- Mikrotik routerek
- eBay
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Microsoft Outlook topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Facebook és Messenger
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
Közösségépítő
válasz mephi666 #28607 üzenetére
A lényeg, elismerted hogy vétkes vagy?
Emellett, a biztosítód kitalálhatja, hogy a leírtak szerint nem vagy vétkes, nem fizet.
Másfelől, én eddig úgy tudtam, ha kárt okozol, leugrasz kettőt a bonus-maluson.
Ez B10-nél 2 teljes év többletköltséggel jár, B0-nál meg 10 év többletköltséggel, csak ebbe kevesen gondolnak így bele.
Merthogy 1 baleset 2 osztály le, 1 év balesetmentes meg 1 osztály fel (legalábbis régebben így volt, szerencsére nem kellett sosem ilyesmire figyelgetnem).
Tehát ha B0-ban vagy (pl. a balesettel most kerültél oda), akkor B10-be 10 év alatt érsz el, így 9 évig fizetsz 2 osztállyal rosszabb díjat, mintha nem lett volna káreseményed, a 10. évben pedig 1 kategóriával lesz rosszabb a díjad.
Ennek tükrében is megéri egy köcsöggel szemben jóindulatúnak lenni?
Harmadrészt, mennyire volt a kereszteződéstől a baleset,és melyik sávba vezet a felfestésed?
Mert ha a belsőbe, és ő egyből a külsőbe ment, az eleve szabálytalan.
Valamint ha te jelezted a sávváltási szándékod, körbenéztél, megkezdted a sávváltást, ő meg utána ment be oda, akkor egyértelműen ő a hibás - esetleg még gyorshajtás is képbe jöhet ha te 50-nel mentél.
Ezen felül, ő ment padkára (miért nem fékezett? az simán elég lett volna, pláne kanyar után, nem frankó ez így sehogy a részéről), mert látta hogy nem fér be melléd, akármilyen agresszív (közúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése), te a baleset elkerülése végett megszakítottad a szabályosan elkezdett manővered az ő szabálytalansága miatt, szóval semmiképp nem te vagy a hibás.
Lehet ilyenkor javasolni drogtesztet meg szondát, hátha az jobb belátásra bírja, stb.Hab a tortán,nem tudhatod, mit ver még rád - kerékagycsapágy, féltengely, teljes futómű, stb. - te nem azt ismerted el hogy a kerekét gallyra tetted, hanem hogy balesetet okoztál, abba meg kis hazánkban sok minden belefér ám, még egy 500 ezres tévé sérülése is, mert ott volt az, csak később nézték hogy összetört...
Valamint ha nem pótolható az 1 db felni mert már nem kapható, akkor az az 1 felni az 4 felni...[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Calogero
addikt
válasz mephi666 #28607 üzenetére
Én úgy tudom ha kárt okoztál másnak,azaz elismerted a felelősségedet, akkor majd biztosítód küld egy levelet, amelyben közlik mekkora a kár amit okoztál.
Itt van választási lehetőséged.
1. kifizeted a biztosítónak az összeget, így megtartod a bonus-manus besorolásod.
2. nem fizetsz, de akkor hátrébb sorolnak 2 szinttel. -
gban
Közösségépítő
válasz mephi666 #28613 üzenetére
Nem kell a papírra írni, másfelől minden jóindulat mellett is előfordulhat súlyosabb sérülés mint ami azonnal látszott.
Valamint nem elvárható hogy szakértő legyen a baleset bármelyik résztvevője, aki észrevesz minden hibát, mielőtt kitölti a betétlepot.
Harmadik, hogy a tényleges kár megállapítása kárszemlén történik, ahol szakértő nézi át(és tényleg kiszúrhat más hibát is), és az ott megállapított hibalista a lényeges.
A betétlapra nem elvárt dolog a teljes hibalista rögzítése, csak a fizikai elhelyezkedése, pont a fentiek miatt, meg mondjuk azért is hogy egy jobb első sérülésre ne tudjanak egy bal hátsó sérülést is ráfogni.Ne érts félre, nem rémisztgetni akarlak, meg vészmadárkodni, csak szeretné itt mindenki hogy ne hagyd magad átverni, amikor egyrészt nem voltál hibás, másrészt esetleg a fentiekbe hirtelen nem gondoltál bele amikor aláírtad a papírt.
Jó kérdés, hogy lehetne visszacsinálni.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
bambano
titán
válasz mephi666 #28607 üzenetére
a rendőr hívásánál pro:
- ha kihívtad a rendőrt és csinál helyszíni szemlét, abba utólag már nehezebb belekötni. persze vannak biztosítók, amik megteszik, de nehezebb.
- a másik autós nehezebben módosíthatja a balesetről alkotott elképzelését
kontra:
- ha kihívtad a rendőrt, akkor ő rádveri a kresz alapján a szabálysértést is, ez utóbbit megúszod, ha nem jött ki. (tehát rendőr nélkül csak polgári jog szerint felelsz, rendőrrel meg kresz/btk szerint is)
- amit a betétlapra írtál, az túl sokat nem jelent, visszavonhatod később.és tényleg, miért nem nézel tükörbe? az egyik főszabály, hogy elsőbbsége annak van, aki megkapta.
"az 100%, hogy a balkanyar befejezése után, ahogy tekertem vissza a kormányt, már löktem is át az indexet, hogy jobbra sávot szeretnénk váltani": ha ekkor neki már működött az indexe, akkor te vagy a hunyó.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz mephi666 #28617 üzenetére
ha van felfestés, akkor a belsőből külsőbe irányváltásnak számít.
pesten, ahol sok a dupla sáv, ott erősen nem javasolt rögtön iránytváltani.
másrészt érdekelne, hogy ketten is miért a belsőből kezdtétek meg a balra kanyarodást?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
diablo1984
veterán
válasz mephi666 #28609 üzenetére
akkor bukó, mert ha a futóműben is elment valami, akkor párszáz ezres is lehet a kára, főleg ha szakműhelyben csináltatja meg, akkor meg az is giga-mega lehúzás! ha nem érezted magad hibásnak, akkor rendőrt kellett volna hívni, mert a biztosító majd téged fog baszlatni, mert elismerted a felelősséged! hiába írtátok le, hogy felni+gumi, biztosító kimegy szemlézni és mond rá valamit, ha suzukinál cvsináltatja a tulaj, nyomban kiderülhet, hogy mi ment még el, a suzuki nem tank, féltengely is kaphatott, talpas, sokminden! és ezt mindet rajtad fogják leverni, mert elismerted.....
-
diablo1984
veterán
válasz mephi666 #28628 üzenetére
a biztosító ige, de ha a biztosítóval szerződött partnerhez visza, akkor koppaszt, nekünk volt egy 306-os peugeotunk, lámpánál hátulról belénk jött egy cégautós, a sedannak a csomagtartója behajlott úgy, hogy a hátsó ajtók is rálógtak a sárvédőre, hátsó lökös is porladt, stb, erre a biztosító 120ezret ajánlott, mikor 140e volt hozzá egy színre fújt lökös és még a többivel semmit sem csináltunk! elvittük egy szerződött partnerhez, 456ezer lett a javítás vége......
-
diablo1984
veterán
válasz mephi666 #28633 üzenetére
nem így értettem, de amit a biztosító kiajánl az közel sem lehet a tényleges javítás árához! ha meg a felni és a gumi is kuka lett egy ignisen, amiben köztudott, hogy minden gyenge, így a futómű is gyengébb anyagokból van, simán lehet, hogy arról az oldalt szerére veszik az elemeket!
volt anno nekem egy escortom, amivel télen felugrattam egy 20cm-es padkára, felni széthajlott, gumi kibírta, 2 hónapra rá talpas csere, de a kormány húzott! futómű beállítás és ott mondták, hogy a jobb első kerekem 10 cm-el hátrébb van mint a bal, lehetett vinni kasztnishoz, hogy visszahúzassák a helyére, pedig meg sem látszott!
más:
érdekel valakit egy frissen leszervizelt(olaj, szíjak, görgők, vizpumpa, vezérlés meg minden) opel vectra c 1,9 cdti 150 lovas kombi? az enyémről lenne szó, hibátlan műszaki állapotú, megkímélt rozsdamentes külső-belsővel. eladás oka: az elkövetkezendő 5 évben alig használnám, évi max 5000km-t, így luxus dízel autót fenntartanom. a másik, meg az asszony nemsoká csinálja a jogsit és a hideg is kirázna, ha a vectrát puhítaná le, 2 autót tartani meg nem érné meg.....
garantált 202e km, megtekinthető, kipróbálható nálam![ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz mephi666 #28777 üzenetére
Én sosem bíztam a koppra tankolásban, meg nem is tankolok úgy 99%-ban, hanem fix összegért teszek bele.
Én úgy nézem a fogyasztást, hogy x litert tankolok, az fogy el a benzinmutató szerint figyelt km-re.
Vagyis, pont akkor nullázom le a napi számlálót, amikor a fél tank alá megy a mutató, ez a gyakorlatban pár tized millimétert jelent, de szerintem sokkal pontosabb mint a koppra tankolás.
Utóbbinál tuti nem pont ugyanannyi van benne minden koppkor, míg előbbi elég jól bevált, arról nem beszélve, hogy ki is egynlítődnek az eltérések, pl. ha most picit előbb nullázom le, akkor most picit magasabbra jön ki a fogyasztás, viszont a következőre meg alacsonyabbra.
De sokkal kisebb az eltérés, mint a teli tankolásnál.Postázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #29281 üzenetére
Nyarra teli gumi? Hat en ezt nem tartom jo ötletnek, jön egy 40 fokos augusztus es az egy dolog, hogy lenyalodik teljesen a gumi, de olyan puha lesz, hogy a kanyarban sodrodik mint az allat. Mire jön a tel addigra meg elkopik. Szerintem ennel a 4 evszakos gumi is jobb megoldas. Szvsz
-
AMD Power
titán
válasz mephi666 #29284 üzenetére
Én ettől függetlenül sem ajánlom ezt a megoldást. Elég ha egyszer M7 a belsősávban kapsz egy durrdefektet 150-nél.
Éves szinten én sem megyek többet 6-7000km.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz mephi666 #29284 üzenetére
nem tudom, hogy Kecskeméten miért lett divat ez a nyáron téligumizás, de mostanában feszt ezt hallom. Komoly mértékben ön- és közveszélyes a dolog ne hallgass azokra akik szerint ez így rendben van. Nagyon nincs rendben és súlyos árat lehet érte fizetni egy balesetnél. Valamiért valami főokos elkezdte ezt terjeszteni néhány alokos meg tovább hirdeti az igét, és valamiért felkapta a közszáj.
Főleg ha ilyen köröket is futtok, mint Budapest-Kecskemét.
Melyik ez a gumis amúgy ahol voltatok?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz mephi666 #29289 üzenetére
ott ahol kanyarodik az út a budai kapu felé a buszpályaudvartól? azt már én is néztem, hogy oda kellene vinni a kocsit gumicserére
tudod ez a téligumi fétis ilyen kocsmafilozófia. persze, nekem is mondta már taxis is, meg sofőr is (mindkettő kecskeméti, de persze ez sok helyen divat még), hogy hááá gyóó az, maximum nem mész száázhuuuúúússzal csak száázzal, de gyóó aaz, tisztaa hüllyeség a nyáháhári gummi, há' a ladán is tiiíííz évvig gyátunk egy gummival, nem vót centírozás meg csere.... örűtünk ha kattunk rá pirellit a szigmába'
egyrészt azóta a súly és a sebesség is változott, nem csak a tiéd, hanem a többi közlekedőé is, másrészt meg, és ez a fontosabb, a gumik összetétele is nagyon sokat változott, ez a gumi már nem az a gumi, amit annak idején a ladákra tettek. hiába a kis sebesség, főleg ha nincs abs-ed nem fogsz tudni megállni rendesen, mert egyrészt rákened a gumit az aszfaltra lassítás helyett, másrészt meg nem is olyan a futófelülete ami olyan nagyon támogatná a száraz úton megállást. nagyobb lamellák kisebb tapadófelület.
abba gondolj bele, hogy mi van, ha egyszer csúszol túl így 15 centit. megy a lökös, megy a hűtő, esetleg megy a lámpa. mennyibe kerülne? ehhez képest mennyibe kerülne egy szerény de korrekt nyárigumi szett?
ne csússz túl 15-öt, csússz 5-öt. lököscsere fényezéssel mennyibe lenne? még az is majdnem annyi, mint egy szett nyári gumi.
arról nem is beszélve, hogy ha eltalálsz egy vétlen gyalogost és egy életre lenyomorodik. hogy számolsz el?
nem jó ötlet, és nagyon nem kellene sem terjeszteni sem gyakorolni.
szerk: meg aztán ott van, hogy 6-7 éves téli gumit majd egyszer hasonlíts össze egy újjal. a 6-7 éves hiába nem repedt, nem kopott, úgy fel van keményedve, mint a rendes radírhoz képest a tollradír. na azzal te már sehol nem állsz meg kritikus helyzetben, azt garantálom.
szerk2: nyilván arról szól a történet egyébként, hogy vagy nincs pénzük vagy nem szánnak rá, mert inkább elsörözik, vagy elmennek majorkára, mit tudom én, ami önmagában fogcsikorgató, de lenyeled, a baj ott van, hogy megideologizálják a (már elnézést) fasságot, és terjesztik is, ami miatt egyre többen látják igazolva és feljogosítva magukat hogy utánozzák ezt a baromságot. a pénzt ugye mindenki szereti, és ha neki lehet, nekem miért ne? csak éppen az a helyzet, hogy így egyre rosszabb lesz a biztonság az utakon, terjed egy újabb faktor, ami miatt nő az esélye annak, hogy egy elkerülhető balesetből tragédia lesz. és minél többen ülnek fel ennek, annál rosszabb lesz a helyzet
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz mephi666 #29292 üzenetére
mert szabályos. a múszaki egy abszolút technikai minimum, nem az "elvárható" vagy a "rendes" szint.
nyilván nem jelent közvetlen életveszélyt egy szett téligumi, de pont a legrosszabb legveszélyesebb helyzetekben (amibe 40-el is belekerülhetsz a kiskörúton, nem csak sebességfüggő) veszi el tőled azt a kis pluszt amivel megúszhatnád
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #29289 üzenetére
A többiek velemenyet osztom maximalisan. Ne abbol indulj ki, h mit mond a traktoros bacsi "joo lesz az fiam, a mi idonkben meg gumi sem volt nem ez a nagy divatkodas itt teli meg nyari gumival" Nezz par orosz driveing videot youtubon, ott latsz 3 kerekü autot autopalyan 150 el, motoron 3 lovat szallito anyukat stb stb...
Lehet nyilvan közlekedni vele, ha szerencsed van nem lesz baj, de 1 ev alatt tönkre megy a teli gumid ami aztan mar telre sem lesz jo es akkor meg azert csuszol arokba vele vagy nem tudsz megallni....arrol nem is beszelve, h egy evbe 2 Kecskemet-Bp uton is lehet durrdefekt, vagy csuszol arokba mert annyira puha a gumi, hogy nem tapad rendesen.
Amit irtam, meg mas is irta, erre talaltak ki a 4 evszakos gumit, az legalabb viszonylag jo nyaron is es telen is biztosit valami kis minimalis tapadast....bar ugye nekem ezzel mindig az a bajom, hogy jo Te sporolsz ezen en meg majd megallok egy piroslampanal vagy zebranal es romma torsz hatulrol a sporolos 4evszakos gumiddal.
-
AMD Power
titán
válasz mephi666 #29298 üzenetére
Figy én erre annyit tudok már csak hozzátenni ,hogy aki a gumin, olajon spórol, ne vegyen magának autót. Ezt nem bántásból mondom. Én sem élek nagy lábon ne értsd félre.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz mephi666 #29306 üzenetére
olvasd tovább, obvious trollreg
reszerk: értsd már meg, hogy nem a kopás a lényeg, az le van sz*va...
@F_Gergely: ja, amíg a melegtől fel nem keményedik, aztán meg már nem használhatod rendesen se télen se nyáron... nekem is dunlop a télim (a nyárim barum) de nem merném még napon se hagyni nyáron, nem hogy járni vele.
@bzoley: dettó contit akartam venni idén télre, de nem volt, hiánycikk volt, így lett dunlop. gumis azt mondta, ne is bánjam, mert nagyon jó a conti újonnan, de 2-3 éves korukban valamiért varázslatosan elkezdenek foszlani.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz mephi666 #29298 üzenetére
4 evszakos szar persze, de jobb mint a nyaron lekoptatott teli...nyaron is telen is.
Csak hogy aközlekedes nem igy müködik Ha ennyi lenne az egesznek a nyitja, nem lennenek balesetek. Mutltko pl mentem egy kocsi utan föuton, lampa egyenesen ket savnak zöld, balra kanyarodo külön savnak zöld es egyszer csak a jobbra kanyarodo sav lampja pirosra valtott (egyenes zöld tovabbra is) es valahogy az elöttem levö ezt nagyon benezte (este 11 or volt) es belesatult a fekbe....en egy pillanatra fel sem fogtam, hogy mi van es telibenyomott fekkel (közben önkentelenül dudaval ) veszfekkel megalltam mögötte 1 cm re es igy is azert mert kapcsolt a dudalasra es elindult....na egy ilyen szituba a nonstop hasznalt teligumiddal lebontottad volna a kocsid elejet meg az ö kocsijanak hatuljat.... szvsz 4evszakos ami konstans szar mindig, de jobb, mint a teli, vagy ahogy irtak hasznaltan teli-nyari gumi.
(#29300) AMD Power: Ennyi!
-
glutamin
őstag
válasz mephi666 #29286 üzenetére
Én sokat autópályáztam 60 lovas astrával és mutató szerinti 150-et az esetek többségében tudta tartani (igaz jobbára egyedül vagy 1 utassal). Mutató szerinti 180-at (ténylegesen 160-170 között valahol) is sikerült belőle kihozni. Természetesen mindezt német autópályán.
Amúgy 160 kmh körül van hivatalosan a végsebessége. Nem sok a 60le, de nekem sokkal jobban hiányzott a szervokormány, központi zár, elektromos ablak, légkondi belőle.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
zso79
őstag
válasz mephi666 #29306 üzenetére
Pont akkor lesz kevés a téli gumi, amikor a legnagyobb szükséged lenne rá. Akkor majd mondhatod - akár a szenvedő félnek - hogy a többiek azt mondták jó ez... Arról nem is beszélve, hogy szépen lenullázod a gumidat, így majd télen sem hozza a maximumot. Egy szösszenet az ezzel foglalkozó cikkből:
"A gyorsabb elhasználódás mellett veszélyesebb tünet, hogy melegben hosszabb fékúttal számolhatunk a téli gumikkal, így nem csoda, hogy sok biztosító külön figyelmet szentel ennek a szerződések apró betűs részében. Sok casco biztosításnál feltétel lehet az évszaknak megfelelő gumi használata, és kárrendezésnél még akkor is figyelembe vehetik, ha álló helyzetben "csak" a tükröket lopták le az autóról. Ez nem vicc, megtörtént eset."
Erre valaki? [29278]
-
glutamin
őstag
válasz mephi666 #29312 üzenetére
Na az országúti előzéseket én sem erőltettem vele. Leginkább itt hiányzott az erő belőle. Bár én sokat járok pályán ott meg megvoltam nélküle.
Ahogy korábban is elhangzott már, ha az ember tisztában van az autó képességeivel, akkor együtt lehet élni egy gyengébb kocsival is.
Amúgy meg ebben az autóban még elég sokat kellett tekerni a kormányt. A 165-ös téli gumikat én is gond nélkül eltekertem, de a 175-ös nyárival máér kényelmetlenebb volt.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz mephi666 #29316 üzenetére
Nekem még 175/70R13-as volt. Jó ballonos. Nem is kellett nagyon félteni a rossz út miatt. Mondeon most 215/55R16 van de már többször kellett kikalapálni a lemezfelnit, olyanokat kapott. Egy szép 18-as alufelniből felniből kb félévente vehetném az újakat
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
Findzs
addikt
válasz mephi666 #29284 üzenetére
én évente kb. 4-5 ezer km -et megyek de nekem is van téli nyári garnitúrám
az f astrámon volt 4 évszakos gumi valamilyen nokian (ha jól emlékszem, régen volt)
én szerettem semmilyen hátrányát nem tapasztaltam se télen se nyáron
amilyen telek vannak magyarországon szerintem simán vállalható, ha a pénzügyi keret nem engedi meg a 2 garniturátén attól se érezném magam biztonságban ha nem lenne egyforma a 4 gumi
tudom, hogy tengelyenként azonos akkor nem lehet gubanc de valahogy mégse csinálnék ilyet, akkor inkább 4 jó állapotú használt 1-2-3 éves gumi garnitúra"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
nagyúr
válasz mephi666 #29516 üzenetére
A 20 ezer igaz, de szerintem nem az itthoni valutára gondolt...
- kell egy másik computer
- kismillió jeladó még pluszban
- másik hengerfej (amibe bemennek a injektorok)
- két kilométer kábelezés ( költői túlzással )
- más üzemanyag ellátó rendszer ( más tápszivattyút igényel a hengerenkénti befecskendezés, nincsen "résbenzin" a direkt befecskendezésnél )Szerintem a 20 ezret úgy érthette; leadod az opel bontóban a motorod rádobsz egy húszast és elhozol egy hengerenkénti injektorost (meg a fenti cuccokat)
Véleményem szerint úgy jársz a legjobban, ha
- eladod a kocsid és veszel egy olyan motorost amit szeretnél
- gázosítod a vasat, ha a fogyasztása zavar, mert a központi injektorosokat sokkal egyszerűbb/olcsóbb benzin-gázüzeműre átalakítani mint a hengerenkéntit.
- megtartod a vasat és röhögsz a világon, mert amíg le nem rohad a kasztni a kocsidról, addig vígan elketyeg a motorod, még akkor is ha lóhugyot tankolsz bele, csak egy jó papír üzemanyag-szűrő kell a tápcsőre! 60LE elég a boldogsághoz, legfeljebb nem te leszel az utak királya. Ha keménykedni akarsz akkor meg vegyél egy 5-600-as speedmotort és tiéd a pálya, lenyomsz minden lomha sportautót.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
TasiA
senior tag
válasz mephi666 #29520 üzenetére
Mindegyik 90-es évekbeli 8 szelepes motor örök élet +1 nap.
Még, ha tennél is rá hengerenkénti befecsit, sem lenne erősebb, legalábbis nem annyival, amennyit érezni lehet! Értelme csak akkor van, ha mindent kicserélsz benne olyanra, mint a gyári hengerenkénti. Maximum lógass bele egy 1,6-os motort, senkinek nem fog feltűnni, méretre , kinézetre ugyan olyan, csak a motorszámmal kell kezdened valamit. -
Petya25
addikt
válasz mephi666 #30345 üzenetére
Beállsz a tök tiszta műhelybe (nem lakatos, nem festő) és kb 1,5-2 óra alatt felteszi a szaki. Mivel a fólia belül van nem karcolódik (nyilván össze lehet vakarni). Nekem a H kombin 25e volt egy éve, márkás egész sötétet tetettem fel, de nem a legdurvábbat. Kivülről azért valamit belátni, belülről kifele alig veszed észre. Viszont bent ülve durván érezni az ablakok közti különbséget, mivel a 'B' oszloptól hátrafele lehet nyugodtan fóliázni. Elvileg az engedélyes fóliát az első oldalablakokra és a szélvédőre is lehet rakni, de én inkább nem kockáztatnám a rendőr előtt ablakról kaparászást. Azóta igyekszem farral állni a napnak és egészen kivállóan működik, bent már vállalható meleg lesz csak.
[ Szerkesztve ]
Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!
-
Lomha 8V
addikt
válasz mephi666 #30345 üzenetére
Nyugodtan csináltasd meg, persze szakműhelyben, sokat számít. Nekem minden autóm sötétítve volt és van. A B oszloptól hátra bármennyit lehet sötétíteni (a hátsó szélvédőn is, természetesen), én a közepes fóliát (nem igényel több magyarázatot, a szakember tudni fogja) javaslom mindenhova, ott ideális a sötétítés/kilátás arány. A műbizonylat kötelező a B oszloptól hátrafelé is. Az első oldalablakra csak akkor szabad sötétítőfóliát tenni, ha gyárilag nem színezett az üveg. Ha színezett, akkor előre csak UV szűrős, teljesen átlátszó fóliát lehet felhelyezni. A szélvédőre is érdemes egy csíkot rakatni felülre (akkor is ha szélvédő gyárilag olyan), nagyon sokat számít, mikor laposan áll a nap. Átlagban 28k-t szoktam fizetni sötétítésért, teljesen legálisan, bizonylattal, profi műhelyben (mindig ugyanoda járok).
Nem hagy nyomot rajta az ablak, de pár napig tilos leengedni és tisztítani. Ha minden ablakot meg akarsz csináltatni, akkor érdemes két részletben, hogy tudj szellőztetni ebben a melegben.
Szerk: Az első ablakokat NEM TILOS fóliázni. A 70%-nál nagyobb fényelnyelő képességű fólia felhelyezése tilos. A 70% együtt értendő az ablak saját fényáteresztő képességével.
[ Szerkesztve ]
-
Petya25
addikt
válasz mephi666 #30351 üzenetére
A H kombi és az F 5ajtós belső üvegfelülete nem hiszem, hogy nagyon nagy mértékben eltérne, mégha a doboz maga sokkal nagyobb is. Pl az F csomagtér üvege szerintem sokkal nagyobb, mint a H kombié. Mivel a tekercsből levágott métert kell fizetned, amit elhasznál, ezért a hogy adja ki alapján jön ki az ár. Ahol én csináltattam, ott a srác vezette füzetben, hogy mire mennyit használt korábban és az alapján mondott előre árat.
Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!
-
mephi666
nagyúr
válasz mephi666 #30457 üzenetére
nem kaptam választ, de leírom azért a tapasztalataim, hátha más is hasonlóképp szív és segítségére lehet:
f astra tolatólámpa kapcsoló cseréjéhez 19mm-es hosszított dugókulcs kell, csuklóval, hosszabbítóval és így bontás nélkül ki lehet cserélni percek alatt a probléma csupán annyi, hogy a városban körbejártam mindhárom multit és a következőt tapasztaltam:
- dupla "x"-es helyen 1db fej volt 5000huf-ért, vagy pedig egy 27ezres, 200+ részes stanley készlet, ami ezt tartalmazta
- praktikus helyen kritikán aluli volt a választék, külön fej nem volt egyáltalán hosszított, készletből sem láttam olyat, amiben lett volna
- végül obiwankenobi-nál volt a megoldás: ugyanaz a hosszított fej, mint a dupla "x"-es helyen 1500huf-t kóstált a készletek 20ezernél indultak itt, amiben ilyen lett volnaui: most rendeltem egy pár teleszkópot a csomagtartó ajtajához, hogy az is rendben legyen... ott nem számítok szívásra
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs