Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • anulu

    félisten

    válasz floatr #36 üzenetére

    megint érzelmi alap van, és nem a valós szolgáltatások / árak összehasonlítása.

    alkalmasint milyen lehetőségeid vannak egy open source program fejlesztőjével szemben, aki egyik napról a másikra úgy gondolhatja, hogy az eddigi fejlesztésre nincs ideje / kedve és hagyja a fenébe az egészet?

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • moonman

    titán

    válasz floatr #32 üzenetére

    erre írtam, hogy kinek mi a hétköznapi munka. lehet, hogy az állami hivatalokban háromsoros táblákat meg két oldalas doksikat tologatnak egész nap, arra valóban jó, sőt még egy WordPad is, de nálunk pl. egész más szinten mozog a "hétköznapi" munka.

  • bambano

    titán

    válasz floatr #55 üzenetére

    én is ettől a versenyhelyzettől félek, csak tudni kellene, mi a verseny tárgya és hol van a cél...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • anulu

    félisten

    válasz floatr #55 üzenetére

    "A meg nemelég indok egy adott csomag használatához, hogy olcsóbb, de makroökonómiailag sokkal optimálisabb még esetleg drágábban is?"

    ha a költségcsökkentést tűzték a zászlóra (ahogy jelenleg kb mindenhol), akkor nem, közel sem elég. akárki adhat supportot hozzá? kösz, de kösz nem. sokkal jobban bízom egy olyan rendszerben, ahol a különböző szintekhez trainingek, vizsgák, certificate-ek vannak. ezek nélkül szóba nem állnak veled.

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

  • Gregorius

    őstag

    válasz floatr #55 üzenetére

    Szezon hasonlítod össze a fazonnal. Egyik esetben veszel egy szoftverpakkot valami minimál supporttal, adott esetben vehetsz hozzá prémium szolgáltatásokat. A másik esetben adott egy sw pakk ingyen és támogatás nélkül, amihez vehetsz többféle támogatási szolgáltatást
    Miért is? Ha rendes supportig elmész (márpedig egy kiemelt állami intézménynél illik), mindkét esetben fizetni kell. Az, hogy ezt papíron mire teszed - a támogatásra vagy magára az alaprendszerre is - az különösebben nem érdekli a költségvetést, a pénzt ugyanúgy elő kell teremteni. Hogy melyik az olcsóbb, az más kérdés, de annak semmi köze az open source/szabványos/stb. megkülönböztetéshez.

    és ha az lejárt, akkor megbízhatsz egy másik céget a supporttal.
    És abban a pillanatban, hogy a gyártó kiad egy hotfixet, ami összeakad a 3rd party support javításaival vakarhatod a fejed, hogy miért áll a rendszer.

    De ha az állam nagyon akar, még saját gárdát is beállíthat supportba, vagy komolyabb belekóstolásra.
    És akkor amit nyertünk a réven, azt elveszítjük a vámon. Egy saját QA teamet fenntartani igen nagyon költséges. Különösen ha hozzáveszed, hogy a gyártó eleve fenntart egyet, aminek az egy vevőre jutó költsége jóval kedvezőbb.

  • Gregorius

    őstag

    válasz floatr #76 üzenetére

    Mert az alapcsomagokat próbáltad összevetni, hogy mekkora támogatás jár mellé.
    Azt próbáltam? Jó, hogy én is tudok róla. Idézd már légy szíves, hogy hol. Köszi.

    Ha csak számokról lenne szó, egy szavam nem lenne, de már egy ideje (megint) arról megy a vita, hogy a nyílt forrás jó-e vagy sem (most a többi szempontot nem sorolom fel, amiben nem látok különbséget).

    A support választhatósága azt jelenti sok FLOSS esetében, hogy sokan fejlesztik meghatározott szabályok szerint. Eleve nem egyértelmű így a "gyártó".
    Valakinek a neve csak rajta van a tanúsítványon, amit rányomnak a szoftverre. Ha meg nincs digitálisan aláírva a kód, az ilyen elterjedtségű szoftvereknél súlyos aggályokat vet fel.

    Ellenben akivel support szerződést kötsz, az ha bugfixeket gyárt, nagy százalékkal visszajuttatja a mainline-ba
    Akkor egyik oldalon csak a maradék kis százalék miatt fog napokat állni az IT, a visszajuttatott fixek esetén pedig ez alig különbözik attól, hogy pusztán a hibát jelenti a gyártó felé, ők javítják, majd a saját tesztkörnyezetükön (automatizált tesztelés, stb) végigfuttatják, kumulálva a többi partnernél jelentkezett problémával.

    ha CR/FR, akkor meg ők válnak az adott kisebb fejlesztés gazdáivá
    Vagyis hirtelen megszűnik 3rd partynak lenni.
    Ezen túl a széttöredezett (értsd: külön fejlesztő által készített) komponensekből álló megoldásoknál sajnos még mindig probléma az interoperabilitás meg az integráció nevű buzzword.

    Amellett h ezt egy sajátos lehetőségként hoztam fel, mi is a probléma a fejlesztőgárdával? Nagyobb infrastruktúráknál eleve tartanak saját fejlesztőket.
    De nem mindegy, hogy mire. Azt konkrét számok ismerete nélkül bármikor állítom, hogy a bérköltség mindig jóval több, mint egy erre szakosodott céggel kötött szolgáltatási szerződés költsége. (Az utóbbinál a szakgárdán keletkező bérköltség oszlik a partnerek között, különösen ha átfedik egymást a problémák.) Van, amikor ez a megemelkedett költség indokolt (pl. mert minősített adatokkal kell dolgozni), de az esetek többségében nem.
    Egy önkormányzat például nem fog külön fejlesztő alkalmazottakat fizetni napi 8 órában, amikor egy külső céggel is köthet szerződést. A külső cég is hasonló helyzetben van: vagy az elsővonalas fejlesztőkkel áll szerződésben (és ekkor ugye közvetítőként szolgál a partnerei és a gyártó között, ennek is megvannak az előnyei), vagy ha saját fejlesztőgárdát tart fenn erre a célra, az fáziskésésben van a mindenkori gyártóhoz képest, vagyis nem tudja ugyanazt a színvonalat biztosítani.

    Az meg miért lenne költséges, ha nemhogy EU-n, de országon belül marad a kifizetés?
    Annak, hogy hol történik a kifizetés nem sok köze van ahhoz, hogy ez mennyire költséges. Egy külföldi kifizetésű történet lehet ugyanúgy olcsóbb meg drágább, mint egy belföldi.

Új hozzászólás Aktív témák