- Microsoft Excel topic
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Zyxel NAS326
- Facebook és Messenger
-
IT café
PlayStation 3 összefoglaló.
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL:
Új hozzászólás Aktív témák
-
DM-Fan
nagyúr
válasz novoszath #28597 üzenetére
Én biztos nem rontanám ezzel a CPU-borda közötti kapcsolatot, amortizálva ezzel a hőátadás tökéletességét. Még mindig nem értem, mi értelme lenne. Ha megfelelően karban van tartva a géped és normális a környezeti hőmérséklet, akkor nem fog túlmelegedni. Következtethetsz a CPU hőmérsékletére a hűtőventillátor fordulata alapján is. Tenni meg amúgy sem tudnál semmit a melegedés ellen, nem tudsz fordulatszámot manuálisan állítani, max. ki tudod kapcsolni a gépet, de tudtommal egyébként is van benne hővédelem.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz nokia párti #28600 üzenetére
Azt jelenti, hogy a bordákat rézcsövek kötik össze, plusz a hűtőblokk is egy kisebb szerelvényboltnyi mennyiségű anyagot tartalmaz, ezáltal valamelyest jobb a hőelvezetés:
Kell is, mivel az első generációs modellek melegednek, mint állat.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
-
-
DM-Fan
nagyúr
válasz NeoExDeath #28798 üzenetére
1. Az online játék egyelőre még ingyenes. Lényeg, hogy a játékokat újonnan vedd, mert újabban sok játék online pass-os, azaz van hozzá egy kód, amivel tudsz multizni és azt csak egyszer lehet felhasználni. Ha az első tulaj már felhasználta és Te megveszed tőle a játékot, akkor Te már a játékhoz kapott kóddal nem tudsz aktiválni. Viszont utólag is lehet online pass-t vásárolni az adott játékhoz a Store-on, csak az ugye plusz pénz.
2. A PS3 konzol játékok tekintetében nem régiózáras, tehát a játék amerikai, európai, stb. kiadását is tudja futtatni bármelyik PS3. Egyetlen jelentősége van a régiókódnak: csak az adott régióhoz tartozó Store-ból tudod letölteni a játékhoz a kiegészítőket. Így pl. egy EU-s (2-es régiós) játékhoz az USA Store-ból nem tölthető DLC, erre oda kell figyelni, ha kiegészítőt vásárolsz a játékhoz, mert nem mindegy, hogy melyik Store-ból veszed. A Store ugyanis engedi kifizetni és letölteni a lemezedhez nem passzoló DLC-t is.
3. Nem probléma, a Move Edition-nak mennie kell normál kontrollerrel is. Én a simát vettem és a telepítéskor letöltött frissítéssel rögtön Move Edition lett a játékból, mégis tudtam vele játszani, pedig nincs Move-om. Ki lehet választani, hogy kontrollerrel, vagy Move-val akarod irányítani.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
"Nemhiszem, hogy csak ennyit tudna.."
Jó reggelt kívánok! A PS3 címek 95%-ban csak 720p vagy az alatti felbontásban futnak, igazából úgy kell vadászni azon címeket, amelyek képesek 1080i-ben vagy 1080p-ben eldöcögni a konzolon. Már a kezdeti időszakban is gyenge volt ehhez a vas, nem hogy még a mai, a PS3 debütálása után 5 évvel megjelent játékokat futtassa ilyen felbontásban.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
Milyen konkrét segítséget vársz? Hány olyan PS3 játékot láttál, aminél állítható a felbontás? Ha 720p-ben indul el a játék (és más játékod meg fut 1080p-ben), akkor a géped jól van beállítva (be van pipálva a rendszerbeállításokban az összes felbontásérték) és jelen esetben a 720 a játék által támogatott felbontás. Ez ennyit tud, nem lesz nagyobb, ha meggörbülsz sem. A TV felskálázza a saját felbontására, de a játék natívan 720p-t tud, ha a PS3 abban indítja.
Amúgy minden játék dobozán fel van tüntetve, hogy milyen felbontáson fut, ezt már vásárlás előtt láthatod.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Sundesz #28947 üzenetére
Hát, én már kétszer is végigtoltam a Rage-et PS3-on, másodszorra a mellékküldetésekkel is tövirül-hegyire és én azt mondom: baromi rusnya a PS3 verzió. Ismerősnél játszottam a PC verzióval, na az áll-leejtős volt, bár a textúrák közelről nézve ott is hányadékok.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz TazLeacher #28954 üzenetére
Mit vártatok? Naughty Dog - zseniálisak, mint mindig. Már vártam, hogy mikor csinálnak valamit PS3-ra az Uncharted-szérián kívül.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
-
DM-Fan
nagyúr
válasz tomgabor #29014 üzenetére
Nem vagy vele megelégedve? Pedig az egyik legjobb képességű BD-lejátszó, már ami a kép- és hangminőséget illeti, de funkciókban is erős, ráadásul a BD-controller-rel nagyon könnyen is kezelhető (nekem alapból járt a PS3 mellé).
Ettől függetlenül én is vettem egy minőségi Pioneer BD-lejátszót, egyrészt mert az nem 200 Wh-t fogyaszt, hanem csak 20 Wh-t, másrészt meg ugye az teljesen kussban van, míg a PS3-nak azért van egy ventizaja.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz mrhitoshi #29046 üzenetére
Hidd el, hallottam már Slim-et, egyet tudok mondani: egy asztali BD-lejátszóhoz képest üvölt. A Pioneer BD-m totál néma, az ajtómechanika hangján felül nem igazán hallasz belőle semmit, ha elindítottad a filmet. Elég jó hangrendszerem van, de kurvára háklis vagyok, ha egy lejátszó zajos, ezért vettem teljesen passzív Popcorn A-210-et is, abban az egyetlen aktív eszköz a HDD, aminek meg szintén nincs hangja.
Edgeri #29020: Nagyon jó a Pio BD, kiváló színtérbeállításokkal bír, illetve a HD-hangnormákat is trükközés nélkül nyomja tovább az erősítő felé, ki is írja az erőlködő, hogy DTS HD-Master szól épp. Nagyságrendnyi különbség nyilván nincs, de nem is emiatt vettem. Viszont simán, kínlódás nélkül játszik mkv-t is (mondjuk ez nálam nem szempont), illetve nem utolsó sorban az SACD-ket is viszi 5.1-ben HDMI-n keresztül - nekem ez volt a döntő érv, ezért választottam a Pioneer-t, mert ezt igen kevés lejátszó tudja.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
A kontrollert vagy megszokod, vagy nem. Nekem 10+ év PC-s FPS után sem volt nehéz megszokni, pár óra alatt ráállt a kezem anno, mikor megvettem a PS3-at.
A HDD-t nem a játékok fogják megtölteni, az is biztos, hacsak nem Store-on veszed őket, mert a legtöbb lemezes játék jó, ha pár MB-ot felmásol egyáltalán. Kb. 10 játékból 1 olyan van, ami akár GB körüli mennyiséget is telepít. A PS3 játékoknál nincs lehetőséged dönteni a HDD-re való installálással kapcsolatban, egyszerűen nem települnek és a lemezről futnak.
Az utolsó CoD-ok (MW2 óta) sajnos köztudottan nyírják a PS3 olvasófejének léptetőmotorját, ennek a hangját hallod, valóban nagyon idegesítő és nagyon káros is a gépre nézve. Sajnos elég hamar hazavágják a gépet, így az MW óta nekem nem is volt CoD a PS3-mamban, az MW2 pár órai játék után repült a levesbe, mert nem vagyok hajlandó gallyra vágni a gépem azzal az agyonhype-olt szarral.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29073 üzenetére
Elég sokról, külföldi fórumok szarásig vannak vele (google első találat pl. ez a hivatalos PS3 fórum-thread), de emlékeim szerint itt a PH-n is hullott el pár embernek miatta a gépe, kollégám 2 hónapos gépének olvasója is elfüstölt miatta. De elég csak meghallgatni, mit művel a MW2 a léptetőmotorral. Műszaki emberként fél óra után úgy téptem ki a lemezt a gépből, hogy csak nyekkent. Nem véletlenül indult anno petíció, hogy csinálják meg a HDD-install patch-et, de az IW szart rá magasról.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29165 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy van-e ilyened, hanem hogy ki adja és ki pecsétel bele. Csak a hivatalos viszonteladók által kiadott jegy lesz érvényes és az is csak a vásárlást igazoló számlával/blokkal és a sértetlen zárócímkével együtt. Ergo ha másolsz magadnak egy biankó jegyet, az kb. csak arra jó, hogy kitöröld vele (illetve még arra sem, mert kemény). Attól még nem lesz hivatalos forrásból származó a géped.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29169 üzenetére
"Számlát/Blokkot meg minden kereskedő ad, innentől kezdve nem lehet gond."
Meg ahogy Te nagyon tévedsz! De egyébként az még az is kevés, hogy ad neked számlát/blokkot, ha ő nem hivatalos viszonteladó, akkor feldughatod a blokkját, mert nem lesz érvényes vele a Sony garanciája, hiába is pecsételne bele egy letöltött garanciajegybe. Ugyanez van a Panasonic garanciájánál is: csak a felsorolt üzletekben vásárolt készülékekre érvényes és csak a leírt feltételek betartásával, pedig ennél jóval több helyen tudod megvenni a TV-it.
"Maradjunk annyiba, hogy a linkeden lévő "jótállási jegy" véleményem szerint egy megtévesztésre szolgáló cetli."
Elmondanám, hogy az általad linkelt "hivatalos" cetli pontosan ugyanaz, amit kelzsoca linkelt, csak az a szűkebb régiónak (magyar, cseh, szlovák, lengyel) szánt példány és szóról szóra ugyanaz van ráírva. Eddig minden általam látott PS3-hoz olyan járt, amit kelzsoca szkennelt, többek közt az enyémhez is.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29172 üzenetére
Már ott indul, hogy alapvetően egy csomó bolt nem is ad Sony garanciajegyet - többnyire azon boltok, amelyek nem hivatalos kereskedők és csak bolti garanciával árulják a gépet. Ezekkel a gépekkel kapcsolatban nagy eséllyel semmilyen garancia nincs a Sony részéről, csak a bolt javításában bízhatsz - 1 éven belül. Ezekről beszélünk. A blokk nem helyettesíti a garanciajegyet.
"Viszont kár a fórumon ide tévedőknek azt az információt adni, hogy "ott vásárolj ahol adnak hozzá Sony garancia jegyet""
Ez abszolút nem téves információ, pontosan a Sony is ezt mondja! Az, hogy volt egy eset, amikor kb. hanyagság miatt neked szerencséd volt, az nem jelenti azt, hogy ez az általános. Szóval inkább Te ne dezinformálj azzal, hogy bőven elég olyan helyen vásárolni, ahol csak blokkot kapsz, mert szokványos esetben ezzel elhajtanak, pláne ha látják, hogy egy nem partner konzolbolt az eladó! Kollégának pár hónapja semmit nem kértek a PS3 gariztatásánál, csak a kitöltött garanciajegyet, a számla nem is kellett nekik, egyből azt nézték, hogy melyik bolt pecsételte a garanciajegyet.
A Panasonic-nál meg véletlenül se zavarjon, hogy az akció az 5 éves garanciakiterjesztést takarja - kvázi ugyanaz, mint a Sony-nál a méltányossági, azzal a különbséggel, hogy itt semmit nem kell fizetned a javításért, illetve azzal a különbséggel, hogy az alap 2 év ott is csak szabályosan kitöltött garanciajeggyel érvényes és a számlával nem is foglalkoznak és erre jön rá a plusz 3 év a hivatalos kereskedő által kiadott számla és a szabályosan kitöltött garanciajegy meglétével. Utóbbi nélkül hozzád sem szólnak.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29175 üzenetére
Miért, van ilyen? Egyébként azért nem feleltem, mert nem tudom mi van akkor, de nem is vásárolnék olyan helyen, tekintve, hogy kismillió üzletet hoz fel a Sony oldala, győzhetsz válogatni a hivatalos partnerek között.
Nem is értem, hogy minek terelsz embereket olyan üzletek felé, amelyekkel kapcsolatban kérdéses, hogy érvényes Sony garanciát adnak-e, miközben árban ugyanannyiért meg tudja venni az ember a konzolt hivatalos kereskedőtől. Miért jó mindig a bizonytalant hajszolni?
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz nokia párti #29184 üzenetére
Azért, mert gyanítom a Sony a szériaszám alapján meg tudja mondani, hogy azt mikor és milyen csatornán keresztül adták ki, nincs-e a lopott készülékek listáján, stb. Emellé odateszi az adott kereskedő számláját/garanciajegyét, amiből kiderül az értékesítés dátuma is. Így valószínű tudja azonosítani, hogy nem feketepiacos a géped és látja azt is, hogy valóban időben vagy-e még garancia szempontjából.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz madgie #29189 üzenetére
A Sony-ról számos olyan történet köztudott, hogy pl. az Ausztriában vásárolt készülékeit sem tudták garanciáztatni itthon, korábban is tele volt a Homár ilyen story-kkal (pl. egy a sokból - ez ráadásul idevág, hazai beszerzésről van szó). Az volna a normális, amit az Apple-lel kapcsolatban írsz. Jó, megértem, szűrje ki a szürkeimportos, feketepiacos példányokat, én sem lennék hajlandó javítani olyan termékemet, amit pl. elloptak tőlem, de ha egyszer tisztázott az eredete az árunak, akkor nem teljesen mindegy, hogy a Föld melyik részén vettem?
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz nokia párti #29192 üzenetére
Hova mennek? Maximum szervizbe háromszor ezen idő alatt.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29200 üzenetére
Ez így van, csak több esetben pont a Sony Hungária is elhajtotta a delikvenseket, hivatkozva a szürkeimportos termékekre. De ezzel igazából nincs is baj, teljesen érthető ez a dolog, a probléma azzal van, amikor mondjuk egy külföldi hivatalos kereskedőtől veszel valamit és azzal hajtanak el itthon, mert erre is volt példa. Nyilván nem attól lesz feketepiaci a termék, ha a jótállási jegyet a netről töltötte le a kereskedő, hanem attól, hogy nem épp tiszta forrásból származó terméket forgalmaz, amire - érhetően - a Sony sem vállal garanciát.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29208 üzenetére
"Egyelore meg EU tagorszag vagyunk, ezt nem kene elfelejteni, szabadkereskedelem van."
Ezt ne nekem mondd, hanem az olyan gyártóknak/azok adott országbeli képviseleteinek, akik ennek ellenére mégsem fogadnak be más országban vásárolt terméket javításra!
"El kell olvasni a leirasban a garanciara vonatkozo reszt, ha nem szerepel, hogy csak Magyarorszagon hivatalosan a Sony altal forgalomba hozott gepekre vonatkozik a garancia es/vagy kell hozza kitoltott garancia papir, akkor ha van eredeti szamla, akkor nem tudnak elhajtani senkit."
Az a baj, hogy a Sony pontosan azt valósítja meg, amit az imént leírtál. Egy napja sincs, hogy idézték ide a topicba:
"Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy jótállási feltételeink kizárólag a magyarországi, hivatalos kereskedésekben (melynek listáját a www.sony.hu oldalon megtalálhatják) vásárolt termékekhez biztosítjuk."
Ezért tud elhajtani, teljesen jogosan, még szót sem emelhetsz ellene, mivel még a figyelmedet is felhívta rá. Más kérdés, hogy ez mennyire van így jól.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29211 üzenetére
De, csak a te esetedben történt más, az alapján én nem általánosítanék, mert valószínű inkább az volt a kevés kivétel egyike. Több olyan esetről tudok, amikor erősen leellenőrizték a jótállási jegyet és hogy ki állította ki, mint amikor nem.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29212 üzenetére
"Egyebkent a lista vicc, egyetlen konzolokkal foglalkozo bolt se szerepel rajta, meg az 576 se, pedig az o nyelvuk aztan melyre nyulo a Sony hatsojaban "
Erre írtam azt a megjegyzést, hogy valószínű az a lista is úgy frissül és töltődik új tartalommal, ahogy a PS3 firmware-ek az utóbbi 2 évben. Egy kérdést megérne a dolog a Sony felé.
"Azt kell elolvasni, ha abban szerepel akkor lehet problema, de nem arrol hiresek ezek multi milliard dollaros cegek, hogy jogos igeny eseteben, eredeti szamlaval elhajtanak."
Ja, de mutatsz egy blokkot egy olyan konzolbolttól, ahol köztudottan tört gépeket is árulnak és nyilvánvalóan nem viszonteladói a Sony-nak sem. Még szép, hogy elhajtanak, nemhogy garanciális javítást intézzenek neked. Megintcsak teljes joggal.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29215 üzenetére
Már ne is haragudj, de mitől lenne egyértelmű az igazad? Te is tudod, hogy egy dolog, amit a jog előír, a másik meg, hogy a kereskedők/gyártók mennyire szarnak erre. Ha egyszer a garanciális ügyintézés feltételéül a számla + jótállási jegy megléte a megkövetelt (márpedig a Sony, a Panasonic, stb. gyártó mind ezt kéri), akkor hiába vered magad a földhöz is, hogy de a magyar jogszabály így meg úgy és elég kell legyen a kezedben levő blokk is, nem fogsz jól kijönni a dologból. Arra meg aztán végképp nem lehet alapozni semmit, hogy a korábbi gépedet megvevőnek szerencséje volt, több olyan példát tudok neked mutatni, aki pont ilyen helyzetben nem járt jól. Persze, lehet fenyegetőzni fogyasztóvédelemmel, meg perrel, csak ez egy évekig elhúzódó folyamat, aminek az a vége, hogy adott esetben megbüntetik a kereskedőt/gyártót, de neked ettől még nem lesz másik/javított terméked.
Akkor sem fogok senkinek olyat javasolni, hogy bizonytalan forrásból, sufniboltból, kéz alól garanciajegy nélkül vegyen gépet, ha ezerszer leírod is, hogy de tegye azt nyugodtan. Ráadásul az esetek döntő többségében semmilyen anyagi előnnyel nem járna az illetőnek sem, ha nem hivatalos forrásból vásárolna sem, akkor egyáltalán minek kockáztatni? Elég, ha egyszer jár valaki rosszul, akkor aztán menne a hallgatás ezerrel. Hidd el, nap mint nap látom a munkám során is, hogy ma már a papírról is papír kell mindenhová, különben egyértelműen te húzod a rövidebbet. Ráadásul egyre több esetben ma már az sem szent, ami le van írva, mert a papír is sokmindent elbír, aminek köze nincs a valósághoz, azt is.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29217 üzenetére
"Mivan akkor ha egy kereskedo a Tesco-ban (szerepel a listaban) vesz gepet, majd tovabb adja igy a garancia fecnin mar a sajat a cege pecsetje szerepel? (ugye ilyet se tilt semmi.)"
Szerintem ez eleve ott bukó, hogy a Tesco-ban PS3-at vásárló kereskedő véletlenül sem Sony viszonteladó, mert akkor nem ott venné, nem annyiért. Tehát elve nonszensz.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29218 üzenetére
"Egyértelműen kiderül, hogy az 576Kby boltnál sem szabad gépet venni, hisz nem hivatalos viszonteladó. "
Nem, csak az az egyértelmű, hogy a Sony nem töltötte fel a weblapjára (megszoktuk már), miközben köztudott, hogy az 576 kbyte hivatalos partner.
"Annyit mondtam nem feltétel a garancia jegy csak a számla, és állíthatod Te az ellenkezőjét akkor is így van...a legbiztonságosabb ha mind kettő van"
Ez viszont egyértelműen nem igaz, hisz a Sony maga kéri a jótállási jegyet, csak te általánosítod a saját esetedből, amikor valószínű hanyag volt a szervizes. Számos ellenpéldát tudok hozni, a neten is van bőven. A blokkod egyébként sem azonosítja a gépet semmilyen tekintetben, tehát a Te blokkoddal akárki tudná a saját gépét javíttatni. Szép lenne, mondhatom. Elég szomorú, ha a kereskedelemben dolgozol és ez nem világos. Ne vezess félre senkit vele, egyetlen fals példára alapozva!
"Első részére meg csak annyit, hogy akkor neked elég peches ismerőseid vannak, hogy nem jól jöttek ki belőle.."
Nem csak az én ismerőseim pechesek, olvasgass ezzel kapcsolatban kicsit még a neten, pl. a ma már linkelt forrásból!
Soha, semmilyen körülmények között nem hozok el sehonnan tartós fogyasztási cikket anélkül, hogy ne lenne mellette szabályosan kitöltött, lepecsételt jótállási jegy, mert a szerviz mindenhol ezt kéri először és nem a számlát. Több készüléket gariztattam már, mindig így volt, több gyártónál is, soha nem is volt semmi gondom. Ha nem lett volna jótállási jegyem, mindig megszívtam volna.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29222 üzenetére
"Azt a jótállási jegyet ami a SONY felhívása szerint le tölthető a netten vagy kérhetem a ügyfélszolgálatól. "
Igen és majd otthon rányomod a kereskedő pecsétjét? Az nem neked van ott, hanem a kereskedőnek, ha kifogyna a készletből.
"Számlák meg tartalmazzák a gyártási számot. N"
Hát, rohadtul nem, nem is kötelező eleme a számlának! Egy termékmegnevezésnek és egy VTSZ számnak kell ott lennie, oszt jónapot! Ráírható, de nem jellemző és egyébként sem helyettesíti a jótállási jegyet.
"Pl nálunk jöhetsz Te bármilyen garijeggyel, ha nincs számlád nyúlhatsz a szebbe."
De ti gyanítom nem is vagytok hivatalos szervize sem a Sony-nak, sem a Panasonic-nak, semmi egyébnek. Csakmert nálam mindkét gyártó eddig csak jótállási jegyet kért és amikor kínáltam az számlát közölték, hogy az őket nem érdekli. Nem is kell, hogy érdekelje, mivel számára az infó a jótállási jegyen van: ott van a gyári szám, a vásárlás dátuma és az értékesítő bélyegzője. A számlát kettővel előttem levő tulaj is kaphatta, amit adott esetben nem köteles átadnia nekem (pl. saját adatai védelme érdekében), a jótállási jegyet viszont igen, mert az kell a garanciális ügyintézéshez minden valamirevaló cégnél. Van, ahol a számla is.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29224 üzenetére
"De meg ez se kell, semmi nem gatolhatja abban a a kereskedot, hogy akar a Tesco-ban vasaroljon, es meg igyis akar arressel tovabb adja, mert mondjuk ahonnan eddig rendelt XY orszagbol eppen nincs, de lenne igeny ra, akar magasabb aron is."
Ebben tökéletesen igazad is van, nem is gátolja őt ebben semmi. Viszont a garanciát szerintem neki már nincs joga továbbadni, mivel nem hivatalos viszonteladó/kereskedő, nincs joga rányomni a bélyegzőjét a netről letölthető jótállási jegyre sem. Pontosan ezért van annyi bolti garanciás gép.
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29226 üzenetére
Nem, Te olvass utána! Hidd már el, hogy semmi nem kötelezi, minden hónapban egyszer elhangzik a híradókban is: a jogszabály úgy szól, hogy TÖREKEDNI KELL a 15 napon belüli javításra, de nincs semmi, ha ezt nem tartják be. Verheted a segged a földhöz, annyi. Mutass már nekem egy olyan szervizt magyarhonban, ahol 15 napon belül kész van neked bármilyen javítás! Látszik, hogy sokat nem szervizeltettél. Nekem idén is volt műszaki cikk javításom, ígérték a 15 napon belüli javítást, végül 23 lett belőle, sokszori telefonálás és sürgetés ellenére is. Pedig nem kis nevű márka. Ja és a jótállási jegyet kérték elsősorban, a számlára azt mondták, hogy ha gondolom, akkor vigyek egy másolatot, de neki igazából nem kell.
"Oké, akkor kérdem tőled mi történik ha elhagyod a garanciajegyet??"
Mi történne, semmi! Visszamész szépen a gépeddel és a számláddal a kereskedőhöz és kiállíttatsz egy újat a vásárlásod időpontjával. Ennyi. Mielőtt megkérded: ha a számlát is elhagytad a jótállási jeggyel együtt, akkor megszívtad!
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz rocket #29230 üzenetére
"Ilyet se kerhetnek, ugyanis a boltban adott szamlan nem kell szerepeljen minden adat, ugye sok bolt van ahol meg mindig blokkot adnak, amin meg a termek nev se szerepel, olyan nincs, hogy emiatt nem fogdja el."
Pontosan ezért kéri a jótállási jegyet, értsétek már meg! A blokk alapján nem azonosítható a termék, hiszen még lehet, hogy a konzol neve sem szerepel rajta, nemhogy a gyári száma. 100 kg kutyatáp ára is lehet az az 59.900 Ft, ami a blokkon szerepel.
Ráadásul így ha a havernak már lejárt a garanciája a saját PS3-mára, akkor majd Te odaadod neki a blokkodat, hogy javíttassa meg azzal? Persze! A gyártó sem hülye, erre találták ki a jótállási jegyet.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29233 üzenetére
"Te meg azt értsd már meg, hogy a blokk és a számla nem ugyan az!!!!!!!
Ráadásul a multiknál a blokkon szerepel a tétel neve."Na ne mondd, tééééényleg? Jelen esetben teljesen irreleváns, ráadásul hiába szerepel a tétel neve a blokkon, az NEM AZONOSÍTJA EGYÉRTELMŰEN a készülékedet. A logikád szerint a Te blokkoddal/számláddal bárki javíttathatná a gépét, mert az övét is Playstation 3-nak hívják. Nagyon-nagyon kevés helyen szerepel a számlán a termék neve mellett szériaszám is (talán ha 1 ilyen számlát kaptam életemben - ott is én írattam rá elővigyázatosságból), ezért totálisan alkalmatlanok bárminemű azonosításra. Nem is ez a blokk/számla célja.
De hagyjuk, ahogy kelzsoca írta, nehéz a felfogás.
"Több gépet szervizeltettem mint amiről Te csak olvastál legyen az konzol vagy bármi más."
Ja, én meg Elvis Presley vagyok, csak ilyen nick-kel írok. Messziről jött ember azt mond, amit akar. Ennek ellenére amúgy elég hiányosak a jogi ismereteid a témában.
"Ha meg már tudja vissza vinni mert bezárta az üzletét mint nagyon sok nagy cég az utóbbi időben akkor megszívta a user mi??"
Nem egyértelműen, mert létezhet jogutódlás, de alapvetően ez már egy olyan helyzet, ahol Te hibáztál (elhagytál egy anno szabályszerűen kiállított dokumentumot) és annak következtében áll be a joghátrány - sok ilyen van az életben. De ezt egy kereskedelemben dolgozónak kell magyaráznom?
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29238 üzenetére
Ember, ne jogászkodj, ha nincs hozzá végzettséged! Pont az általad kiemelt részben van a lényeg:
"ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől."
Itt véletlenül sem az van, hogy nem tud eleget tenni a javítási kötelezettségének, hanem csak arról, hogy nem az általad elképzelt 15 nap alatt tesz neki eleget. Egyébként pont a lényeget nem másoltad ide, a (2) bekezdést:
"Ptk. 306. (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni."
A határidő - mint látható - itt sincs taxatíve rögzítve, mint ahogy az általunk korábban idézett törvényhely is csak azt mondja erre a megfelelő határidőre, hogy TÖREKEDNI KELL a 15 napon belüli javításra. De hogy mi van, ha ez nem megy, arról már nincs semmi, joghézag, a vevő vesztett. Nekem már az is kényelmetlen, hogy egyáltalán be kell vinnem a szervizbe a készüléket, szóval arra kár hivatkozni, hogy mi kényelmetlenebb, az 5 nap, a 15 nap, vagy a 25 nap, mert mindegyik egyaránt kényelmetlen - ennyit érnek a törvények.
"Lefordítom neked utcai nyelvre:
- Ha nincs kész 15 napon belül, kérem vissza a termék árát!"Elmondom neked utcai nyelven mi lesz a reakció: a pofádba röhögnek és közlik, hogy a géped kész lesz, csak várj türelemmel, majd szólnak, ha kész lesz! Semmilyen törvényi határidő nem köti őket és ezt ők is nagyon jól tudják, a fogyasztóvédelem is jól tudja.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
nagyúr
válasz Gebriel #29247 üzenetére
"Te és ismerőseid pofájába röhögnek ember Te miről beszélsz? Nekem és környezetembe nincs gond a garancia érvényesítésével.
Okoskodj csak tovább hajrá hisz a gyakorlat Téged igazol.... "Aha, jól van! Ezzel az érvvel nehéz vitatkozni. Tudod: Elvis-szel beszélsz.
"Kajak saját jogaidat ferdíted el, nem csodálkozom, hogy elhajtanak ha valamid nincs meg a jótálláshoz."
Úristen, tényleg ennyire nagy a sötétség? Törvényi hivatkozást félig idézel? Epic fail!
"49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2): A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze."
Ha az lenne ott a "törekednie kell" helyett, hogy "KÖTELES", akkor igazad lenne. Egyébként meg nincs és nem is lesz! Jó reggelt, erről a paragrafusról beszéltünk már vagy 20 HSZ óra. Erre hivatkozva elállni sem tudsz, mindenki ki fog röhögni, elsőként a fogyasztóvédelem.
Egyébként engem soha nem hajtottak el, minden javításom gond nélkül kész lett (nem 15 nap alatt, de kész lett), nem álltam el semmilyen szerződéstől, mivel jogom se lett volna és előrébb sem vagyok vele.
Részemről téma lezárva, látom, fölösleges bármit is írnom. Aki akarta már megértette.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs