Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • B-L-A-C-K

    titán

    válasz AMD Power #71581 üzenetére

    Autós topikban is elég nagy a harc ahogy látom ezzel kapcsolatban párszor, Faternak világ életében dízel kocsijai voltak, és 90%-ban városban használta, nem volt velük gond. Én mikor megvettem az enyém úgy voltam vele jöhet benzines is meg dízel is, végül dízel lett. Mióta megvan csak városba használtam, most kezdjük el majd pályán is, de eddig semmi hátrányát nem tapasztaltam (összehasonlítási alapon annyi hogy 5 évig céges benzines kocsik voltak csak nálunk), talán annyi hogy télen -10-15 fokokban értelemszerűen több idő míg bemelegszik a benzineshez képest (persze jobb időben is), ami a fogyasztáson is meglátszik, de ilyen időben már hamar is bemelegszik, meg a fogyasztása is jó.

    [ Szerkesztve ]

  • kmarci25

    veterán

    válasz AMD Power #71581 üzenetére

    Ez a "hosszú távra dízel, rövid távra benzines" dolog szerintem 2 tényezős:
    - az egyik (amit előttem már írtatok), hogy dízelnél maga a rendszer igényli bizonyos időközönként (inkább gyakran) a hosszabb, 100+ km megtételét utazótempóban, közepes fordulatszámon
    - a másik pedig szerintem az ár. Ugyanis a dízelmotorral szerelt autók (újonnan legalábbis) drágábbak, viszont az üzemanyag olcsóbb. (Volt régebben, ez ma már nem igaz.) Így ha egységnyi időre számolunk, akkor a drágább üzemanyagot fogyasztó, de olcsóbban megvehető benzines autós akkor járt jól, ha kevesebbet használta, a drágább bekerülésű, de olcsóbb üzemanyagú dízel tulaj meg akkor, ha többet ment vele. Legalábbi ekkor jött ki kb egálra a két összeg.

    "There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

Új hozzászólás Aktív témák