- Disney+
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Aliexpress tapasztalatok
- YouTube
- Bittorrent topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
Új hozzászólás Aktív témák
-
emelhu
aktív tag
A NAV csak adózási kérdéseket vizsgálhat (tudtommal).
Aki UBER-ezni akar, az egy KATA-s vállalkozást indítson, annyit megér.
A nagyobb kérdés, hogy megint homályban tartják, lebegtetik és mocsárba viszik a szabályozást, hogy ki (mely hivatal) és mit ellenőrizhet egy sofőrön/autón, ha az KATA-s vállalkozóként személyszállító tevékenységet végez.
A világ halad, a törvénykezésnek is illene vele haladni.
Liberális, egyszerű, a netes lehetőségeket is figyelembe vevő szabályozások kellenek... persze csak ha sikeres országot akarunk.
Innen...???????????[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
hajrá Wundercar, Oszkar, ... !
az egyenlő bánásmód jegyében pedig ugyanannyi adóellenőrt kívánok minden sárga taxisnak
-
#06658560
törölt tag
Tudom, demagóg lesz, de: a taxisok adnak?
A regisztrációs rendszer miatt hogy adjon a taxis bármit is, amikor a számla nem tőle jön? Mikor történik a szolgáltatás kifizetése? Vásárláshoz hasonlóan azonnal vonják, vagy lehet, csak két nap múlva terhelik? -
apatyas
Korrektor
Az Über által a sofőrnek juttatott díj mire elég? Csak benzinköltségnyi, vagy rendes jövedelmet nyújt?
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Apollyon
Korrektor
Valahogy nem úgy érzem hogy ez az intézkedés feltétlenül a jó célt szolgálja. Továbbá korrupció szagot is érzek. Vagy csak nagyon előítéletes lennék a NAV-val szemben? Úgy tapasztaltam ők azok a hárombetűs intézmény, akik akkor is találnak valami problémát amikor nincs...
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
tutis
őstag
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
-
dajkopali
addikt
van egy barátom, aki nagyon sokáig dolgozott revizorként még az APEH-nél, nem a mostani rendszerben
ő mesélte, hogy mindig lehet hibát találni, de nem azért, mert ők a szemetek, hanem azért, mert a vállalkozók hülyék, nemtörődömök stb. - nem egyszer ők figyelmeztették az illetőt, hogy ezt azért már ne (ezt személyes tapasztalatból is meg tudom erősíteni, én is stikliztem már, és a revizor szólt rám, hogy ne oda írjam, mert az gáz : )"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
BiP
nagyúr
Én úgy vagyok ezzel, hogy a NAVnak ezt nem felsőbb, kormányzati utasításra kéne csinálniuk, hanem maguktól kéne rájönniük, hogy itt egy új vállalkozási forma, egy új piac, és akkor azt fókuszba venni AUTOMATIKUSAN.
No és persze nem úgy, hogy "na, új terület, ahol szivatni lehet", hanem itt egy új terület, ami körül még nem alakult ki megfelelő gyakorlat (előzmény híján), sok esetben az érintett jogi szabályozás is hiányos/félreérthető és akkor tájékoztatni az érintetteket, hogy hogyan kell szabályosan csinálni, milyen szabályokat kell betartani, stb. hogy törvényileg rendben legyen minden.
Szerintem ezt egy aktív, élő, vállalkozásokat segítő környezetben így kéne. -
Soulles
tag
Talán jobban hangzana:
"A NAV kormányzati utasításra rászáll a politikusokra"
-
modd3r
őstag
[ Szerkesztve ]
-
Wesder
félisten
A taxisokra a zéró tolerancia nem vonatkozik majd?
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
E770
senior tag
válasz twollah1976 #16 üzenetére
mondd, mivel nem értesz egyet belőle?
-
Huku
csendes tag
Ez tök jó, hogy mindenben lehet hibát találni... a fejlődésben is van hiba, az emberben is, a politikusban is és még a NAV-ban is! Ezekre is kéne zéró tolerancia!
"Mindig azt mondd amire gondolsz!"
-
tomazin
veterán
hát igen, ez semmi másról nem szól, mint sikerült a taxis vezetőknek megállapodni egy összegben a megfelelő emberekkel, úgyhogy akkor most lehet a tettek mezejére lépni és szívatni a problémás elemeket.
de ha esetleg még ezután is lennének vállalkozó kedvű überesek, akkor következő lépcsőnek jöhet, hogy páv nélkül nem mehetsz. majd sárga akármi nélkül nem mehetsz. aztán ha ne adj isten ezután is maradna még valaki, akkor jön a diszpécser nélkül nem mehetsz. és problem solved. -
nagyúr
Nagyon jó írás. Sajnos a gondolkodásmód az előző rendszerben ragadt. Ugyanez ment a pékeknél. Megjelentek az albán pékségek ahol szintén volt törvényt betartó és nem betartó mint a magyar vállalkozónál de az utóbbi már követelte, hogy zárják be őket mindig amikor szót kaptak valahol. Amikor bezzeg csökkent a benzin ára a pékek csökkentettek? Nem, de én nem is panaszkodtam hiszen mindenki több pénzt szeretne keresni.
100 éve a lovaskocsi tulajdonosai tiltakoztak a taxik ellen, most a taxik lettek a lovak. El kell fogadni és beállni überezni vagy más terleten munkát keresni.
Thanos was right.
-
E770
senior tag
válasz fordfairlane #23 üzenetére
Uber utas mindig kap számlát - sárga taxiban többnyire még nyugtát sem
-
Blindmouse
senior tag
Ja hát a Netflixet is kapcsolák le hogy az emberek RTL Klubbot nézzenek, a Skype-ot is hogy menjen a Telekomnak, az emailt is, hogy a Postának menjen, meg úgy önmagában az összes internetes fórumot, hogy az emberek a nemzeti Konzultáción beszéljék meg a problémáikat. Youtube-ra se lehessen fel és letölteni mert Artisjus nem kap belőle semmit, meg kapcsolják le a google-t hogy járjanak az emberek könyvtárba.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
fordfairlane
veterán
-
Wesder
félisten
válasz fordfairlane #27 üzenetére
Max tapasztalatot...
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
tomazin
veterán
válasz fordfairlane #23 üzenetére
mostantól a törvény engedte lehető legszigorúbb szankciókra számíthatnak
biztos én vagyok a hülye, de valahogy pont most jutott eszükbe zéró toleranciát hirdetni, miután a tisztességesen adózó taxis úriemberek lezárták a deákot. emellett szerencsére az über is csak 2hete van jelen az országban, így logikus, hogy megjelenésük után azonnal értelmes szabályozott keretet hoztak létre, ami átgondolt és nem az ellehetetlenítés a célja.
úgyhogy köszönöm, hogy felnyitottad a szemem(#27) fordfairlane
Nagyon ügyes vagy Pistike te nyertél. Akkor most az a játék után következik a csendes pihenő, hiszen tudod, az oviban a jó gyerekek délután mindig alszanak.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Talán jobban hangzana:
"A NAV kormányzati utasításra rászáll a politikusokra"
Valahogy így képzeled?
-
tDr1v3r
veterán
válasz fordfairlane #27 üzenetére
Én ennek ellenére nem ültetném be a gyerekemet a sárga taxiba.
disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3
-
fordfairlane
veterán
válasz Blindmouse #25 üzenetére
Szerintem ez a téma nem a modern vs. maradi szembenállásról szól. Az, hogy az üzletszerű személyszállításnak milyen jogi-, technikai feltételeket szabnak, elvileg független attól, hogy milyen rendszeren keresztül zajlik a fuvarszervezés. Telefonon, vagy a neten, közvetítővel vagy anélkül. Egyértelmű, hogy a netes rendelés a jövő, mivel sokkal hatékonyabb.
x gon' give it to ya
-
félisten
Az a legviccesebb, hogy a taxisok akarnak úgy tűnni, mint ha ők lennének a hibátlan adózók.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
félisten
válasz fordfairlane #33 üzenetére
De, pont arról szól. Csak a taxis lobbi kicsikart baromságokat, hogy ellehetetlenítsék a kicsiket, azzal a kamu indokkal, hogy ettől fognak eltűnni a problémás taxisok. Látható mennyire sikerült.
[ Szerkesztve ]
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
fordfairlane
veterán
Látható mennyire sikerült.
Nekem jók a tapasztalataim az itteni taxisokkal, ellentétben pl. Bukaresttel. Ott nem volt "taxislobbi", ami kicsikart volna "hülye" szabályokat, így a reptéren jó eséllyel fogsz ki valami alkeszt, amelyik annyit nem tud angolul, hogy megértse, merre van "Bukarest North". Cserébe olcsóbb, ez tény.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
leeate
senior tag
Az a vicc, hogy a taxisok önmagukat tették tönkre azzal, hogy kiharcolták Pesten a brutál hatósági árakat, ezzel gyakorlatilag lehetetlenné téve bármiféle, Uberrel versenyképes megoldás létrehozását (előre tervezett útvonalak, kikalkulált árak, kedvezmények, stb..). Egyenlő feltételek akkor lennének, ha minden társaság magának határozhatná meg az árait.
Soha többet nem vitatkozom DSLR témában!!
-
tomazin
veterán
válasz fordfairlane #31 üzenetére
meglepődtél, hogy a
trollcinkus hozzászólásodra hasonló stílusban kaptál választ?#40 : igazad van, nyertél.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz fordfairlane #36 üzenetére
Nekem nincs sok tapasztalatom pesti taxisokkal, de A-B között hazafelé, már ~3x annyi volt a számla, és ez már az egységes tarifa után volt.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
fordfairlane
veterán
Drágult, tényleg, ezen nincs mit szépíteni. Most, hogy az olajár a béka feneke alatt van, megmutatkozik, hogy ez az árazási rendszer rugalmatlan. Bizonyára akad így is tahó, talán csak nekem volt eddig szerencsém velük, nem taxizok napi szinten. De hogy ne lenne jobb a színvonal ahhoz képest, mi a helyzet sok más nagyvárosban, azt nehezen tudom elképzelni.
x gon' give it to ya
-
Kernel
nagyúr
Egyáltalán miféle vicc ez, hogy a taxis követel jogkövető magatartást bárkitől is? De most komolyan? Ki tudja mondani valaki röhögés nélkül Magyarországon ezt a mondatot?
Ez tényleg jó.
Budapesti taxisok nagyobb öngólt szerintem még az életben nem lőttek, mint ti most. Ennél egységesebben átirányítani az embereket az Uberre az Uber biztosan nem tudta volna. Se senki. Ennyire egységesen maga ellen fordítani az egész várost nagyon keveseknek sikerül.
Be is mondták a TV-ben, hogy az Uber applikáció letöltése csúcsokat döntött.
Tehát, akinek eddig véletlenül látókörén kívül esett az Uber, az most már biztosan tudomást szerzett róla. Reklámnak tökéletes volt ez a sztrájk.
Vállalkozóként én is a feketézés ellen vagyok egyébként, tessék adószámot kérni stb., nem egy nagy kaland. Bunkó / tegezős / repülőteres taxisok pedig csak szívjanak...
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
gretzky77
veterán
válasz fordfairlane #27 üzenetére
Sárga taxi mindig ad! Ezt te sem gondolod komolyan ugye? Ellenben uber küldi a nyugtát azonnal e-mailben.
iPhone 15 Pro Max Blue Titan & Fiio FF3 & fiio ka3
-
gretzky77
veterán
válasz fordfairlane #45 üzenetére
Ha kártyával fizetsz ok, azt nem tudja megkerülni, én kp-vel szoktam fizetni, igaz csak nagyon ritkán taxizomzde de sose kaptam számlát, tény nem is kértem de ugye nem is kéne kérni. Ok tegyék szabályossá az uber működését meg ellenőrizzék őket de ha így lesz és még mindig olcsóbb lesz mint a taxi akkor mit fognak csinálni?
iPhone 15 Pro Max Blue Titan & Fiio FF3 & fiio ka3
-
Blindmouse
senior tag
válasz fordfairlane #33 üzenetére
Nem, ez a hagyományos munka vs 21. századi munkának a harca. Nincs megfelelő jogi szabályozás, és nem is lesz, mert gyorsabban változik a helyzet, mint amihez az állam hozzászokhatna.
Mondok egy példát. Tavaly x eurót kerestem online mérnöki konzultációval, munkaidőn kívül, egy nem európában lévő céggel, aki nem átutalt pénzt, hanem paypalon fizetett. A hatályos törvények szerint ezt csak úgy tehetném meg, ha egyéni vállalkozó vagyok, és adózok utánna, számlát küldök satöbbi.
Ezzel szemben én nem vagyok hajlandó az ezzel járó törvényes utat végigjárni, mert akkor több pénzem ment volna el a papírmunkára. Konzultáns vagyok? Nem. Ezzel keresem a pénzem? Nem. Ellenben beregisztrál az ember egy weboldalra, és egyből azzá lehet válni. És érdekes módon, ez valahogy jót tesz a világgazdaságnak, mert meg lett oldva egy probléma, amire nekem volt olyan áron megoldásom, amennyit hajlandó voltak fizetni. Kiváncsi vagyok arra miért nem mászik rá a NAV.3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
fordfairlane
veterán
válasz gretzky77 #47 üzenetére
... de ha így lesz és még mindig olcsóbb lesz mint a taxi akkor mit fognak csinálni?
A hatósági árazást szerintem el kell felejteni. Egy nemzetközi rendszerben ezt a módszert nem tartom járható útnak. Persze kérdés, hogy ezzel visszajönnek-e az agresszív nyomulósok.
x gon' give it to ya
-
félisten
válasz fordfairlane #42 üzenetére
Félreérted, szórakozó helyre odafelé harmada volt a számla mint visszafelé.
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Arena Breakout: Infinite
- Milyen okostelefont vegyek?
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/
- Gamer PC Ryzen 1600X/16gb ddr4/GTX 1660 SUPER 6gb/256gb ssd/500gb hdd/Garancia/Beszámítás/
- Palit Geforce RTX 3060 12GB /CSAVARMATRICA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/
- G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO AMD EXPO - Alza jótállás 2032-ig
- ZEN Gamer PC - GTX 1660 Ti - Ryzen 3600 - 16GB DDR4 - 1TB m.2 SSD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest