- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Microsoft Excel topic
- Autodesk - Revit
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #5 üzenetére
Itt az a lényeg, hogy elhagyják a Kármán-vonalat, azaz tényleg kijutnak az űrbe, ráadásul a Föld látványa az űrből sem utolsó turista látványosság, tehát nem csak a súlytalanság elérése a cél.
"Hány sci-fi kell még, hogy egy hasonlóan forgó, hatalmas nagy űrállomása legyen az emberiségnek, amolyan "jump" dologként működve ?"
Majd ha a világ gazdaságilag mérvadó országai hajlandóak lesznek bedobni a GDP-jük 3-4%-át (kb. a közegészségügyre fordított éves költségvetésüknek megfelelő összeget) egy közös kalapba, hogy legyen ilyen.
Ha a SpaceX Starship koncepciója működik és mások is elkezdik másolni, az lökést adhat a projektnek, mert nagyságrendileg olcsóbb lesz feljuttatni bármit LEO-ra, de attól még egy ilyen építkezés elképesztően sokba kerülne és kb. sosem hozná vissza az árát.
Jelenleg arról folynak a tárgyalások, hogy az ISS életciklusa végén fokozatosan átadnák az űrállomást a privát szektornak, akik arra építve tudnák kiépíteni a saját kereskedelmi megoldásukat. Ez egy fokkal közelebb áll a valósághoz, mint egy gigantikus forgó kerék.A SpaceX-nek már van engedélye az FAA-től, hogy a Dragonnal civileket is vihessen az űrbe, és idén kb. szeptemberben lesz is egy ilyen missziójuk: felmegy négy civil, akik pár napig keringenek majd a Föld körül, majd visszajönnek. Ez nyilván nagyságrendileg komolyabb űrutazás, mint a Blue Origin vagy a Virgin Galactic megoldása, persze drágább is.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #10 üzenetére
Az ilyen luxus szolgáltatások sosem az ár / értékről szólnak. Vannak, akiknek megér ennyit, hogy igazi űrutazásban vegyenek részt és ne csak egy zárt repülőben bohóckodjanak. Mások meg hajlandóak $20+ milliót költeni, hogy valódi asztronauták legyenek az ISS-en, vagy pl. a SpaceX Dear Moon projektje, amikor egy Spaceshippel megkerülik a Holdat és az egészet egy japán milliárdos finanszírozza.
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #13 üzenetére
A Blue Origin utazásra most adtak el egyetlen helyet 28 millió dollárért: ők gyakorlatilag fellőnek függőlegesen 100 km magasra, van kb. 10 perced élvezni a kilátást (ugyanez Virgin Galacticnál 2.5 óra), aztán visszapottyansz a földre. Miközben azért a 28 millióért simán felvisznek a ruszkik az ISS-re két hétre. Mégis akadt, aki kifizette.
Az ilyen luxus utak nem csak a repülésről szólnak, hanem a körítésről, azaz maga az út lehet rövid, de az egész buli akár 1-2 hétig is tarthat. Felkészülés luxus hotelben, állófogadás veterán űrhajósokkal, stb. stb.
Idővel meg nyilván az árat is lejjebb tudják vinni. 100k alatt már lehetnek, akik mondjuk házassági évfordulóra ezt adják a férjüknek még egy platina óra helyett.A középosztályt eleve nem célozzák ezek a szolgáltatások, és ha képes megélni a világon olyan hotel, ahol egyetlen éjszaka 10k dollár, akkor szvsz Branson is meg tudja tölteni a repülőjét.
-
#54625216
törölt tag
Csak egy példa: a NASA két céggel szerződött az ISS missziókra: a SpaceX kapott 2.5 milliárdot, a Boeing 4.6-ot.
A SpaceX már túl van 2 sikeres küldetésen (a harmadik folyamatban), a Boeing nem jutott még túl a teszt fázison.
Na most képzeld el, ha a kettőnek közös költségvetésből kellene dolgoznia és egyeztetni a technológiát. Nyilván nem futtatnának egymás mellett alternatív technológiákat, hanem megegyeznének valami kompromisszumban. Így jó eséllyel lenne egy 7 milliárdos költségvetés zéró eredménnyel.
A verseny nem csak azt jelenti, hogy a cégek kiszorítósdit játszanak egymással, hanem azt is, hogy eltérő stratégiák mentén alternatív technológiákkal próbálkoznak, ami sokkal hatékonyabb megoldásokat eredményez, mintha lepacsiznának egymással. -
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #24 üzenetére
De most komolyan azt állítod, hogy általában a luxus termékeknek és szolgáltatásoknak nincs valódi piacuk?
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #26 üzenetére
Volumen: csak 2020-ban német gyártmányú luxuskocsikból 11.5 milliót adtak el (és a covid miatt visszaesésről panaszkodnak).
Szerinted nem lenne évente pár ezer gazdag ember, aki életében egyszer hajlandó megengedni magának egy rövid űrutazást, ha egyszer van rá pénze?
A Virgin Galactic bevallottan egy elitnek szánt szórakoztatás.
A SpaceX nem ebben a ligában játszik, a szeptemberi civil űrutazáshoz pl. minimum fél éven át készülnek fel az utasok, ezt nagy mennyiségben nem lehet rendszeresíteni, azaz nem csak pénz kérdése, egyszerűen nem casual űrturistáknak való szolgáltatást nyújt.
A Blue Origin már igen, de az ár / értékben rosszabb, mint a Virgin Galactic. -
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #28 üzenetére
"Hol olvastad a 11,5 milliós számot német luxusautók vonatkozásában?"
A hozzászólásod többi része nettó találgatás, hogy szerinted egy gazdag ember mikor és mire költheti a pénzét.
A befektetésekről viszont piackutatás és kockázatelemzés alapján döntenek, tehát ha van bármi konkrét kutatási adatod arról, hogy mekkora a potenciális érdeklődés a civil űrutazás iránt az adott árszegmensben és az ellentmond Bezos és Branson elképzeléseinek, akkor oszd meg velünk nyugodtan. -
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #32 üzenetére
"German premium car marques reported worldwide deliveries for 2020 as follows:"
-
#54625216
törölt tag
válasz Alogonomus #34 üzenetére
"Mert prémium márkának titulálják, ami csak azt jelenti, hogy durván túláraznak."
Teljesen mindegy, hogy megéri-e egy adott összeget kifizetni egy adott kocsiért, a kérdés a luxus iránti kereslet volt. Ha van fizetőképes kereslet a drága kocsik iránt, akkor simán lehet potenciális piaca a drága űrutazásoknak is.
Hogy egyébként szerinted mi a racionális, vagy jobb ár / érték, az a luxus kategóriában ritkán szempont, mivel pont azért luxus, mert az ár kisebb szerepet játszik a döntéshozatalban, mint egyéb faktorok.Tételezzük fel, hogy az egész világon egy évben mindössze 33000 ember engedhet meg magának egy civil űrutazást és mutat egyáltalán érdeklődést a téma iránt. (Ez a német prémium autók vásárlóinak mindössze 3 ezreléke.)
Ha Branson ennek a csoportnak csak a 7%-át megnyeri, már megtöltötte a 400 repülőjét.
Bár szerintem Branson az elméleti maximumot határozta meg 400-ban, tehát valószínűleg ennél jóval kevesebbel is elégedett lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple iPhone XS - kerül, amibe kerül
- Milyen légkondit a lakásba?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Mini-ITX
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen