Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
@Kopi31415: .. hogy megnézve az ISS-t, s az ottani személyzet létszámát, valamint azt, mit szeretne szállítani, kissé nem jön ki a matek a szükséges rendszerek helyigényét tekintve.
Valóban nem, de az ISS azért nem optimális hasonlat e téren, mivel a belső tér egy jó részét tudományos kísérletekhez használt rendszerek foglalják le.
Valamint már most látszik, mennyire meg van csúszva a program, s mennyi még mindig a ha, vagy bizonytalan terület.
Az első oldalon nem véletlenül írtam bele, hogy a Falcon 9 vagy a Dragon mennyit csúszott és mennyit változott az idők alatt. Ez véleményem szerint egy (többé-kevésbé) kidolgozott terv, hogy 'gyerekek, itt van ez, tetszik? Adjatok pénzt és csináljuk meg!'. Elsőre az ember röhög rajta, de ilyenkor mindig eszembe jut, hogy anno a Falcon 1 indításoknál történt bakikat nézve is röhögtünk. Aztán hamarosan (na jó, még vagy egy év...) itt van, megcsinálja az embereket is szállítani képes Dragon V2-őt...
S azért nem tartanám jó ötletnek ennyi ev rakétaröptetés után még mindig a júzer az alfa tesztelő rendszerben intézni.
Amíg nincs valaki, aki kifizeti a tesztutakat, addig ez így is marad. Ezért hoztam fel az utasszállító repülőgépeket példának. Ahhoz, hogy egy új típus megkapja a típusbizonyítványát, brutálisan sok tesztelésen kell átmenjen. Csakhogy ez megtérül, mert több tucatot, több százat adnak majd el belőle. Vásárló meg lesz (remélhetőleg).
Az űrhajóknál ez nem így működik...
Fred23: Itt az adott esetben az adókérdés úgy merül fel, hogy a jelenlegi szabályozás legjobb értelmezése szerint egy SpaceX által a Marsra szállított kolonistára az Egyesült Államok törvényei érvényesek. Az Egyesült Államok törvényeiben nincs meghatározva az, hogy egy Marson működő cégnek hogy kellene adóznia. Illetve a kérdés roppant ciki lesz, ha úgy határoz az amerikai törvényhozás, hogy csak az Egyesült Államokban alapított, ott adózó cég működhet ilyen feltételek mellett. Így viszont a nem-amerikai cégek és potenciális megrendelők egyből ki is esnek a kalapból (érdemes megjegyezni, hogy a SpaceX egyik legnagyobb és legfontosabb megrendelője a Luxemburgi SES konszern, ha innen nézzük, az ilyen cégek akkor hogy fognak működni a Marson?).
Szóval rengeteg kérdés van, és a probléma az, hogy ezek nem egyszerű kérdéskörök, mégse foglalkoznak a törvényalkotásban komolyabban. Már eleve a 2018-as Red Dragon küldetésnél is vannak ilyen kérdések, még ha robot-misszióról is van szó...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nők, nőügyek (18+)
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest