- Crypto Trade
- Synology NAS
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- DIGI kábel TV
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Tárhely szolgáltató választás
- Milyen program, ami...?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Plague666
tag
Üdv!
Vw golf 6-os, 1.2 TSI-m produkálja újabban a következőket.
A váltónál érzek valami gondot, néha-néha elinduláskor kidobja az egyest, bár olyankor előtte van egy olyan érzésem, hogy be sem vette 100%-osan. Ez ritkán előfordul egyesből kettesbe kapcsoláskor is( együtt sosem). Továbbá nem tudom mennyire normális az, hogy álló helyzetben ha kapcsolgatom a váltót, a hármas fokozat előtt meg lehet állítani visszaugrás nélkül, tehát még nem vette be a hármast de középre már nem ugrik vissza. A rükverc teljesen jó.
A dolog pikantériáját az adja, hogy 2-3ezer km-el ezelőtt volt nagyszervizen, ahol a váltót, kuplungot rendben találták, igaz akkor még nem is produkált ilyet. Alapszinten/nem igazán vagyok képben az autókkal kapcsolatban, gondolom nyilván szervíz lesz ebből, de szeretném tudni, hogy mit fognak cserélni, nehogy átverjenek, esetleg új váltót vetessenek, mert olyat is hallottam egy tenyérdörzsölgető szakitól.Köszönöm szépen valakinek. Egyébként ez az első német autóm, franciáim voltak, mindegyikben gyopa volt a váltó, de egy némettől már nem ezt várnám. Köszi mégegyszer.
-
Plague666
tag
Üdv márkatársak.
Olyan kérdésem volna, amire valószínűleg legtöbben rávágnák ugyanazt, de mégsem arról lehet szó. A pár napja megjelent hidegek óta a Golf 6-om szélvédője az alsó harmadában-negyedében állás közben belül párásodik, majd amióta ezek az éjjeli fagyok vannak már rá is fagy.
Tudom, hogy a belső pára vizet jelent az autóban de nem ázott be sehol, nem találok vizet, ráadásul csak egy hete csinálja körülbelül, amióta lehűlt az idő. Olvastam a pollenszűrő eltömődéséről, átnedvesedéséről, de nyáron volt nagyszervizes az autó, minden ilyen időszakos cuccot kicseréltek benne. Vizes lábbal nem léptem be, csapadék sem igazán volt ugye. Reggeli indítás után gyorsan felmelegszik a rendszer és a "Max az ablakra" funkcióval viszonylag hamar el is tűnik a dolog, menet közben már nem párásodik.
Annyit tudok említeni még, hogy automata klíma és az be van kapcsolva, továbbá újabban 3-4 naponta rövid, éppen hogy üzemi hőmérséklet-szintű utakat teszek meg az autóval, egyébként a szabadban áll a köztes időben. lehetséges, hogy befűtök, bent reked a meleg, vagy lecsapódik valami a klímában és onnét kerül végül is a szélvédőre? Tényleg semmilyen beázást nem találok, vizes nyirkos szag sincs az autóban, de azért ez egy 4 éves kocsinál nem normális dolog szerintem.Köszönöm valakinek a segítő szavakat.
-
Plague666
tag
válasz K Norbi #110012 üzenetére
Ha beülsz természetesen valamennyire bepárásodik, hiszen beleheled a kihűlt utasteret. Mondjuk amit mondasz az eléggé extrém, én pl. beülök és a csak szélvédő kezd vékonyan párásodni meg a vezetőoldali ablak de nagyon lassan, a fullos párásodáshoz kb qrni kéne vagy bent ülni fél órát.
Nálam pont az a probléma, hogy otthagyom éjjelre magában és reggel amikor ránézek ott a pára, kora reggel pedig ugye már be is fagy. Ötletem sincs mitől lehet. -
Plague666
tag
válasz K Norbi #110018 üzenetére
Nem még, de olvastam róla. Igazából annak a híve vagyok, hogy nem a konkrét dolgokat kezelem, hanem próbálok rájönni mi okozza. Vélemények alapján hatékony módszernek tűnik egyébként, köszi. De előbb rájönnék mitől van, mert nem akarok évekig macskaalmos zoknit az utastérben.
Egyébként ne gondolj durva dologra, a kilátást sem akadályozza, hanem olyan 15 centi magas, a szélvédő alsó negyedét sálszerűen betöltő párát képzelj el. Nem csöpög, nem az a vizes, hanem az a tipikus belehelés szerű. De mitől keletkezik ha nem ül bent senki, egyébként feljebb nem kúszik, 1 és 4 nap után is ugyanakkora.
[ Szerkesztve ]
-
Plague666
tag
Szevasztok megint. Ismét kérdésem volna, kicsit már sokallom, hogy havonta valami újdonságot tapasztalok.
A kérdésem az volna, hogy benzines Golf 6 (1.2) , vagy esetleg még a gyengébbik 1.4-es (122le) terén mi a tapasztalat menetzaj terén? A tesztek és a szájhagyomány alapján ez életünk leghalkabb autója a kategóriában stb. Menetszéllel nincs is problémám, motorhang is oké, viszont a gumi/futóműzaj egyáltalán nem olyan hiperszuper.
Nemrég vettem új gumikat a 4 éves Mk6 1.2-es paripámra, eddig nyáron a gyári continental ecocontact szett futott, rendesen kikopott, zajos is volt. Most négy évszakos michelint sikerült szerválni, (tudom-tudom nemjó sokak szerint de ismeretségi körben bevált, és szinte csak városban kell az autó, vagy 15-20km elsőrendű főút, esetleg pálya, télen ha akarok ,akkor nem ezzel megyek, stb) ami nyilván nem totál halk fajta de ismerős megane-ján pl nagyon csendes gumi.
Nálam is javult a helyzet a kopott contik jellegzetes búgása eltűnt de 70 feletti tempónál, és 5. fokozattól, ahol ugye a motor nem pörög akkorát, viszonylag erősnek érzem a zajt. Az autó nemrég volt műszakin, csapágyak féltengely stb mindene rendben. Mit hallok, ez még mindig a gumizaj? Csak mert ahhoz képest hogy süketszobának nevezik az autót a tesztek hát fullra nem az, eddig abban éltem hogy a szétfutott gyári nyári szett miatt hangos, de sokkal jobb a zsír újjal sem lett.
Még annyit tudok hozzátenni, hogy a motorháztető szigetelő burkolatába egy hosszabb távollétem alatt éjszakánként belerágtak a nyestek, kicsit cafog a hátulja, mert hiányzik alóla többmaréknyi anyag. De úgy gondolom, hogy az inkább a motorhangért volna felelős, és kifelé, nem az utastér felé.
Kéredezem tehát, hogy hasonló autókkal ti mit mennyit hallotok és én mit hallok, mert kcisit idegesitő, hogy csupa olyat olvasok mennyire halk, plusz leáll beszélni az ember valami szomszéddal akkor első megjegyzése ez hogy "ú ez az a halk kocsi ugye", közben meg lakott területen kívüli tempónál egyátalán nem tartom halknak. Nyílván egy Swift és társai félénél halkabb, de azért süketszobának, meg kényelmes, rádiófelhangosítás nélküli autópályatempónak én nem nevezném, amit hallokBocs a hülye kérdésért, de csak tdi 6-oshoz van hozzáférésem, az meg a dízel miatt eleve más hangszint. Köszönöm valakinek a választ.
[ Szerkesztve ]
-
Plague666
tag
válasz footy #110550 üzenetére
Köszi a választ a többieknek is, és neked is.
Az enyém nem bluemotion, de szerintem ugyanazt halljuk akkor. Kipróbáltam anyósülésről, behajolva a műszerfal alá, stb, én is a kerékjárati ívet hallom, pedig sértetlenek a borítások, törve nem volt. Hátul ülve a hátsó kerékjárati ívet vélem szintén hallani. Dettó ugyanez a téma, hogy ajnározták, pedig nem azért annyira nem csendes. Az enyém ráadásul benzin, még motorhangom sincs, csak egy elfojtott morgolódás, így jobban hallom az út zaját.
Nem mondanám elviselhetetlennek, de kétlem, hogy ez kategóriája leghalkabb autója. -
Plague666
tag
Szevasztok.
Tudom nem hangcuccos fórumon vagyunk, de azért hátha... Akiknek ilyen van, az RCD-510 hifihez milyen hangzás-beállításokat használtok? (treble-mid-bass hármasra gondolok elsősorban.)
Szórakoztam vele egy kicsit és kíváncsi vagyok a tiétekre. -
Plague666
tag
A következő problémám volna: a félpedálom járó motornál, állva lenyomva száraz sikálós hangot hallat kb az útja egyharmadáig, és könnyebben is nyomódik be eddig a pontig. Menet közben is biztos, csak nem hallom. A fékhatáson nem érzem hogy gyengébb lenne, ellenőrző lámpa nem jelent meg semmiről, de eddig nem hallottam ilyet. A fékfolyadék szintje is normális.
Úgy jött elő egyébként, hogy hét eleji hóolvadásos nagyobb utazásokban g sok sós lé belefröcsögött, és 3-4 napot kint állva a fékek berozsdásodtak, indulás után ezért fékeztem pár hosszabbat, hogy lepattogjon a rozsda. Ezután megállva hallottam először, azóta folyamatosan csinálja. A típus golf 6, de talán ez nem is lényeg. Köszönöm szépen a választ.
-
Plague666
tag
Üdv
Vw golf 6 1.2 tsi a beteg, egy hónapig fűtött garázsban állt mert egy terepjárót hajtottam épp. Ma egy laza 50 km-es út után a célom előtti utcában kigyulladt az epc(vezérlés?) lámpa, túloldalt a fordulatszámmérőben pedig az esp/asr lámpa is, az autó gázadásra rángat, rosszul gyorsul, és álló helyzetben alapjáraton rázza a motor az autót.
A kérdésem az volna, hogy mi ez, mire/mennyire számítsak, mert pont eljöttem 2-3 hétre otthonról és a megbízható, értelmes szerelőmtől. Illetve, kibírna e ez a probléma még egy 50km-es visszafogott lassú hazautat, vagy innét egy tapodtad sem és azonnal szerviz?Köszönöm a segítséget.
-
Plague666
tag
válasz Magnum_ #130032 üzenetére
2011-es, 156 000 km. Nagyszervizen 148ezernél volt.
Beszéltem egy szerelővel telefonon, állítása szerint mivel egy hónapot állt a kocsi és utána tankoltam egyet, így lehet hogy valami vízcsepp van a rendszerben, ki kéne huzatni 100-zal. De gondolhatjátok mennyire merném megnyomni, miután kettes hármasban 30-cal is rángat gázadásra és alapjáraton állva is rázza a karosszériát:S
[ Szerkesztve ]
-
Plague666
tag
válasz Magnum_ #130038 üzenetére
148-nál volt a nagyszervizen olajcsere is, nagyjából másfél éve, a tavasszal terveztem olajat cserélni, mivel csak 8ezret mentem vele, gondoltam majd 10ezer körül jólesz. Az olaj castrol ami a motoron a kupakodra rá is van írva neked is. Az ilyen műveleteket végig márkaszerviz végezte, csak műszakira vittem el ismerőshöz, meg hát átnézetni, hogy majd a vw mit fog rajt valószínűleg csinálni.
Normál városi/országúti használatban volt, sosem nyomtam neki feleslegesen, sőt a kijelző által mutatott felkapcsolást is be szoktam tartani a fogyasztás érdekében, így 66-70 körül amikor mutatta már hatosba szoktam pakolni egyenes úton. Városban az 50-es értéket útviszonytól függően ötösben, négyesben szoktam tartani.
Sebesség volt 160-170 is is ha siettem, de túráztatva, kihúzatva 4es-5ösben sosem volt olyankor, mivel hatosban előzni is lehet vele könnyű szerrel. Az egyetlen probléma a sok rövid út talán az elmúlt fél évben, városban asszonyért vonatra, vissza, bevásárlóközpontba el-vissza, ilyenek. Manuális 6 sebességes, igen, eddig nekem sem volt problémám vele, két éve vásároltam használtan. -
Plague666
tag
válasz Magnum_ #130041 üzenetére
Hát hallod, az egész szájbaqrt tegnapi problémát az okozta, hogy a harmadik gyertyának annyi. Rendeltek egy gyújtótrafót is próbára, ha a gyertyacsere után még mindig lenne bibi, de 99%, hogy ennyi a gond a szakik szerint.
Mindenesetre ijesztő volt. Kicseréltetem mind a négyet, mert egykorúak, habár papíron normálisan időben voltak cserélgetve és nem kéne még tönkremenniük. Lehet, hogy a rövid utak, vagy csak átb*szta a drága jó Porsche márkaszerviz az előző tulajt és nem cserélt semmit, mert egyébként a szerelőm szerint kinéz a rossz gyertya gyárinak is ránézésre.
-
Plague666
tag
válasz Magnum_ #130172 üzenetére
Nem felejtettelek el ne aggódj, most értem haza. Tudom kérdezted a gyertyák állapotát, korát is, itt a teljes történet.
Gyertyacsere lett végül egyrészt, a gyújtótrafó hibátlan, az egyik gyújtókábel ment még sz*rrá így azokat is kicserélték. A problémát az okozta, hogy a kedves drága márkaszerviz(ek) gyönyörűen ledokumentálták a követelményeknek megfelelő előírt gyertyacserét, majd fogták, kivették a gyertyát, megtisztogatták szépen, és visszatették, így 155ezer kilométert ment a gyári gyertyakészlet. Ez elvihette volna magával a trafót is a túlvilágra, be is volt koszolódva, de ki lehetett tisztítani, és jó állapotban maradt,viszont az egyik gyújtókábel így is megadta magát, szettben cserélik, így mind a négy új lett. Szóval négy új Bosch gyertya és négy kábel. Nemcsak megjavult, de jobban is húz, mint pl negyed éve, ebből azt gondolom hogy a többi gyertya és kábel is szépen elkezdte megadni magát végleg, a hármas számú volt az első elhalálozó.
Nem kell aggódnod, mert te elmondásod alapján rendesen szépen cserélgeted, nem fenyeget ez a veszély.
-
Plague666
tag
válasz Magnum_ #130176 üzenetére
A kábelszett 15ezer ft volt. A kiemelésnél egy baromi hosszú nyelű csipeszes szerszámot használt a mester, nem vagyok műszaki ember bocs, nem hiszem hogy vw specializált eszköz lett volna, egy félkész mazda mellől vette fel a dobozból. Az elromlott hármas számút feszegetni kellett, a kábel is alig jött le a trafóról, a többit simán csak megragadta és felhúzta.
-
Plague666
tag
Üdv újra emberek.
Hála Istennek nem úgy kell kérdeznem, hogy a saját autómmal van gond. Kolléga is beszerzett egy golfot, miután nagyon tetszett neki az enyém, szintén hatos, szintén 1.2 tsi, de korai évjárat.
Van egy olyan jelenség, hogy alapjáraton kb 800-as fordulaton üresben ha az ember a gázt hirtelen megnyomja akkor egy aprót dadog, vagy ránt, vagy nem tudom mi a szakszerű kifejezés rá. Nagyon finom gázadásnál nincs ez, és ha ezres fordulat felett jár a visszafele haladó mutató és akkor újra rányomok, akkor sem, tehát kizárólag alapjáratnál megnyomva. Elindulni szépen el lehet vele, teljesítmény is rendben elmondás alapján. Maga az alapjárat egyenletes, kipróbáltam hogy kuplungolgatástól elkezd e ingadozni, de semmi. A sajátomban viszont nem tudom reprodukálni ezt a jelenséget, így gondolom nem normális.
Elsősorban Mágus mester véleménye érdekelne, hogy kell e ettől félni, mert egy kókler szerelőt kérdezett meg a tulaj, aki már dörzsölte a kezét, hogy ez bizony a kettőstömegűnek a haláljele, de mondom várjunk csak megkérdezek még pár hozzáértőt, át ne qrják az amúgy áldozattípus kollegát.
Köszönöm szépen a segítséget. -
Plague666
tag
Üdv
már biztos unja mindenki az évek során felmerült tsi-láncos parázós kérdéseket, de itt volna egy újabb.Golf 6 1.2 tsi, 2011 novemberi, tehát kevésbé veszélyeztetett a láncos gondoknál elvileg, vagy mi a tököm, olvastam 11 nyarat, 11 őszt is, hogy mikortól van jobbra csinálva, ez még szintén cbzb motorkód de 2012-es modellév papír szerint. Használtan vettem, végig márkaszervizesként, azt mondták ebbe nem szerelték be gariban a gyári javító kitet anno, mert hogy ez már nem veszélyeztetett.
Eddig csak nagyon sok, több hetes állás után kb havi egyszer csinálta a jellegzetes tsi lánczörgő hangot indításnál pár másodpercig. Most cseréltettem benne olajat 10ezer km után, az eddigi castrol longlife helyett egy vw-s barátom tanácsára ezúttal a Motul vwhez, bmwhez szánt 5w30 olaja ment bele. Azóta pár rövid nagypapa távot, 5-6 km-t mentem vele három alkalommal, de minden indításnál csinálja a lánchangot és elsem halkul csak ha gázfröccsöt adok, vagy elindulok. Utána visszaáll csendesre, de ha leállítom és azonnal újraindítom megint csinálja. Ilyen eddig soha nem volt, régen magától elhalkult és nem tért aznap már vissza, akárhány indítás volt.
A kérdésem az volna, hogy szar ez az olaj, vagy túl keveset mentem csere óta és majd még javul egy rendes táv után, vagy most döglik itt meg nekem a lánc?
Szerelő nyaralni ment, utolsó kuncsaftok között voltam, így most az internetre szorulok. Még annyi, hogy végigálltam az egy órás szervizt(klímát is pucoltunk), előttem bontotta ki az alkatrészeket, mann szűrőket, olajat, mindent, tehát ez a rész pipa.Köszönöm a segítséget.
-
Plague666
tag
Köszönöm a hozzászólásokat. Tudtommal az 1.2 csak nyúlni tud, szakadni nem szokott, az 1.4 pedig átugrik vagy mi. Egyébként mit tudtok erről az x dátumtól jobb a helyzet dologról? Nekem márkaszerviz mondta, hogy ennél már kései szériás motor van és "nem annyira problémás" mint az azelőttiek, így a gyári javítókitet nem javasolták, plusz azt mondták anno, ha jelentkezik a hang csak akkor van gáz, ha nem halkul el sehogy sem.
Az említett "bmw" olajról csupa jót hallottam, egyébként "bmw-hez is" való de vw konszern által teljesen jóváhagyott 504-507 kódszámú (ez valami okos szám) matéria , az 5w30 castrolnál még egy ezressel drágább is volt, "ilyen üvegbe öntjük és nézzük a színét" teszteken még jobban is szerepelt, vagy mi.
Idén már biztos nem lesz 100+ ezrem lakáskérdés miatt, remélem még egy bő fél évet kibír, nem tudok mit csinálni.
Szerk:
[link]
Ezt nyomja egyébként, csak a "felbőgés" után marad egy zörgés, amihez gézfröccsöt kell adni, hogy elkussoljon, vagy elindulni, menet közben semmi hang nincs. Régen a havi-kéthavi hangnál ugyanez volt csak így elhalt a hang, mint a videóban, magától.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen