- HBO Max & OD topic
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Linux kezdőknek
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Ubiquiti hálózati eszközök
- SkyShowtime
- Kínos ügy lett az OpenAI Scarlett Johansson-botránya
- Hálózati / IP kamera
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli bácsi #8901 üzenetére
100 Ah körüli akkukhoz éri meg jobban (de mi pl a nagy 155 Ah-s traktor akkut is a kicsivel töltjük, peresze tovább tart, de nem számít).
Történt valami a "kis piros" töltővel?[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz molnarpeter #8902 üzenetére
Nem, megvan, és tökéletes.
Csak vennék tartaléknak, esetleg ha funkcióban többet tudna.
Két töltőm van, a "kis piros" meg egy Optimate 4. Utóbbi kb. 15 éves. Mindegyik remekül szuperál. Igazából el lesznek pakolva úgyis a töltők, télen van olyan, hogy nem megy a motor abszolute, az autó is ritkán. Az Ignisem két hónapig nem volt elindítva télen. Igaz, én indítottam volna, de akkor halt be a több mint 5 éves akku. Aztán amit vettem, hetekig nem lett betéve sem. Asszony kis Micrája kint áll általában az utcán, elorzom, ha valahova menni kell. Vagy a lányomét..Ha itthon van. -
Marell
csendes tag
Sziasztok!
2 kérdésben szeretném kikérni a véleményeteket CTEK mxs 5.0 -val kapcsolatban
1, EFB akksit (Bosch S4) Normal vagy AGM mode-ban kell tölteni vele ?
2. Recond mode-ot szabad-e úgy használni, hogy a kocsiról nem kötöm le akksit vagy mindenképpen le kellene kötni róla? -
zozy84
senior tag
Sziasztok,
Töltőt keresek egy 2017 Triumph Speed Triple 1050r és egy Start-Stop-os Seat Leonhoz.
Most éppen nincs a Lidl-ben.
15-16eft még beleférne. Bosch C3-at néztem első körben. Meg Osram 904-et. Mindegyik 16eft körül van.
Előre is köszönöm. -
zozy84
senior tag
válasz molnarpeter #8908 üzenetére
Nem vagyok most otthon de rákerestem.
Elvileg YTX14-BS.
12V 12Ah (10HR) -
embe
nagyúr
Korábban volt arra lehetőség, hogy lerendelj olyan terméket, ami máshol volt. Kérdezz rá a boltban ha arra jársz. Én nem éltem ezzel a lehetőséggel, viszont rákérdeztem az üzletben - és azt mondták van erre lehetőség.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #8911 üzenetére
Én korábban, pár éve, futottam meg azt a kört amit írtam.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
KutyiHU
tag
átküldtek nekem egy kis elmélkedést: https://www.facebook.com/100001849534194/videos/341320278829593/
Vélemény? -
Brogyi
senior tag
válasz KutyiHU #8913 üzenetére
Mondott jókat. Csak sajnos a mai akksiknak már nincs kupakjuk mint a 13 éves akksiján. Sőt most már az enyémen sincs. Az automata töltőkről egy véleményen vagyunk. Nem tölti fel 100%-ra, de kényelmes.
Ezért szoktam hívatkozni a ruszki töltőkre, és akksikra. Ők a mai napig minden akksira tesznek nyitható/zárható cella kupakot. Ott tudsz mérni fajsúlyt/sűrűsáéget. Ez már a nyugati világ.Fogyasztói társadalom. Neked is figyelmedbe ajánlom a következő rövid írást.
[link]
Természetesen a legjobb lenne ha mérni tudnánk azt a bizonyos 1,28g/cm3-t, és addig kellene tolni. Vakon azért nehéz. No, meg az AGM-nél ott meg (hi-hi) mit is mérhetnél. -
hfrici
aktív tag
válasz molnarpeter #8918 üzenetére
-
hódmaci
senior tag
Szia!
Vagyis akkor veszek egy "minőségi" töltőt a Start/Stop autómba és "tehetem" a füstre mert nem tölti fel 100% az aksit?
Hát akkor inkább veszek egy hagyományos(trafo/gréc) töltőt és megspóroltam egy halom pénzt
Jól értelmezem?[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
hódmaci
senior tag
Akkor csak egyetlen előnye, hogy az akkumulátor kiszerelése nélkül tölthetem valamilyen szintre vagy tarthatom szinten az aksit.
De több napnyi folyamatos töltés esetén sem képesek az elektronikus töltők feltölteni az aksit?
Mert így tényleg egy nagy humbuk az egész.[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
-
-
hódmaci
senior tag
Csak a mai autókban egyáltalán nem olyan egyszerű lecsatlakoztatni az aksi sarukról a csatlakozókat.
Talán az egyiket még csak-csak (pl- -ot) de mindkettőt........................
Agyig burkolva, komplett "fej egység" van rájuk építve.[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
Laybee
őstag
válasz hódmaci #8926 üzenetére
Tudom, csak tele van vezerlőpanelekkel és jobb ha ezek nem kapnak impulzust. Ezért is éli világát a Lidl töltők, Ctekek, Noco-k, és az Optimate töltők. Ezeknél nem kell levenni. De cserébe nem is lesz feltöltve rendesen. Meg ha fel is töltenéd, egy hét múlva nem látszana belőle semmi.
-
hódmaci
senior tag
Na pont ezért vettem annó én is ctek start/stop töltőt.
Más:
Mikor kell cserélni az akkumulátort az autóban?
Kérdeztem autóvill szerelőt Ő azt a választ adta majd ha már nem bírja beindítani.
Ez szerintem nem feltétlen igaz mivel a mai start/stop rendszerek meg különböző elektronikák többre tartanának igényt mint hogy már nem indít.
De még ha a start/stoppot nem is nézem még akkor is ....................
Na szóval adott egy AGM 12v 75Ah EN 800A akkumulátor
Ez még indítja a gépjárművet de a teszter ezeket dobja rá töltés után 24h-val
SOC 100% SOH 300A 7,9mohm
Ez mennyire életképes aksi lehet még?[ Szerkesztve ]
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
Brogyi
senior tag
válasz hódmaci #8928 üzenetére
Ha a műszer jobb fajta kínai volt akkor bőven cserés. 50%-nál már csere érettre jelöli a legtöbb műszer. A tied 37.5%-os. Persze ahogy írtad indít az még, de a mai autókban rengeteg a fogyasztó, és főleg arról megy a START/STOP. Ilyenkor már szokott apró jelek jelentkezni. Indítás után a rádió elugrik, felejt, START/STOP nem megy, regeneratív töltés nem megy ha van ...
A bátrak az első nem sikerült indításig nyomják. Én nem mertem kivárni.[ Szerkesztve ]
-
hódmaci
senior tag
Én is hasonló képen gondolom. A nyáron ki is lesz cserélve.
Egyébként egy UNI-T műszerrel lett kimérve.
Új akkumulátornál mik az elfogadható értékek amit a boltba fogok mérni?
Milyen SOC, SOH, és belső ellenállás érték az ami elfogadható egy új aksi esetén?Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
Brogyi
senior tag
válasz hódmaci #8930 üzenetére
A SOC-ot felejtsd el. SOH fontos. A műszer típusától függően 100%, vagy több. Esetedben
800A felett kell lennie. A belső ellenállás pedig olyan 0.004 körüli értékre emlékszem.
Visszatérve, én nem mertem megkockáztatni azt, hogy egy kellemetlen helyen áll meg. Ott hagyod, és kicsontozzák.
Az SOC csak a töltöttségi állapotot mutatja. Bár ha alacsony akkor az a boltot/tárolást minősíti, nem az akksit. -
KutyiHU
tag
Üdv
Hozzájutottam egy ruszki töltőhöz!
Hogy kell ezt hasznalni?Úgyértem mikor van kész a töltéssel?Első próbára, amikor már csak1 ampert mutatott, már pezsegtek a cellák. -
Csöves
senior tag
-
troll81
addikt
Mágusok
[link] ezek a cellák ha kapacitásukbol veszítenek lehet őket regenerálni vagy simán csak tönkre mennek?
Illetve minden 6 db bankra kell ballancer -
K Norbi
addikt
Vissza tértem
Egy döglött akkuval
Nagyon elégedett voltam vele!
Csak az Exide!!
8.5 évet bírt
Karbantartó töltéssel természetesen
Az új 2.0 Carbon boost tól 10 évet várokÚj Exide akksikon hogy van az évjárat?
[ Szerkesztve ]
-
andaman
tag
Üdv.
Töltés bekapcsolásakor a szokásos akkumulátor program mellet világít az AGM led is.
Ez mit jelent?
A 3. leden hamar túllépett, jelenleg a 4. világít...
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
The man is a snowflake on the river.
-
Laybee
őstag
válasz K Norbi #8936 üzenetére
Hogy csinálod? Van két kétéves EA640em és mind a kettő 75%os. Minden héten töltve vannak és ejti a feszültséget. Pl 1 hét alatt 12.1v van bennük. Egyik kocsiban van, másik életében nagy részét kiszerelve van, de tök egyforma a másikkal.
Mondanivalóm az lenne, hogy jó akksi, de csak új korában és viszonylag hamar lesz átlag tulajdonságai.
Enyém szürke házas carbon boost 2.0.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Azt olvasom mindenfele.
Hogy az első Exide prémiumok voltak nagyon jók.
Ezek az újak fekszenek kifele jóval hamarabb.
És nem is nagyon ajánlott az Exide már akkuba.
De ezek ellenére csak olyat vettem.
Aztán kiderülAmit én kivettem a 8.5 éves legendát.
Helyén volt töltve 2-3 hetente.
Ctek mxs 10 elMeg az akku körül van hővédő pajzs.
De ez gyárilag.
Azt olvastam motor melege is megöli.Meg én nem városozok soha.
autópályán járok, vagy lakott területen kívül.
Városba biciklivel járok 😁
Lehet ez is számított.[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
Sziasztok,
úgy néz ki megadta magát a CTEK MX 5 töltőm. Mode gomb nyomogatására nem reagál. Több helyen olvastam, hogy tipus hiba lehet
AGM aksi ( Toyota Auris hybrid ) töltéséhez mit javasolnátok? Megbízható legyen, minél több garival[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
@Peter.70
Legtöbbször elegendő befújni Contact sprayvel a szétszedett töltő mikrókapcsolóját.
Nem alcohol, és nem WD40!!!!
@Qru
Az a 8 év szép idő. Maradj a márkánál. Én, azt tenném.
A döglődik miben nyilvánul meg?[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Maradok nem csak mert bevált de keskenyebb japó szabványú akksi miatt amúgy is kiesik egy csomó egyéb márka.
Télen hallhatóan kevésbé lelkesen indítózott már egy nap állás után is, most nincs gond vele de a következő télnek már nem mernék nekifutni vele.
#nincsbennetarcsi
-
addikt
Sziasztok!
Tegnap töltöttem egy zselés akkut OSRAM töltővel LIDL-ben vásárolt.
Amikor vége felé ért 14,4V írt ki a töltő és az akku serceget. Valszeg gázt termelt.
Akkor ezek szerint 14,4 felett tölthette az akkut vagy mi lehetett? Este már nem mentem ki multiméterért. Egyből levettem a töltőt. Rossznak tartjátok ezt a töltő? -
Brogyi
senior tag
válasz grabber #8949 üzenetére
Néhány tized volt még nem a világ, de ha már van kijelző akkor illik pontosnak lenni.
Szóval egyszer mérd mérd meg, hogy többet ne kelljen elővenni a műszert.
A sercegésnek két oka is lehet. Valóban a gázfejlődés hangját hallod. A másik pedig jöhet a kapcsóüzemből is.
+14,4V-nál már beindul a buborék képződés. -
simonjoe
senior tag
válasz K Norbi #8936 üzenetére
Sokat ne várj tőle, 2év 7 hónap után döglött meg a prémium. Ráadásul minden előjel nélkül, este megálltam az autóval egy hosszabb út után, majd másnap reggel meg totál nulla volt, valami 7V-os kapocsfeszültséget mértem rajta. Azóta kétévente kidobom az Exide-ot a kocsiból, van már kettő 77Ah-ás a garázsban és egy új a Passatban. Szar, de én is mindig ezt veszem. Rocket lenne az ideális választás, (már ők a VAG gyári beszállítói) vagy ez:
[link]
de ez meg igen ritka.Joe
-
Qru
MODERÁTOR
Ebbe még purttya ólóm-savas akksi kell szerencsére. Mondjuk sokat dob(ott) az élettartamon, hogy a gyári 48Ah helyett 65-ös ment bele (nagyobb nem fér az akkutálcába).
A kocsi régi helyén nem tudtam tölteni, azért is kapott 65-öset (hobbi autó, télen simán áll 1-2 hónapot beindítás nélkül). Most viszont az új helyén már tudom tölteni. Elég lehet egy 55Ah környéki vagy ne garasoskodjak?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grabber #8956 üzenetére
Jó de ez egy kis hoki motoros szívóbenzines gyösz amiben én vagyok az egyetlen extra... Gondolhatod mennyire combos ha 48Ah-s a gyárija... Nem akkor filléreskedni de ha nincs már érdemi haszna a 65-ösnek akkor vennék bele egy mérettel kisebbet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #8970 üzenetére
Végre itt vagy. 27k az 50Ah-s és 35k a 65-ös. Megéri a felárat vajon, ha a gyári 48-as? Tehát az 50-es is már túlteljesíti a gyárit. Bubi, egy könnyen induló motor és semmi nagyfogyasztó nincs benne...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #8972 üzenetére
Előző teremgarázshelyen nem tudtam tölteni azért lett a 65-ös. Sok rövid út nincs, arra ott a fűnyíró.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen