- ASUS routerek
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- VMware
- Videó stream letöltése
- Aliexpress tapasztalatok
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- DIGI internet
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
válasz jaja1981 #157 üzenetére
Ekkora marhaságot.
#163 rtom: az energiatermelö szélkerekek általában gyorsjárásúak, s azok bizony 3m/s szélsebesség alatt nem szólalnak meg. Az ország igen kis részén éri el az átlagos szélsebesség ezt az értéket, s a pillanatnyi sem túl állandó. Bizony eléggé szakaszos üzemben lehet szélkereket telepíteni Mo-n. A házi méreteket az is rontja, hogy a szomszéd bármikor leparancsolhatja bíróságilag a szélkereked, ha a zaja, árnyékolása öt zavarja.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
-
#06658560
törölt tag
válasz Geller72 #165 üzenetére
Ez lemaradT: az a pár év után kuka az egészet igazán környezettudatos megoldás...
#169: a biodízel tömegesen nem megoldás, maximum kevés embernek, plusz CO2 egyenlege sem nulla, vagyis a nyeremény sem jobb. Cserébe jönnek a tortillalázadás ók és társai a dráguló élelmiszer miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Ha már ezt nézzük, akkor well to whell éri meg. Köolajat bányászni nem túl enegiaköltséges a kiépítés után, a finomítói hatásfok baormi jó. Szállítása során szitne nicns veszteség a párolgás csekély mértéke okán, s a veszteségek jelentös része a belsöégésü motorban jelentkezik.(nem robbanómotor) Egy dízel motor jelenleg lehet 40-45%-on, hajómotorok akár kicsit jobbak is lehetnek, 2T-D, elvi lehetöség viszont van 50% feletti hatásfokra. nem kell új technika, csak a befecskendezési nyomást kell 3kbar fölé tornászni. Ezt egyébként egy amerikás magyar igazolta. Innen még van a hajtásrendszernek vesztesége. Végeredményben kijön belöle a kezdeti energia cirka 12..20%-a. elektormos hajtásnál ugyanez erömüvi veszteségeknél egyböl több, mint a finomítói, aztán sokkal roszabb szállítani az elektormos áramot, mint a köoljat, s feltranszformálás, szállítás, letranszformálás, majd erröl megitn átalakítás a töltönek, onnan veszteséggel be az akkuba, kondiba, ott a tároláskor is van egy kis veszteség, változó hol mennyi, elektromos áram kinyerésekor meignt ott a veszteség, majd a villanymotor rendkívül jó hata´sfokkal. Lehet valóban 98% is, de láttam már modern villanymotort kereskedelmi forgalomban asszem Boschéktól, amelyik 50-60%-ot tudott. S ha nem agymotort használsz, akkor még ott a vesztesége a hajtásláncnak is bizonyos mértékben. all in all a végén ugyanott vagy, mint belsöégésü motorral. Nem jobb jelenleg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Tőzsde és gazdaság
- Toyota topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen