- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
csak egy megjegyzés: De Lorean, lásd pl a wikipediában -
KrAt
veterán
Nagyon jó írás, én várom a turbós történetet is
Majd priviben jöhet: mennyiben fájt a kasztnismeló és a festés? Lassan remélem nekem is aktuális lesz, kiváncsi vagyok, mibe fáj
Amúgy ismerős, mi is a kocsi árát (többszörösen) ráköltöttük, mert szeretjük Öröm látni, hogy vannak még ilyen emberek
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Azért írtam az autóról, mert ezeknek a régi VW-knak itt Közép/Kelet-Európában nincs nagy kultúrájuk. Sajnos ezt az autót mindig létrával a tetjén, szériafelszereltségként 4-5 festékes overálos úriember társaságában tekinthető meg, holott Nyugat-Európában sokkal jobban becsülik, sőt Amerikában még jobban, ami mint tudjuk régen a lehetőségek országa volt, most a hülyék paradicsoma. De ott aztán igen szakértő módon kezelik ezeket az autókat, hatalmas fórumok szolnak róla, pedig soha nem tudtak rendes autókat gyártani
-
VR6-Fan
veterán
jó látni(olvasni) hogy tán még 20 évesnél is idősebb gépeket máig szeretik és tisztelik
(ha jól emlékszem akkor Kínába még gyártják a B2-es passatot:S)
az írás szerintem pont jó hangmérsékletű, se nem komolya szakmai, se nem túl poénos.
Turbosításnál dugot mindent cseréltek nem? nem lett volna jóbb kapásból egy Turbosat keresni vagy esélytelen?
(vagy én értetem félre és Turbos motor lett véve, csak egyenlőre a leőmlő hiánya miatt szivó ként lett bele rakva.)
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
akkor valoszínüleg azért mert kevés a kompresszi, úgye mert a turbosnál elkell venni
tehát akkor ez elvileg most gyengébb mint az 1.5-ös.
amúgy miből származik a motor? mert lehet 75/80(/90 ha járt hozzá cooler bár ezek gyárilag nagyon ritkák voltak, 1-2 régi 80-as Audiban, néhány GTTD 2-esben)lovas
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
aktív tag
Nem, ez most elvileg (és gyakorlatilag is) erősebb, mert az 1,5D mint írtam 50LE és 86Nm volt, az 1,6D szívóként 54LE és 104Nm, érezni is lehet, hogy könnyedebben "gyorsul" . Egy ugyanilyen kombi passatban volt előtte, előtte meg Golfban valoszinuleg, mert JR blokkot nem rakta passatban, pláne nem '86-osat. Az 1.6TD 70 lovas és 136Nm, tehát igazából az 1.5 D-hez képest majd másfélszeres nyomatéka és közel 40%-os teljesítménytöbblete van. Reméljük a legjobbakat, a hetekben kerül majd bele a Turbó, csak legyen meg hozzá minden.
-
Rick4
félisten
pedig soha nem tudtak rendes autókat gyártani ..mármint az amcsik? nekem volt, hogy egyszerre 3db golfom volt, 100as audi, 126os merci, volt egy jópár alattam. most egy 16 éves amcsi verdám van, kicsivel túl a 300ezer kmen, katsznizni, hegesztgetni nem kell, ami kopik, azt cserélem, és megyek vele. akkor mi ez, ha nem autógyártás? ezzel egy év latt annyi gondom nem volt mint a németekkel egy hónap alatt....de biztos nekem jött össze másképp, mint kellett volna..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
aktív tag
Igen, jó meglátás, féltem is, hogy valaki magára veszi, de őszintén szólva én arra gondolok, hogy egy Mustangban vagy, hasonló Value Sportcar-ban olyan megoldások vannak, ami 15 évvel ezelőtt is már elavultnak számított (gondolok én itt a merev hátsó hídra pl.) 16 éves amerikai autót, 16 éves némettel összehasonlítva már azért más a helyzet, az Audik 85óta a VW-k kicsivel későbbtől már galvanizáltak, így azok sem rozsdásodnak, és egy 90/110 lovas mechanikus TDI esetleg egy SDI kimegy a világból, azt nem fogja egyik republikánus csoda sem megkérdőjelezni.
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
felettéb érdekes mert emlékeim szerint a dugoval csökkentetek kompressziot a turbosoknál, bár az egész család örök életében benzines volt, abból is V6-osok
biztos hogy jobb lesz a turbos mint a szívó, ha végre nem is menet dinamikában biztos, meg azért azt a 70lóvat is lehet hegyezni elég rendesen, mint ahogy ezt gyárilag is teték.
amúgy 1.9TDI-n nem gondolkoztatok?
(ill a belsőről tudnál majd képeket mutatni, abból az ajtó kárpitból itélve igen jó állapotó lehet )
kimegy a világból még hozzá tenném:régi 1,8-asokat(K-jettornikok, a E-jettes hengerentiket) és kiemelt képpen a VR6-osokat 600-700e km után még gyűrűztünk és még vagy 200 van a motorban (pedig előző gazdája nem éppen rendeltetés szerüen használta..), bocsi hogy megint beleszóltam és előhoztam a benyásokat
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Turbó felszerelését én is várom!
Grat!btw, De Loreantól messze van, az sose rohad 8))))
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Rick4
félisten
nos mondjuk nem is kell a jó merev hidat összehasonlítani egy gömbölyű A6os alu lengőkarjaival (amiből egyet havonta tuti cseréltetni kell 30K-ért) de a mustang odakint újonnan 3.6 milla átszámolva, nézz körül, mennyivel kapsz komolyabbat ennyiért.(talán egy jól- ugyanúgy felszerelt suzukit) .nekem is merev hidam van, na azzal aztán semmi baj nincs, kissé jobban ráz úthibáknál, mint szeretném, de 16 éve teszi a dolgát. odaát kissé másképp gondolkodnak, nem feltétlen a csúcstechnikára hajaznak, de elmennek azok is többszázezret, nagyon nem is hallottam olyan amcsi gépről, ami 500K alatt ment volna. azt nem tudom, hogy az enyém galvanizált-e vagy sem, de 16 éves korában nincs az alján rozsda, (tényleg vicces, de nincs, még csak megszürkülve sem akart) pedig alvázvédő sincs, egyszerűen nem rohad. ja, és ha abból indulok ki, hogy a magyar ember nem ismeri az amerikai autót, fél tőle, ezért lehet olcsón venni, a vw pedig erősen túlárazott volt eddig is, most is. az enyémhez egy gyári kilincs 2ezer ft, , fékbetét 4500ft, vízpumpa 5500ft, enyhén szólva is vicces árak, főleg hogy nem kell olyan sűrűn cserélni..na de mindegy is, akinek nincs ilyen autója, az nem is tudja hogy működnek a dolgok...na mindegy,, nem köpködni akartam, csak rákérdeztem. egyébként én is többre becsülöm a rendben tartott régebbi autókat, mint az új eldobósokat..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
aktív tag
Igazad van valószínüleg, de erről csak akkor tudok kontrétat mondani, ha
Képeket akkor tudnék mutatni, ha otthon lennék, tekintve, hogy lejráa zöldkártya hamarosan, így nem akarom még használni nagy üzembenm, na meg egy frissen cserélt motor, ami zsákbamacskaként lett véve, azért kell még idő hozzá. Szóval ha otthon leszek, akkor csinálok képeket. Sokat nem kell várni, mert a sok szét/össze szereléstől egy csomó fül nincs meg el van törve (mit érdekli a munkást, hogy lóg a tetőkárpit stb.) Amit csak tudunk megpróbálunk visszahozni a gyári állapotába, DE!. És ez egy fontos DE. Ha elmész egy bontóba, hogy neked gumicsíkok kellenek 32b-hez, akkor vagy szemberöhög, vagy azt mondja, hogy vidd az egészet (ajtók, esetleg az egész autót ), illetve azt mondja, hogy vigyed akkor is mivel találod szemben magad? Hogy ott áll X éve a sárban kitéve a téli hidegnek, a nyári melegnek, esőnek viharnak, és ezek akis alkatrészek eltünnek, eltörnek, összemennek, kitágulnak. Így is akkora meló volt mire találtunk egy olyan műszerfalat, ami felül nincs kettérepedve, mert a VW csak később döbbent rá, hogy mi lenne, ha nem két féle Műanyagból csinálná a műszerfalat, hanem hasonló tágulásitényezőjűből, így talán nem reped szét NA mind1. Ha jártas vagy benne (márpedig annak tűnsz) tudod, hogy a 32B-nek 2 Din helye van felül a műszerfalban, ahol az egyik a hőmérséklet, ventillátor stb... a másik meg az autorádio helye. Nos mivel a fejegység leköltözött a hamutartó helyére, így az felül üres maradt. Gondolkozom rajta, hogy pusztán diagnosztikai, és bajmegelőzési célból, oda kéne rakni egy Manométert, meg egy Turbonyomás jelzőt, hogy ha baj van, tudjam.
-
VR6-Fan
veterán
ezért jó hogy ha az embert hivják a bontosok amikor beérkezik az árú és ha különösen érdekel cucc-ról vna szó akkor mi vagyunk az elsők
kicsit értek hozzá amolyan kibic modon...(sokat vagyok a mühelyben )
igazándiból Golf párti vagy abból is kettes(van is itthon egy syncro.., na jó meg egy építet VR6-os is, de az nem saját , na jó meg egy egyes VR6 is, az meg családban van.. a fránya benzin mánia)
nem rossz ötlet szerintem, az egyeseken volt 1-2 limitált szriánál rendelhető a plusz müszereztség
pl bratyom cabriojában van egy feszültség/olaj hő/víz hő óracsoport
gondolom nem lesz a passatban nagy zene én a fesz mérő helyére tenném a turbo nyomás, esetleg az olaj hőt(ha emelkedik azt úgy is látni fogod a vízen..) tennék egy olaj nyomás mérőt"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
aktív tag
Igen, ezért jó ha az ember ismer olyan bontósokat, akik nem szarnak a cuccaikra, és nem nézik hülyének az első perctől az embert. És igen, én is így gondoltam, egy manométer (olajnyomás) óra, meg egy Turbó nyomás óra. Nagyobb zene már nem lesz benne, mint ami most van benne, csak azért van, ha ingázok vele Pestre, akkor legyen mi szóljon, ne unatkozzak , nem szándékozom hangnyomás versenyekre menni
-
Rick4
félisten
nem rossz ötlet szerintem, az egyeseken volt 1-2 limitált szriánál rendelhető a plusz müszereztség
pl bratyom cabriojában van egy feszültség/olaj hő/víz hő óracsoportinkább arról mesélj, 1937ben volt e a volkswagennek olyan modellje, amiben szériában ott volt a klíma..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
VR6-Fan
veterán
na most meg vagyok keverve
szerintem te a sürítési arányt írtad le.. bár lehet tévedek, sőt...kompresszió alatt én most azt értem hogy konkrétan mennyi van egy adot hengerben
mert úgye 20bar környékén van a kompresszió (diselnél akkora a kompresszió) akkor úgye kérdéses hogy hova és mennyit tőlt a turbo...de lehet hogy a ezeknél a "kezdetleges" motoroknál fejeték volna meg meg még a turbo nyomással, bár ezt nem hiszem mivel közel 1bar a tényleges turbo nyomás.
amúgy tutad hogy anno a VW az 1.5-ös benyás motorból fabrikálta szükség megoldás képpen az 1,5D-t?
[OFF]Rick4:nem tudom mivel vivatam ki ezt az ellen szenvet, meg azt sem értem hogy mineksz jösz egy olyan topikba ahol az általád lenézet német autók vannak. vagy csak szimplán ekkora tapló vagy ?
amúgy valami bizonyítékot a 37-es széria klímáról... ill remélem tudod hogy van olyan VW model amit több mint 30 éve gyártanak név és minimális technika változtatás nélkül
ja és tesszem hozzá Amerikában nagyobb tisztelete van az europai autóknak mint az ottaniaknak...[/OFF][ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Rick4
félisten
mondtam én, hogy ellenszenves vagy? nem. miért ne jöttem volna ide, regeltem már elég régen. az, hogy nem tudod a véleményemet elfogadni, és magyarázat helyett csak ezt tudtad téged minősít..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
aktív tag
Igen, tudtam, hogy benzinesből van. Logikus is, mert kis löketű pörgős motor. De jó látni, hogy tudnak még ilyet az emberek . Az a 20 bar-os kompresszió, amit Te írtál, egy relatív szám, mely megadja, hogy mekkora végnyomást lehet elérni a motorban nem beindított állapotban, ha kívülről hajtják. Ez sokmindentől függ, motorállapotától, hőmérséklettől, fordulkatszámtól. De jót írtál, kifejezetten jót.
-
Omega81
senior tag
>> Ide is <<, ha még nem tetted meg.
értékelt üzletek: 42+ 0-
-
VR6-Fan
veterán
"nem rossz ötlet szerintem, az egyeseken volt 1-2 limitált szriánál rendelhető a plusz müszereztség
pl bratyom cabriojában van egy feszültség/olaj hő/víz hő óracsoportinkább arról mesélj, 1937ben volt e a volkswagennek olyan modellje, amiben szériában ott volt a klíma..
okok vélemény nyilvánitás, ha nem idézed be a hozzászólásom egy részét akkor nem is szólók...
de még most is tovább flémelsz ha valami bajod van velem vagy a német autokkal(jelzem egyiknek sincs semmi közze a topikhoz) azt privátban vagy mailban tedd felém.
továbbiakban az ilyen h.sz. nem reagálnék..."Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
tudom hogy elég sok mindentől függ, de ebből lehet következtetni a legjobban a motor állapotára. a 20-21 baros értéket konkrétan tapasztalatból írom (gyűrűzés után 1,6TD emelt turbo, adagoló nyomással, őnidítóval forgatva, úgy 27 fok lehetet , fordulat számtól nem függ a tényleges kompresszió mert minden teljes ütem "0"-ról iddul és "0"-val végzödik) )
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
aktív tag
jaja, elég az OFF-ból, Rick4 kolléga nem írt nagy hülyeségeket, csak megvédte a márkát amit szeret, és ez így van rendjén. Én provokáltam a cikkemben lévő mondattal, és es elnézést kérek tőle, ha nem is értek vele egyet. Továbbiakban a hasonló jellegű hsz-eket modival kitöröltetem. Köszi!
-
Rick4
félisten
ne töröltess semmit, nekem az nem fáj szívbemarkolóan, ha valaki elmondja a véleményét valamiről (ami történetesen nem egyezik az enyémmel) és nem ettől kezdek el toporzékolni, részemről vannak érvek, oda kell tenni pro és kontra, sosem születik konszenzus, ha csak elbeszélünk egymás mellett...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Vamp
senior tag
IMÁDOM a régi autókat, olyannyira, hogy inkább megnézek egy ősrégi 1500-ös Ladát, vagy egy bogarat, mint "megcsodáljam" a helyi jófej gyerekek 4-es Golfját, meg a Quattrós Audijaikat.
Ezért is tetszett nagyon az írás, alig várom már, hogy jogsit csinálhassak, s beülhessek életem első autójába (terveim szerint az egy 1-es Suzuki lesz). A karbantartást sosem sajnálom majd tőle, itt, mindenki előtt a PH!-n megígérem.
Anno Totalcaron olvastam valami Suzukiról (ha már a VW-ről van szó, hehe), ami 800E km-t ment mindenféle motorikus probléma nélkül (1989-es modell). Ennyire jól megcsinálták anno a motorokat, hogy 5-600E-t is simán bele lehet pakolni? Egyik ismerősömnek 3 éves Yarisa van, 1,4-es motorral, és már 5(!)-ször járt szervízben, csak a motor miatt.
-
kovy79
őstag
Jó cikk, gratula! Én is várom a folytatást!
VR6-Fan: egy Syncro-s cikk valóban jöhetne!
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
Male
nagyúr
Jó volt ilyet is olvasni itt, de... nem lehetne néhol finomítani kicsit?
Mert pl "Ekkor a motorhoz nem volt nyúlva, mert akkor űgy tünt, hogy nem kellett bántani." elég rosszul hangzik.... inkább "Ekkor a motorhoz nem nyúltunk, mert akkor úgy tűnt, nem kell bántani.", stb.
-
gorlin
őstag
Kiváncsi leszek ezek az újabb motorok amiket mostanában gyártanak mennyire lesznek képesek.Szerintem közel sincs bennük ennyi.
Gratulálok a cikkhez,nagyon jó ilyet olvasni.Bár az egy kicsit meglepett hogy 400e kilométeres motort tettek bele,de ezek szerint ennél a típusnál ez még csak a bejáratás kilométerei -
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali informatikai kérdések órája
- macOS PC-re
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- További aktív témák...
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
- Slim Lenovo,15,6"HD,Intel Silver n5000,4mag!4x2,7Ghz,8GB DDR4 RAM,SSD,jó akku,jó állapot
- Asus játékra is,7.gen.A9 (3,6Ghz),R5+AMD 8500m 2GB videokártyák, 8GB RAM,SSD,jó akku, jó állapot
- Dell Latitude 7480 14" FHD IPS - i7 7600U / 8-16GB RAM / szép állapot - számla, 6 hó garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest