen az egyszer eladott autóból nem lesz fix bevétel.
Érted már? Aztán idetéved egy fogalmatlan és beemeli hogy csak a gyári...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Asbee
veterán
válasz 2ozzmexy #12201 üzenetére
Ez azért nagyon nem így van. Teljesen más a minőségbiztosítása egy gyári alkatrésznek. És igen, van hogy külön gyártják a gyárit és a nem gyárit, hiába egy cég. Pl egy célszerszám kopása miatt már nem fér bele a gyári minőségbiztosítási elvárásba, de utángyártottba még jó. Sokszor ilyenkor van a kiköszörült, kisarírozott gyári számú “gyári” alkatrész. Vagy a selejt kérdés. Pl Suzuki levegőcső, pár db selejtnél már kuka az egész láda, heti laborvizsgálat van, keverék tárolása is más, nem gyárinál csak kiszedik őket, többi mehet és negyed-fél éves vizsgálat. Ebben dolgozom, rálátok. De amúgy beszélgess pár szerelővel, miért terjed egyre inkább ez a csak gyári vonal.
A Conti romániában gyártott vezérlését ha fizetnének sem rakatnám autóba. Rengeteg a gond velük. Szar a szíjj, nem jó a lézer gép, rossz helyen a jelölés és társai. De jóvanazúgy. És lehetne még sorolni.[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
+ 1
Autóipari minőségbiztosításban dolgozom. Olyan hajmeresztőt is láttam már, hogy pl a Mann márka felvásárol egy kisebb (alacsony minőségű, olcsóbb) szűrőket gyártó céget és azzal gyártatja a Mann cuccokat míg a Mann saját gyárában az OEM cuccok gyártódnak. Minden csak a pénzről szól.
De az Aldis téliszalámit is a Pick gyártja és megsincs olyan jó ize, mint bármelyik Pick szaláminak
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz 2ozzmexy #12204 üzenetére
Miért ne lehetne leírni, ha egyszer ez a valóság? Senki sem mondta mindig mindenből csakis a gyárit, de vannak olyan alkatrészek amiknél érdemes megfontolni vagy egyszerűen nincs hosszabb távon jól működő alternatíva. Főleg ha olyan szerelője van az embernek, aki hozott alkatrészből is megcsinálja. Megvannak már a beszerzési források, ahol egész vállalható áron lehet beszerezni őket.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
2ozzmexy
aktív tag
Rendben, meggyőztetek, én hiszek nektek, mert nem értek hozzá.
Csak a gyári, máris megyek leengedem a bimmerből a castrol edge-t meg kidobom belőle az utángyártott szűrőket és irány a Wallis, csak lesz BMW logós olajuk valahol...
Holnap meg leengedem a Motul Eco-lite-ot a Vitarából és kidobom belőle az OEM szűrőket, megy vissza a gyári Mahle és az Ecstar 5w30..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tibbike01
őstag
válasz 2ozzmexy #12209 üzenetére
Én is utángyártott szűrőt használok és nem VW logós olajat, ennek ellenére mégis tudom és elfogadom a tényt, hogy a gyári minőségtől egyik sem jobb. Szerintem ez a "csak a gyári" szöveg ragadt be nálad. Vannak jól sikerült utángyártott alkatrészek, amiket örömmel lehet használni. Ez is tény és ezt itt senki nem cáfolja.
[ Szerkesztve ]
-
erik365
aktív tag
Sziasztok!
Ha már így pörög a fórum, segítsetek már olajválasztásban. Fiat 9.55535-S2 szabvány legutoljára Motul X-Clean 5w-40 gen2 volt. Ez már nem tudja ezt a szabványt, a gen1-re nem térnék már vissza. Külföldi fórumokon olvasva ott az S2 szabványt egybemossák az M2-vel. Magyarul ott használják 1.4T-jet-be az 5w-40 X-Cess olajat is. Ami az én olvasatomban jobban adalékolt olaj az X-Clean-nél.
Köszönöm.1.4 T-jet M32
-
molnarpeter
nagyúr
válasz erik365 #12213 üzenetére
Nekem gyanús, hogy a Fiat nem a motort változtatta meg, hanem az olajat, a részecskeszűrős dízelek miatt. Szóval a régebbi minősítés is valószínű jó, sőt egy ideig az lehetett a konkrét előírás. Lehet előkeresem, lehet nem, Grande nekem még eggyel régebbi kézikönyvet kapott.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #12215 üzenetére
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #12225 üzenetére
Most vegyél Mahlet.
Legközelebb Mann t.
Utána Hengst.
Hasonlítsd össze őket.Nézd meg melyik a gusztább.
Számold meg a lamellákat.
Melyiken van több.
Tömítése melyiknek igényesebb.
Ilyenek😁Pl
Havernak az Audi A4 Bosch Italy a gyári.
De basszus olyan igénytelen az a szűrő.
Mint valami alsó polcos no name lenne.Minőségre a Mann levegő oda vissza veri.
Sőt még a Hengst is. -
erik365
aktív tag
válasz molnarpeter #12216 üzenetére
Szóval benzinesbe, nyugodtan mehet a régi M2-es szabvány ha jól értem?
Főleg, hogy ebbe nincs semmiféle DPF.[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
erik365
aktív tag
válasz molnarpeter #12229 üzenetére
Akkor kap egy jó 5w-40 X-cess gen2-es olajat.
Köszönöm, ráadásul ez sokkal jobban adalékol mint a C3-as X-clean.1.4 T-jet M32
-
Dalion
tag
Sziasztok!
5w30 A5/B5 (vagy jobb) specifikációjú olajat keresek Kia Ceed (JD - 2016) típusba.
Eddig Meguin Surface Protection és Liqui Moly Special tec-et próbáltam, mindkettőt elkezdi csipegetni (átlag 1 dl/1000km ami tudom még nem a vészes kategória) 5000 km után 60% város/40% országúti felhasználás mellett.
Kijött már az új A7/B7 ACEA szabvány is, de ilyen olaj még ritka, mint a fehér holló.
Most épp a Totachi-val szemezek ami szóba jöhetne, jelenleg elég olcsó is.Létezik ezeknél jobb választás?
Mindig megnézem a product specit is és olyat keresek ami magas TBN mellett a lehető leghígabb.Köszönöm!
-
Dalion
tag
válasz grizlisandor #12236 üzenetére
Ezt tudom, de ez szerintem semmivel sem jobb az említetteknél, én azt keresem ami a létező legjobb ebben a kategóriában, ha van ilyen és nem csak a flakonon lévő felirat ami változik .
-
diegho
nagyúr
Sziasztok,
Az új Kuga már átlépte a 10k-t és természetesen a gyári 2 év 30k helyett 15k lesz a periódus, de ezt nem feltétlenül szeretném márkaszervízben csináltatni, hanem a jól bevált független szervízben.
Csak olajat és olajszűrőt akarok cserélni a köztes időben, a kérdés, hogy milyen olajat rakjak bele.
A szervíz Mobil-t használ, maradjon, vagy vigyek bele mondjuk Motul-t? Az előírás, ha jól látom 5w20 948B és 6 liter kell bele.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs