Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Béééla

    őstag

    válasz dragon1993 #18 üzenetére

    Mivel az autórádiókba már olyat is betettek, hogy sebesség függvényében halkít-hangosít, elfelejthetjük a szeparált dolgot. Gatewayekkel van tele az autó és inkább minden mindennel össze van kötve többé-kevésbé. Ezért történhez az is meg, hogy kolléga autójában a CD 2. szám 8. másodpercében olyan történik, ami miatt leáll a motor ;)
    De ismételgesd még, hátha elhiszed :D

    A QNX meg csak egy jó alap a jó szoftverhez. Csodát nem kell várni tőle, de jobb mint ha valami házi taknyolt OS lenne alatta.
    Lassan várhatjuk az első komoly "feltört autó" hírt. Szerintem 2020 előtt lesz ilyen. És addi nem fog egyik gyártó sem komoly lépést tenni a biztonságos kommunikáció érdekében; azt hiszik hogy a mostani megoldás az ultracsúcs szuper námbör ván. Majd valaki kitalálja hogy lehessen az ifotainmentben élő netkapcsolat. Azt meg már kitalálták, hogy ez a rendszer hozzá legyen kötve egy csomó másikhoz, a biztonsági rést meg nem szándékosan teszik be. A sérülteknek-halottaknak meg magyarázhatod hogy elvileg nem szabadott megtörténnie.

    Bélabá

  • Béééla

    őstag

    válasz Lenry #43 üzenetére

    azért van egy hangyányi különbség aközött, hogy egy program le tudja kérni a sebességet, meg hogy befolyása van rá.
    Igen; szerinted a CAN-en egyirányú a kommunikáció? Vagy elszigetelt? Vagy hogy gondolod, hogy nem lehet befolyása a rendszerre? Címezzen meg egy keretet rosszul (legyen az szándékos vagy véletlen) és máris mindenki elhiszi. Éljen az ellenőrizetlen broadcast.
    Igaz, hogy a gatewayeken csak megfelelő keretek mehetnek át és közvetlen tényleg nincs összekötve a biztonságkritikus meg a média busza, de nem tudod, hogy milyen módon vannak ezek beállítva. (megsúgom: piszok pocsék)
    Ha megszerzed az üzenetek "jelentését" (ráadásul a legnémetebb autókban van egy könyv, és aszerint van mindegyiknek minden megadva) és szerencsés a csillagok állása (át tudsz gatewayelni), akkor egy feltört infotainment rendszerrel gyújtásinfót, légzsákot meg minden egzotikumot tudsz majd vezérelni rossz esetben. Ezeket a mostani tervezésekben NEM veszik figyelembe!
    Aztán ott az OBD, a kedves barátunk, amivel hibakódot ütni, de jobb esetben az ECU-t berhelni is lehet. Az pedig CAN busz hozzáférést is ad, viszont azt én se tudom, hogy mivel-hogy van összekötve, mert az a gyártó dolga. Tervezze meg rosszul (vagy túl jól, építse az infotainmentbe a szabvány OBD-t spórolás címén, hogy a júzernek kiírhasson hibaüzenetet ha baja van a kocsinak, és az első hallásra - főleg egy menedzsernek - tökéletesen jó ötlet) és ott tátong egy kamionméretű lyuk a várkapun.

    igen... ez az új fejlesztések lényege, hogy jobbak mint a korábbiak...
    Viszont továbbra se látják be azt, hogy mivel kéne piszok mód vigyázni, aztán majd ujjal mutogatnak a CAN-re ha megégetik magukat, vagy benn égetik az autóban az ügyfelet.
    "Szerencsére" az Ethernet kezd bekúszni a járművekbe. Na majd ott leszek piszok kíváncsi, mert egy, maximum kettő hálón az egész autó sávszélessége elfér (a CAN-ből is azért van leginkább 6-10-20 busz egy autóban, mert legfeljebb 1 megabitet lehet vele nyomni, az FD meg még sehol sincs, meg azért mert kisebb sebességen biztosabb) és ott akkor egy rés a pajzson szinte teljes hozzáférést ad.
    Úgyhogy fejlődés van, csak a gondolkodás nem fejlődik vele sok esetben. Mesélhetnék párat, de sajnos bizalmas infó. Elég annyi, hogy valahogy a mérnökök felelősségtudata nem feltétlen nőtt az új technikákkal.

    Bélabá

Új hozzászólás Aktív témák