Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz cucka #94 üzenetére

    annál rosszabb kevés van, mint hogy egy suttyó amcsi cég idehozza a vállalati kultúráját. de hozhatnék nyugat- vagy északeurópai példát is, lásd a blogom.

    "Csak adókedvezményeket kaptak és a működőtőkéért cserébe. Nem ingyen pénzről beszélünk.": csakhogy az adókedvezmény az adófizetők zsebére ment, a működő tőkét meg nem az adófizetők használhatták fel, hanem a cég magán céljaira. A működőtőke nem azért áramlott az országba, hogy segítse az adófizetőket, hanem azért, hogy megalapozza a későbbi profit-kivitelt.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • CYBERIA

    őstag

    válasz cucka #94 üzenetére

    Igen, csak nagyon kevés az a magyar vállalat, amivel igazán nyerhetne az ország.
    Akkor abból a kevésből kell kihozni a legtöbbet.

    Ahogy már írtam, nincs magyar Audi, nincs magyar Microsoft és nincs magyar Morgan Stanley sem. Soha nem az volt a kérdés, hogy a német Audi autógyár sokmilliós beruházását támogassuk vagy egy magyar autógyárét, mert magyar autógyár nincs.
    Helyette van más. Nyilván nem Audi méretű mamutok, de ez nem lehet kizáró ok.

    Globalizált gazdaságban élünk, ráadásul EU tagok vagyunk. Ezek a kérdések ilyen környezetben lényegében értelmetlenek.
    És akkor mi van? Miért értelmetlenek? Amíg életszínvonalban ekkora különbségek vannak, addig kitörölheted vele.

    Szétosztjuk az ingyen pénzt a kis cégek között?
    A pályáztatás szerintem megfelel a célnak.

    Vagy állami lélegeztetőgépen tartjuk a szocialista nagyvállalatokat (ez utóbbi egy MÁV-hoz hasonló sikersztori lehetett volna).
    Na most az a helyzet hogy a MÁV-ot (meg sok mindent) gyakorlatilag lehetetlen küldetés nyereségessé tenni, az más kérdés hogy ettől még működhetne jobban is.

    Deutsche Bahn: Die Bundesrepublik Deutschland ist Inhaber aller Anteile.
    Österreichische Bundesbahnen: Seit 1. Jänner 2005 sind die Österreichischen Bundesbahnen in vier selbstständige Teilgesellschaften gegliedert, an deren Spitze die ÖBB-Holding AG steht, die sich zu 100 % im Eigentum der Republik Österreich befindet.
    Forrás: Wikipédia

    Kereshettem volna még többet is, de szerintem ebből is látszik hogy az állami tulajdontól nem kell annyira félni. Lehet hogy a MALÉV is jobban járt volna ha nem esik a privatizáció áldozatául...

    Vagy támogatjuk állami pénzből a könnyűipari dolgozókat, hogy tovább maradjanak versenyképesek a távol-keleti munkabérekkel?
    Nem hiszem hogy pont az alacsony munkabérekben kéne felvennünk a verseny a Távol-Kelettel, bár most már lassan annak is lesz realitása. Sajnálom hogy te másban nem látsz lehetőséget.

    Milyen magyar vállalat volt a 90-es években, amelyet adókedvezménnyel támogatva ilyen beruházásokat valósított volna meg?
    Sajnos nem sokat tudnék felsorolni.

    Ha a beáramló működőtőke pörgeti a gazdaságot, akkor lesz pénz az országban, ha a gazdaság rosszul működik, akkor nem lesz.
    Nem nagyon pörgeti. Illetve maga a gazdaság pörög, dolgoznak a népek, de ennyi, kevés a haszon a termelésből.

    Ha a multikat kiüznénk, akkor nekünk kevesebb pénzünk maradna, nem több.
    Kiűzést nem tudom mikor, hol, milyen formában említettem.
    Minden esetre ha például lenne saját cukorgyárunk, azzal nem járnánk rosszabbul, mint így. Vagy ha az egyébként nyereséges vasúti teherforgalmat nem passzolnánk át az ÖBB-nek, az sem lenne káros.
    Felhozhatnék számos példát, de valószínűleg úgy is ott fogunk kikötni, hogy tévedek.

    A pénz nem olyan, mint a kőolaj, ami véges mennyiségben van a földben és ha kiviszik az országból, akkor ott annál kevesebb kőolaj lesz.
    A gazdaság teljesítménye viszont korlátos, nem mindegy hogy használjuk ki a lehetőségeket. Szépen hangzik az emelkedő GDP/fő, de az életszínvonal emelkedése egyre kevésbé követi ezt. Bérekben nagyon le vagyunk maradva, megtakarítás alig van.

    Az a probléma hogy a rossz stratégiának mindenki megissza itt a levét, nem csak az aki támogatja.

    APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.

Új hozzászólás Aktív témák