-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz zsambek #26250 üzenetére
na most akkor álljunk meg egy pillanatra:
rángat a kasztni vagy beremeg? rángatni akkor szokott, ha a motor nem a számára kedvező fordulatszám tartományban jár, remegni meg másért. úgy értem, üzemszerűen ezért rángat, ha más ok miatt is rángat, akkor tényleg szerelő kezére kell adni.nekem például akkor remegett az autó, amikor bemaródott a féltengely csukló és emiatt rezonancia keletkezett. viszont ha 1500-nál lassan lelépek a gázról, akkor az enyém is rángat, ahogy lassulni akar a kocsi, de ezzel szembemegy a motorvezérlő, ami nem akarja lefullasztani a motort.
gyertyacsere jó ötlet lehet, ha van benne gyertyakábel, akkor azok cseréje is. a jól működő gyertyának meghatározott színe van, jó szerelő kicsavarja, meglámolja, megmondja.
ami még az ilyen mágikus hibáknál esetleg segíthet, hogy nem tankolsz többet azon a kúton. esetleg azt is fel kell venni a szokások közé, hogy időnként meghajtod az autót pályán, mint állat. sok trutyit kitakaríthat belőle az ilyen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
adorjant
senior tag
válasz zsambek #26253 üzenetére
Nem jelez mindig,ilyenkor egy takarítás sokat segít,de valamennyire normálisak a kis "rángatások".
Amit leírtál,komolyabb baj lesz. Első körben meg kell hajtani nem kímélve,mert az Ecotecnél előfordul,hogy beragadnak a szelepek,az is okozhat hasonló tüneteket. De akár trafóhiba, vagy valamilyen jeladó is szóba jöhet, ez esetben kapnád a csekkendzsint -
bambano
titán
válasz zsambek #26262 üzenetére
berakod abba a fokozatba, amivel 5000 fölé lehet tekerni a fordulatszámot úgy, hogy az adott útszakaszra érvényes sebességkorlátozás szerint még nem lő fejbe a yard.
mész folyamatosan úgy, hogy egyszer se menjen 5000 alá a fordulat. én úgy szoktam, hogy legalább két teljes szám lemenjen közben a rádióban. de volt már olyan is, hogy hosszabban kellett nyomni, hogy észhez térjen a szekér (az nem az enyém volt, évekig nem ment ki a városból. azzal mentem vagy 30 kilométert, mire érezni lehetett a változást).Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz zsambek #26260 üzenetére
elkeserítő, elkeserítő, én évekig ugyanarra a labanc kútra jártam tankolni, majd kétszer tankoltak olyat, hogy szerviz lett belőle, azóta kagylósra megyek nitróért.
világ változik, használt autó is elromlik egyszer...
lehet, hogy nem tankolnék sima 95-öst, azokkal nekem csak a bajom volt. emlékeim szerint 9 forinttal drágább csak a nitro. a labancoknál meg maxmotiont tankoltam (vagy hogy nevezték...). a régi szép időkben árult a mol gyalog 98-ast, az volt a kedvencem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zsambek
aktív tag
válasz zsambek #26270 üzenetére
Sziasztok,
Elvittem a szerelőhöz. Megnéztük, EGR szelepet kitisztítottuk, de még mindig rángatott. Gyertyákat kicseréltük, még mindig rángat(fogyasztás egy picit csökkent). Újra rádugtuk gépre, kiolvastuk. Lambdaszondát írt most hibának, ha mindenigaz Holnap visszaviszem, aztán meglátjuk mi lesz a vége Z16XER-t eddig nem nagyon szeretem.
zsambek`
-
F_Gergely
őstag
válasz zsambek #26304 üzenetére
B oszlopra van ragasztva függőleges gumi csík, ami a kasztnin fut végig, tehát az kellene ami magán a kocsin van, nem az ajtókereten.
(#26307) soo277:
Na igen, ilyenkor mondom azt, lehet hogy én is szívok az autóval, de ha dupla ennyiért vettem volna, azzal ugyan így járhatnék... Egyébként az adagolót én is beleszámoltam, viszont azt egyszer kell kiköhögni utána 250 ezer km-ig nincsen vele gond. Mi volt a hibajelenség? Egyszer csak nem indult az autó és ennyi?[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
-
gban
Közösségépítő
válasz zsambek #27602 üzenetére
Pár tipp, nem ismerve a motort, gyújtás gondnak hangzik nagyon, én arrafelé keresgélnék.
Kábelek ellenállását meg tudod mérni?Apám F Astráján volt egyszer egy eszement probléma, melegen leállt a motor, pici pihenés, megint ment, majd megint leállt.
A rotor rúgója gyengült el, és megszűnt a gyújtás, kontakt híján. Erre gyere rá...
Megnyújtva gondoltuk jó lesz egy darabig - jó lett tartósan.
Az én F Astrámban szintén érdekes hiba jött elő, nedves időben fulladozott gázadása, de nagyon lassú gázadásra nem.
Elosztófedelet jkizártam, majdnem új bontottat kaptam ismerős Opel-boltostól.
Nem részletezem, az új elosztófedél volt a hibás, amit tutira kizárt mindenki, szemrevételezés után is, minden látható jel ellenére azóta megszűnt a hiba mióta visszaraktam a régi agyonhasználtat.Szóval nálad is valami gyújtás nyűgre tippelnék, bár nagyon nem ismerem azt a motort.
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
nagyúr
válasz zsambek #27606 üzenetére
nem értek hozzá de lehet hogy beragad valamelyik szelep
különben érdemes teli tankot venni a 95 Nitro+-ból így, mert olcsóbbra jössz ki, mint más adalékokkal, és nekem is csak ez volt hatásos.kedvezménnyel 425 körül lehet az ára, tehát 40 liternél kb 400Ft-tal több, annyiért nem nagyon kapsz adalékot.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Calogero
addikt
válasz zsambek #27606 üzenetére
A hibakódokat, hogy tudom kiiratni?
Hibakód kiolvasás H Astra esetén
1) váltó üresbe, motor leáll
2) féket benyomod, gázt padlóig benyomod és mindkettőt így tartod
3) gyújtást ráadod (de ne indíts)
4) ha hibakód van a rendszerben, a műszerfalon a kilométer-kijelzőn megjelenik az ECN XXXXXX üzenet, ahol XXXXXX a tárolt hiba kódja. Ha több hibakód is van, akkor azokat egymás után sorban kiírja.
5) ha nincs hibakód, akkor az ECN 000000 üzenet jelenik meg -
nagyúr
válasz zsambek #27611 üzenetére
egy nagyobb dombon (mecseki utcák) nem tudtam felmenni, normálisan, majdnem megállt, úgy rángatott mint állat. Gyenge volt (-25 LE), csak nagyon óvatos gyorsításnál teljesen sík út esetén nem rángatott. Rázva járt, főleg terhelésnél remegett a műszerfal.
Fél tank után már 90% volt. 3 tank után 99%. Most fog belemenni a negyedik.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
glutamin
őstag
válasz zsambek #27602 üzenetére
Nekem annó F Astránál volt nagyon hasonló tünet. Én is végigpróbáltam sok mindent. Felső holtponti jeladó volt a ludas.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
zsambek
aktív tag
válasz zsambek #27602 üzenetére
"Sziasztok,
A kálvária folytatódik.
Adott egy Z16XEP OPEL ASTRA H, 60.000 km-t futott.
A problémája pedig az, hogyha megyek vele egy hosszabb időt (3-4km), akkor a normális motorjárat közben elkezd rángatni, dadogni a motor, és a kezdeti 6-7L fogyasztásról felugrik 11L-re, és ez után van, hogy megint visszaesik, de akkor újra elkezd rángatni, és megint felugrik a fogyasztás 10-11L körülire. Az átlag fogyasztás így 10,3L / 100.
Az autót előéletéről azt lehet tudni, hogy munkábajárásra volt használva (napi 2x 4-5km).
Ki lett cserélve az EGR szelep wessznél(az átlag 12L fogyasztás így esett le átlag 10L-re), és STP benzin injektor tisztítóval lett menve 100km 4000-4200 fordulatszám között, de ez sem hozott javulást.
A kérdésem az, hogy van-e valakinek valamilyen ötlete, vagy a pályázást rosszul csináltam? Talán STP benzin-üzemanyag adalékkal kellett volna mennem, vagy micsoda?
Válaszaitokat előre is köszönöm,
zsambek`"Sziasztok,
Ezeket a hibákat megfejelve feljött a sárga motor, illetve a 17152-es hibakód. Erre találtam egy megoldást: http://pemberton1.co.../ecn-17152.html
Viszont nem tudom, hogy ez a sok korom miatt lehet-e a rángatás, és a dadogás?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
zsambek`
-
Tomoty
aktív tag
válasz zsambek #27714 üzenetére
Szegényes keverék.
szerintem vagy injektor, vagy lambdaszonda hiba.Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
glutamin
őstag
válasz zsambek #27715 üzenetére
Nálam felső holtponti jeladó hiba csinált ilyet (10-20e-es tétel). Igaz az Astra F 1.4i 8v-ben volt, de azért annyira nem ég és föld a két motor.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
Findzs
addikt
válasz zsambek #28147 üzenetére
nekem volt h astrám 7 évig és sajnos klímaügyileg elcseszett egy konstrukció ( szigorúan magánvélemény)
oda kell rá figyelni, hogy télen is bekapcsolja az ember időnként, de ha így is tettem nekem nyárra már mindig csökkent a hűtése, évente lehet töltögetni
volt márkaszervizben ahol 1 napra rajtahagyták a műszeren és nem mutatott szivárgást, volt független klímásnál akit jónak mondtak de ő sem talált hibát, egyszerűen az volt, hogy évente töltögetni kellettelőtte g astrám volt 5 évig azt se tudtam mi az a klímagáz pedig eszembe se jutott télen bekapcsolni
szóval figyelni kell rá, érzed hogy nem hűt annyira vagy egyáltalán be se kapcsol a kompresszor akkor töltetni kell, és ki kell évente szezon előtt gombaölőzni, magad is megcsinálhatod veszel egy klíma tisztítót spray-t és a kesztyűtartó felől kiveszed a pollenszűrőt és ráfújod a bordázott hűtőre és bekapcsolod a belső levegőkeringtetést, de a jobb helyeken ahol feltöltik kérheted hogy tisztítsák is ki neked
(mondjuk én nem bízom benne, hogy megcsinálják rendesen kiveszik a pollenszűrőt)a márkaszervizet nem javaslom, én jártam úgy, hogy több klímagázt számláztak ki mint amennyi a kocsiba kell
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
davee_92
csendes tag
válasz zsambek #28265 üzenetére
Őszintén szólva nem tudom megmondani, az ezredforduló előtti Opeleket ismerem mint a tenyerem, de ezt nem tudom megmondani.
Ez van bent, talán segít:
http://static.opelmuhely.com/gallery/csigi/72wicaf3a8bi00g4t8arzcx3hp98g9.jpg
Köszönöm!
Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
gban
Közösségépítő
válasz zsambek #28296 üzenetére
Nagyjából igazatok van, csak egy szintig (és az nem +100, +200 ezer) tök ugyanezt kapni, csak a számok mások.
Konkrétan, nem lesz jobb egy 500-as de még sokszor egy 800-as sem állapotilag, csak esetleg más kategória, pl. audi, cserébe öregebben, és minimum ugyanennyi futással.
Vagy egy G Astra, ugyanennyi futással, csak 6 évesen, az ára meg 3x ennyi.
Szóval sokszor egyáltalán nem rosszabb egy idősebb de jó állapotú, olcsó autó, mint egy 2x - 3x annyiba kerülő, ami fele - harmada alatt futott ugyanannyit, valószínű az inkább szét van hajtva mint az olcsóbb.
Szóval szerintem az esetek nagy részében majdhogynem ugyanazt kapod 300 és 600 között, az ár eltérés oka csakis a számokból ered, nem az állapot eltéréséből.
Kérdés, mennyire nehéz jó állapotú olcsót találni.Postázást nem vállalok.
-
davee_92
csendes tag
válasz zsambek #28265 üzenetére
Na közben sikerült kiderítenem, hogy GID van bent, illetve azt az infót kaptam, hogy csak fel kell programozni és tudja, elvileg OP-C**M-al is meg lehet csinálni, valaki tudja a pontos menetét ennek? Mert akkor meg tudom oldani itthon.
Köszönöm!
Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
Declare
őstag
válasz zsambek #28542 üzenetére
Szééép
Kopp-kopp mostantól rángatás mentes kilométereket
Csak azért kérdeztem hirtelen, mert nekem meg nemrég a szerviz kulcs gyulladt ki ami után szerviz üzemmódban max 2000et pörögve ment a motor egészen addig amíg le nem állítottam és újraidítottam utána ok.
Azóta nem jelentkezett (bár nem is volt meghajtva, csak helyi járatos most a sárkány
Viszont elindulás után rendszerint pár másodperc múlva van egy fura kattanás (olyan hang mint amikor lenyomod a villanykapcsolót és kattan egyet). Mintha az elektronika kapcsolna le vagy ilyesmi, de nem lesz semmi hatása, nem történik semmi rendellenes és utána nem is csinálja többet....
Nagyon zavarnak az ilyen jellegű dolgok amik tudom, hogy rendellenesek, de mégsincs rá egy egyértelmű olyan magyarázat, hogy jaaaa ha ezt csinálja akkor cseréld ki rajta ezt vagy azt olajozd meg és utána nem csinálja.....mindenki eddig minden problémámra csak húzogatta a vállát, hogy passz Ja és ugye azért nem egy S merciről beszélünk, ahol meg tudom érteni a szerelőt, ha vakarná a fejét, hogy hol is kezdje....
[ Szerkesztve ]
-
adidas4death
aktív tag
válasz zsambek #28625 üzenetére
Helyileg Táborfalván, szóval Pest megye igencsak peremén
AMD Power: Megy privát.
és köszönöm mindenkinek..
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen