- Rendszergazda topic
- Apple TV+
- Synology NAS
- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Disney+
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nem önmagában, hanem együtt a környezettel bizony elég fontos szerepe volt.
Ha végigolvasod, hol jön ez ki látványosan?
N1-3L: A baleset a kialakult tűz következménye, amely gyártási hibás csatlakozásokhoz és csővezetékekhez köthetőek.
N1-5L: A 8-as hajtómű oxigénpumpája felrobban, majd a KORD leállítja az összes hajtóművet (kivéve a 18-ast)
N1-6L: Az indítóállást elkerülő manőver és a hajtóművek illetve az első fokozat alsó része miatt kialakuló áramlás hatására elkezd forogni a rakéta, és nincs egyszerűen olyan kormányfelület vagy hajtómű, amely ilyen irányú erőket semlegesíthetne.
N1-7L: A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a belső 6 hajtómű leállításakor a folyékony-oxigén vezetékhálózatban kialakuló túlnyomás szétszakítja a csőhálózatot, ami robbanáshoz vezet.A négy indításból én igazából csak az 5L-nél látom azt, hogy összefüggésbe hozható a sok hajtóművel a kudarc (noha ott is véleményes a téma, lévén a hibához kellett a felrobbanó oxigénpumpa).
Én inkább látom a kudarcot a kiforratlan NK-15 hajtóművekben és a kapkodva való tervezés és építés problémáinál (rögötn a 3L és a 4L első fokozatában repedéseket találnak az oxigén-tartályban - például), illetve a hiányzó tesztlehetőségekben.
Az UR-500 / Proton szintén sok indítási kudarcot élt át, holott ott volt lehetőség a tesztelésre...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Egy nyilvánvalóan haszontalan gondolatkísérlet a múltra:
Hogyan alakult volna ez a történet, ha egy bizonyos von Braun nevű fickó nem szerepel az amerikai tudóslistán, esetleg éppen a szovjet oldalt erősíti?
Ha jól tudom, nélküle az amerikaiak is kudarcot kudarcra halmoztak, az F-1 megtervezése során szó szerint nélkülözhetetlen volt a zsenije.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Persze, teljesen igazad van, meg aztán ez csak játék az ötletekkel.
Viszont!
Von Braun egymaga kimagaslott a mezőnyből. A keletre hurcolt német tudósokkal persze csak közvetetten lehet összehasonlítani, de már a Reichben is ő tűnt a szellemi vezérnek.
Amerikában meg volt egy időszak, amikor nagyon egyértelműnek tűnt a megfeleltetés: nélküle felrobbantak a rakéták, vele felemelkedtek. Volt alkalmuk tesztelni ezt a teóriát, mivel politikai okokból egy időre mellőzték -- aztán visszahívták.
Persze tudom, hogy egy ilyen baromi összetett folyamat hihetetlenül sztochasztikus, és nem lehet az elején nyert/elveszített időt egy az egyben érvényesíteni a végén. Valamennyit azért biztosan számít: von Braun a 40-50-es években sokat tolt a rakétafejlesztés szekerén. Az itt nyert idő és tapasztalat pedig biztosan kihatással volt a 60-as évek folyamataira is.
Von Braunnak pedig nagyon meghatározó szerepe volt éppen az F-1 fejlesztésében. Egyáltalán nem biztos, hogy nélküle egyáltalán sikerült volna-e megtervezni. Ez pedig döntő jelentőségű tényező volt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
nagyúr
Ebben igazad van, de ők meg akarták előzni az amerikaiakat. Ráadásul Glusko támogatása nélkül. Ettől lett az egész tiszta agyrém.
Én csak arra akartam kilyukadni, hogy a sok hajtómű nem feltétlenül jelenti azt, hogy több a leküzdendő probléma. Más jellegűek a leküzdendő problémák...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rendszergazda topic
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Villanyszerelés
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Apple TV+
- Elektromos autók - motorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest