Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tommmysun

    senior tag

    válasz bLaCkDoGoNe #2 üzenetére

    Feltételezem arra gondol, hogy ha megveszel egy komplexebb számlázó programot, akkor a program tulajdonosával általában egy viszonylag komoly szerződés köttetik (persze ez azért nem az e.v. kategóriában jellemző), ahol le van írva mindenféle adatkezelési és titoktartási egyesség, illetve abban is megállapodnak a felek, hogy ha a program hibájából adódóan adatvesztés, vagy hibás adatrögzítés, adatszolgáltatás, stb. történik, akkor ki és milyen mértékben felelős a bekövetkezett károkért (adat helyreállítás, büntetés, kárpótlás, stb.). Na ez a NAV és a felhasználó között a program ingyenessége és úgy egyébként a NAV "alkupozíciójából" eredően nem biztos, hogy a felhasználó (vállalkozó) érdekeit szolgálná.

  • osztraksajt

    őstag

    válasz bLaCkDoGoNe #8 üzenetére

    15 éve vagyok gyakorló könyvelő, nejem könyvvizsgáló. Hidd el tudom ki lesz a hibás ha vitába keveredsz a NAV-val.

    Vegyünk egy egyszerű esetet. Te számlázol, net van, a program mégse küldi be a számlát. Ellenőrzés jön a nav, lekéri a listát, meglátja hogy neked nincs beküldve mondjuk három számlád 1,5M értékben. Én esküszöm megnézem ahogy te bizonyítod a navnál hogy a programban volt a bug és ezt elismerik. Mert manapság arról híres az ország vezetése meg az egész közszféra hogy kiállnak és bocsánatot kérnek ha valamit elbasznak.

    Pont most volt egy olyan esetünk pár hónapja hogy kb 3 hónapnyi alkalmazotti bejelentések egyszerűen nem szerepeltek a rendszerükben amit 5 évvel ezelőtt csináltunk elektronikusan, erre nagy dirrel-durral kivonultak, persze az nem zavarta őket éveken át hogy ezekről az emberekről havi szinten ment a járulékbevallás éveken keresztül akik szerintük nem is állnak a cég alkalmazásában. Megvolt a kinyomtatott ÁNYK bejelentő, az elfogadó EBEV nyugta természetesen. Az volt a válasz hogy ilyet Worben ő is tud csinálni. De tudták hogy sárosak mert csak hiánypótlásra szólítottak fel nem büntettek, de hogy azt beismerjék hogy a rendszerükben van a hiba felejtsd el.

    De mondhatnám az ÁNYK programot is ahol még csak véletlenül sincs konkrét changelist hogy miket javítanak, csak jönnek a frissítések, nem egyszer futunk bele hibába aminél csak reménykedsz hogy a következő változatban javítják. És nem csak a fekete lyukba dobsz egy email hogy ez vagy az nem jó, mert válasz még sose jött akár az hogy "megkaptuk paraszt kezdünk vele valamit", vagy akár az hogy "te vagy a hülye".

  • Tommmysun

    senior tag

    válasz bLaCkDoGoNe #8 üzenetére

    Én alapvetően állásfoglalás nélkül, csak igyekeztem kifejteni, hogy mire gondolhatott osztraksajt..... De egyébként az én véleményem is hasonló, én sem tartom szerencsésnek a dolgot, hogy a NAV akar egy ilyen jellegű programot "üzemeltetni". Akármi lesz az ÁSZF-ben, nem ártana egy harmadik fél!

    (#20) osztraksajt "3 hónapnyi alkalmazotti bejelentések egyszerűen nem szerepeltek a rendszerükben" Óóóó mi évek óta küzdünk hasonló esetekkel ... Ráadásul, amit már közösen leegyeztetünk, és rendbe rakunk velük, arra sincs semmi garancia, hogy fél év múlva nem fordul át a rendszerükben ismét hibásra ... de nekünk azért már pár ügyintéző bevallotta, hogy sajnos az ő rendszerükkel vannak komoly problémák :(((

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák