Új hozzászólás Aktív témák

  • vonSux

    őstag

    Még abban sem voltam biztos, hogy végig viszem, nem hogy platinázom.
    Control - ami nem jött be: kb a játék (alap sztori) negyedénél letettem, és nem fogadtam volna nagyobb összegben, hogy valaha játszani fogok vele. Mindjárt a történet felütése, vagyis a motiváció, ami az általunk játszott főhősnőt hajtja (és innen nagyon picit spoileres) megmosolyogtató :) . Jártunk már hasonló cipőben, és bár elhiszem, hogy ez van akit nem zavar, de ismét egy keresem a tesómat sztori. Nem nagy ügy, de meh. Illetve számomra éppen a fő sztori vonal, és ide értem a teljes végig játszást ami a játék leggyengébb pontja. Hogy valójában mi a fő és mellék sztori, no az már véleményes, mert minden más meg közel zseniális. Látszik a munka a harcrendszerrel, de ennek ellenére nem tudtam megszeretni. Se a fegyvereket, se az ellenfeleket. Sokat beletettek, de számomra mégis egysíkú maradt. Egy egy képesség egy darabig szórakoztató, de itt még nagyon érzem a fejlődési lehetőséget. Mert a Quantum Break-hoz képest még így is óriási. A negatívum és a pozitívum határán vannak az összegyűjthető információk. Brutális mennyiség van, rengeteg olvasni való, sztori és információtöredékek, video és hang részletek. Ebben abszolút nem találták el a jó egyensúlyt a készítők. Egy idő után kifejezetten idegesített, hogy mindig megakaszt a játék, mert találtam valamit, amit meg kell nézni, el kell olvasni.
    És itt kanyarodok rá a pozitívumokra. Könnyű a játék mellett elmenni, éppen a rengeteg opcionálisan összeszedhető információ kihagyása miatt. Ha nem kap el a flow, hogy elkezd ezekből a kis mozaikokból összerakni a bennünk eltemetett sztorit, akkor simán egy repkedős, lövöldözős hülye agymenéssel terhelt játékot kaphatsz. De ha időt és energiát fordítasz ezekre, akkor a háttér sztoriról, a mellékszereplőkről, ezek motivációiról, az elsőre és másodikra is lufinak tűnő agymenésekről rengeteg magyarázat, összefüggés van elrejtve. Tetejébe itt van mindennek a játék hangulata. A játék címe, a tökéletes nomen est omen. Mindezt gyönyörűen, festették alá, a brutalista hangulatú terek, a végig zárt játéktér szerintem nagyon érett elképzelésről mesél. Nem mindenki ért ezzel egyet, de szerintem a zártság ellenére a különböző helyszínek meg kellőképpen változatosak. Aki pl szereti David Lynch munkáit ne habozzon játszani a játékkal, nem fog csalódni. És sokaknak meg nem fog tetszeni. Így van ez jól. Abban bízom, hogy a Remedy valahogy megszabadul az 505 Games kiadótól, mert nem passzol a munkájuk minőségéhez olyan dick move, hogy meg van az alap játékod meg a "season pass", de a felújított PS5 verzióhoz vedd meg az Ultimate verziót. Sokkal inkább passzol hozzájuk a Sony, hogy betették ezt havi PS+ kínálatba.
    Az Alan Wake, a Quantum Brake (sokan nem szeretik, és jogos is az ellenérzés, mert ott is van egy nagy aránytévesztés, ill. messze nem olyan kiforrott a világ, mint a Contorlban), és a Control egy nagyon érdekes alapot tett le. Nagyon kíváncsi vagyok a következő játékukra.
    Nagy kár lett volna nem befejezni.
    Az összes trófea beszerzése már nem volt nagy ügy. Aki platinázná, annak egy tanács: már a játék elejétől, a save pontokon felvehető az un. board countermeasures kihívások. Ezek mindenféle ölj ezzel vagy azzal, ilyet vagy olyat kiegészítői a játéknak. Ebből 25 "szerződést" kell teljesíteni egy trófeához, időt spórolsz, ha már az elejétől választasz egyet egyet. Ha valamelyik nem tetszik, akkor simán leadható és farmolhatsz másikat.

Új hozzászólás Aktív témák