Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #36 üzenetére

    Azzal is kezdhetne már valaki valamit, hogy fekete fehér üzemmódban, fekete fehér nyomtatásnál ne nyígjon a tetves gép, hogy dehát nincs magenta...

    Hiába állítom magát a nyomtatót fekete fehérre, hiába állítom a nyomtatott anyagot fekete fehérre, szépen csöndben ül és pislog, hogy adjá' magenta tonert, addig semmit nem nyomtatok.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #53 üzenetére

    "Gyakorlatilag az autógyárak is a pótalkatrész kereskedelemből kaszálnak."

    "mire, hogy az autógyárak az alkatrésszel nagyon lehúznak?
    ahova régebben hordtam az autómat, ott 90% volt az alkatrészen a haszonkulcs."

    ?

    Szerintem másképp értelmeztük a kommentet. Olvasatomban ez a mondat a további példák tükrében azt jelenti, hogy az autógyártók bevételének egy jelentős részét adja az alkatrész értékesítése. Erre utaló statisztikát nem láttam még, de mondom, nagyon érdekel.

    Egyébként kinek a haszonkulcsa volt 90%? A gyáré? A szervizé? Az elképzelhetetlen gondolom, hogy a márkaszerviz nem beker áron adta neked tovább a cuccot. Arra még nem volt precedens. Fordos és bimmeres szerelőkkel is ápolok jó barátságot praktikus okok miatt, szerintük itthon még havernak se állítanak ki olyan számlát, amin a valós beker összeg szerepel bármilyen gyári alkatrész mellett.

    Aztán lehet hogy de, és az autókat is úgy adják el mint a nyomtatót, hogy majd szép lassan kifizeted az évek alatt a lengőkarszilentekből meg az ablaktörlőlapátokból a hasznát, így bukóval is megéri árulni.

    [ Szerkesztve ]

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz bambano #62 üzenetére

    Igen, csak a többszörösére emeli az árat egy csere.

    https://www.coreinfinity.tech

  • #03445248

    törölt tag

    válasz bambano #62 üzenetére

    Ez egy nagy tévedés. Ezt akarják elhitetni veletek a gyártók. Szerinted kinek lesz pénze előbb kifizetni a gyári diagnosztikai szoftvert és hardvert, kinek fog előbb megtérülni a befektetés, az autótolvaj bandának, vagy a független autószerviznek?
    Szerinted az autógyártóknál erre nem gondolt senki? A Mercédesznek szerinted nem volt 50000 eurója hogy eröl a fontos dologról hatástanulmányt készítsen?
    Szerinted min kaszál nagyobbat a gyártó, a presztisen, hogy "nem éri meg el lopni a mercit mert nem tudsz vele mit kezdeni", vagy azon az 1000000 ft előfizetési díjon amit egy szerviz évente csak a szoftverért fizet (+ a szerszám ára)?

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #56 üzenetére

    "ennek a két lengéscsillapító nagyker árának jelentős a különbsége."

    BMV, Ford, Opel vonalon eddig még nem láttam kirívó különbséget, viszont pl a szerelőm többször mondta, hogy ugyanaz az alkatrész neves és nemes gyártótól a gyári matricával helyenként jobban teljesített, mert saját név alatt ki lehetett szórni, a gyári specifikációt nem 100-ban teljesítő eszközt olcsóbban. A nagyker is beárazza, és a gyártó se Teréz anya, viszont ennek igazából garidő alatt van értelme a fogyó-kopó alkatrészeknél, utána már nem annyira.

    "ezt elhozza a szerviz a nagykerekből, rátesz x százalékot, annyiért hozzák ki neked a saját raktárjukból, plusz x forintos órabérben beszerelik normázott idő alatt."

    A szerviz kit érdekel jelen kontextusban? A gyártó keres a márkaszerviz hálózat óradíján? Nem hiszem...

    "kiderült számomra, hogy x=0.9. ami, szerintem, mocsokság, hogy sem nem fektet be (előre kifizettették velem a beszerzési költségnél nagyobb összeget), sem nem ad plusz szolgáltatást (nem raktárból hozta ki), mégis majdnem dupla áron adta."

    Tehát a kérdésemre egyszerű választ tudtál volna adni ha akarsz.

    "Egyébként kinek a haszonkulcsa volt 90%? A gyáré? A szervizé?"

    Elég lett volna annyi, hogy a szervizé. Mindenki tudja hogy a márkaszerviz meg pár hely még csillagászati áron dolgozik. Ennek viszont nem sok köze van a gyártóhoz.

    "az új autókat meg úgy adják el, hogy van egy irreális listaára, amiből szép kedvezményt kapsz már azért is, mert udvariasan köszöntél a szalonba lépéskor. "

    Persze. Nekik is az az érdekük hogy jól érezd magad, kapsz egy milla kedvezményt, így nem fáj a 400 k a naviért, és hasonló tételek az egyébként filléres extrákért. Szomszéd vett most Octavia-t , 2.0 dízel kombi style felszereltség, 7.8 milliós kalkulátor árral elhozta 5.5-ért. Így is keresett rajta mindenki rendesen, mindenki boldog, ezzel szerintem nincs nagyon gond.

    A helyzet az, hogy senki nem tart garidő után fegyvert a fejedhez, hogy márkaszerviz gyári alkatrészekkel -vagy annak látszó dolgokkal- javítsa a kocsidat, viszont pl anyámnak amikor a scenic-ben szétrobbant a kicserélt gyertyája és behullott a hengerbe szó és vita nélkül csinálták meg 0 azaz 0 hufért, ha a sarki Jani csinálta volna a gyertyacserét 3 hónappal azelőtt, akkor rángatja a vállát, hogy hát ez van szar az élet.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #153 üzenetére

    Szerintem meg negyede se, de egyáltalán nem _találok_ rá semmilyen hivatalos lebontást egyik nagy gyártó oldalán sem.

    Egyébként rohadtul kétlem hogy akkora kasza lenne, a már leírt dolgok miatt. Max a garidő alatt kopó-fogyó alkatrészek kötelező karbantartások és társai amik játszanak, utána oda viszed és azt teszel bele amit akarsz. Egyébként a németeknél is kopik ki a márkaszervizes 10 éves használt autózás, ott is irreálisan drága, és a német se szeret többet fizetni ugyanazért.

    Utána már véleményes a dolog, ha ekkora üzlet lenne nekik, hogy az éves nyereségük felét az hozná, kicsit komolyabban szankcionálnák a beszállítók saját márkanév alatti ténykedését a piacon, és kinyírnák az utángyártó cégeket is. Akkor adhatnák olcsón a kocsit és még többet keresnének... Nagyon erősen kétlem hogy ha ebben ennyire kis befektetéssel ekkora kaszát tudnának csinálni nem feküdnének bele erősebben...

  • salaud

    aktív tag

    válasz bambano #160 üzenetére

    Jelentős buli valóban, csak arra tessék gondolni, az autószerelő milyen mennyiségi kedvezményt tud elérni autóalkatrész kereskedőnél a sima kiskerárhoz képest. Megsúgom, ez 50% is lehet. Méghogy nem biznisz....

    A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt. Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #160 üzenetére

    "Ebben a j astrában van 4 porlasztócsúcs, aminek a cseréje 600-800 rugó."

    14k a bosch porlasztócsúcs/ db halandónak.

    A kettőstömeg 162

    nem linkelgetném tovább, de ha kifingik garidő után a klímakompresszor akkor 174, az egr 92 maxon, de feléből van már kompatibilis, és még sorolhatnám.

    Egy kicsit elszálltál az árazással asszem. És ezek a kisker, betévedt, soha nem rendelt emberek árai. Ebből bárdi bácsi enged jelentőset ha már vettél nála két o gyűrűt meg egy gyertyát...

    Egyébként meg hasra toltam egy 15-ös 1.7-es dízel asztrát, nem hiszem hogy nagyságrendi difi kéne legyen köztük.

    Azért van a szőnyegben is canbus, mert az ember bszik megnézni és kényelmesebb ha sipít a kocsi ha nincs keréknyomás, kiégett az izzó, piszkos a hátsó ablak, etc. Ezekhez kommunikáció kell, meg persze fícsör, mert azzal már nem adsz el kocsit, hogy egy harisnyából hajtogathatsz rá vezérműszíjat és mehetsz tovább ha leszakadt volna. Meg persze hogy mással ne legyen kompatibilis. Jah de. Így is az, és lófszmarci is beteszi neked. Ha meg 30-40-50 millás kocsid van amibe egy milla az adaptív ledes cucc, amit úgyis csak a márkaszerviz cserélhet, akkor ki lesz pengetve, aztán anyunak lesz pár álmatlan éjszakája hogy ledolgozza a parkolóházban kanyarodni nemtudás árát.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bambano #164 üzenetére

    "szerintem el vannak szállva a márkaszervizes alkatrészárak, ebből arra következtetek, hogy a cég nyereségében is jelentős százalékkal van benne."

    Az, hogy te mint végfelhasználó a márkaszervizben milyen "alkatrész" árat kapsz, már többször leírtam, sőt mi több te is megerősítetted, hogy jellemzően köszönő viszonyban sincs azzal, amiért ő kapja azt. Emlékszel x=0.9.

    Ha egy darab gyertyacserére kapsz márkaszervizben 1 milla + munkadíj árat, és a valós beker ára a szerviznek 1500 huf, akkor nem a gyártó húzott le téged 998500 huffal hanem a szerviz. Mint ezt már megbeszéltük, abból a gyártónak a saját bekerár -mondjuk 500 huf mert kamionnal veszi- és az eladási ár különbözete a nyereség. Azaz keresett rajtad egy kemény ezrest. #Agci

    Abban egyetértünk, hogy a márkaszervizelés az itthon kifejezetten drága mulatság, bár megvannak az előnyei, mint egy korábbi példában, ha a gyári gyertyád amit a márkaszerviz betesz aranyárban, széthullik és a blokkot szétveri, akkor szépen megcsinálják jobb esetben.

    Engedd kérlek el a mikor hol mennyit kaptál mint végfelhasználó a midre, mert csak részben vagy egyáltalán nem tükrözi azt, hogy abból mennyi valós haszna volt a gyártónak, esetleg milyen megállapodása van a szerviznek velük, etc. Pont olyan lyukra futás mint a canbus, ott se tudok túl sok alkatrészt igen modern középkat autókban sem, amit csak a márkaszerviz tudna engedélyezni, addig se ki se be, és le vagy tiltva, utángyártott nem mehet ezért bele. Pedig szintén rohadt egyszerű lenne, linkeltem is pl traktoros hírt, ott már megvalósították. Ha akarnák köteleznék a beszállítót hogy csak rajtuk keresztül mehet ki alkatrész, utángyártókat levédett alkatrészekkel vagy sokkal komolyabb canbus azonosítással és lezárt belső fw-vel megint pofáncsapják, és akkor azt mondom igazad van. Én viszont nem ezt a trendet látom. Bár egyes törekvések mutatnak ilyen irányba, attól még hogy a priusban pl a toyota nem szeretné hogy te cellát cserélj, megcsinálják neked, és nem kell aksipakkot venned millióért.

  • MaUser

    addikt

    válasz bambano #160 üzenetére

    mit gondolsz, az, hogy a lábtörlőbe is can busz azonosító van, az miért van?
    hint: ki akarják nyírni a másodgyártókat, úgy, ahogy emlegeted.

    Ez elég szép urban legend. A valóság az, hogy ma már szinte minden vacakra safety assesment-et (ISO26262 és társai) kell csinálni, meg van egy rakat törvény, ami erre kötelez. Na most ha az assesment során kijön, hogy a lábtörlőt lehet úgy "utángyártani", hogy pl. azt egy egyszeri user a saját életére rosszul rakja be (pl. alászorul a pedálnak), akkor bizony ilyen dolgokkal fogsz szembenézni.

    Mondom még csúnyábbat is. Van a világon termékfelelősség, és ha a kötelző safety assesment-nél, kijön a fenti veszély (i..d. utángyártottal megölheti magát a user), akkor neked, mint gyártó ez ellen tenni kell vagy téged meszelnek el. Millió és egy példa van ilyenre. Az autóipar alapvetően egy iszonyat fillérb@szó üzletág. Olyanokon megy a szenvedés, hogy fél mm-rel kisebb ecu házat hogyan lehet csinálni megfogva a költségeket. Szerinted melyik OEM fizetné ki egy "CAN-es lábtörőlő" fejlesztését, ha nem lenne kötelező?

    Pont azért kerül sokba egy szem alkatrész, mert nem tudják a supply chain-t optimalizálni. Ha akarod ugyanazt az alkatérszt megveheted közvetlenül a beszállítótól is. Már ha egyáltalán ő nekiáll egyesével vacakolni vele. Mert bármilyen hihetetlen ez sokszor nem üzlet. :U Ilyenkor jönnek a nyugaton népszerű nagy alkatérsz ellátók, ahol sokmindent megtalálsz. De közel sem mindent, mert ritka alkatrészeket nem éri meg egyetlen beszállítóank sem külön is adnia.

    salaud: Ahogy T_chris is leírta, ez csak egy sima üzletpolitika. Mint anno a Metro vagy a C&C csinálta. Ha nem akarsz szerelő ismerősön keresztül vásárolni, akkor simán használd pl. a pkwteile.de-t vagy bármely nagyobb nyugati alkatrész áruházat. Esetleg zsu és társai, akik simán továbbpasszolják neked a kedvezmény jó részét. De a legjobb akkor is pktwteile és társai, ugyanis nálunk legalább nincs olyan, hogy febi gömbfejek nem bírják el a saját meghúzási nyomatékukat. Vagy éppen ugye itthon szerelők között nyílt titok, hogy melyik országos hazai alkatrészellátó árul kínai hamisítványokat nagy nevek alatt.

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz bambano #172 üzenetére

    Egy alkatrész hozzád egyedileg eljuttatásában van legalább három szállítás, és legalább 1 munkaóra, plusz áfa, plusz havaria risk. És így igen, pont kijön a fenti 10eFt. :U

    a válaszod kialakításakor vedd figyelembe, hogy ezt a mutatványt nagyon sok infó websop 10-20 euró nagyságrendű díjért végrehajtja.

    Ahogy a fenti példában is látszik, a gyártó/márkaszerviz is. Btw, azért remélem megvan, hogy egy márkaszerviz nagyjából párszáz db egyedi terméket rendel évente (a gyakran fogyók ugye más tészta). Egy webshop mennyit is?

    Tikakukac: Ok, akkor kérlek küldj el nekem egy sima Mx-5 lököst a legközelebbi márkaszervizbe. Segítek: csak Japánból küldik, mert EU raktár sem tart. Na, mennyiért hozod? ;)

    arnyekxxx: Aham, és te hogy postázol, küldetsz futárral? Próba képen csináld már meg a csomagolást, három bevételezést, feladást, kiszámlázást 1-2eFt-ból. Egy jobb cégnél ennyiből az első becsomagolás és az első futárnak kiadás munkaideje drágább. Ne keverd a batch szállítással, meg azzal, hogy te feladsz valamit a postán és annak szerinted részedről nincs költsége. Dehogy nincs, az időd. :U

    Teréz Atya: Hogy jön ide Kínából a free shiping? Ha itt is államilag dotálják a postát, meg millió üres futárhelyet tud foglalni, akkor itthon is ingyen lesz. Próbáltál már visszafelé küldeni cuccot? Ingyen volt? ;]

    Egy időben dolgoztam futárszolgálatokkal is. 10-20 euróért másik munkanapra az EU-n belül bárhova kiszállítottak egy 20-30 kilós UPS-t vagy egy böhöm routert.

    Hát egyedi szerződéssel, gyakori szállítással. Ez hogy jön ahhoz, amikor x-y márkaszervizbe évente beesik olyan 10 -100 vevő akik miatt egyedileg kell alkatrészt hozni?

    Btw, most egy sima 4 gumis szállítás 70-80€ gsl-sel, nem másnapra. DHL-lel másnapra röpke 600€.... Ezek a weblapjuk alapján számolva. Szerződéssel nyilván jóval kevesebb, de ugye itt nem webboltokról van szó, napi 20-30 ügyféllel... :U

    [ Szerkesztve ]

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák