Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
válasz #06658560 #23 üzenetére
Más gyártók is rámozdultak az elektromos autókra az elmúlt években, mármint most már nem csak mutatóban, hanem látszólag komolyan is veszik az irányt. Kérdés, hogy ennek a trendnek a megindulása mennyire a Tesla érdeme. Ha jelentősen, és nem csak időbeni egybeesés, akkor ha holnap a Tesla lehúzza a rolót, már akkor is elérte, ami igazán fontos.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #06658560 #23 üzenetére
ahogy az a PayPal, SpaceXnél már megtörtént.
Hogy sok volt a szemellenzős vak 4-5éve és mást se tudtak mindhogy ahogy azt Musk... elképzeli azt megértem. De, hogy valaki annyira vaksi legyen valaki, hogy még csak most is ezt tudja hajtogatni....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
hobizoli
nagyúr
mindent fel lehet torni, meg mindenhol van egy kiskapu
BMW-ket hogy is loptak el ~10 eve?
kozel parkoltak hozza es szimulaltak egy GSM tornyot, ami a BMW kozpontnak adta ki magat
az auto meg elhitte
de a szlusskulcs se volt semmi, gyakorlatilag 16 fele variacio volt csak, es egy zarnyito kit-ben meg lehetett venni USA-bol a kulcs tollakataztán volt X5 nincs X5
SternTV-ban volt rola egy rejtett kameras cikk
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz #06658560 #23 üzenetére
mert nem?
itt van egy auto 400+ hatotavval a naaaaaaaagy nevu evtizedes gyartas tapasztalattal rendelkezo gyartok meg 100-120km-nel keccsolnek
tenyleg szarautopilot is hol tart masoknal?
beleall a sajtotajekoztaton a kamionba fek nelkul, es meg dolgozunk rajta meg 5 evet, akkorra mar 10 eves lesz a Tesla-e
szerinted 5 ev múlva az hol fog tartani (ha még lesz ceg)?ott se tartanak a nagyfaszuak, ahol ezek 8-10 eve voltak
több drón kell ;P
-
2xar
tag
válasz #06658560 #29 üzenetére
Azzal, hogy tud gyártani a Panasonic-kal közösen akkut, még nincs előnyben,
Parafrazálom amit írtál: "azzal, hogy a villanyautógyártás legfontosabb és legdrágább elemében óriási előnyben van , még nincs előnyben". Kb. ennyi értelme van annak mit írtál.
mert az egész akku ipar Kína kezében van,
Még a fele sincs Kína kezében, bár 2020-ra kb. 60% már náluk lesz. Ami pedig nem Kína kezében lesz, annak nagyja a Musk-éban. A hozzá szükséges nyersanyagok közül is csak a grafit java van Kínában. A Lítium Ausztráliából és Dél-Amerikából jön, a mangán és a kobalt Afrikából, a nikkel a Fülöp-szigetekről.
(#34) btprg
Akkora környezetterhelés lenne (ha egyáltalán lehetséges lenne) annyi akkut előállítani, amivel milliárdnyi autót legyártanak, hogy ez egyszerűen nem lehet a jövő
Ennek nézz utána jobban...
És ráadásul az élettartamuk is rövid, főleg ha gyorstöltővel töltögetik őket.
Azt ugye vágod hogy 10 év és/vagy több mint 600.000km kell ahhoz hogy ezek az akkuk az eredeti kapacitásuk 90%-a alá essenek? A Tesla klubtagok pontos, több száz/ezer autós statisztikát vezetnek erről, a Priusok miatt meg 10 évnél is régebbi infók is vannak. Ráadásul ha behal pár cella egy akkupakkban ennyi idő/futás után, azokat simán cserélek és ismét évekig jó az egész.
Biztos lesz majd jobb akkutechnológia, de 5-10 évig még bizony ezzel fogunk maradni. De ez nem is lesz akkora probléma. Hamarosan elérjük a 800-1000km-es hatótávot (100-ról 500-ig jutottunk 4-5 év alatt), annál többet meg úgyis nagyon kevesen akarnak menni 1 nap alatt, éjszaka meg van 8-12 óra a töltésre. Ez a gyorstöltés csak esetenkénti szükségmegoldássá fog redukálódni amit azért építenek be, hogy az emberek ne idegenkedjenek az elektromos kocsiktól a lassú töltés miatt. Na nem mintha tényleg annyit ártana az akksiknak ha 1 óra alatt feltöltöd őket. A telefonod akksija ugyanezt évekig elviseli úgy hogy minden egyes (vagy max minden második) nap megcsinálsz egy teljes töltési ciklust vele. A kocsik akksija semmiben sem különbözik, csak ugyanolyan cellákból töltesz párhuzamosan nagyon sokat. Plusz van automatikus hűtés-fűtés nekik, ami védi őket és ami a telókban nincs.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #06658560 #102 üzenetére
Az előre megmondás persze nem játszik, ám itt megint fejlesztői kérdés van: azért az ARM alapokra építkező megoldásoknál nagyon jól el tudnak játszadozni fejlesztői platformokon addig, amíg a végleges megérkezik.
A többi igényre például az nVidia Tegra simán Igen és Igen választ ad, és minő véletlen, a Tesla pont Tegra SoC-ot használ...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz #06658560 #111 üzenetére
nemtom, en beallitom a klímát a normal autóban is Auto-ra es akkor annyi az egesz, tobb szaz km-n keresztul is
ki sincs kapcsolva a klima amúgy se
ha huvosebb van a beallitottnal, akkor fut, ha melegebb, akkor hutradio hangerot csatornát tudom allitani a kormányról ebben is, ne hinnem, hogy a Tesla-ban erre az alap dologra ne lenne lehetoseg
szaros mk1 Punto-ban is volt kormányról allithato radio opcio ~1993-ban mar
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz #06658560 #113 üzenetére
amúgy ezt menet kozben mennyiszer szoktad allitani, hogy ennyire fontos?
foleg mondjuk olyan auton, ami nem tetoablakosnekem van, de a kapcsoloja a tukornel van, tehat ugyanugy nem az utat neznem kozben
de meg ki se nyitottam, csak 1xen csak magam vezetem az autót, de nem hinnem, hogy egy ilyen hightech autóban ne lehetnenek vezetoi profilok erre is akar
20 eve is voltak 2-3 vezetore beallithato, memorias ulesek a felso kategorias autokban
pont ebben ne lenne ilyen?
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz #06658560 #121 üzenetére
meselj meg ezekrol a klimatikus hujesegekrol egy novellát
klimas autoban eleg jo teret lehet csinalni
kb mindegyikben, meg egy nyomi Swift-ben is, es foleg egy ilyen kategoriaju autoban
ez kb vetekszik azzal a szinttel, mint amikor a gyari hifi-nél a dedikalt hangprocesszoros kiraly meg amikor egy mikrofonnal bekalibralja magat a rendszer a hangzasert
biztos arra is van eleg olyan onjelolt vajtfulu is, akinek ez az elete-halalaez nagyon nem a zsiguli korszak, ahol 40 fokban meghaltal a melegben, mert a pocsodon is folyt a viz
az valoban eleg zavaro tud lenni, meg befolyasolhatja a koncentrációt is, de az a korszak reg elmultha neked erre van igenyed, hogy 3 percekent atallitgasd hova eppen fujjon meg mennyire meg hany fokon, akkor ez egyszeruen nem a Te autod
bar gondolom nem ezert nem veszel amúgy sem
ez kb a juzerek sehány egesz nulla szazaleka, pont azert kerult oda ahova es ugy
a legtobb juzer pont tok el van a szellozes beallitasaval egy ~fix erteken, nem allitgatja a min-max kozott 2 percenkent a ventit fel-le, meg azt se, hogy hova fújkáljon a klima eppenaz ablakemelo meg a radio meg azert oda ahova, es azt azert nem a kozepkonzol monitorrol allitgathato, ahogy irod ezt masra
aki meg erti es kedveli azt a technológiát, ami ebben van alkalmazva, annak meg jobban is bejohet ez a rendszer, mint a tekeroket meg fizikai gombokat nyomogatni, mert ujdonsag ez a megoldas, es o lehet nyitott is erre
de kezdünk nagyon elkanyarodni a tematol, hogy mikor fog a Tesla csodbe menni
valoszinuleg nem ezert fog, mert a klimat a monitorrol kell buzerlani, es vkinek pusztan ez okoz csak gondot abban, hogy vegyen egy ilyet maganaktöbb drón kell ;P
-
2xar
tag
válasz #06658560 #111 üzenetére
Khm. Volvo S90 pl... mint a közismerten egyik legveszélyesebb autómárka. De már egy újabb 5-ösben is félig érintőképernyős a klímapanel is. Majd nézd meg 5 év múlva ha kijönnek a németek a következő generációkkal, azokból is mind eltűnik a maradék fizikai gomb is.
-
#33253120
törölt tag
válasz #06658560 #125 üzenetére
Honnan tudod bármelyik SoC gyártótól megtudni, mit fognak hat év múlva gyártani és mennyiért, milyen tulajdonsagokkal? Valamint mennyi ideig gyártják utána? Jó 1-négy-hat év, amikor tudni kell mi kerül az autóba, majd a facelifttel együtt hat-nyolc év után még tíz évig kell alkatrészt biztosítani.
Erröl szól a megállapodás. Adott termékeimbe veszek x darabot a te jövőbeni y kategóriás termékeidből, és veszek hozzá z év supportot. -
2xar
tag
válasz #06658560 #125 üzenetére
LOL. Funkcionális analfabetizmus rulez!
Te: "Az érintőképernyős klímapanel veszélyesebb"
Én: "Még a Volvo is be merte rakni, aki görcsösen figyel, hogy az autói a lehető legbiztonságosabbak legyenek, ergo nem lehet veszélyesebb. Meg a BMW meg lassan mindenki más"
Te: "Mivel biztonságosabb egy érintő panel egy gombnál?"
Én (most): semmivel, de nem is mondott senki olyat hogy az lenne. Viszont semmivel nem is veszélyesebb, mint a gombos.
+ Minden újabb kocsiban, még a Daciákban is ott az érintőképernyő, tele csilliónyi funkcióval, opcióval és menüponttal, amik nyomkodása a gyakorlatban 1000x annyi időt vesz el a vezetéstől, mint az a 0,1s, amivel többe kerül azonosítani a képernyő aljára fixen kirajzolt klíma-gombokat egy sor fizikai gombnál. Te konkrétan a kákán keresed a csomót.
Új hozzászólás Aktív témák
- CAMPFIRE AUDIO ORBIT TWS In-ear fülhallgató wireless töltéssel (Qi) Bluetooth 5.2 AptX Adaptive
- HP Reverb G2 VR szemüveg eladó
- Macbook Air Retina 15" M3 - 8C CPU - 10C GPU - 8GB - 256 SSD - Magyar - Bontatlan
- Bányászgép / 9x 5700/5700 XT / 500MHs / ELADÓ!
- HP EliteBook 820 G1, G2, G3 - 12" notebookok - számla, 6 hó gar.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen