Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • marcee

    addikt

    válasz arcok #12 üzenetére

    A 35MHz-eset linkelted, pedig a 2,4GHz-es van, persze nem tudom, hogy van-e más különbség.

    Danny007: Ez is 4 csatornás, a boltban azt mondták, hogy a legkönnyebben irányítható modellek közé tartozik. Mondjuk nekem a funkcionális farokrotor nagyon hiányzik. Bár tény, hogy akkor nem lehetne letört farokkal repülni! ;]

    [ Szerkesztve ]

    \m/

  • Dany007

    veterán

    válasz arcok #12 üzenetére

    Egyetértek! :R
    A leggazdaságosabb tanulni.
    Én azt bánom, hogy a legelső 2 csatis gépem helyett nem egy ilyet vettem.
    Ugye az került 7 ezerbe, a mostani meg 40-be. Egy ilyen koax kerülhet kb 15-20 ezerbe, jobban jártam volna. De talán sikerül így is megtanulni gépcsere nélkül.

    Ez a melegedés dolog nekem nagyon furcsa... Erre mit mondtak a boltban?
    Nálam a motor 15 perc folyamatos próbálkozás után is "csak" kicsit forró, de még bőven megfogható. (mondjuk abba nemtom milyen, de nekem brushless motor van, ami szénkefe nélkülit jelent. Így gondolom kevesebb súrlódás talán.)

    Nálam viszont az akksi töltő melegszik! Most 7végén vettük észre. Emelem fel az asztalról és nem tudom... Csak nagyobb erőbedobással. Hát szépen megolvadt a burkolat! Piszok forró volt, megfogni se tudtam.
    Van benne egy kis vezérlő ic, és az melegszik piszkosul.
    Szal érdemes erre is figyelni, mert ha véletlenül az asztalon marad, esetleg papírkupacon, akkor azt simán begyújthatja.
    Mi már arra gondoltunk, hogy egy kis csipszethűtőt szerelünk rá :D

    Érdemes lenne elgondolkodni a tietek moddolásán is. Bár, ahogy a képeken látom, a rotor azért küld rá egy kis levegőt.
    Sz.tem érdemes lenne levenni a plexiburkolatot, és valahogy alu hűtőbordát köréhajlítani a motornak! Sz.tem egy kicsit nagyobb hőleadő felület és már meg is oldódott a melegedési probléma.

  • Dany007

    veterán

    válasz arcok #30 üzenetére

    :C
    Nagyszerű megoldásnak tűnik! Az tény, hogy jobban bírják a gyűrődést : )
    Tudod, a gázkar levétel nekem azért lenne rossz megoldás, mert azért ez a heli majd fél kiló, így azért nagyot puffan. A motor meg nem melegszik vészesen. Persze egyértelmű, hogy amint lehet én is leveszem a gázt ilyen esetben :)
    Jó az a koax heli! Plusz még szerzel hozzá egy szimulátort aztán kész is a tökéletes repüléshez vezető út : ) Már csak végig kell járni :)

    @Vakegérke : igen, a hihetetlent én is inkább döbbenetre értettem, mint kételkedésnek :)

    @Polacheck: na én azért ennyire nem értek a lovakhoz : ) Azt tudom, hogy ezekben Lítium-polimer akksi van szemben a telcsik Lítium-ion akksijával. Aztán hogy ez most jó vagy sem... passz : )

  • Dany007

    veterán

    válasz arcok #41 üzenetére

    Hmm ez érdekes kérdés. Most el is kell gondolkodnom rajta : D
    Ma este pont repültem is.
    Sz.tem ez attól függ, hogy mennyire döntöd meg. Amúgy biztos hogy veszít.
    Még pedig azért, mert a rotorlapok állásszöge adja meg a felhajtóerőt. Viszont ha megdöntöd a gépet, akkor az állásszög értelem szerűen már nem lesz vízszintes, ergo a felhajtó erő se lesz függőleges, hanem annak iránya is változik. Tehát szerintem ezzel nemigazán lehet mit kezdeni.

    De sz.tem ez nem nagy gond. Kis billentésnél nemigazán lehet észrevenni. Nagy billentésnél meg olyan gyorsan beindul, hogy azzal jobb vigyázni.
    Nagyon meg tud lódulni a kicsike.

    Ma már eljutottam oda, hogy nagyjából stabilan tudom lebegtetni a gépet. Pedig múlt vasárnap óta nem repültem, csak szimulátorban. De úgy érzem, hogy nagyon sokat segített.
    Most már nem az a félvepróbálkozás van, hogy na egy kicsit csúszkálunk, meg próbálunk lebegni, hanem egyből nyél gáz, felszáll és úgy lebegek :)

    Valójában szerintem ami a gondomat okozza az a tanulókeret. Egyrészt súly. Tudom csak pár gramm, de egyszerűen nem lehet belőni középre stabilan. Másrészt meg egy kis csúszkálás és már el is mozdul. Tehát valamelyik oldalon ott vergődik =/ És ha csak minimálisan is, de lökögeti a gépet. Így elég nehéz stabilizálni.
    De levenni meg nem merem. Mert azért a leszállásaim még nem olyan simák.
    Nem egyszerű ez...

    De a szimulátor nagyon hasznos! Nekem sikerült egy szimus modellt nagyjából olyanra beállítanom, mint az én gépem. Sőt, egy kicsit instabilabbra is állítottam, így jobban megy már az egy helyben tartás :)
    Észrevettem azt is, ha elindulok egy adott irányba határozottan, akkor már nincs instabilitás. Megy szépen ahogy kell.

    A farokrotort a legnehezebb belőni =/ De az a legfontosabb. Sz.tem azzal kell kezdeni. Ugyan is ha menet közben elfordul a gép, akkor bizony egy kezdő, mint én, belekavarodok az irányokba és kész is a baj. Csak mocsok nehéz belőni, mert millimétereket kell tolni a trimmeren, és ha csak millivel odébb van, akkor lassan ugyan, de biztosan kezd forogni egyik irányba...

  • Dany007

    veterán

    válasz arcok #43 üzenetére

    :DD A tornaterem jó. Én barátnőméknél kint a kertben. Illetve a parkolóban. Elég nagy placc van ott leaszfaltozva.
    Szimulátor szimulátor szimulátor!!! Ha gondolod priviben tudok mondani egy olcsó megoldást a szimulátorra.
    Hidd el teljesen más. Nem tom milyen szinten nyomod, de nálam ha szembefordul velem a gép, akkor elvesztem a fonalat és mindig lezúgok :)

    Amúgy én a helyedben a koaxra nem költenék ennyit pluszba. Gyakorolj a szimuban, aztán a koaxxal élőben is. És ha már megy, akkor vegyél egy rendes 4 csatissat.
    Ha ez így megy, és nem kapkodsz (mármint nem akarsz a második repülésnél figurázni) akkor talán pótcuccokra se lesz szükség. ;)

    Nemtom koaxoknál hogy megy, de én már 3x törtem meg a kicsikét. Ma volt a 3. És mindig a rotor stabilizáló kis gömbcsukló törött le. Egyszer volt pótalkatrész. A többi alkalommal meg megekecseltem... =) Ettő függetlenül tökéletes. Most 11 kor fejeztem be, ki is próbáltam stabil a rotor, nem rezonál be... Jó lett a javítás : )

Új hozzászólás Aktív témák