- HBO Max & OD topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Windows 11
- Linux - haladóknak
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem erre a technológia még messze nem létezik, ha műszaki igényeket, a gazdaságosságot, és a biztonságot is szem előtt tartjuk.
Műszaki szempontból kell teherbírás, repülési sebesség, repülési magasság, önvezérlés ami kikerül minden statikus és a mozgó akadályt, repülési távolság, időjárás-álóság (eső, hó, erős szél, meleg, hideg) .
Gazdaságosságot tekintve főleg az üzemeltetés kérdés, de persze az ára is. (elektromos meghajtású lesz, vagy belső égésű motor?) (a napelemes verzió szerintem még kiesik, nem csak az elégtelen energiaellátás miatt, de egy napelemtábla vitorlaként működne, vagyis egy erős szél simán odacsaphatna bárhová egy olyat.
A biztonság is különösen fontos, mert egyrészt maga a drón okozhat komoly anyagi kárt, sérülést akár repülés, akár fel-leszállás közben, de ha a levegőben meghibásodik, akkor bármire, bárkire ráeshet. Nem beszélve a járulékos károkról, mikor a gyalogos, biciklis, motoros, autós megijed a dróntól, vagy épp csak nézi és elbambul.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Közben az is eszembe jutott, hogy egy drón maximum el tud szállítani valahova valamit, de ki dobja be a postaládába, ki csenget, ki íratja alá az átvételi elismervényt, ki ellenőrzi, hogy az veszi át aki megrendelte, mit csinál ha nincs ott senki, aki átvegye? Arra lenne jó a drón maximum, ha egyik lerakatukból kellene átvinni a másikba valamit, de ott meg biztos hatékonyabb és olcsóbb szállítani egyszerre több csomagot, nagy tételben teherautóval, furgonnal. Szóval nálam sehogy sem áll össze a kép.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
mrhitoshi
veterán
Gazdaságosságot tekintve főleg az üzemeltetés kérdés
Mire vagy kíváncsi ? Minden esetben gazdaságosabb, mint egy nagy kocsi. A belsőégésű motorok általában nitró+olaj keverékkel mennek, és keveset fogyasztanak arányosan. Elektromosról meg beszélni sem kell. Elég megnézni, hogy mennyibe kerül az áram előállítása, mennyit fogyaszt a drón, és arányosan mennyivel olcsóbb, mint a kocsi.
[ Szerkesztve ]
PS4
-
dajkopali
addikt
ha jól figyelem a tevékenységüket, itt nem egyszerűen a drónokról van szó, az csak egy elem: egyrészt egy hatalmas raktárhálózatot építenek ki, másrészt ezerrel folyik a szoftveres támogatás kialakítása (amire utaltam a hírben, a vásárláselőrjelzés, ami olyan mint a telesalesben a prediktív tárcsázás), vagyis egy komplett ekoszisztémát alakítanak ki (ahogy ez pl. az autók elterjedésekor is történt, illetve ahogy az elektromos autóknál épp zajlik)
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Tigerclaw
nagyúr
Igen, de egy nagyobb autóba belefér elég sok csomag, főleg ha "drón-ra tervezett" kisebb csomagokról beszélünk. Akkor már olcsóbb egy takarékos dízel fajlagosan, megtervezett optimális útvonal esetén, mint egy benzines drón. Elektromos meghajtású drón szerintem nem igazán tudna messzire venni egy csomagot és vissza is térni, hacsak nem raknak tele minden várost drónokkal és raktárakkal, de akkor meg amiatt nem lenne gazdaságos.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Mondjuk ha lenne rajta egy zárt tároló doboz kódra nyíló ajtóval, akkor meg lehet oldani, hogy csak az vehesse át, akinek elküldték a kódot. Persze még meg kell oldani azt is, hogy hova szálljon le. Nem szállhat le az utca közepére. Nem beszélve arról, hogy nem csak egy sima drón kell egy csomagtárolóval, hanem egy rakás szenzor az autonóm repüléshez, és persze egy komoly szoftver. Mintha a Google önvezető autó technikáját akarnánk átültetni egy drónba, lehetőleg minimális súlynövekedés mellett.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
"Elektromos meghajtású drón szerintem nem igazán tudna messzire venni egy csomagot és vissza is térni, hacsak nem raknak tele minden várost drónokkal és raktárakkal"
Ezeket a drónokat csak pár kilométeres távra használnák. És igen, az a terv, hogy mindent teleraknak (automatizált) raktárakkal, mert egyre agresszívebben támadják a kiskereskedelmi piacot: pont most a napokban volt hír, hogy a december óta tartó kisérleti manhattani üzem után most már jópár helyen az USA-ban elérhetővé vált az egyórás kézbesítés (Amazon Prime előfizetőknek 8 dollár a szállítási díj, a kétórás kiszállítás meg ingyenes).
DRM is theft
-
dajkopali
addikt
a kétségekhez tegyük hozzá: amikor Londonban annak idején még 5-10 kezdetleges benzinmotoros autó kerülgette a maga max. 35 km/órás sebességével a lócitromokat, akkor ha valaki azt mondja az akkor élőknek, hogy nem is olyan sokára több tíz- (de inkább száz-) ezer autó mozgását kell koordinálni a délutáni csúcsforgalomban, lehülyézték volna
aztán fokozatosan kiépült az infrastruktúra (utak, közlekedési szabályok, közlekedési rendőrség, jelzőlámpák, benzinkutak stb.), és hoppá, mára ez a "normális"
arról meg ne is beszéljünk, hogy az autózásban a mai napig a legnagyobb kockázati tényező, hogy emberek vezetik a kocsikat
úgy hiszem, hogy - természetesen idővel, lassan - a levegőben közlekedő kis repülő eszközök, melyeket szoftver irányít, sokkal biztonságosabbak és megbízhatóbbak lesznek, mint Krampampuli Józsi a DHL volánja mögött"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz mrhitoshi #10 üzenetére
Azt is figyelembe kell venni azért, hogy nagyon rossz tendencia kiváltani a fizikai munkaerőt ilyen drónokkal, robotokkal. Az Amazon nagyon sok embernek ad munkát, a raktáraiban, csomagolóiban, nem beszélve a kézbesítőkről, futárakról...akiknek nagy részét ki tudná váltani gépekkel, csak akkor keletkezne X tízezer munkanélküli (jelenleg kb. 150.000 alkalmazottja van és a többségük pont olyan munkát végez, ami kiváltható lenne). Ha a konkurencia is ezt csinálná, mert miért ne, akkor még több. Csakhogy akkor ugyanennyivel csökkenne a váráslóinak száma, mert a munkanélküli aztán nem fog rendelni webáruházból semmit pénz nélkül. Nem szabad elmenni ebbe az irányba. A népesség folyamatosan nő és ha közben a modernizálás, robotizálás csökkenti az emberi munkaerő számát, abból óriási katasztrófa lesz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dajkopali
addikt
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
a szolgáltatóipar elmúlt száz éve megmutatta, hogy az ilyen félelmek alaptalanok: ha fizikai munka kiváltásával megszűnik tíz munkahely, akkor máshol keletkezik tíz - de inkább tizenöt
azok persze más jellegűek lesznek, többek között erről szólna a tudásalapú társadalom"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
"Azt is figyelembe kell venni azért, hogy nagyon rossz tendencia kiváltani a fizikai munkaerőt ilyen drónokkal, robotokkal."
Igy van. En is sokkal inkabb szeretnek reggeltol-estig foldet muvelni az ehenhalas szelen, ahogy tettek azt oseim par szaz evvel ezelott, mint hogy egy irodaban nyomkodjam a gombokat.
Ja, nem."Az Amazon nagyon sok embernek ad munkát, a raktáraiban, csomagolóiban, nem beszélve a kézbesítőkről, futárakról...akiknek nagy részét ki tudná váltani gépekkel"
Javitalak: akiknak a nagy reszet ki FOGJA valtani gepekkel.
"A népesség folyamatosan nő és ha közben a modernizálás, robotizálás csökkenti az emberi munkaerő számát, abból óriási katasztrófa lesz."
Tehat ha novekvo nepesseg mellett fokozzuk a termeles hatekonysagat, abbol lesz a katasztrofa?...
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem lehet összehasonlítani az egyik kort a másikkal. Ha most elveszel 100 ezer alulképzett embertől a munkáját és géppel pótolod, akkor hol, hogyan és miért fog keletkezni számukra állás? Mikor nálunk bezár egy gyár, szerinted azonnal nyílik is helyette egy másik? Nem nyílik, miért nyílna? Ha ez így lenne, nem lenne munkanélküliség. A rendszerváltás előtt még szinte mindenkinek volt itthon munkahelye, az alulképzetteknek is. Utána meg milliók maradtak munka nélkül és még most se sokkal jobb a helyzet 25 évvel később, pedig euromilliárdokat öntöttek a gazdaságunkba, meg jött egy halom külföldi cég.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Milyen légkondit a lakásba?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- HBO Max & OD topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Borderlands 2
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen