- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- ASUS routerek
- Milyen program, ami...?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Windows 11
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Google Chrome
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
...NOT
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
anulu
félisten
ők írják a törvényeket. naná, h az lesz
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
zazahoho
őstag
Arról meg nem nagyon beszéltek miért kellet viszalépni ebben a fene nagy demokratikus országban a Getronics cégnek. Aki mellesleg évekig szállított az államnak.
Az idő nem magnószalag, amit oda-vissza lehet tekerni. (...) Az idő itt van. Használd ki.
-
DRB
senior tag
„valójában aggodalomra semmi ok”
A tarifákat nézve a fenti kijelentés picit viccesnek tűnik, bár ezen nevetni nem fogunk, főleg július 1-után. De talán annyi jó van a történetben, hogy nem valami külföldi akármilyen cég, iszonyatos haszonnal, fogja kiépíteni, hanem „házon belül” lesz megvalósítva, persze ki tudja, vannak/lesznek kétségek így is úgy is.
-
weiss
addikt
És honnan szed az állam annyi képzett, tapasztalt embert, aki ezt a projektet meg is valósítja?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
galocza
aktív tag
ez engem is érdekelne. vettünk részt közbeszerzési eljárásban (nagyon-nagyon kicsike ehhez képest), s emlékeim szerint a kbt alapján meg lehet állapítani ajánlattételi biztosítékot. ha az ajánlattevő visszavonja ajánlatát, fizet mint a köles.
s ez így helyes: faramuci magatartásával nem csak az ajánlatkérővel babrál ki, hanem a többi ajánlattevővel is.
etikátlan magatartás, jár a büntetőpont. pont.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Már a címen is kuncogtam. Később szabályosan nyerítettem. Hát, ennyire tudom komolyan venni az elhangzottakat. Lesz e-útdíj, ez fix, de a többi az hát ööö
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
zazahoho
őstag
Nyilván nem hirtelen felindulásból döntöttek így. Senki nem tud konkrét dolgot, de hidd el nem azért léptek vissza mert nem kell nekik a pénz. Talán ez is igaz lehet
[ Szerkesztve ]
Az idő nem magnószalag, amit oda-vissza lehet tekerni. (...) Az idő itt van. Használd ki.
-
nagyúr
Közmunkások fognak állni az utak mellett és majd szedik a pénzt.
Thanos was right.
-
#51736960
törölt tag
én nem bánom ha csúszik ez az egész, igazából semmi kedvem matricát vennem azért, hogy a főutakon autózzak... (tudom, első körben csak a teherautók)
igazából mindig autópályán jártam, de a 4 napos matrica megszűnésével átálltam a főutakra. igaz, hosszabb az út, de előbb elindulok
és persze a fogyasztás is barátibb 90-nél, mint 130-nál...amúgy tudom, a csúszás együtt jár a kieső adóbevételekkel, de igazából akkora egy feneketlen kút az egész költségvetés (pl. a nyugíjmegtakarításokból származó 3k milliárd is elolvadt elég hamar), hogy ez a néhány milliárd már igazán nem számít.
-
MageRG
addikt
2008-ban bevezettük az eurót, 2010-re megépült a 4-es metró, 2012-re átálltunk teljesen digitális műsorszórásra. A sikertörténet folytatódik.
Végül is ha Németországban olyan jóskapista garázscégek csinálták évek alatt, mint a T-Systems és a Siemens, akkor mi ez a feladat a magyar kormánynak?
/irony off
"What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
polonic
félisten
Nem is értem, hogy van pofájuk útdíjat elkérni bizonyos útszakaszokra. Meg lehetne nézni, hogy egyes elsőrendű főutvonalak milyen siralmas állapotban vannak. Na, az valami szánalom. És erre kérnek pénzt.
Mert ha visszaforgatnák a bevételt az utak minőségének a javításába, akkor még érthetőt lenne. De itt nem erről van szó, nagyon nem.
-
dabadab
titán
"Meg lehetne nézni, hogy egyes elsőrendű főutvonalak milyen siralmas állapotban vannak."
Mondjuk egy csomo ut azert van olyan allapotban, amilyenben (meg azert van rajta akkora forgalom, amekkora), mert egy csomo kamion Magyarorszagon keresztul megy, mert itt nincs utdij, ellentetben a kornyezo orszagokkal.
DRM is theft
-
Agostino
addikt
az adó egy része így is a közutakra megy, tehát ez a kettős adóztatás önmagában visszás számomra. sovány vigasz, hogy egyelőre csak a tehergépkocsikra vonatkozik, de azok meg majd jól továbbadják a megnövekedett kiadások miatti terhet a lánc következő tagjára, azok meg tovább és tovább, aztán a végén megint az megy majd, hogy drágul a kenyér a tej a satöbbi, az áruszállítók meg majd együttérzően széttárt karokkal jakéremeznek
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
dabadab
titán
Nem tudom, hogy ezt hogyan lehet bovebben kifejteni. A teherszallitoknak is csak az autopalyan kell matricat venniuk (es ha valaki keresztulmegy az egesz orszagon, akkor relative az is nagyon olcso), sima fouton valo kozlekedesert semmit nem kell fizetniuk, ezert van az, hogy pl. a Szlovakia - Adria utvonal kamionforgalma a 86-os uton vezet at, nem az osztrak autopalyakon.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
DRB
senior tag
Ez tévedés, az összes nagyobb főúton vannak fizetős szakaszok már vagy 5 éve, még ha nem is hosszúak, de gyakorlatilag elkerülhetetlenek és időnként ide-oda betesznek újabb szakaszokat is(igaz minimális volt az az elmúlt 1-2 évben), hogy még nehezebb legyen kikerülni. Ha egy kamion át akar ma menni az országon, de nem megy rá az autópályára, akkor sem ússza meg fizetés nélkül, ha csak nem akar bolyongani összevissza, vagy pótdíjat fizetni, egyik sem éri meg túlzottan, persze ettől még megteheti, kerülőutakon megy. Abban viszont igazad van hogy pl. az egy napos „matrica” nem túl drága(D2, D3, D4-re 3375 Ft), persze az, hogy mi drága és mi az olcsó elég szubjektív kérdés. Ha meg netán megállója van valahol, esetleg pihenője, vagy éjfél előtt néhány órával veszi meg, úgy már nem biztos, hogy meg tudja oldani egy egynapossal, úgyhogy vagy vesz kettőt, vagy esetleg egy egyhetest, ami már kategóriától függően, ~8-16000 Ft.
[link], [link][ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Hát, nem tudom, én itt lakom a nagy semmi közepén, de élből tudok 30km-es körzetben 3 útszakaszt is (ami lehet 1 darab vagy passz), amin ha kamionozol, akkor fizetsz. Tokajnál mikor nyáron robogok bringával vagy kocsival, látom is a matrica kontrolos autót, ahogy nézegetik a dolgokat. Szóval rosszul tudod.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
DRB
senior tag
válasz Tikakukac #23 üzenetére
Az Tokaj és Rakamaz között a 38-ason van, pár napja gurultam arra, mondjuk vagy 3-4-5(pontosan nem tudom) éve fizetős az a szakasz is, ugyan ki lehetne kerülni, ha muszáj, de macerás(ezt általában értem, a fent említett szakasz gyakorlatilag kikerülhetetlen). Egyébként főleg a helyiek tudják megoldani a kikerülést, egy külföldi átmenő kamion nem túl valószínű, hogy belekezd ilyen akcióba.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
Az államtitkár közölte: mindenben a jogszabályoknak megfelelően fognak eljárni
végülis azt tették:
Az e-útdíj-rendszert egy sajátos közbeszerzési eljárás, a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzésekre használható "minősített beszerzési eljárás" keretében szerzi be az állam.
(...)
Ilyet az ország alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdekeit érintő, vagy a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzésre lehet kiírni.nemzetbiztonsági érdek
Új hozzászólás Aktív témák
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Ukrajnai háború
- Autós topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Politika
- Napelem
- Filmvilág
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen egeret válasszak?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest