Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sanyix

    őstag

    válasz papa019 #22 üzenetére

    "és a repülők is inkább felderítő feladatokat láttak el)." igen?

    akkor mondok pár elterjedtebb "márkát" ami nem éppen felderítő volt: fokker d sorozat, sopwith camel sorozat, SPAD sorozat, albatros, nieuport, airco dh,

    "A 2 vh között megkötött békék pedig a franciák idiótaságának köszönhetőek, minden áron oda akartak csapni a németeknek, aztán nem sokkal később jól megsz*patta őket Adolf bácsi"

    Mégis a németeknek legyintettek egyet, a magyaroknak meg egy fal adja a másikat pofont adtak(mint a fő vétkesnek ugye :DDDD). Egyébként adolf bácsi nem szopatta meg őket nagyon(persze sírtak mert baszta az önérzetüket hogy őket valaki le merte győzni), sőt ahhoz képest mit tettek a franciák, adolfka finom volt és nőies ;)

    szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...

  • #65675776

    törölt tag

    válasz papa019 #22 üzenetére

    Tipikus felderítő repülő volt pl az Ilja Muromec, a Handley Page Type O, vagy a Caproni Ca.1 és utódai. Esetleg a Gotha G.V.

    És nyilván nem a hátország lerombolása volt a célja a Zeppelin hadjáratnak London ellen, még ha lényegében semmiféle hatást nem is értek el vele a németek.

    meunier: "Erdélyben valósult meg legelőször a világtörténelemben a humanizmus által megénekelt szabad vallásgyakorlás" Majdnem. Európában volt mindig is a legerősebb a vallási türelmetlenség, a távol-keleten sokkal liberálisabban kezelték a dolgot. A szabad vallásgyakorlást először Asóka deklarálta i.e. 3. században. Európába a szabad vallásgyakorlást először a mórok hozták el, a magyar államalapítás idejének környékén. Ennek a keresztesháborúk és az erőszakos keresztényhitre térítés vetett véget jópár évszázadra.

    Úgy általánosságban. Olyan ártatlanságot nem lehet elveszíteni, ami soha nem is létezett.

  • D.Orion

    veterán

    válasz papa019 #22 üzenetére

    a repülők is inkább felderítő feladatokat láttak el

    Bocsáss meg, de ebben tévedsz. A háború legelején a repülőgépek elsődleges feladata tényleg a felderítés volt. De az első légi csata már 1914. október 4.-én lezajlott. 1915-ben pedig már szinkron géppuskával lőttek egymást a levegőben. Találtam is egy weboldalt, aki nem szeretné elolvasni az egészet, annak kiemelem a lényeget ezzel kapcsoltban:

    "A felderítést végző pilóták az első időkben jobbára csak azért vittek magukkal kézifegyvereket, hogyha az ellenséges vonalak között kényszerülnek leszállásra, meg tudják védeni magukat. Ennek ellenére már 1914. október 4-én megtörtént az első eredményes légiharc: egy francia gép le tudott lőni egy német repülőt. Gyors fejlődésnek indult a fedélzeti fegyverek fejlesztése. Kezdetben a légcsavarkör fölé helyeztek el géppuskákat, majd puha lövedékek és acéllemezzel megerősített légcsavarok alkalmazása révén lehetővé vált, hogy a géppuskát a motor tengelyével párhuzamosan helyezzék el, így a pilóta magával a repülőgéptesttel célozhatott. A vadászgépek feljődésének fontos állomása volt, amikor a franciák ezen ötletét a híres Roland Garros repülőgépének elfogása és tanulmányozása után a németek továbbfejlesztették: a holland származású Anthony Fokker 1915 nyarára megalkotta az ún. szinkron géppuskát. Ezután az egyre fejlettebb műszaki és repülési mutatókkal rendelkező modellek versengése került előtérbe.
    A kezdeti időszakra jellemző, hogy a légi hadviselésben kialakulnak a főbb alkalmazási területek, létrejönnek az ezeknek megfelelő, egyre specializáltabb gépek, melyek egyre jobbak is lesznek. Az állóháború pedig egyre inább megköveteli, hogy új harcászati elveket dolgozzanak ki."

    Aki pedig kíváncsi a repülőgépek I. Világháborús fejlődésére az kezdetnek olvassa el az egész irományt.

Új hozzászólás Aktív témák