Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Goose-T

    veterán

    válasz Kapanyél #36 üzenetére

    Ott a pont, én is így vagyok vele. Ez különösen találó volt: Nem kellett a fogalmatlan eladó dilettáns makogását hallgatnom az éppen készleten lévő szarokról. :DDD

    Egyébként meg nálam szinte sosem ment még tönkre nagy értékű elektronikai cucc gariidőn belül, szóval még a hivatalos garanciát is pont leszarom.

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

  • deicide

    veterán

    válasz Kapanyél #36 üzenetére

    És ha baj van egy háztartási nagygéppel, hová viszi az egyszeri vásárló, ha jogutód nélkül megszűnik a cég? Mert a gyártó direkt a szürke/feketegazdaság akadályozása miatt ezek garanciáját nem intézi.
    Olyankor egyszeri felhasználó hőbörög, hogy dehát ő kifizette a vételárat, miért nincs rá garancia. Csak azzal nem számolt, hogy nem a legális disztribútori csatornákon jutott az országba és nem a hivatalos áron vette, hanem olcsóbban, ami ezzel jár.

    Live fast - On high - Repentless - Let it ride

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kapanyél #36 üzenetére

    Az áfacsalóktól való vásárlásnak van egy szűkebben, személyesen megélhető, meg egy tágabban, gazdasági szinten értelmezhető vonzata. Szerintem mind értjük, hogy miért rossz a márkaszervizes garancia hiánya (főleg mondjuk egy bonyolult műszaki cikk esetén), legfeljebb van olyan, aki 10-15% spórolás kedvéért hajlandó lemondani róla (én nem, de ez legyen az én dolgom). Azt viszont kevesen értik, hogy a szürke gazdaság támogatása milyen, nem azonnal, hanem csak hosszabb távon jelentkező hatásokkal jár.

    A tisztességes, áfát korrektül befizető kereskedőktől való vásárlás épp olyan áldozat az ember részéről, mint a munkabéréből levont adóterhek és járulékok. Csak éppen a legtöbb ember azért nem érzi ezt, mert a főnöke fizeti be utána, ő csak azt látja, hogy mennyi jelenik meg havonta a bankszámláján. Az a 10-15% többlet amit egy tisztességes kereskedőnél hagysz ott, az épp olyan áldozat, mint adózni és sajnos amíg az adózási morál is nagyon csekély, addig ezt nehéz a fogyasztói kultúrába is átültetni. Meg egyébként amiatt, hogy minden bevételemet bevallom a NAV felé és igyekszem elkerülni az áfacsaló kereskedőket, nem hiszem, hogy nekem kellene magyarázkodnom vagy rosszul éreznem magam.

    Eközben az adópolitikánk inkább a tisztességesen adózókat büntetni az egyre magasabb terhekkel. Oké a NAV is néha lecsap, de ez csak a felszínt kapargatja. Elfogni néhány áfacsalót pont olyan, mint az utcán begyűjteni néhány piti drogdílert: Egyáltalán nem fogja megszüntetni a drogfogyasztást, vagy esetünkben az adócsalást. Hogy ez változzon két dologra van szükség: Az adópolitika reformjára, mely intézményi és rendszer szinten próbálja elejét venni a csalásnak és az adózási morál javulására (amibe beletartozik, hogy a bűnözők helyett az áfát tisztességesen befizető kereskedőknél költöm a pénzem).

    Megjegyzés: Az MM-nek is van webshopja, nem kell az áruházi személyzettel csacsognod. Egyébként meg van erre is egy jó megoldás. Ha odajön hozzád egy eladó és megkérdezi, hogy segíthet-e, akkor annyit kell mondani, hogy "köszönöm, nem", ő is örülni fog, hogy nem kell n+1 vásárlót tukmálnia.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák