Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nubreed

    veterán

    válasz Narxis #12 üzenetére

    Így van. Én is intorvertált vagyok, ami nagyon nem egyenlő az antiszoccal, ezt sokan összekeverik. Én bárkivel szívesen elbeszélgetek bármiről ha jó a téma, de a semmit mondó chit-chat -et utálom pl. vagy a pletykálkodást. És sokkal jobban bejön az olyan munkakör ahol nem kell túl sokat beszélni másokkal. De számomra tényleg mennyország volt a HO, most egy ideje nekünk is újra be kell járni dolgozni, eleinte rohadt nehéz volt visszaszokni. Az, hogy hosszútávon mi lesz, majd meglátjuk.

    We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

  • szabogabor10

    veterán

    válasz Narxis #12 üzenetére

    De. Hogyha túl sokan mennek permanens HO-ba, egy cég simán dönthet úgy, hogy akkor felszámolják a szépen a nagy irodaházban a jelenlétüket. Heti 1 HO még éppen belefér nekem is, de nekem pokoli kínszenvedés volt a tavaszi időszak. Szavakkal leírhatatlanul nehéz. Amúgy is rühellek hétközben itthon lenni.

    [ Szerkesztve ]

    iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

  • hallador

    addikt

    válasz Narxis #12 üzenetére

    Sajnos igazad van, pedig nagyon is van létjogosultsága, pl Deutsche Telekom IT Solutions, vagy a T-Systems-nél már ez nagyon jól működik, de pl a Morgan Stanley-nél nem pedig az sem kicsi.
    Ahol viszont egyáltalán nem bíznak az emberekben ott sajnos ez szenvedés lesz.
    Teljesen jogos az Open Office-t én sem szeretem, szerintem is nagyon gáz.

    (#14) haxiboy

    Az szép. Azért van bőr. Igencsak tetszene ez gyanítom a munkajogászoknak is.

    (#18) Tigerclaw

    Sajnos ez a jellemző, mi is ezt tapasztaltuk, egyszerűen olyan szinten nem bíznak a munkavállalókban, és nem is cél az úgynevezett google office kialakítása, sajnos ezt látjuk mi is, hogy a középvezetői réteg, és a tulajdonosi kör nem vezetni szeretni a céget, hanem inkább uralkodni szeret. Lehetőleg semmi ne kerüljön pénzbe, de a melós dolgozzon.

    (#21) szabogabor10

    Sajnos ezt be akarták vezetni nálunk, is aztán lett egy kompromisszumos megoldás 5 nap home office, 5 nap munkahelyen, így tudtak spórolni az irodaházon is, és megvan a home office is.
    Mondjuk itt törvény írja elő, hogy a home office-t ellenőrzik, de támogatás is jár, ha otthon dolgozom. + 50 Euro, az áramszámlára, és a tűzoltó készülékre, valamint éve egyszeri 100 euro a székre és az asztalra, ha igényt tartunk rá, csak számlával kell igazolni, hogy felhasználtam. Évi 700 euro még mindig sokkal kevesebb, mint, ha kétszer akkora irodaházat kell fenntartani.

    (#13) Tetsuo

    hogy bizonyos vállalatoknál hatékonyan működik a távmunka, míg más vállalatok esetében nem. Leginkább az alkalmazott protokolltól függ.

    Nem tudom leesett-e, hogy informatikusokról, programozókról van szó, akik a legtöbb esetben ügyeletet vállalnak, és akkor nem ülnek 0-24-ben az irodában, hanem olyankor otthonról lépnek be, és most ugyanezt csinálják, csak nem éjjel, hanem havonta 20 - 22 napon keresztül. Az az itt nem a protokoll döntött, hanem a corona vírus. Csak hallottál róla, vagy ez sem esett le...
    Az az a kényszer szülte nem az ideológia amit képviselsz.

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Necroman_Mk2

    őstag

    válasz Narxis #33 üzenetére

    1. A példában, mint arra utaltam, az utóbbi helyzet volt: a feladat nem állt annál a mérföldkőnél, ahol kellett volna. Egyébként osztom én is a liberális "mindegy, mit és hogyan csinálsz, csak határidőre legyen készen a feladat" munkavégzési filozófiát, de ennek elmaradása esetén jogos a retorzió és a szabadságfok csökkentése.

    2. Ha csak a szűk munkahelyi körből indulok ki, akkor a többség ezt kérni fogja.

    "Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

  • nemlehet

    őstag

    válasz Narxis #31 üzenetére

    Nyilván valamilyen iroda kell, de pl nálunk jelenleg 3 szintet bérel a cég egy jó irodaházban és ez is eleve úgy van tervezve, hogy kb 20% eleve HO-ban van. Ha mondjuk 80% lenne konstans HO-ban akkor elég lenne 1 szintet megtartani ahol vannak a tárgyalók, asset, local IT meg mondjuk a HR ha valami papírt kell intézni, meg pár tucat open office hely ha valaki mégis be akar járni mert az otthoni körülményei nem alkalmasok munkára.

    Ez azért igen jelentős spórolás, főleg ha figyelembe veszed hogy a korona miatti új előírásokkal (pl min 1,5 méter távolság) csökken a kihasználható hely, tehát amúgy se férne el úgy a cég ahogy eddig és jelentős plusz költség a folyamatos extra takarítás.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Narxis #33 üzenetére

    Pont az a baj, hogy most HO csak kenyszerbol van es csak addig, amig muszaj. Mikozben van aki 4-5 orakat ingazik naponta feleslegesen, mikozben otthon is meg tudna oldani mindent es nem csak attol eg majd ki, ami a munkahelyen var ra, hanem azert is mert nem marad ideje pihenni, se aktivan, se passzivan.

    A teljesitmenyet otthon is le tudjak merni, kommunikalni szinten lehet, ha kell. Aki meg otthon nem dolgozik, valoszinuleg bennt sem. Ne heti osztasban adjak a feladatot, hanem napiban.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Narxis #48 üzenetére

    legjobb érv mellette a költségcsökkentés, amivel a vezetőséget is könnyen meg lehet győzni :) pl nálunk a rendszerben le lett modellezve egy teljes jóváhagyási folyamat, ami egyéb beszerzésekhez kapcsolódik, csak eddig nem használtuk... pl egy tonerbeszerzés kapcsán (amikor 5ezrest rendelt valaki 15ezres helyett, ami lapra vetítve több mint dupla költség) hoztam fel, hogy erre rá kellene menni és gyakorlatban alkalmazni, hogy szakmai jóváhagyón is átmenjenek ezek a folyamatok a rendszerben követhetően, azonnal vevők voltak rá :K a varázsszó: költségcsökkentés (ha nem kell nagy irodát bérelni, nyáron hűteni, télen fűteni, tisztálkodó-/tisztítószereket, kávét, védőfolyadékot akkora mennyiségben venni, bejárást támogatni, stb, mind-mind költségcsökkentés... céges autókat is lehet kímélni, esetleg kevesebbet fenntartani... plusz az egésznek lehet pozitív hatása a környezetre is, ha nem pazarlunk feleslegesen :K )

    [ Szerkesztve ]

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • VágniValó

    addikt

    válasz Narxis #48 üzenetére

    Na..na-na! A te és a Ti oldalatokon vagyok egy az egybe a témában, de ne jussunk már el odáig a bélyegző adogatásban, hogy, aki dohányos az kummantó, vagy bárki, aki más napi rutinnal működik.

    1,5-2 óránként én is kimegyek ecigizni, attól még: nem szoktam főnökök seggét nyalni, a munkám elvégzem, sőt hajlamos vagyok előre dolgozni, és semmilyen munkaidőn kívüli eseményen "offsite"-on nem veszek részt bratyizni, mert van egy erős 60% itt, akitől csak oldalra köpök és magamban üres öltönynek/kosztümnek hívom. A HO-ba nyilván többet voltam gép előtt ha szigorúan percre nézzük, mert a vízgőzös cigiért nem megyek ki erkélyre, hanem boldogan telepöfékelem a szobát.

    Azt aláírom, és láttam-tapasztaltam saját szemmel, hogy az egyik lenti kolléga által "zsebmanager"-nek leirt típusok valóban hajlamosabbak lettek több jelentéktelen meetinget felvenni, hogy valahogy igazolják a létezésüket és a milkos fizut, de vagy: ráírtam hogy más dolgom van, vagy: amúgyis esedékes webexet akkorra vettem fel system ownerrel vagy onsite tekivel (az ő beleegyezésével). Szóval idegesítőek igen, de egy kis talpraesettséggel lepöckölhetőek ezek a powerpoint sztárok ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Fuck the Kingsguard, fuck the city....Fuck the king!"

Új hozzászólás Aktív témák