Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz MongolZ #26 üzenetére

    Én sem örülök Musk marketing-gépezetének, médiahype-hajhász stílusának. De ha a személyes nézeteimet félrerakom, azért be kell látni, hogy olcsóbbak, mint a konkurencia, és van egy életképes megoldásuk arra, hogy tovább csökkentsék az indítások költségeit.

    Emlékeztetőleg: a SpaceX eredetileg a Falcon 1, illetve a Falcon 9 első két indításánál ejtőernyővel próbálta az első fokozatot épségben visszaszerezni. Nem sikerült nekik. Ez után próbálták ki a hajtóművel fékezett leszállást, és azért az utóbbi időben egyre nagyobb siker-rátával vissza is hozzák őket, főleg a LEO pályára induló rakéták esetén (ahol több a tartalék teljesítmény, pontosabban a maradék üzemanyag).

    Azért ez igenis eredmény.

    Amúgy a most még csak fejben lévő cikkben pont arra szeretnék rámutatni, hogy a rakétafokozatok alkalmazása hogyan is került a képbe (mert ugyebár a NACA/NASA eredetileg inkább az X-15-höz hasonló módon, repülőgép hátáról / hasáról induló, repülőgép-szerű űrhajót képzelt el inkább).

    Pont az a helyzet, hogy akik más utat jártak volna (HOTOL, X-33/Venture Star, stb.), azok rövid úton folyton belebotlottak abba, hogy mennyire nehézkes is ez út, és mennyire kevés a bizodalom benne...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák