Új hozzászólás Aktív témák
-
DarkByte
addikt
Egész pontosan az autóipar esetében egyrészt nem tervezik újra a cuccokat modernebb csíkszélességre olyan sűrűn, másrészt jobban is megbíznak a már bizonyított, több éves technikában, amit valahol meg lehet érteni ha kritikus rendszerekbe mennek az így előállított chip-ek.
Csak hát a fab-oknak ezen "régi" gyártósorai erősen korlátozottak. És nekik igazából ezt a régebbi csíkszélességet gyártani nem is gazdaságos, több wafer kell és a hiba aránya is magasabb amiatt, hogy egy chip fizikailag több helyet kér a wafer-en. Szóval valamennyi érdekellentét is van. De a kétfajta chip hiány független, ez független attól hogy nincs elég gyártókapacitás az 5nm-es dolgokat kilökni Az Nvidia és társai erre az utóbbira allokáltak túl sok rendelést, mert bíztak az előző példa nélküli évek volumenjében.
Ez a videó tök jól elmagyarázza. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Szórakoztató elektronikai célokra autókban is használhatnak új chipeket, de minden ami FinFET (kb. <28 nm) az nagyon sokszor nem rendelkezik elég jó tulajdonságokkal pl. megbízhatóságra és működési tartományra vonatkozóan ahhoz, hogy ipari (pl. autóipari) célokra megfeleljen. MEMS dolgoknál meg eleve kizáró ok ezek a kis méretek, hivatalosan az is chipnek számít, csak képtelenség a legújabb gyártástechnológiára megtervezni és legyártani.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs