- Bittorrent topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Microsoft Outlook topic
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- SketchUp
Új hozzászólás Aktív témák
-
btprg
senior tag
"Azt is közölte Gelsinger, hogy véleménye szerint az önvezető autók az évtized közepére nagyon gyakoriak lesznek az utakon."
Miért kell állandóan ilyen szenzációhajhász hazugságokat nyomatni? Mindenki, aki nem egy mágikus fekete dobozként tekint a műszaki tartalomra, hanem kicsit képben van hogy működnek a dolgok, pontosan tudja hogy még jó ideig csak egyesek vágyálma és bullshit marad a teljesen önvezető autó, mint boltban megvehető termék. A jogi háttérről nem is beszélve. Nem évekről, hanem alaphangon évtizedekről van szó.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
shardd
csendes tag
Első link lemaradt: [FSD Beta]
-
haxiboy
veterán
Ahogy egyre több ilyen megoldás lesz, egyre életszerűbb a kép hogy lesz egy közös szabvány, és az autók is beszélgetni fognak egymással, legalábbis a közelben lévők biztosan. Így aztán egy nagy közös szenzorhálózatról igazán pontos képet kaphatnak az autók a környezetükről. Jóval kevesebb holttérrel ahova a szenzorok/kamerák nem látnak, de lehet hogy a kereszteződésben oldalról érkező hasonló tudású autó pedig igen.
Tesláé működik, ha nem ragaszkodnának a csak a kamerákból képalkotáshoz, hanem lidar/radar-t is beraknának akkor megközelíthetné a tökéletest.
Eközben pedig mennek az önvezető taxik, noha nem tökéletes. Előbb utóbb megoldanak mindent
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
shardd
csendes tag
"lidar/radar-t is beraknának akkor megközelíthetné a tökéletest."
Igen, az ára pedig megközelítené a 120 millió Forintot. Ez dollárban kb. 400.000. Senki nem venné meg saját zsebből.Én tudom, hogy szeretjük magunkat okosnak gondolni természetesen én is pont ezt teszem de azért adjuk egy kis esélyt azoknak a mérnököknek, szoftverfejlesztőknek akik a Teslánál dolgoznak. Ők is csak emberek ezért tévedhetnek de egyelőre úgy néz ki, hogy nagyon is igazuk van.
-
Colomb
csendes tag
azert ez a lidar/radar nem akkora rocket science, ha egy okos porszivóba is bele lehet rakni... 250 € ert
gondolom egy 40.000- 50.000+ € auto koltsegei kozott csak elmegy valahogy egy ilyen alkatresz. Szoval abszolút nincs igaza a Teslának főleg úgy, hogy ezek a cuccok pont akkor latnak jobban amikor a vezető nem... amikor igzán kéne (köd, szakadó hó, eső....) -
haxiboy
veterán
120 milliót? Hol? Szinte az összes gyártó a tesla-n kívül a Lidar+Kamera kombóban hisz.
Az elmúlt években töredékére csökkent az ilyen felhasználásra való szenzorok ára.
Uber, Waymo, Toyota ha ők meg tudták oldani, akkor a Tesla is meg tudná oldani.
Erősen kétlem hogy a lidar 250k usd-t dobna az áron.Tesla szimplán azért nem használja a Lidar-t mert az a meggyőződése Musk bácsinak hogy ha az ember a két szép szemével meg tudja oldani, akkor az autó a temérdek kamerával is meg fogja tudni oldani. De az emberi szemnek is rengeteg hátránya van, a lidarral ezt a pontosságot jelentősen lehetne növelni. Talán akkor nem gondolkodna a Tesla sem hogy átmenjek-e a 40cm magas kartondobozon vagy kerüljem ki?
[ Szerkesztve ]
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
shardd
csendes tag
Igazatok van lányok, nem ellenkezem.
Hol van a konkurencia önvezetésben a csoda Lidar + radar + USS szenzorokkal? XD
Ja, sehol. A Tesla Vision Only furcsa módon a jelenleg létező legjobb önvezetés a Föld bolygón. Mégis hogyan?
Tesla FSD Beta: [Működő, létező önvezetés] , [Bizony, ez a Tesla FSD]
A Lidar jó!44!!!!!!4[ Szerkesztve ]
-
shardd
csendes tag
Nekem is megmutatod a sofőr nélküli Uber önvezetést? Leírtad, rákerestem youtubeon, googleon de nem találtam jó városi önvezetős videót.
Én is veszem a fáradtságot és mutatom mire gondolok: [Tesla] , [FSD] , [Beta] , [Önvezetés]
Előre is köszi az értelmes és hasznos válaszodat.( ennek hiányában ugye tudod mit ér a szavad? )
[ Szerkesztve ]
-
haxiboy
veterán
Hadd ne válogassam össze mindet.
Rengeteg cég tolja...lehet majmolni a Tesla-t. De szerintem előtte a keresőt tanuld meg használni. Már 3 évvel ezelőtt is voltak övezető taxik kisebb nagyobb sikerekkel.
Amíg ott kell ülnöm a volánnál és fogni a kormányt, addig full self drive-nek csak nagy jóindulattal lehet nevezni.
Tény hogy hatalmas siker. De teslánál szépen áthárítják az összes felelősséget a sofőrre ha valami probléma van.
Egy balesetnél sem láttam hogy írták volna : igen ezt mi kurtuk el.
Helyette a nem figyelt a sofőr duma megy állandóan.De én itt lezárnám a vitát, mert semmi értelme.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Gábor001
csendes tag
Többféle lidar van, a drága, amire te gondolsz, az a mechanikus lidar. Az képes 360 fokos látószögre is akár.
Ilyen elvű az, ami a porszívóba is kerülhet akár, de az általában csak egy nyalábbal rendelkezik, és nyilván a hatótáv se összemérhető. Van annyi különbség köztük, hogy indokolja jelenleg a sokszoros árat.
Létezik azonban solid-state lidar is, ami egy autó árához képest akár nevetségesen olcsó, de (aránylag) kicsi a látószöge. Ha jól tudom, ez pár éve van piacon, valószínűleg ez fog elterjedni az autókban.
Az pedig mindegy, hogy a konkurencia hol tart, mivel a fejlesztéseket nem láthatjuk, elképzelhető, hogy van jobb/stabilabb rendszerük lidar segítségével, csak nem elérhető egyelőre az autókban. Az egyértelmű, hogy egy lidar információi javítanak az önvezetésen bizonyos körülmények között. -
shardd
csendes tag
Elfogadom amit írsz, én nem követem a jelenlegi Lidar fejlesztéseket. Reméljük akkor hamar meglátjuk a konkurencia titkos fejlesztéseit és azok elérhetőek, használhatóak lesznek.
Mert a lényeg a biztonságos közlekedés. Szóval túl sokáig ne titkolózzon az a nagy konkurencia mert már késő lesz.
Én pont ezért szeretem a Teslát és az FSD Beta rendszerüket. Mert ez egy létező dolog amiről van hiteles bizonyítékunk, átlag emberek használhatják ( lehet ez szubjektív, de én úgy látom hogy elégedettek és boldogok vele ).
-
Gábor001
csendes tag
Az FSD-vel még mindig az a gond, hogy Level 2. Személy szerint jobban örülnék egy L3+ autópálya/autóút önvezetésnek + városi araszolásnak, és úgy tűnik, hogy a többi gyártó is ezen irányba megy.
A robottaxiknál pedig egy (talán rövid) ideig még marad a város scan + mechanikus lidar, de ott az akár meg is térülhet. -
shardd
csendes tag
Az a Level 2 Tesla FSD jobb mint más gyártók Level 3 minősítése.
Az esetben ha nem csak írogatni akarjuk egymásnak a betűket, és szívesen megmutatom mit tud a Valóságban egy tetszőleges Kanadai vagy Amerikai városban az FSD level 2. Megnézhetjük melyik a jobb.Persze jobb lenne ha ezt kamu minősítést megadnák a Teslának is de azért elég nagy a lobbi és a bürokrácia. Én ezért tartom fontosabbnak a működést mint egy papírt. Inkább legyen jól használható a Valóságban az utakon, minthogy lehessen kiabálni hogy: LEVEL 3 MERCI
Értem, hogy hivatalosan megkapta és azt is értem hogy egy kalap szar az a rendszer SAJNOS! Az lenne a jó ha sok gyártó lenne a piacon és nem csak a Tesla FSD, egyelőre erre várunk még. Mostanában a Cruise önvezetést nézegetem az talán egy értelmezhetően működő és használható rendszer ( persze nagyon korlátozott helyszíneken és kis forgalomban )
-
Gábor001
csendes tag
Nem állítottam azt, hogy adott esetben ne lehetne a legjobb az FSD. Egyébként még a megjelenés körül láttam róla videókat, valóban impresszív.
A minősítést nem találom kamunak, épp a level 3+ minősítés jelentené azt, hogy a gyártó annyira stabilnak gondolja a rendszerét, hogy vállalja a felelősséget érte. Addig lehet bármilyen meggyőző egy rendszer, a hibákért a sofőr a felelős - és városban azért van lehetőség hibák elkövetésére. Ez nem szimpla bürokrácia vagy lobbi, hanem épp a vásárlókat védi.
A Cruise-nál pedig attól félek, hogy a fejlesztései az USA-ban lesznek csak elérhetőek, mint a Cadillac autópályás vezetése.
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest