- Linux kezdőknek
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Windows 11
- Bittorrent topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Router gondok
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Batch programozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
miccur
aktív tag
ma az Andrássyn jöttem a Deák felől, az Oktogonnál jobbra akartam kanyarodni, nekem zöld, mellettem a bringasávon piros, de nem állt meg a biciklis, kis híján elcsaptam)
És ez csak egy, de hidd el lehet itt biztonságosan is kerékpározni, mert a sok uszító ellenére akiknek 10%-ban igaza van mind három oldalon, az autósok egyre inkább tiszteletben tartják a kölcsönös tisztelettel kerékpározókat, megköszönöd, hátra nézel, irányt jelzel és sok autós is elnézést kér ha nem rögtön a szélvédőt köpöd le.
no comment.....
-
Perillustris
senior tag
Budapest infrastruktúrájának nagy része alkalmas már jelen állapotában is kerékpáros közlekedésre. Természetesen javítani, fejleszteni lehet rajta bőven, de a többség egy kis rutinnal biztosan és biztonságosan elér a céljához. Lakott területen belül, különösen egy ilyen szerkezetű (fő)városban egyszerűen nincs hely kerékpárutaknak, s nem is lenne praktikus, hiszen 100-200 méterenként biztosan van egy keresztutca, ahol a kerékpáros és a gépjárművezető nagy eséllyel találkozna. Minden egyes hasonló kereszteződés egy gócpont, amit sajnos a balesetek is alátámasztanak. Budapesten a legtöbb incidens ezeken e helyeken történik, sajnos sok esetben halálos kimenetellel (Horog utca, Stefánia#Thököly, stb.).
Éppen ezért az esetek többségében a Magyar Kerékpárosklub nem támogatja az ilyen kerékpárutak építését. Egy értelmesen kialakított kerékpársávos úton mindenkinek megvan a helye. Természetesen a sutyerák szabálytalanul parkolók megnehezítik az ember dolgát, s a hatóságoknak megoldást kell találniuk erre (bár a spanyol viaszt nem kellene feltalálni, egyszerűen csak szándék kéne). Nagyon jók a WOL-ok, mint pl. a Reitter F. utca, ahol mindenki kényelmesen elfér, csíkok nélkül is.
- Ha lassan is, de fejlődik a közlekedési kultúra, amibe a kerékpárosok is beletartoznak.
- Az erőforrások kérdése izgalmas, hiszen nagyon sok helyen nagyon kevés pénzből fantasztikus eredmény(eke)t lehetne elérni. Persze ezt szintén akarni kell.
- a biciklis maga is része a forgalomnak, így a "nem tudja felvenni a forgalom ritmusát" nem értelmezhető. Nem mellesleg a belváros nagy részén jellemzően a gépjárművek tartják fel a biciklist.
- a KRESZ rá vonatkozó részét a többség ismeri, s tudatosan ignorálja. Ez persze nem szép, de ettől még tény. A hivatkozott helyen valóban sok kerékpáros megy át a piroson, miközben az autósok jobbra kanyarodnának. A lámpa is szar helyen van.
- majdnem mindenki a járdán kezdi, a többség előbb-utóbb lejön az úttestre. A járda a gyalogosoké, nincs vita (persze a hatóságok hozzáállása is sokatmondó: rengeteg helyen bővítették jogellenesen a parkolóhelyeket a járdák rovására. Hol átépítéssel, hol meg "csak" elegánsan húztak rá egy csíkot, csonkítva a minimálisan előírt szélességet). Remélhetőleg egyre többen szoknak le a járdázásról. Régóta mondom, hogy ha pl. a Nagykörúton járdázók az úttesten mennének, már rég az autósok követelnék ott a kerékpársávot.Perillustris
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple MacBook Pro 16,2" M3 MAX - mrw33mg/a, új, bontatlan gyári garancia
- Lenovo Legion 5 pro Ryzen 5 5600H RTX 3060 16GB Ram 500gb+1TB NVMe SSD 165hz 2k kijelző
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest