Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yoshida

    aktív tag

    válasz Noukoum #9 üzenetére

    ráadásul nem szoktak foglalkozni a helyi szennyezés miatti károkkal, amit a közlekedés generál (tudom télen a fűtés is sok helyen hozzátesz, vagy akár még rosszabb is)

    "Az 1960-as évek végéig valóban az ipar volt a légszennyezés legjelentősebb forrása a
    városokban. Azóta viszont az ipari és fűtési technológiák korszerűsödtek, és a leginkább szennyező gyárakat kitelepítették a városokból, így bár az ipari termelés és kiemelten az energiaszektor még mindig döntően felelős a légszennyezésért, városi környezetben a fokozatosan óriásira növekedő gépjárműforgalom lett az első számú felelős.

    A negyvenes években jelentkezett először a probléma egy új jelenség képében. A kaliforniai nagyvárosokban észleltek egy újfajta, nem ipari eredetű füstködöt, szmogot (smoke = füst, fog = köd), melyet elsősorban a gépjárművek kipufogógázai okoztak. A hetvenes évektől kezdték figyelembe venni a környezetvédelmi szempontokat a gépjárműmotorok fejlesztésekor. Egymás után fedeztek fel újabb és újabb ismeretlen hatású szennyező komponenseket a városok levegőjében. Egyes hazai statisztikák szerint minden 17.
    haláleset és minden 24. rokkantság a légszennyezés következménye (www.gkm.hu)."

    "Európa városainak levegőjében az antropogén (emberi tevékenységből eredő) NOx
    körülbelül 47%-át, a CO 65-80%-át, a szénhidrogének 50%-át a gépjárművek bocsátják ki. Ezen túl egy átlagos gépjármű több, mint ezer egyéb szennyezőt, közöttük szervesanyag-tartalmú kormot, cinket, nikkelt, krómot, benzolt és aldehideket bocsát ki. A levegő-üzemanyag arányon kívül a szennyező anyagok mértékét befolyásolja a motor felépítése, műszaki állapota, valamint az, hogy a jármű éppen gyorsul, egyenletesen halad, fékez, vagy üresjáratban van."

    [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák