- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Milyen routert?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- DIGI kábel TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- C# programozás
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szbalogh
őstag
Sziasztok!
Z18XER Astra-t vettem márciusban. Indításkor pár másodpercig kerreg az okoskerék. Odáig eljutottam, hogy két dolog okozhatja. Az egyik az olajgomba melletti visszacsapó szelep. Vagy inkább az olajszűrőház alján levő leengedőszelep. Egyik szelepet se találom az unixnál. Milyen néven vagy kóddal találom vagy mivel lehet helyettesíteni? Állítólag 3C3Z6800A számú Ford alkatrész a szűrőházban levő de csak az USA-ból lehetne rendelni.
Ha jól értem úgy működik, hogy ha a szűrőház teteje rendesen a helyén van, akkor a szűrő ezt a szelepet lenyomja, zárja. Ha pedig szűrőt cserélek és letekerem a kupakot akkor visszaengedi az olajat a teknőbe?
Kérlek segítsetek mert szeretnék már olajat cserélni és egyben ezt is ellenőrizném vagy cserélném ha kell! Köszi
(a képen a bal oldali)
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz Integrale #103756 üzenetére
Egyébként szeretnék valami kultúrált olajnyomás mérőt és vízhőfok mérőt is a műszerfalra valahová. Az A oszlopra és a kormány melletti szellőző helyére lehetne tenni tartókonzolt de az első opció ronda és nem is tudom hogy illeszkedne e rendesen a másik miatt meg elveszne a ott a levegőbefújás.
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
Sziasztok!
FB-on autószerelő fórumban nem talált értő fülekre pedig szerintem tök ligikus a kérdés.
Indításkor kerreg csak 1-2 másodpercig, ha már van olajnyomás, akkor nem. Jönnek a panaszkodások sorra, hogy "egy éve cseréltem az okoskereket és megint kerreg", "40ezer km-el ezelőtt cseréltem az okoskereket és máris kerreg, ez ennyit bír?" ...stb.
És hol a logika? Mi lenne ha indítás előtt már lenne olajnyomás?
Alapvetően kétféle ilyen rendszert létezik. Az egyik tartályban tárol kb 1 liter olajat nyomás alatt, amit a motor eredeti szivattyúja épít fel. A másik egy elektromos olajszivattyút használ tartály nélkül.
Esetleg itt valaki próbált ilyet vagy egyáltalán érdekel Titeket a téma?
Venni iszonyat drága. Amerikában divat, 100eFt körül indul. Szerintem az elektromos szivattyúst egy 50esből ki lehetne hozni.Ja az autószerelők mentalitása (akinek nem inge ne vegye magára). Cserélni akartam az egyik első lengéscsillapítót, mert a tetején összerohadt a csavar. Mikor szétszedtem láttam, hogy a rugó alja is rohadt. Jó, akkor teljes szett mindkét oldara. Unixban elém teszik a rugót és nem volt az alján gumicső. Rákérdeztem, hogy ezt külön kell-e venni vagy most mi? Erre tök hüléynek néztek a mellettem levő két pultnál vásárló szakik. De "segítettek" hogy ne foglalkozzak vele úgy is rohadni fog. Szerintem tök logikus, hogy ha nem csiszatolok össze két fémet, akkor nagyobb eséllyel bírja tovább a festék mindkettőn. Tettem rá gumicsövet.
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
Sziasztok!
Na képzeljétek kipróbáltam azt hogy a relét átkapcsolva átforgatom a motort 5 másopdercig indítás előtt és így nem kerregett az okoskerék mikor beindult.Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz jimmy5 #103985 üzenetére
A bal oldali sárga relé kapcsolja az indítómotor nagy mágneskapcsolóját. Ezt a relét kihúztam és a kapcsolt oldalt rövidrezárva átforgattam a motort. Utána relé vissza és szokásos módon indítottam. De be is lehet húzni a sárga relének egy kapcsolót az utastérbe.
Mivel ez így működik jobbnak tartom egy külön elektromos olajszivattyút beépíteni és azzal felépíteni a nyomást. Már majdnem minden meg van hozzá
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz Markizmark #104016 üzenetére
A terv eddig az hogy az olajgomba helyére megy egy elosztó. Ebbe megy az eredeti gomba, egy nyomásmérő óra, ami a műszerfalra megy. És végül ide tol egy elektromos olajszivattyú. Az olajat a teknő leengedőtől veszi. Persze lesz egy vagy akár kettő visszacsapószelep is a szivattyú után. Épp most próbáltam ki a szivattyút. 5-6 bar-t is tud, ekkor 120W körüli a telhesítménye. Mielőtt megépítem azért kipróbálom hogy fel tudja e építeni a nyomást mert nem valami nagy az a pumpa. Z18xer
Erősítsetek meg vagy cáfoljátok kérlrk hogy az olajgomba az olajszivattyú és az olajszűrő közötti ágban van?[ Szerkesztve ]
Nick: HE_Storm
-
szbalogh
őstag
válasz saril #104033 üzenetére
Úgy vagyok vele, hogy nem szeretnék hiába cserélni okoskereket.
Állítólag az a retesz kopik ki, ami álláskor rögzíti a kereket a tengelyhez. Induláskor ahogy megjön a nyomás kiold az a retesz. Ha kikopik akkor nem zár leállításkor és induláskor a két végpont között csapkod, amíg fel nem épül az olajnyomás. Úgy gondolom hogy ha eleve van olajnyomás indításkor akkor nem tud elkopni az a retesz.
A solenoidokról leszedtem a szűrőt, előtte alapjáraton is kerregett.
Egyébként mennyi a gyári olajnyomás alapjáraton és amikor kinyit a szelep? Állítólag 3bar a minimum és 6 a max. Igaz ez?Nick: HE_Storm
Új hozzászólás Aktív témák
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Diablo IV
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Ukrajnai háború
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- eBay-es kütyük kis pénzért
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen