Új hozzászólás Aktív témák
-
djbahool
senior tag
Etanollal esetleg +pár lóérőt kap a gép, nem hogy veszít
Az átalakító meg főleg azért kell, hogy télen is gond nélkül használd. Bioetun -30 fokig indít.
Amúgy az enyém is ment átalakító nélkül is, csak lehet hogy az ECU nem tud annyi túldúsítást adni neki amennyi kell, ezért az szegény keverékhez vezethet, ami hosszabb távon motorkárosodást okozhat. -
dízelracer
senior tag
Ez a 10liter -> 15liter dolog esetleg akkor fedi a valóságot ha öreg karburátoros autóról van szó ami ráadásul rosszul is van beállítva. Mert alap helyzetben még az sem fogyaszthat többet 33%-al lpg-ből. Az túl sok. Egy hengerenkénti befecskendezős autó 2-3%-al fogyaszt többet gázból mint benzinből. A központi befecskendezős motorral szerelt autók is jóval 10%-on belül vannak.
Vegyünk alapul 2literes benzines középkategóriás autót aminek legyen mondjuk 11liter az átlaga (és még nem is mondtam sokat). Ennél már elég szép pénzt meg lehet spórolni évente ha elgázosítják az autót.
12liter x 175 ft (lpg) = 2100
11liter x 342 ft (95) = 3762Így minden egyes megtett kilométerrel megspórolnánk 16,6 forintot a benzinhez képest. Ha évente viszonylag keveset 12000 kilométert megy az ember vele már akkor is 200ezer forint a "haszon". Ebből már az éves kötelező és jó esetben még a szervízköltség is kijön. Ebből is jól látszik, hogy a jelenlegi üzemanyagárak mellett annak is megéri átalakíttatni az autóját aki relatív keveset használja mert belátható időn belül megtérül. Ha éves szinten belerak az ember 18000 kilométert akkor már kevesebb mint egy év alatt megtérül a befektetés hiszen csak az üzemanyagon megspórolhat az ember 300ezer forintot.
szerk: gázautós olvasni való: [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen