Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor.79
aktív tag
Nem hiszem, mert a mai szoftverekben már nincsenek igazán programozási hibák. Egyrészt a programozók a világ egyik legjobban megfizetett szakemberei (és ok nélkül senkinek sem adnak ennyi fizetést), másrészt ma már olyan eszközök, technikák állnak a rendelkezésükre, amiről pár évtizede még csak nem is álmodoztak.
Láttad már, manapság milyen körülmények között dolgoznak? A Google-nél például ingyen ennivalót kapnak, csendes szobákba vonulhatnak el, de kikapcsolódásként lehet csocsózni is. Ebben a munkakörben nincs stressz, zavaró tényező, ami meggátolja őket abban, hogy tökéleteset adjanak ki a kezeik közül.
-
elithun
őstag
válasz gabor7th #151 üzenetére
Vagy lehet, hogy, ha ember vezet, akkor még további 3 másik embert is elüt és még csak nem is szól róla a hatóságoknak. Sehova nem vezetnek a "mi lett volna, ha" típusú feltételezések.
Plusz várjuk már meg légyszi' a részletesebb jelentéseket. Egyelőre semmit nem tudunk.
[ Szerkesztve ]
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
addikt
Ja ezt eleg vicces volt olvasni. A hibavadasz programok is a nem letezo hibak feltarasa miatt indultak.
#159
Milyen latasi viszonyok? Az auto oldala ki van rendesen vilagitva plusz az autoban is van fenyszoro. #131-ben van link, hogy honnan jott az aldozat. Ott nincs lampa csak jopar meterrel delebbre; az este full sotet.[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz gabor7th #146 üzenetére
Ez elég gyenge feltételezés.
Inkább pont ugyan úgy elcsapja, csak utána körbenéz és továbbhajt. (Mondjuk a tesla is továbbment a mezőn miután lefejezte a benne ülőket, szóval ... )(#155) gabor.79 "Nem hiszem, mert a mai szoftverekben már nincsenek igazán programozási hibák. "
Nem szoktam sormintázni, de ide egy 3 oldalas sorminta kellene...
Szoktál te PH-t ovlasni?
Vagy egyáltalán programokat használni? Mindegyik hibás. Nincs tökéletesen megírt program, csak kevéssé szar. Minden programnál csak az a kérdés mennyi pénzt ölnek a hibák javításába.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz gabor.79 #155 üzenetére
"Nem hiszem, mert a mai szoftverekben már nincsenek igazán programozási hibák."
Ezt szerintem most hagyd abba Minél bonyolultabb dolgot kell egy programnak megcsinálnia, annál valószínűbb, hogy lesz benne valami hiba/előre nem látott esemény.
Még hardverben is vannak súlyos hibák (mostani processzoros botrányok megvannak?), amit azért csak jobban ellenőriznek, mert ahhoz nem lehet egy patch-et kiadni.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
gabor.79
aktív tag
Nehéz ezt megfogalmazni, de az autó "látási viszonyaira" gondoltam, azaz hogy az ő kamerái, szenzorai mit érzékeltek. Ha vaksötét van számára is, akkor miért megy mondjuk öt-tíz mérföld per órás sebességnél gyorsabban? Biztos tudniuk kellett, hogy vannak korlátaik, a belsős tesztekből, amit az Über mérnökei végeztek korábban.
-
Szabaka
tag
válasz gabor.79 #155 üzenetére
Ha ők a világon az egyik legjobban megfizetett szakemberei, akkor talán épp a pénz miatt hígulhat is a piac... ("sajnos" van aki nem kockaságból programoz, hanem mert ebből tartja el a családját).
Épp a bonyolult programok, technikák miatt egyre több a hiba... nem egyetlen ember írja ezeket a programokat, aki full relax állapotban majd egyszer csak "kész lesz, ha kész leszt..."
Több ember munkáját kell egybe gyúrni, és nem feltétlen derü ki minden egyén minden apró figyelmetlensége.
Illetve szerintem a piacon lévő versenyhelyzet miatt azért a határidők a csocsó ellenére is tudják stresszelni a programozókat is...
Az ingyen ennivaló meg nem "a világ egyik legjobban megfizetett szakemberei"-t fogja motiválni.
Ami nem oldódik meg magától, azzal nem érdemes foglalkozni.
-
gabor.79
aktív tag
válasz -=RelakS=- #162 üzenetére
Srácok, teljesen nyilvánvaló, hogy a szoftverekben nincsenek hibák. Egy autó nagy sebességgel tud haladni, amit, ha nem jól választ meg, mind a környezete, mind a benne ülők testi épségét, életét veszélyezteti.
Ha az önvezető autó szoftverében hiba lenne, úgy nem lehetne útra engedni a fentiek miatt. Mivel útra engedik őket, ezért biztosan hibátlanok. Ez kikezdhetetlen vaslogika.
Ki vállalna fel egy ilyet? Az önvezető autó gyártójának nagy presztízsveszteség lenne, ha kiderülne, nem tudnak hibátlan programot írni. Ki bízna meg bennük ezután? És ha beperelik őket a hozzátartozók?
A törvényhozóknak nagy presztízsveszteség lenne, mert kiderülne, úgy alkották a szabályokat, hogy nem voltak tisztában a premisszákkal. -
elithun
őstag
-
bambano
titán
A google flotta mennyit ment a 3323-as út szintjét hozó utakon, borsodi zsákfalu környéken?
mert az, hogy nem balesetezett, csak akkor mérvadó, ha a statisztika alapja ugyanaz.
az önvezetésről: egyetlen dolgot felejtenek el az önvezető autót pártolók: ha én sittre megyek, mert freskót csináltam a puhatestűből, akkor azt akarom, hogy az 100%-ban az én hibám legyen és (példa, célzás) ne a 2.96-os gcc miatti hiba.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-=RelakS=-
veterán
válasz gabor.79 #165 üzenetére
Ha a szoftver már hibátlan lenne, akkor nem az lenne, hogy "jajj, hát egy ügyeletes sofőrrel kikecmereghet az útra", hanem bemehetnél a boltba, és vehetnéd.
Jelenleg ott tartanak, hogy tesztelik a szoftvereket, hogy egyáltalán működnek-e, és ha igen, milyen hibába, problémás esetbe futhat bele, amire még nem gondoltak.Merem megkockáztatni, hogy ez lesz a helyzet a szoftverrel az után is, mikor már a sarki fűszeres is autonóm autóval jár, mert új hülyeség mindig fel fogja ütni a fejét.
Hibátlan szoftverről meg annyit, hogy a New Horizons is összetojta magát, mikor sok feladatot akartak elvégeztetni vele, pedig azt kicsit macerásabb egy frissítéssel javítani
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ribi
nagyúr
Én is kezdem elveszíteni a fonalat.
Mint az űbertrafipaxok. Azok is tévedhetetlenek, csak épp nem kevés alkalommal derült már ki, hogy tök szarok. Mi történt, semmi. BKK rendszer "biztonsága"? Mi történt? Semmi.
Pénz beszél. Lassan majd beárazzák egy elcsapott gyalogos mennyi és aszerint javítják a bugokat tovább. -
addikt
válasz gabor.79 #163 üzenetére
Az auto szamara nincs vaksotet, mert van benne lidar meg radar is. Mondjuk a no a bokrok, fak mogul lepett ki, ahol fedve volt. Ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni.
Ezt a "szoftverekben nincs hiba" temat szerintem ne eroltesd.
Ha az önvezető autó szoftverében hiba lenne, úgy nem lehetne útra engedni a fentiek miatt. Mivel útra engedik őket, ezért biztosan hibátlanok. Ez kikezdhetetlen vaslogika.
Ha az önvezető autó szoftverében nem lenne hiba, úgy útra lehetne engedni azokat biztonsagi sofor nelkul. Mivel nem engedik őket utra felugyelo mernok nelkul, ezért biztosan hibasak. Ez kikezdhetetlen vaslogika.
[ Szerkesztve ]
-
-
gabor.79
aktív tag
Én ezért kérdeztem a hőradart. A nevét nem tudom, a katonáknak van ilyen éjellátó készülékük, amivel általában minden hőt kisugárzó dolog zölden jelenik meg. A bokroknak nincs hője, az embernek van, ráadásul gyalogosként kis sebességgel haladt, azaz lehetett idő felfedezni.
-
gabor.79
aktív tag
Én úgy tanultam, hogy az útviszonyoknak megfelelően kell megválasztani a sebességet. Ha hózáporban vagyok egy kanyargós úton, akkor hiába kilencven a megengedett, lehet, hogy hússzal fogok menni, mert annyit tartok biztonságosnak. Ha éjszaka erdőn megyek keresztül, akkor sem feltétlenül teljes sebességgel fogok döngetni, mert bármikor elém ugorhat egy szarvas.
-
jimhun
senior tag
Két dolog érdekes.
Egyik, hogy mindenkivel fordult elő olyan hogy rohant valahová és átfutott az úton,( nem a zebrán) az autó elött. A kocsi belefékezett, a sorfőr meg elküldött a francba.
Kérdés itt, hogy lesz? Elüt aztán kész, neki van igaza mert nem a zebrán mentél át. Azért egy közlekedési szabály áthágása nem büntetendő halállal.... Persze lehet, hogy ezt is figyelembe veszik a radarok....A másik amiért szerintem életképtelen a dolog. Ha van söfőr és neki kellene figyelni, amit nyilván nem fog, majd leültetik halálos gázolásért, akkor utána kinek kell ilyen autó. Ki fogja azt bevállalni, hogy hát azt mondták önvezető, elütött valakit és mégis engem ültetnek le?
-
titán
válasz gabor.79 #177 üzenetére
Hú, te aztán csúcsra tudod járatni a demagógiát. Nem akarsz politkusnak menni?
hússzal fogok menni
Túl sok!! Ha elédugrik egy kisgyerek a bokorból, kinyírod, seperc. Kettő. Kettővel kell menned. Csak úgy tudsz mindenre IS felkészülni.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Szabaka
tag
válasz gabor.79 #177 üzenetére
Hajnal háromkor is eléd ugorhat mondjuk a 44-es főúton is egy őz... szóval sötétedés után szerintem csak harminccal közlekedj.
De, igen, mindannyian ezt tanultuk. A látási viszonyoknak megfelelően. Nyilván az autóban lévő MI nem megfeleően becsülte meg a megálláshoz szükséges időt... Vagy egyszerűen csak elbízta magát a sok szenzor miatt...[ Szerkesztve ]
Ami nem oldódik meg magától, azzal nem érdemes foglalkozni.
-
bambano
titán
dögivel vannak esetek, amikor nemigen tudsz mást csinálni, mint megszegni a kreszt.
például leparkol a paraszt záróvonal mellett úgy, hogy nem férsz el. akkor két opciód van:
- megvárod, míg elmegy és/vagy visszatolatsz és kerülsz
- átléped a záróvonalat, vérmérséklettől függő kifejezések kisebb-nagyobb hangerővel való elmormolása közben.vagy itt a ház előtt a parkolóban a kanyarokba is szoktak újabban parkolni. beáll a bizsumobiljával és azt hiszi, mindenki más is egérkamionnal jár, és el fog férni. hát nem.
nem sorolom tovább, van még bőven.
szerk: én pl. ma megálltam a kereszteződés közepén. ez is tökre szabálytalan. csak a kihajtó irányban fel volt bontva egy sáv, és beengedtem két autót a zsákutcából...
(#98) 0P1 "akik úgy gondolják, hogy a biciklivel szemben mindig elsőbbségük van, mert erősebbek.": a pontosítás kedvéért: nem úgy *gondolják*, hanem tényleg erősebbek
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-=RelakS=-
veterán
A google autója előtt tolószékben ülve üldözhetsz egy kacsát, ha ahhoz van kedved, megvárja, míg elkotródsz
Meg még van ott egyéb isItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dabadab
titán
válasz t72killer #174 üzenetére
Én is csak találgatni tudok, de azt úgy pár méteres pontossággal lehet tudni, hogy honnan lépett le és azt is lehet látni a streetview-n, hogy ott van bozót is és feltételeztem, hogy nem azért votl árnyékban, mert felleg alól kelt fel a Hold, hanem azért, mert a növényzet vetette rá.
"Az miért van, hogy a gugli autó radarja lát árnyékban, az überé meg nem?"
Nem az árnyék a kérdés, hanem hogy átlát-e a radar a leveleken. Alapból nem nagyon, de létezik olyan radar is. Aztán hogy ki milyet használ, arról fogalmam sincs.
DRM is theft
-
bambano
titán
válasz gabor.79 #111 üzenetére
jaja, tényleg, az emberiség eljutott már arra az erkölcsi szintre, hogy:
- simán bevetnek ideggázt kulturált területeken
- sláger a polóniumos tea
- éppen a napokban fut a hír, hogy a facebook mekkora adatkezelési botrányban tapicskol...
- borítottak már meg elektromos távvezetékrendszert (meg magától is borult már meg, de az más tészta)
- évek óta fejlesztenek kommunikáció bénítására alkalmas eszközöket (lásd: yugo háború) és be is vetikfölöttünk a bányabéka s.gge jeligére a kiadóba...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
elithun
őstag
Nanáhogy figyelembe veszik a radarok. Most is csak úgy üthetsz el embert bűntetlenül, ha valóban nem láthattad. Egy gépnél ezt nehezebb eladni, mert elég jól mérhető, hogy mit látott.
De nyilván nem is azt tesztelik az utakon, hogy tud-e az autonómia táblák alapján egyenesen menni, hanem, hogy az egyedi esetekben mit csinál.A felelősség rész majd valóban érdekes lesz.
Ha egy kocsi sofőr nélküli, akkor valóban nem lehet a sofőr a felelős.[ Szerkesztve ]
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
titán
Olvasd el a kresz értelmezéseket. Az útmutató szerint: "A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át. Ilyenkor is a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. alkalmi irányító személyállítása) mellett."
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
AssAssynn
őstag
Ilyen önvezető járműveket legfeljebb elkerített szakaszokon engedélyeznék, ahol semmivel, még csak másik hasonló járművel sem találkozhatnak össze. Máshová nem valóak.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
bambano
titán
válasz gabor.79 #117 üzenetére
"Továbbá rádió adóvevővel kell felszerelni a kabátokat, és redundánsan a nadrágokat, ami folyamatosan a központba küldené, hogy ki hol tartózkodik": amit az én nadrágomból küldene folyamatosan a központba, azt nem köszönnék meg...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
válasz gabor.79 #155 üzenetére
Valamit nem értek a gondolatmenetedben. Ha a Google -nél nincs stressz, tökéletesek a körülmények, profik és tévedhetetlenek a programozók, akkor a saját maga által dédelgetett OS -ből miért nem sikerült egy bugmentes verziót kiadni a saját maga által megálmodott referencia telóra?
Ez igazán egyszerű programozási feladat lett volna egy önvezető autóhoz képest.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
0P1
aktív tag
A világon 25 másodpercenként hal meg egy-egy ember olyan közúti balesetben, amit emberi sofőr okozott, olyan autóban, amiben nincs még béta állapotú önvezető funkció sem.
Azt szeretném megérni, hogy az ilyen baleseteknek is olyan hírértéke legyen, mint ennek a mostani esetnek. -
Somatom
veterán
Ha a szándékból indulunk ki, ahogy egyes cégek erőltetik ezt a technológiát, akkor sajnos az a valószínűbb, hogy a jövőben ezek a balesetek fognak annyi médiavisszhangot kapni, mint most a humán sofőrös balesetek. Csak abban reménykedem, hogy azt én már nem fogom megérni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bambano
titán
válasz gabor.79 #176 üzenetére
most már tényleg hagynod kellene az erőlködést, mert amit írsz, szinte mind marhaság.
először is a google nem stresszmentes hely. ahol egy kérdésért kirúghatnak, pláne, ha fiú vagy, az biztosan nem stresszmentes hely. másodszor pont a google az, ahol másodpercek alatt elkaszálnak egy projektet, ha a vezérkar úgy gondolja, hogy nem lesz jó. ez se a stresszmentes világ.azt is el kellene döntened, hogy itt, a zöld esetén miről beszélsz. a zöld kijelzős cucc az pont nem hőkövetős volt az én időmben, hanem "csillagfény" becenevű, elektronsokszorozó elven működő éjjellátó volt. a hőkövetés, az infra, egy más tészta.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
én forgalmi vizsgán mentem át a záróvonalon, a szembejövő sáv padkájára. külön megdícsértek érte. vagy ez, vagy megvárjuk, amíg valaki levonszolja az úttestre az éjszakai viharban kidőlt fát.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
titán
válasz #56573440 #191 üzenetére
Igen, ilyeneket egyszerű mondani, de vannak statisztikák.
100000 lakosra vetített közúti halálozási ráta:
Világ: 17,4
India: 16,9
USA: 10,6
Magyarország: 7,7Szóval van némi előnye a fejlett világnak, de közel sem akkora, mint gondolod, vagy szeretnéd.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs