- Bittorrent topik
- Windows 11
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Apple TV+
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- YouTube
- Seed szerver topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
helkis
addikt
válasz Tigerclaw #76 üzenetére
ez a helikopter effekt nagyon valószínű, ha a kamera seggén van egy propeller, akkor az forogni fog egy irányba és lassítja az esést, közben arra kényszeríti a kamerát, hogy az meg ugyanazon tengelyen forogjon a másik irányba..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
ksanc
őstag
Csaó!
Akkor tegyük már mégis helyre ezt a fizikát:
- a gravitációs vonzás tömegtől teljesen függetlenül gyorsítja a testeket, ami erőt számolgatsz az a testre ható erő alátámasztás - vagy felfüggesztés - esetén, szabadonesésnél az égegyadta világon semmilyen jelentősége nincs, kizárólag a gravitációs gyorsulás és légellenállás számít.
A klasszikus találós kérdés: légüres térben, pl a Hold felszínén melyik esik le előbb? A tollpihe vagy az ólomgolyó? Na? Bizony, pontosan egyfomán fognak zuhanni és holdat érni.
Az ejtőernyősök elég jól tudják szabályozni a zuhanást, ugye mindenki látott olyan videót, ahol kezüket-lábukat összecsapva lefelé bukva zúgnak el a többiektől, vagy a többiek felé közelítenek fentről. Nem hullaként zuhannak maguktól, elég komoly munka együtt maradni, minden irányba értve. Ezért (is) van behajlítva a kezük-lábuk, a folyamatos mozgással hangolják össze a sebességüket.
Ennek semmi köze a bőrfelülethez, de köszönjük az infót
A kamera meg simán ott hagyta az egész társaságot, ezt jól látni a felvételen. Pusztán azért, mert akármilyen módon fekszik bele az ember, még mindig sokkal nagyobb a felülete és így a légellenállása, mint a kamerának tokkal-vonóval. A pörgés meg természetes, ha nem szabályos forgástestről van szó, aminek a forgástengelye a mozgás irányával párhuzamos. Kérdezz meg egy ejtőernyőst, mi könnyebb, pörögni vagy nem pörögni?Helikopter. Autogyro a jelenség neve, a lényege, hogy szárny helyett használjuk a rotort, vagy rotorokat
autogyro - rc modellVan egy másik, hasonló jelenség, valóságban is életet menthet, de az RC modellezők sűrűn használják
A lényege a dolognak az, hogy negatív állásszögbe fordítva a rotorokat zuhanás közben azok eléggé felpörgethetőek, ha elég magasan van a heli, így elég mozgási (forgási, tehetetlenségi) energia halmozódik föl ahhoz, hogy a földfelszín felett pár méterrel hirtelen pozitívba állítva az állászöget lefékezhető a zuhanás annyira, hogy ne törjön ripityára a kóceráj. Persze van benne egy kis autogyro is, igazából a legvégén siklik egyet a heli.
autorota
Elég sok gyakorlást igényel, de megmentheti a helit, ha valami gebasz történik fent[ Szerkesztve ]
-
ksanc
őstag
Még annyit, hogy a légellenállás miatt nem gyorsulhatnak a végtelenségig a testek, van egy maximális végsebesség. Ergo teljesen mindegy, hogy 3 kilométerről vagy teszemazt 30 méterről zuhan le pl. a kamera, mindkét esetben azonos sebességgel fog a földbe csapódni. Így már nem is olyan fantasztikus a dolog
A becsapódás pillanatában fog számítani a tömeg, pontosabban a tehetetlenség és hogy milyen anyagból készült test. A teljes mozgási energia gyakorlatilag nulla idő alatt alakul át a testre ható erőkké, na itt már nem mindegy, hogy ez a mozgási energia 5 grammból vagy 200 kilóból származik, illetve hogy valami puha, rugalmas vagy merev, törékeny testről van szó. Na meg hogy milyen anyagra esik, egy kamerához hasonló méretű tárgy számára a füves föld rugalmasnak számíthat, elég sok energiát el tud nyelni ahhoz, hogy a kamera megússza egyben.
Ha betonra zuhant volna, garantált, hogy több méteres sugarú körből vakarták volna össze a darabjait.[ Szerkesztve ]
-
Hobbbyt
őstag
Én már a helyére raktam, te tudás nélkül csak belekotnyeleskedtél. Azt hiszem ilyenkor szokás azt mondani, hogy okosabb lettél volna ha csendben maradsz.
A szabadon eső testre is hat az alátámasztás, amit jelen esetben a légellenállás fejt ki. (értelemszerűen csak akkor ha van valamilyen közeg amiben esik)
Ismered Newton törvényeit? (itt most az első és a második a fontos)Csak hogy tanulj is valamit:
Newton első törvényéből következik, hogy a zuhanási sebesség csak akkor lesz állandó ha a nehézségi erőt -vagyis a gyorsító erőt- bármilyen másik erő -jelen esetben légellenállás- 1:1 -ben kompenzálja, kvázi abban a pillanatban akár egy asztalon is feküdhetnének.. nem véletlenül mondják, hogy "felfekszenek a levegőre" Másképp folyamatosan lassulnának, vagy gyorsulnának. Attól, hogy a légellenállás nagysága mitől függ már korábban leírtam.. Az ugrók zuhanás közben csak és kizárólag az alaki tényezőjükkel és a felületükkel tudják szabályozni a rájuk ható légellenállás nagyságát. ha csökken a légellenállás, nagyobb sebesség kell a nehézségi erő kompenzáláshoz. Tadaam! Ezért van kint a kezük-lábuk, vagy épp ezért húzzák össze maguk. Ha meg nagyon utol akarnak érni valakit akkor egyszerűen lebuknak. Ők tudják azt amit te nem..
Innentől fogva hagylak kicsit gondnokozni.. remélem rájössz, hogy hülyeséget beszéltél.
A Helikopteres részhez pedig nem, a jelenség neve az Autorotáció amit ugyan csak leírtam már... Az Autogyro csak egy típusa a forgószárnyas gépeknek... ami nem mellesleg szinonima szója az általam már említett Gyrocopternek.
Az RC rész is kiigazítást igényel. Jómagam is rendelkezem RC Helikopterrel így van némi rálátásom a dologra.. Csak és kizárólag olyan 3D repülésre alkalmas helivel lehet megcsinálni ahol a hátsó rotorok tengellyel vannak hajtva a főrotorról.. Másképp menthetetlenül elkezd forogni a gép és úgy zuhan le mint egy darab kő.
[ Szerkesztve ]
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
mrhitoshi
veterán
ööö Már bocs, de szabadesésnél hol van alátámasztás ?
Attól hogy, a testre ható erők eredője 0, és te emiatt feltételezel egy felületet, amin elhelyezkedik a test, és emiatt lesz "alátámasztás", még nem lesz alátámasztás szabadesés közben. Egyébként is ez a szituáció elég elméleti, mert bármikor megváltozhat bármilyen összetevő esés közben. Jön egy légörvény, kizökkenti a testet a pozícióból, és oda az Fe=0 egyenlet.PS4
-
Hobbbyt
őstag
válasz mrhitoshi #105 üzenetére
Azt hittem, hogy az mindenki számára egyértelmű ,hogy nem szó szerinti alátámasztásról vagy felfüggesztésről van szó.. De a kevésbé jártas ember számára talán érthetőbb így.
Igen elég elméleti, mint ahogy minden számítás ahol nem áll rendelkezésünkre elég adat.. De a logika helyes, és nem számolhatunk olyannal amiről nem tudunk. A Tacoma híd tervezőit és kivitelezőit is pont emiatt nem vonták felelősségre.
Nem mellesleg a fizika és a videó is engem igazol.[ Szerkesztve ]
10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
fondorlatos
aktív tag
Csak ne pörgött volna zuhanás közben.
-
mekker
őstag
Remélem nem hibás a logikiám:
2 függőleges komponens hat a testre:közegell.+grav.
F=k*M*m/r^2
g=F/m=k*M/r^2 -->a grav. gyorsulás csak a Föld tömegétől függ
v=g*t -->a sebesség csak a grav. gyorsulástól függ
Fközeg~v^2 -->a közegellenállás függ a test alakjától, sebességétől, közegtőlTehát a sebesség nem függ a tömegtől, csupán a gravitációs erő nagysága.
Azt nem tudom biztosan, hogy a közegellenállás függ-e a test tömegétől.
Az áramlástani képlet nem ezt mutatja, viszont ez is mechanikai erő (m*a), a test nyomást fejt ki a levegőre, ennek az ellenerejeként lép fel a közegellenállás.Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
-
tatabike
őstag
válasz MortalVenoM #71 üzenetére
Ostobákkal nem vitázom, már bocs.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
dabadab
titán
"Remélem nem hibás a logikiám"
De, az. Ez alapján ugyanis az jönne ki, hogy ha készítesz két azonos alakú tárgyat, az egyiket ólomból, a másikat meg valami üreges műanyagból, akkor azoknak azonos sebességgel kellene esniük - márpedig tudjuk, hogy nem ez történik.
A képleteidet nem sikerült értelmeznem (mi az r? mi az M?), de nézzük újra:
a végsebességnél valóban ez a két erő (a gravitáció és a légellenállás) egyenlíti ki egymást (legalábbis nagyjából, van ott még egy csomó más is, pl. felhajtóerő, de azokat most elhanyagoljuk):
Fs = Fg
a súrlódási erő:
Fs = v^2 * ( 0.5 * Cd * A * ro)
a gravitáció:
Fg = m * g
A kettot atrendezve:
v^2 = m * g / ( 0.5 * Cd * A * ro)
Vagyis jól látszik, hogy a sebesség függ a tömegtől, a gravitációtól meg a légellenállás részleteitől (a test alaktényezője meg a homlokfelületének nagysága illetve a levegő sűrűsége).
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Kés topik
- Elektromos autók - motorok
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Milyen okostelefont vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Bittorrent topik
- Milyen Blu-ray írót?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen