Új hozzászólás Aktív témák
-
edward2
addikt
"és ha az önvezető autóban nem lesz sofőr,. akkor kit vesznek elő?
az utast?"Például a gyártót? Ha az akku felrobban a telefonodban kit vesznek elő? Ugyanúgy a gyártót. Vagy előveszik például az áldozatot. Például zebrára sem lehet úgy lelépni, hogy a kocsi 1 méterre van ha önvezető ha nem...
-
dabadab
titán
"ha egy autós felelőtlenül elgázol valakit, és sajnálatos módon meghal.... akkor börtönbe megy ... a gyár esetében ez hogy néz ki? X millió dollár?"
Miért, hogy ha összedől egy ház, akkor hogy néz ki a dolog? Szerinted erre még senki nem gondolt? (Dehogynem, már a legrégebbi ismert törvények (Hammurapi négyezer éves törvényoszlopa) is foglalkoztak vele.)
Mindenki úgy csinál, mintha nem lenne évezredek óta felelőssége a mérnököknek abban, hogy mit csinálnak, hanem a múlt héten a semmiből jelent volna meg ez a problémahalmaz.DRM is theft
-
HoldChore
tag
Jót nevettem a dumádon Egyébként az általad említett nem indexelő alak is ki fog halni majd a közlekedésből és az autók egymással fognak kommunikálni, így már 3 sarokkal messzebbre lévő autókról is tudja, hogy merre akarnak majd fordulni.
A gyalogosokra pedig valóban igaz lesz a két jelző, hogy csak kétféle gyalogos létezik. A fürge és a lapos.Ez a hír csak most üt nagyot. 10 év múlva a Google Maps-on élőben lehet követni, hogy épp, hol, milyen autó gázolt el valakit. Sőt, addigra már a saját kertjükben is agyonütik az embereket a levegőből potyogó önvezető járgányok.
Idejétmúltak lesznek az ehhez hasonló sírfeliratok. "Itten nyugszik Szabó Áron, átugrott a lánckorláton."[ Szerkesztve ]
"Ha valamit ésszerűsíteni akarsz bízd lusta emberre!" https://www.facebook.com/gaming/LongJohnHolmesStream/
-
dabadab
titán
"de szerintem egy gép nem az emberek közé való"
Bocs, de te milyen világban élsz? Mondjuk liftben voltál már? Négyes metró? Bármilyen orvosi diagnosztikai eszköz?...
"de szerintem egy gép nem az emberek közé való, ugyanis a közlekedési szoksásaink, szabályrtendszerünk magunkhoz igazítottuk .... nem gépnek való vidék ..."
Majd ha a fantáziád helyett inkább a való világot nézed meg, akkor látni fogod, hogy az emberi sofőrök a közlekedésre többé-kevésbé alkalmatlanok, rettenetes hibaszázalékkal dolgoznak és csak azért nem halnak meg az első harminc kilométeren, mert tényleg nagyon sok dolgot el kell rontani ahhoz, hogy abból bármi baleset legyen.
Egyébként tippelj egyet: évente hány ember hal meg közlekedési balesetben?
DRM is theft
-
stefi76
tag
"de szerintem egy gép nem az emberek közé való, ugyanis a közlekedési szoksásaink, szabályrtendszerünk magunkhoz igazítottuk .... nem gépnek való vidék ...
remélem bepusztul az egész ..."
Nem fog "bepusztulni".
A teljesen logikus és egyértelmű jövő az a vezetésre kevésbé alkalmas ember kiváltása lesz automatikára, gépekre.Az alapok egyike:
Lesznek hibák ugyan úgy a gépi vezetők esetében is, és vélhetőleg halálesetek is.
A lényeg a különbség lesz, ami a megtett kilométerek alatt bekövetkezett balesetek számának csökkenését fogja mutatni a gép általi vezetés esetében a folyamat végén. -
dabadab
titán
"én azt vettem észre, hogy elég egy kis hiba és kész a baj"
Kis hibát a sofőrök nagyjából a vezetés 95%-a alatt folyamatosan vétenek. Nem nagyon tudják, hogy kik vannak körülöttük (különös tekintettel a mögöttük és a mellettük (főleg a holttérben) lévő autókra), rosszul mérik fel a sebességeket és a távolságokat, elkalandozik a figyelmük - és ezek olyannyira jellemző dolgok, hogy a legtöbben nem is hibának, hanem a dolgok normális menetének élik meg.
DRM is theft
-
Polllen
nagyúr
És az elképzelhetetlen, h megváltoznak a szabályok? Az önvezető autó sokkal nagyobb arányban fogja betartani a szabályokat, mint az emberi sofőr.
Amúgy szabályosan kell közlekedni és akkor nem kell találgatni, hogy mit csinál a másik. A KRESZ sem intuición alapul, hanem szabálykövetésen."Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Angel1981
veterán
"és ha az önvezető autóban nem lesz sofőr,. akkor kit vesznek elő?
az utast?"Természetesen! Főleg ha már kormány és pedál sem lesz benne!
Tényleg elő lehetne venni, mert ha valóban lesznek ilyen autók, és ha azt valaki meg is veszi, az már önmagában bűn a hülyeség miatt! -
0P1
aktív tag
de ezeket legalább be lehet majd programozni előbb utóbb arra, hogy felkészüljenek az ilyen helyzetekre. Ellentétben azokkal a vadbarmokkal, akikkel nap mint nap találkozok bringásként. Akik úgy is simán elgázolnának, ha a bringás nem engedi át nekik az elsőbbséget, akik úgy gondolják, hogy a biciklivel szemben mindig elsőbbségük van, mert erősebbek. Na ezeket bunkókat sose lehet átprogramozni. Ezekkel egy dolgot lehet csinálni, elvenni örökre a jogsijukat. CSak a múlt hétvégén volt majdnem három balesetem, nem önvezető autók miatt, hanem magyar büdös parasztok miatt.
-
Rover623
félisten
cangásként rengetegszer volt nekem is olyan, hogy nem indexel, de látom a mozgásából mire készül az autó
1. az önvezető autó mindig fog indexelni
2. te "cangásként" akkor sem fogsz mindig
3. tehát az önvezető autó vagy látni fogja a mozgásodból hogy mire készülsz és halkan bazmegol, vagy elütprimus inter pares
-
Snowy_owl
őstag
Múltkor vagy cikk volt róla vagy videó, ahol 5-en ültek a kocsiban, és ütköztek az előttük haladó/álló autóba, mert a rendszer nem ismerte fel, nem vette észre, és nem fékezett. Az utolsó pillanatban a hátsó ülésen középen ülő kezdett hhohohohohozni, de mégsem taposott senki a fékre, vagy kiabálta, hogy fééééééék....
[ Szerkesztve ]
régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.
-
addikt
az önvezető autóktól nem lesz kisebb dugó ... mivel nem lesz kevesebb az autó
Lehet kevesebb az auto, ha elterjed az onvezeto fajta, mint szolgaltatas. Ekkor nem a tied az auto csak igenybe veszed maset. Ez az utakon levo kocsik szamat nem csokkentene, mert utazni ugyanugy kell, de a nap 90+ szalazekaban foloslegesen parkolo autok szama csokkenne.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Simán lehet kevesebb autó, mivel nem kell anyunak és apunak külön egy, illetve amikor neked nem kell, más tudja használni.
A dugó pedig már attól kisebb lesz, hogy nem bámészkodik, nem bambul el, nem fullad le a lámpánál, amikor megkapja az információt, hogy valahol megnőtt forgalom, akkor más útvonalat választ, mert optimalizálja a menetidejét stb. Eleve kisebb követési távolságot tud tartani. nem gecizik és nem engedi be a besorolni várót, aki ezzel egy komplett sávot blokkol.#206 Somatom: az autonóm rendszer meg nem arról fogja megközelíteni, hanem a főútvonalról. Egyébként elég érdekes érvelés az autonóm autók ellen az, hogy azért nem jó, mert rosszak az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"az önvezető autóktól nem lesz kisebb dugó...": lehet kisebb a dugó, ha az önvezető autó hatékonyabban használja az utat. ha pl. lámpánál mindenki képes lenne megfelelően kis késleltetéssel optimális időben elindulni, akkor több autó átfér egy zöldön. ezt az emberek egy része nem tudja, az egymással beszélgető önvezető autók akár tudhatnák is...
illetve az önvezető autók kivédhetnék a fenti szituáció általánosítását: az ostorcsapást.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#56573440
törölt tag
"hogy olyan eszközöket, amiket lehetne 50 évig használni, "
És te ehhez képest vattauj autóval jársz? Te melyik autót érzed képesnek ennyi idő működésre? A tiédet? Aha...
És egyébként miért most legyen állj? Sokkal jobb lett volna ha a vonat ellen tiltakozóknak igazat adnak, és nem kockáztatják hogy egy ember megfullad rajta.
Lehet utopiaban élni. Lehet haborogni. Értelme nincs, de azért jól néz ki
-
2xar
tag
bárcsak elkszálódna ez a baromság * de úgyse fog **
* a föld szempontjából nézve, amiről senki nem beszél ...Az önvezető autókkal a közlekedés hatékonysága hatalmasat fog ugrani. Ezáltal a környezeti terhelése egyértelműen csökkenni fog. Ha tényleg védeni akarod a környezetet, akkor mi a jobb? A 40 éves Lada amiből olyan vastag füst jön ki hogy nem látok ki mögüle hogy meg tudjam előzni miközben 60-al megy a 4-esen? Vagy a napelemből feltöltött elektromos autó ami gyorsabban, nagyobb biztonságban visz el mint ha Alonso vezetné?
** hatalmas piac ... majd hozzászoknak az ilyen híreknél az emberek, hogy nem az autó volt a hibás ... és jéééééééééé .. hát akkor már neki is meg mindenkinek kell - ez az autógyárak álma ...
Ha nem az autó a hibás akkor nem. Ha az autó a hibás akkor keresztre fogja feszíteni őket a sajtó. Vagy szerinted teljesen rossz az egész technológia és az is marad, de van egy globális összeesküvés a sajtó meg a kormányok meg az autógyártók között, hogy "most akkor jól keresztülnyomunk az embereken egy olyan dolgot amivel rosszul jár mindenki (az autógyártók - pénzbe kerül nekik; a sajtó - nincs felkapott hír; az emberek is - veszélybe kerülnek) csak azért hogy... öööö... miért is?!
(#235) nemlehet: az csak a halálos balesetek száma. A halálozások száma azt hiszem 1000 körül van évente.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Jah bocsi miért nem mondtad hogy konteo??? Nem erolkodnek itt... Ha valaki kihozna 0 szerviz igényű jó kocsit a piacot letarolja. Biznic ugye.
Berendezkedik az autoipar? Találd fel a teleportot..
Tudom hogy 20 éves a kocsid, de hol az 50 még? Miért nem 40 éves rohado szarod van, minek a luxus?
A neglatasod ezer helyen formában cáfolva lett, de nem zavar nyomod tovább. De miért? Most jön a vízzel hajtott autó meg társai? Vegyél tmodellt
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Milyen évekre áll le? Miért állna le? Mennyi autó van az utakon? Ha mindenki azt a kocsit akarná szerinted pár év alatt össze lehet fosni? Na látod.
Morgyi: volt egy viszonylagos ablak ahol gyartottak pár tartósabb autót. De azok se mennek el 50 évet tömegesen. Előtte 10km után mindenki hengerfejezte, gyuruzte a nagyon tartós autóit a tömbház előtt. Az újak túl komplexek már, de az alkatrész árak nem lesznek olcsóbbak nagyon. Egy adaptiv lézer lámpa még sokáig drága lesz... De ha az alkatrész megfizethetetlen, kinek adják majd el?
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Akkor utoljára... De biznic. BMW kihozza ezt az autót vállalható áron. Piac mit csinál? Vesz szar szethullos Toyotát, vagy 50 évig hibátlan bimmer? A BMW letarolja a piacot, nem tud evtizedekig annyit gyártani ami elég lenne... Nem kéne gyárat leállítani, 40 év múlva is lenne igény ezekre, mert indiatol amerikaig mindenki erre porcosodna...
Megvan? Biznic? Az. Kurvanagy.
Így megfelel?
[ Szerkesztve ]
-
titán
Tegyük fel, hogy 50 év alatt is tökéletes állapotban maradna minden autó. Képzeld, mekkora erőforrás pazarlás volna, ha mindenki a most 50 éves gépcsodákkal járna. Rakásra halnának meg az emberek a korabeli borzalmakban, minden autó zabálná ezerrel az ólmozott benzin, hányná a káros anyagokat, nulla komfortot biztosítana. Te ilyen világban akarsz élni?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-=RelakS=-
veterán
"az autót nem azért akarod megvenni mert elképzeltél magadnak egyet, hanem mert kijött a gyár egy újjal ... és tolják a plakátokon hogy "vedd meg""
Én a 2004-es Fábiát azért dobtam, mert már a motort kellett volna generálozni. Most van egy friss-ropogós Astrám. A kettő ég és föld vezetési élményben, teljesítményben. Anyám Fábiájába visszaülve szinte olyan érzés, hogy nem megy az autó, nem fog a fék, papírkuckó van körülöttem. Mint annak idején a Fabia-Trabant viszonylat.
Szóval nem mindenki feltétlenül azért vesz új autót, mert tolják a reklámot, hanem mert tönkremegy, nagyobb kell, vagy hasonló, praktikus dolgok. Vagy pl kollégának elege lett, hogy folyton volt a Citroennek valami nyűgje
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nullpoint
senior tag
Ez mind így van sajnos, és amikor látják hogy nem működik a marketing akkor jönnek a jogszabályi változtatások.
Mert akkor ugye kénytelen vagy váltani. Mert amikor nem mehetsz be a városba a 6-os besorolású autóddal akkor kénytelen vagy újabbat venniAz persze nem számít hogy a 10 éves autód egész nap nem okád annyi káros anyagot mint mondjuk egy random Q7 audi egy padlógázzal.... Ehh szar ez az egész.
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
#56573440
törölt tag
És csak nyomod tovább. Akkor pls magyarázd el kérlek, hogy
1 mire alapozod, hogy ezt az 50 évet el tudták volna érni. Milyen karbantartás mellett, és milyen technológiával.
2: mire alapozod, hogy a te autód tökéletes. Még a nettó autobuzi baráti körben sem létező akár a 20 év körüli tökéletes bmw se. Pedig a bimmer haveroknal nacibb nincs sok... Rohadt kíváncsi lennék, hogy a 160-ert megvett kocsidat a szervizben hány a4-es lapnyi hibával fednék le. Vagy hogy pl ma atmenne e a műszaki...
Persze tudjuk hogy a tiéd olcsó is volt, egy igazi schaffhausen amit egyenesen Luis Príma vetett le, gondolom 2 literrel eljár 10000 kmet, és a toresteszt se valóság, csak új autót akarnak vele radsozni.
-
titán
-
"...és a 2000-es állapotok egy olyan alapot jelentettek, amire lehetett volna építkezni ...."
Mit lehetett volna építkezni?
Nem az a kérdés, hogy lehet 50 év élettartamú járművet tervezni vagy sem.
Nem kérdés, lehet.
Az a kérdés, hogy kik hajlandók megfizetni ennek a költségét?!
A kopó/fogyó részegységek mellett az elfáradó anyagok cseréjének költségét is számolni kell az eladási árba.
50 év teljes körű garancia és időszakos karbantartás is benne lehet az árban.
Főtengely mehetne titánból vagy volfrámból. A váz és burkolat rozsdamentes saválló acélból. Hibrid fémmerevítőkkel megerősített karosszériát, öt évenként ingyenesen újra fóliázva kapod meg. Vagy kívánságra aranyozva is lehet a jármű borítása.A számla ugyan vastag lesz. Ha akarod, én megszervezem neked ennek a járműnek a legyártását.
A viccet félre téve. (Ami egyébként nem vicc.) Én tanultam gyártástervezést és gyártástechnológiát.
Ha valóban képesek lennék a tervezettelavulásraélettartamra, akkor járna mindenki jól.A jármű az utolsó tervezett kilométerig javítás nélkül üzemelhetne. Nem tartalmazna a szükségesnél több vagy kevesebb anyagot. Az új autó átvételénél kötelező lehetne a régi leadása, újrahasznosítás céljából.
Azért az érdekes egy informatikai fórumon, hogy az szinte mindenkinek tiszta, nem érdemes ragaszkodni és foltozgatni egy nagyon leavult számítógépet. Egy dögös Pentium IV-es gépbe folyamatosan lehet betolni a pénzt, Minden látszat és teljesítmény javulás nélkül. Egy jármű esetében ezt a fajta pazarlást, viszont kívánatos célnak tekintik néhányan.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs