Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #95561216

    törölt tag

    válasz wednesday #23 üzenetére

    Volt szerencsém megismerni egy mára talán már nyugdíjas magyar fizikust, aki egy amerikai egyetemen tanított. Ő mondta, hogy a kinti oktatási rendszer az egyetemig szinte csak a szociális nevelésre koncentrál, minimális tudást ad. Onnantól viszont meredeken kezd emelkedni a színvonal. Szóval egy középiskoláig jutott átlagos melós tényleg "kevésbé művelt" lenne, mint magyar társa, ha mindketten tudnák a tananyagot. De ez koránt sincs így, attól hogy a magyar nagyátlag fejébe többet próbálnak beverni, még ugyan olyan "hülye" marad, mint amerikai társa.

    Aztán a négy éves bsc-n jön annak behozása, amit az értelmesebbje nálunk gimiben (+faktokon) megkap, plusz egy gyakorlati diploma. Véleményem szerint egy ilyen rendszer lenne jó, nem pedig amivel itthon erőlködünk, hogy a bsc adja az elméleti alapot, meg kettévágott tananyag, sok helyen meg csak besűrítik. Tehát munkavégzésre alig-alig alkalmas, ellenben tovább csak 3-40% mehet. Valahol itt kerül egálba a két rendszer, itt még véleményes, hogy mit tartasz többre, a beseggelt "tudást", vagy a gyakorlati alkalmazhatóságot. Aztán pár szerencsés szakot leszámítva msc és főleg phd terén már Amerika vezet.

    Szóval én azt mondanám, hogy az átlag hasonló színvonalon van, csak kint meg se próbálják mindazt beleverni egy leendő kőműves fejébe, amit itthon, ellenben sok gyakorlati (nem szakmai, pl egy csekk kitöltése) dologban előrébb van. Egy mester szakos sem kap kint rosszabb oktatást (sok esetben egy kövér SŐŐŐT-öt is hozzá lehet tenni), sokkal inkább időben máshogy van elosztva.

Új hozzászólás Aktív témák