Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #27 üzenetére

    Kettőnk közül nyilván Neked van igazad.

    Korántsem törvényszerű, ha esetleg olyan információ birtokában vagy, ami a Te nézetedet támasztja alá, akkor hajrá, tessék megcáfolni!

    Anno elég sokat olvastam arról, hogy von Braun valahogy máshogy látta a rakéták működését, mint a legtöbb mérnök.

    Ezt sok más mérnökről is el lehet mondani. Robert Goddard (akinek a munkásságából amúgy rengeteget tanult von Braun) az 1920-as években "megfordította" a hajtómű elhelyezését: a tartályok alul voltak, tetején egy azbeszt hővédő kúppal, a rakétahajtómű pedig felette, egy kereten volt elhelyezve, amely egyben a hajtóanyag csővezetéke is volt. Elég szürreális megoldás, ám annyira nem rendkívüli - a mentőtornyok esetén is a rakétahajtóművek a jármű elején vannak, ugye... ;)

    Goddard rakétjának elve:

    Ezt inkább linkként: Goddard és rakétája

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák