-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabipaci
addikt
Sziasztok!
Nem tudtok valakit, aki a CAN-BUS jeleket tudja értelmezni, és átalakítani úgy, hogy behúzzon egy relét?
Konkrétan az kellene, ha a telefonom kapcsolódik a bluetoothoz, akkor behúzzon a relé. Ha szétkapcsolódik, akkor kiengedjen a relé.
Köszönöm.
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22276 üzenetére
Minden autó can busos már vagy 25 éve
Ezen besírtam! Kicsit nézz már utána szerintem, - főleg annak tudatában, hogy ez OPEL topik- hogy mikortól van, és pláne mikortól kötelező a CAN bus.
Ráadásul tök mindegy, hogy egy 2002-es vectrát veszel alapul, vagy egy 2 éves audit, a CAN az CAN, legfeljebb több minden van azzal megoldvaLogitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22284 üzenetére
Tehát ha figyelembe vesszük a "minden autó" kifejezésedet, akkor rögtön bukik a történeted, mivel 2001-ben lett Európában kötelező, ahol is tulajdonképp élünk ugyebár. 2001 meg szerény számításaim szerint nem "vagy" 25 éve volt. Már ha figyelembe vesszük a figyelembe vehető figyelemfelkeltéseket...
Az, hogy esetleg egy 22 éves autó meg véletlen CAN-es (melyik is pontosan???) nem nagyon fedi a minden autó témát.
Fuss neki megint.Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22288 üzenetére
Értem, tehát akkor majdnem minden autóban van már vagy 25 éve.
Világos!
Azért remélem nem sokan kajálják ezt be
Még mindig nem bizonyítottad be, hogy ez a mondatod nem egy nagy marhaság, de mindegy.
Béke! A dolog egyáltalán nem érdekel, írtál egy valótlant, amit megemlítettem, most meg mindenfelé csavargatod, hogy kimagyarázd magad. Elég lett volna annyit írnod, hogy "igaz, egy kicsit erősen túloztam, hogy hihetőbb legyen a hozzászólásom..."Amúgy kis, közepes és nagy sebességű CAN van a C vectrában (legalábbis az enyémben)
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz Jim Tonic #22299 üzenetére
Kerlek ne menjunk bele ebbe ujra, attol hogy egy fos kocsit legyartottak CAN-el, meg nagyon messzire van a majdnem minden auto fogalmatol. Ne eroltessuk mar legyszi. A ket vitapartner mar lenyugodott, harmadik ne tepje fel a sebeket, koszi
Kozepes sebessegen az EHU (fejegyseg), DIS (kijelzo), UHP (telefon portal), ECC (elektromos klima) es a DAB (Digital Audio Broadcast) beszelget.
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz gabipaci #22302 üzenetére
Még megjegyezném, hogy a kis, közepes és nagy sebességű CAN-t nem lehet teljesen egységekre bontani, mert van pár dolog, még ha nem is sok, ami több sebességen is kommunikál.
Ilyen pl a kormányoszlop és a kijelző, bár az is lehet, hogy több nincs is.Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz Jim Tonic #22306 üzenetére
A kormányoszlop a kis és nagy sebességűn van, a kijelző pedig a kis és közepes sebességűn.
Hangsúlyozom, hogy nekem 2007-es Vectrám van, nem tudom hogy előtte-utánna mi volt.Így hirtelen ezt találtam, lap közepe CAN-Bus (Controller Area Network)
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz kisjimy #22309 üzenetére
OP-COM a neve, ebay-en vettem, azt hiszem 30 euró volt.
Itt egy pl:
http://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-Diagnose-Interface-OP-COM-/171036207241?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item27d28d6889
Mikori a kocsi pontosan?Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz Jim Tonic #22311 üzenetére
Nem warez, mivel a hardver, amit linkeltem, mit sem ér egy olyan 180ezer ft-os szoftver nélkül. Nem linkeltem semmiféle szoftvert, és nem is buzdítottam arra, hogy keressen rá torrent oldalakon.
Egy zsákutca amit csinálsz!
Linkeltem is egy oldalt, ahol le van írva magyarul, hogy milyen sebességen kommunikál a CAN.
De ha ragaszkodsz az igazadhoz, legyen csak kis és nagy sebességű a tiedben.
Az enyémben van közepes isLogitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz zolikaDB #22316 üzenetére
Én is tojok a témára, csak ha a meggyőződésem az, hogy nincs igaza, akkor csak nézzek át a hozzászóláson? És ha valakinek esetleg ilyen infóra van szüksége, rákeres a topikban, megtalálja, és azt hiszi, hogy úgy van...
Az, hogy hogy világít a halogén (mint ahogy a led sem) nem nagyon függ attól, hogy milyen a burkolatának a színe. Vannak fehér ledek, amik különböző színekben virítanak, ha bekapcsolod.
Bár ebben viszont nem vagyok 100%-ig biztosLogitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz Jim Tonic #22326 üzenetére
Ok, elismerem, legyőztél a szellemi fölényeddel!
Csak pár apró megjegyzés:
Ha elolvasod [ezt] az oldalt, ahol a BOSCH diagnosztikai műszeréről van a leírás (pdf olvaso kell hozzá, több helyről is le lehet tölteni warezolás nélkül )Harmadik oldal, jobb oldal:
"Maximum funkcionalitás a gyakorlati diagnosztikában
A KTS 670 rendelkezik az összes jelenlegi diagnosztikai
protokollal:
– Az európai járművek ISO rendszerei
– Az amerikai és japán járművek SAE rendszerei
– OBD-CAN protokollok az új járművek modern CAN busz
rendszereinek vizsgálatához
– Nagy-, közepes-, alacsony sebességű és single-wire CAN
Szoftvervezérelt, integrált OBD váltóadapter (Box 01): az
OBD szabványon kívüli CAN protokollok is vizsgálhatóak
A rendszer automatikusan felismeri a vezérlőegységet, kiolvassa
a mért értékeket, a hibakód-tárolót és a vezérlőegység-
specifikus adatokat"Warez témában itt tudsz panaszkodni, bár tudtommal a hardver nem jogvédett az OP-COM által, mivel egy sima ODBII csatlakozó, de fuss ezzel is pár kört.
Részemről lezárva, meggyőztél, nekem csoda autóm van közepes sebességű CAN-el, és a BOSCH volt olyan kedves, hogy a csodaautómhoz legyártott egy diagnosztikai műszert. Nagy köszönet nekik
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz Jim Tonic #22328 üzenetére
Jooo, akkor elbeszeltunk egymas mellett
Nem olvastam ki a sorok kozott, hogy amikor azt irtad, hogy ket felet ismersz, nem gondoltam, hogy valojaban ismered a kozepes sebessegut is, csak most nem akarsz rola beszelni, mert az nem fizikai...
[link]
Bar en sem allitottam azt hogy ez fizikai lenne
Akkor megallapithatjuk, hogy nem letezik kozepes sebesseg, de megis van, megha ez nem is fizikai.
Ha most fogod tanulni a temat az egyetemen, akkor semmivel nem vagy tanultabb ide vonatkozoan, mint en.
Minden esetre majd figyelj oda nagyon, hogy akkora okorseget ne irj, mint itt , aztan sajat magad cafolod meg itt. Ne gondolkozz, a sebessegrol beszelek.
Szoval csak azt tudom tanacsolni, mint amit Te nekem: Olvass tobbet a temaban!
A hardver tovabbra sem warez, de linkeltem a topikot, ahol panaszkodhatsz.
Csak ne felejtsd el magadat is linkelni legyszi. Segitek:
[link]
Regebbi hozzaszolasodbol az is kiderul, hogy Te is vettel OP-COM-ot, bar feltetelezem, hogy Te kifizetted a 180k-tJot beszelgettunk
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz KonzolKartel #22516 üzenetére
Szia!
Egyet kell értsek Jim Tonic-al, bőröztesd be a kormányod!
Az a multi kormány csak nagyon nagy költségek árán fog működni, főleg ha nem a 6 gombosat vetted, hanem a ránc-felvarrott 4 gomb 2 görgőset. Akkor tutti hogy kell a hifit is cserélni, a kijelzőt, a kábelt a kijelző - hifi - kormány között, műszerfalat kell kivenni, tech2-vel (jó esetben op-com-al) kell tanítani.
Nagy macera.
Én belementem pár ilyesmibe, elég zsebbenyúlós.
-hátsó ablakemelő gyári, kábelezéssel, tanítással, jesszus, szétbontottuk a kocsit, +tech2
-könyöklőbe a gyári fűtés beszerelése, műszerfal le, fűtés elosztó doboz szétszerelése, rémálom
-gyári bluetooth utólagos szerelése, megint bontás, +tech2
-esőérzékelő tetőkárpitbontással, +tech2
ez így kb alsó hangon 250ezer forintomba került anyaggal együtt.
Szóval ne menj bele, ha csak nem vagy fanatikus, mint én
Mondjuk már nem sok minden kell, hogy azt tudjam mondani, oké, már nem kell bele semmi más.
Talán a TPMS még jó lenne, mert a 19-es kerekek nem szeretik, ha nincs meg a nyomás a gumiban, és drága a hegesztés!Ti honnan tudjátok itt topikon belül, hogy kinek milyen autója van? Ennyire ismeritek egymást, vagy valahol le van írva?
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz zolikaDB #22542 üzenetére
SRi modell, OPC bady kit-el, itt X-Pack2 a neve. Kerék 19"-os, nem szereti az úthibákat, de nincs az a pénz, hogy lecseréljem.
2007-es, 2.2 benzines, automata, 155 lovas, navi, bluetooth, meg ilyesmi benne van. Itt vettem írben, az előző tulaj hozta be. Kereken 5000euró volt. A narancssárgát már mi rakatuk rá, van akinek nem tetszik, de nekünk igen.
Már megvan egy éve, és most megyünk vele másodjára magyarba. Csak user error volt eddig, nem hagyott cserben. Mondjuk amint valami van (szilent, vagy szerviz, bármi) rögtön viszem csináltatni. Nem hanyagolom el.
Kényelmes SRi ülések, nagyon szeretjük. Az egyetlen hiba a fényezés, sajna sok az apró karc rajta.[ Szerkesztve ]
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz zolikaDB #22547 üzenetére
A jobb oldali vezetést jobb kormányos autóval kb 2 perc megszokni. A váltó sem gond, minden zsír. Kivéve mikor leparkolsz, és a kéziféket keresed az ajtókárpitban... Na, ez elég sokáig megvolt.
Magyarországra autópályán mégy végig, nincs szembe forgalom, nyugi van, de arra jó, hogy tudatosuljon, hogy a másik oldalon kell vezetni. Így magyar-honban már nincs probléma.Angliából hozták be a kocsit, ott vauxhall van.
Hogy honnan kezd igazán húzni, azt még nem figyeltem. Én csak azt néztem még, hogy padló gáznál szerintem nem 6500-nál kéne váltania, hanem 6300-6350 körül.
Viszont nagyon jó a váltója. 80-nál ha bepadlózok, még visszakapcsol 2-be
És imádom a hangját is. Nem egy V6-os, de pont olyan erős és lendületes, ami nekem kell. Néha talán sok is.Amikor magyarban voltunk 7000km alatt 8,5 volt az átlag.
De itt melóba járással vegyesben 10-10,5
Mostanában inkább 10, mert jobb az időLogitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz zolikaDB #22562 üzenetére
Semmi extra.
Nem vagyok egy idegbeteg mindenkit le kell előzni suhanc. De ha meg mégis úgy hozza a sors, hogy előzni kell, akkor az asszony segítségével a 155 ló megoldja.
A többi meg adja magát.Szerk: Ti állandóan német országban közlekedtek? Mi a tökömnek kell 220-al menni?
Én valahol 150-160nál azt mondom, hogy bőven elég, pedig tudna többet is. De minek?[ Szerkesztve ]
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22574 üzenetére
Nem is a lóerővel van bajom, az enyémben is van egy raklappal, és jobban szeretem, mint a 120 lovas elődjét, pedig az sem volt rossz.
De kit érdekel, hogy 220-nál mennyit forog, ha nem azon akarja használni??? Ha csak az előzés idejére taposod ki a belét a kocsinak, akor pont nem fontos, hogy mennyit forog, mert nem 50-100km-t teszel meg úgy.Mindegy, mint ahogy előttem is írták: "Lehet öregszem"
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz zolikaDB #22580 üzenetére
Én úgy szoktam, ahogy megyünk végig az országokon, amit enged a sebességkorlátozás, arra belövöm a tempomatot (GPS alapján), aztán gyi. Németben meg 150. Egy alkalommal meg beletaposok, hogy elmondhassam, németben száguldottam egyet.
De se kedvem nincs meghalni, se pénzem nincs a büntikre.
Szoktam nézni ezeket az orosz videókat, amik a fedélzeti kamerákkal készülnek, és annyi ártatlan áldozat van. És azért kicsit több az esély a korrigálásra 130 körül, mint 200 felett.
Ja, itt írben is van sok hülye, főleg a szűk utakon a képzeletbeli felezővonal nem figyelembe vétele a gond. Van egy két érdekes szitu, így én is vettem egy kamerát.Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
??? 3.2-es ennyit eszik ????
Elég hihetetlen.
Nekem akkor a vegyes 10-10,5 rengeteg a 2.2Direct-hez.
Pedig nincs szét hajtvaLogitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22639 üzenetére
Ja, 90-100 között, úgy hogy egy faberge tojást teszel a jobb lábad alá, és óvatosan nyomod a pedált, aha
Nekem a 10,5 azért elég jó dinamikus vezetésnél jön ki, bár ha óvatos vagyok sem sokkal kevesebb.
Nem nagyon előztek még rám, és nincs olyan nap, mikor nem forog ki a motor 6500-ig.
Szóval akkor jól van ez.Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
Ugye nem akarja senki azt bemesélni, hogy egy 1.9cdti mellé ne merjek odaállni, mert le fog nyomni?! Mert eddig ez nem fordult elő.
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
Nekem is valami hasonló kép ugrott be
Ha csak 10 km-re laksz a munkahelyedtől, akkor a gyártó tanácsa is az, hogy menj kerülő úton, hogy minimum meglegyen az 50 km, különben nem melegszik be a motor, és nagyon hamar kopik. Nyáron a nagy melegben elég 45 km is...Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz Jim Tonic #22740 üzenetére
Oké, a kipufogót azt értem, bár lényegtelennek tartom, hogy belülről a kondenzvíz, vagy kívülről az esővíz rohasztja szét.
Az olajjal továbbra sem értem hogy mit akarsz, az nagyjából úgy melegszik, mint a hűtővíz (ha nem jobban).A 2.2 / 3.2 témához meg annyit, nem tudom magyarban mennyire függ a biztosítás / súlyadó a köbcentitől, de nálunk nagyon súlyos a különbség.
Szerintem annyit egy olyan erőtöbblet, amit ráadásul ki sem tudsz használni, nemcsak hogy felesleges, de többlet költséggel is jár.Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
Az automata váltó nagyon veszélyes...
Mert ha egyszer lesz egy olyanod, nagy az esély rá, hogy többet nem akarsz mást.
Én is így jártam. Vettem egyet, és sajnos abs hiba miatt egy hónap múlva összecsuktam. De ennyi idő alatt a 2.2 direct és a tiprtonic annyira hozzám nőt, hogy már úgy kerestem a következő kocsit. Mákom volt, találtam 1 darabot az egész országban. Ez annyival jobb, hogy benne a NAVI is. Azt viszont nem ajánlom, teljesen felesleges. Telefon jobb és kezelhetőbb.Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22748 üzenetére
Na, most már világosabb, főleg a kipufogó. Aki meg nem cseréli a motor olajat időben, az meg is érdemli, hogy behaljon neki...
Nálunk az útadó 2.2-re 951euró/év a 3.2-re meg 1809euró/év lenne
Én ebből indultam ki. A biztosítás majdnem ugyanennyi.
Így már azért máshogy fest, nem ?Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
Azt vágod, ugye, hogy az olaj közvetlen kapcsolatban van súrlódó alkatrészekkel, és ugyanolyan járatokon megy mint a víz? Ráadásul kisebb a hűtője is (már amelyiken van). Ezzel szemben a víz csak a felmelegedett motort próbálja hűteni (üzemi hőfokon tartani), ami azért még ha nagyobb feladat is, nem akkora stressz, mint a mozgó alkatrész.
Ezt csak kérdem, és nem zárom ki, hogy igazad van, csak józan paraszti ésszel nem hiszem el.Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
Oké, akkor elmesélem azt is, hogy a hűtővíz hidegebb, mint a motor hőmérséklete.
Amikor a víz 88-90 fok felé mozdul, akkor már a motor simán 95 fokos. A hűtővíz minden esetben hidegebb, mint a hűtendő alkatrész, különben nem lenne értelme.Amikor meg a motor már 95 fokos, az olaj ne legyen már 50 körül, mert akkor ott gubanc van. Legfeljebb az automata váltó olaja tarthat ott. De a motor olaj (ismétlem) a motor belsejében, járatokon közlekedik, és ne legyen már 40 fokkal kevesebb, mint a motor, csak szimplán a fizika törvényei miatt is.
Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22772 üzenetére
Érdekes egy váltó lehet. Mint mondottam 85-nél (lehet hogy 90-nél is) az enyémben a tiptronic kérdés nélkül 2-be teszi vissza 5 -ból, ha lepadlózom. De olyan gyorsan, hogy manuálisan sem lehetne gyorsabban. Pedig csak 44-es a cipőm, viszont nike. Nem lehet hogy neked puma cipőd van?
Kicsit jobban meg kellene már ismernetek azokat az autókat, amiket aláztok, hogy gyengék, meg szar a váltójuk, de mindegy...Logitech hardware tester
-
gabipaci
addikt
válasz bambano #22774 üzenetére
Aki feldobta az automata váltó témát, pont egy 2.2 Direct motorossal szemez. Neked meg volt egy rossz tapasztalatod egy másik motorossal, és rögtön általánosítassz. Ez nem profi. Hidd el, egy normális automata váltó jobban reagál, mint ahogy egy átlagos user egy szinkron váltóval.
[ Szerkesztve ]
Logitech hardware tester
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Microsoft Excel topic
- BMW topik
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs