Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz norbert1998 #11 üzenetére
Így legyen ötösöm a lottón, pont elkezdtem az előző kommentedre írni, hogy egy Renault Thaliával nem nehéz kihozni ilyen értékeket, az pehelysúly a majdnem 1,7 tonnás BMW-hez képest.
Egyébként meg a párom nagybátyjának is 1.5 dCi-vel szerelt Thaliája volt (első generációs, facelift utáni, azok ilyen 910 - 1090 kg között mozogtak kiviteltől függően), mindig büszkén magyarázott a 4,5 liter körüli fogyasztásról. Aztán átült egy Grand Scenicbe, szintén 1.5 dCi, de értelemszerűen nem pont ugyanaz, ez már megeszi a 6,5 litert is. Tömegre hasonlóan alakul, mint ez a BMW 220D.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Én viszont meg kell, hogy védjem.
Nincs annál hálátlanabb feladat, amikor egy ilyen márka a családi egyterűek gyártására adja a fejét (a piac diktál, ez egy feltörekvő szegmens). Ennél a kategóriánál szükségszerűen elvesznek azok az arányok, amik a kecses, sportos formát adják, fontosabbak a praktikus szempontok (fejtér, pakolhatóság, milliónyi nyitható rekesz, stb). A Mercedes sem tudta jobban megoldani (B-Classe).
Szerintem amit lehetett, kihozott ebből a BMW. Mellesleg nekem anno az X-sorozat bevezetésekor (E53) is ugyanilyen fintorgó érzésem volt. Nem akart összeállni ez a BMW SUV koncepció, de mára már teljesen beleolvadtak az utcaképbe.
Ezek is bele fognak, ahogy a Mercedes B-osztály is, pedig aztán az is olyan, mint egy guruló bojler.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz brumi1024 #44 üzenetére
Pongyola volt a megfogalmazásom. A klasszikus egyterűek (minivan, MPV) iránt csökken a kereslet, de ezek nem eltűnnek, hanem átalakulnak. Sok régi klasszikust ma már crossoverként vagy egyenesen SUV-ként mutat be a gyártó, de azért ezen a kategórián belül is jól látszik, hogy melyik modell jön egyterű hagyományokkal és melyik inkább egy törpeterepjáró, amit városba szántak.
Ez a szóban forgó 220d Gran Tourer sem olyan, mint a régi Espace volt. Inkább annak való, aki nem akar X-et venni, mert az már neki túl terepjárós.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem ő nem a GT műfaj ellen emelt szót, hanem a BMW 5 GT idióta kinézete miatt. Valóban egy aránytalan vacak, ahol éppenséggel teljesen funkciótlan a hátsó traktus kialakítása. Be lehet ültetni hátra is embereket, de 160 centi felett abból nem lesz köszönet. Ennyi erővel lehetett volna ebből kupét is csinálni, ahol a tető már a B-oszloptól határozottan ejt lefelé, nem pedig azt hazudni, hogy ez egy 4 üléses autó.
-
Stauffenberg
nagyúr
Bár tudom, hogy a jelenlévők között többen is a torkomat akarják majd elvágni, de az én véleményem, hogy minél több vezetési segéd terjed el, annál jobb.
A Google önvezető autóinak hírei alatt kirobbanó cicaharcokból tudom, hogy sok fórumozó úgy gondolja, hogy csak az ember lehet tökéletes sofőr (természetesen saját magukból kiindulva, ki másból), azért én mégis nagyobb biztonságban érezném magam, ha minél többeknek lenne sávtartója, fékezési asszisztense, meg a többi huncutság, ami korrigálja a bamba balf*szok idiótaságait. Meg az sem árt, ha nem kell azért lökhárítót cserélni, mert valaki nem tud parkolni és lezúzza a tiédet (persze cetlit nem hagy az elérhetőségeivel).
Lássuk be, nem igazán életszerű, hogy csak azok vezethessenek autót, akik tényleg érdemesek rá, ahogy azon igényed is inkább kedves naivitás, hogy figyeljünk egymásra jobban. A forgalom tele van olyanokkal, akiknél bármelyik önvezető autót is többre tartom.
Meg persze fontos az is, hogy ezek a rendszerek valóban kiforrottá váljanak. Még nem tudnak bármilyen forgalmi szituációval megbirkózni. Még.
-
Stauffenberg
nagyúr
"az a probléma a kijelentéseddel, hogy azt feltételezi: vezetés közben hibázik az ember, programozás közben meg nem."
Szerintem ilyet nem mondtam. A gépi hiba mellett tényező az emberi hiba is és engem nem az érdekel, hogy lehet-e bármelyik tökéletes, hanem melyik mellett lesznek alacsonyabbak a baleseti statisztikák. Én a gépre fogadok, mert a komoly vezetési és vészhelyzeti (!) rutinnal rendelkező sofőr csak egy kis hányada a forgalomban résztvevőknek, nem őket kell legyőznie a gépnek (bár még ez is megeshet), hanem az Átlag Pistákat, akik sematikusan, előrelátás nélkül, olykor rossz beidegződésekkel vezetnek.
-
Stauffenberg
nagyúr
"de még mindig az a problémám, hogy azon napok száma, amikor lényeges problémát okoz a nyári gumi meg a hátsókerék meghajtás, erősen konvergál a nullához."
Azért a nyári zivatarokban úgy istenesen eláztatott utak is tudnak viccesek lenni. Nem csak a hó tud kellemetlen meglepetéseket okozni. De hát alapszabály, hogy egy ilyen kaliberű autót illik minőségi gumival megkínálni (a boyracerek a fékek mellett ezt szokták sűrűn elbliccelni).
"pláne, hogy bmw-t napi autónak nem vennék a költségei miatt, csak játszósnak."
Én pedig pont erre készülök. Mármint napi autónak. Kímélő programon lenne, de csak azért nem tartanék kettőt, hogy legyen egy hétvégi örömködős gép is. Ha ilyen felállásban gondolkoznék, akkor amúgy is inkább Mazda MX-5.
-
Stauffenberg
nagyúr
"320d sem prémium... sőt még felszerelve sem lesz az."
Maximum csak a Te fogalmi rendszeredben nem prémium. Eleve nehezen behatárolható, hogy mitől lesz valami prémium. A reklámszakmából jövök, ahol nagyon sok diplomás PR szaki agyal azon naphosszat, hogy a termékek és márkák imázsát valahova pozicionálja a fogyasztók előtt, nincsenek éles határok egyébként a prémium és nem prémium termékek/márkák között. A legfontosabb ebben a kérdésben, hogy a fogyasztók mit gondolnak és ők hova sorolják.
A "prémiumság" nem felszereltség kérdése. Ez nem egy műszaki paraméter, nincs egy vonal a katalógusban, hogy innentől prémium valami, ami meg alatta van az nem az. A prémiumság egy képzet, amit a fogyasztó gondol hozzá a termékhez, márkához (amit amúgy nehéz, ha nincs alapja). Ez pedig hosszú évekig, évtizedekig tartó tudatos brand-építés eredménye, nem pedig annak a függvénye, hogy cédrusfa berakásos-e a műszarfal vagy csak műanyag, meg milyen navi van a középkonzolba építve.
-
Stauffenberg
nagyúr
"amely tény önmagában jelzi, hogy hogyan romlik egy márka imidzse."
Ettől még nem romlik lényegesen a márka imidzse. A fő vásárlóréteget jelentő középosztálybeli managerek, fogorvosok, könyvelők miatt kell legyen szinte minden modellhez elérhető az xDrive, ami szar időben is az úton tartja őket, mert nem akarnak az autóval birkózni, nekik ez nem szórakozás, nem ezért vesznek BMW-t.
Aki mégis igényli, annak meg ott van szinte mindenből az M-változat. Már 10 éve is ment a kesergés, hogy ezek a BMW-k már nem azok a BMW-k, hátsókerék hajtás ide vagy oda, már nem adja azt a sportos érzést, mint régen, aki ilyet akar, annak M-et kell vennie.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz brumi1024 #125 üzenetére
Ez így van, de attól még látszik a trend, hogy a BMW az alapmodelleket merrefelé hangolja vezetés élmény tekintetében. Ráadásul ha valakik, akkor ők nem voltak soha szemérmesek, hogy csúnyán megsarcolják azokat, akik több élményre vágynak. Dunát lehetne rekeszteni a hajmeresztően fapados használt példányokkal, mert a legtöbben nem hajlandók rákölteni az alapfelszereltségű modell árának a harmadát, hogy rendesen fel legyen cicomázva.
Ömlenek be az országba a 10+ éves E46-ok, amiknél hátulra csak tekerős ablakemelő jutott, mert még ezért is súlyos pénzeket kértek anno.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem ne erőltesd azt, hogy te mindig, mindenhez, minden körülmények között értesz. A reklámszakmához, marketinghez például semennyire. Ezt jól példázza, hogy szerinted csak egyfajta igény létezik a világon, mégpedig a tiéd.
"ezek az emberek minek vesznek bmw-t?"
Tudod te, csak játszod az értetlent. Mert BMW. Pont. Nem érdekli, hogy hol hajt, úgyis a kertvárosból fog vele ingázni a munkahelyére. Szerinted mi a bánatért a legnépszerűbb benzines kivitel a 316i és a 318i? Mert azokban benne van a fickósság? Hagyjuk...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 2es gép - Lenovo ThinkPad T14 G3 (Gen3, Gen 3) - i5-1250P / 24GB / 256GB SSD / TOUCH / 3 év garancia
- 1es gép - Lenovo ThinkPad T14 G3 (Gen3, Gen 3) - i5-1250P / 24GB / 256GB SSD / TOUCH / 3 év garancia
- Kiváló ár! Fujitsu S751 laptop (i5/4GB/160GB) - 1 év garancia
- DDR5 GAMER: RYZEN 7 7700X / 32GB 6000MHz RGB DDR5 kit / SSD / akár VGA is! GAR+SZÁMLA (a Te nevedre)
- Gamer pc
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen