Új hozzászólás Aktív témák

  • Pompi

    MODERÁTOR

    És ha már az írás kapcsán szóba került a többi mozi. Igen sajnos mindenhol vannak bakik. Van ahol már a jegyfoglalásnál elbukik a dolog. Nagyon örültem, amikor felszivárgott az internetre a jegyfoglalás. Nem kell fél napokat eltöltenem azzal, hogy csöngetem az adott mozi számát. Nem kell rábíznom magam a másik oldalon ülő alkalmazottra, hogy hova ültet. Én magam választhatom ki, hogy hova ülök, ha az adott előadásra már nem találok nekem tetsző helyet, akkor könnyűszerrel nézhetek egy másikat. De itt is becsúszhatnak hibák. Az általam leginkább (kompromisszumokkal jelenleg a favoritnak nevezhető) látogatott West End moziban sokáig nehézkesen működött a visszaigazolás, de még SMS visszaigazolással együtt is előfordult olyan alkalom, hogy nem volt meg a jegyünk. Persze hibák mindenhol lehetnek. Ha a párommal kettesben megyünk ilyenkor kisebb a bosszúság, de az említett hibák rendszerint nagyobb előszervezéssel létrejött mozizáskor történtek (ahogyan azt Murphy bizonyára megírta). Volt, hogy a filmszínházba igen ritkán járó szüleimet hívtam mozizni és a pénztárnál tovább nem jutottunk, foglalás visszaigazolás ide vagy oda. Kellemetlen volt.
    Hasonló szituáció volt nemrég az Indiana Jones legújabb részénél a Sugár moziban. Leszerveztünk a négyfős találkozót, napokkal előre lefoglaltuk a helyet, rendesen rákészültünk a dologra, és szintén a pénztárnál ért majdnem véget a dolog, mert nem voltak meg a jegyeink.

    A már említett West Endben mára már mondjuk, hogy kiforrott ez a dolog, már nem csak foglalni, hanem megvásárolni is lehet a jegyet a neten keresztül. Az írásban szereplő Arénában szintén úgy tűnt, hogy sikerrel vették ezt az akadályt.

    A büfés dolog mellékszál. Nem enni megyünk a moziba ez tény. De ha már horror áron adnak egy pohár üdítőt, akkor elvárom, hogy azért ne ihatatlan valamit kapjak. Azt írod Pola, hogy szóljak, mert nem hajtanak el. Dehogynem. Volt, hogy a kólának alig volt íze, szinte szódavíz volt. Miután szóltam a pultostól megtudtam, hogy azért mert szerintük így jobb az íze és jobban oltja a szomjat. Remek. Nem tudom, hogy az adott termék gyártójának képviselője mit szólt volna ehhez. Mindegy is, tényleg mellékes a többihez képest.

    És akkor a többi. Volt, hogy a kép annyira le volt állítva, hogy a felirat lelógott a filmvászonról. Volt, hogy a hang Szokol rádiót meghazudtoló minőségben dünnyögött valahonnan a vászon mögül. A legrosszabb élményem ezzel kapcsolatban szintén egy baráti társaság összecsődítése („gyertek a West Endbe mozizni, nagy a vászon, király a hang”) alkalmával történt. A vicc az egészben, hogy az éppen aktuálisan Oscar díjat nyert filmek újravetítése volt azon a héten. Mi a Sólyom végveszélyben-t néztük – én már addigra láttam ugyanott gond nélkül. A film ugyebár pont a legjobb hang kategóriában kapott Oscar díjat. A filmet úgy kezdték el vetíteni, hogy nem volt beszéd hangsáv. Az effektek nagyon szépen szóltak, de amint kinyitotta valaki száját csak néma tátogást láttunk, persze a feliratot olvashattuk, hogy mit is mond. Miután kimentem és szóltam állítottak valamit, megjött az összes hang, viszont oda lett a térhangzás és a már említett Szokol rádió színvonalú hangon néztük végig a filmet. Szintén nagyon kellemetlen volt.

    Az is többször előfordult már amit itt is említett valaki, hogy a hang folyamatosan váltakozik sok pont egyről sztereóba, monoba. Tény, hogy nekem is eddig a hanggal volt a legtöbb bajom, a képpel kevesebb, ezért is lepett meg a mostani élmény. Pedig tényleg mi is sokat járunk, jártunk moziba, ahogy írtam volt időszak amikor a heti egy tuti megvolt, néha több is.

    Persze lehet szólni utána, be lehet írni a panaszkönyvbe, a legjobb esetben is kapunk egy ingyenes mozijegyet, de az éppen aktuális mozi-élményünknek lőttek. És a legtöbb esetben elég lenne az, amit már említettem, hogy egy ember legyen ott a film indulása után 5 percet. Nézze végig a főcímet és várja meg, amíg elindul a történet. Szerintem nem egy olyan nagy kérés és az esetek nagy részében tényleg segíteni, legalább annyit, hogy nem a nézőnek kell megszakítani a filmnézést azzal, hogy kimegy szólni.

    Sajnálom, hogy így alakult a „kapcsolatunk” az Aréna mozival, mert sem az áruházzal sem a mozival nincs semmi egyéb bajunk, szívesen mennék oda ezután is, de a történtek után egy darabig biztos nem kockáztatom meg.

    [ Szerkesztve ]

    Feel Good Inc.

Új hozzászólás Aktív témák