Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GeryFlash

    veterán

    válasz #92253184 #28 üzenetére

    ,,Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba"
    ,,Legyen töredéke az előállítás költsége és környezet barát a technológia"

    Aha, 400 kiló akksit összedobni hogyan lesz költséghatékonyabb? Rohadtul nem jó ez a lítium alapú akku, kell valami áttörés, mert az rohadtul nem megy hogy akksi elromlásnál dobod is el az autót mert olyan drága a cseréje. Addig amíg nem lesz áttörés akkumulátor téren addig még halott ötlet, de rengeteg fejlesztés megy, pár év múlva egyik fejlesztési irány csak kiforrja magát.

    Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #92253184 #28 üzenetére

    "Mindenki el van bűvölve a jobb, erősebb akumlátorral.
    Ez az amire nincs szükség.
    Egy jelenlegi méretű és kapacitásu akumlátor bőségesen elég az autóba."

    Bocs, ez nettó hülyeség. +400 kg. akkumlátor óriási pénzkidobás, a súly miatti extra fogyasztásról meg irányithatóságról alkatrészek extra terheléséről már nem is beszélve.
    A jelenlegi kapacitásról meg, hát bocs de ha totálisan amatőr vagy a témában akkor inkább ne szólalj meg.

    Nyilván mindenkit bőségesen kielégít hogy 400 kilónyi akksival lehet menni 400 km-ert, feltéve ha nem kapcsolód fel a klímát, a reflektort, a hifit és tsait, télen a fütést. Mert akkor egyből feleződik a hatótáv... Ami az évek múlásával csak rosszabb lesz ahogy romlik a teljesítményt.

    Egyszerüen a mai akkumlátortechnológia egy kalap kaki. Engem speciel nem elégít ki hogy pl. egy okostelefon mindössze néhány órát tud müködni akksiról ha tényleg okostelefonként használod...
    Mert az akkumlátor technológia problémája nem csak az elektromos autókat érinti, hanem minden it terméket, ezért nem lehet okosórát, szemüveget stb gyártani mert az egész meg van lőve ha folyamatos használat mellett néhány óra után le kell venni és töltőre dugni.

  • bambano

    titán

    válasz #92253184 #83 üzenetére

    magyarországon nem kell a városi autó. az átlag magyarnak egy autóra futja, azzal old meg mindent, és ahhoz nagyon kevés a 100 kilométer. pláne nagyon nem jó, hogy 100 kilométer után 8-10 órákig töltöd.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Polllen

    nagyúr

    válasz #92253184 #83 üzenetére

    Ha 10-15 perc alatt lehet tölteni/cserélni az aksit és továbbmenni nagyon-nagyon sok helyen akkor igazad van.

    Minden más esetben elég macera, ha sokan használnak ilyet és mindenkinek sűrűn kell tölteni / aksit cserélni.

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Stanlee

    őstag

    válasz #92253184 #86 üzenetére

    Nem ertelek. Ha mindket szulo olyan helyen dolgozik, hogy csak autoval lehet a munkahelyre eljutni, akkor tobbnyire 2 auto van, amibol az egyik kicsi, a masik nagy, hogy amikor hosszabb tavra kell utazni, legyen egy kenyelmesebb auto. A legtobb esetben a kolkoknek is van autoja. Baratnom csaladjaban 3 auto volt, most az egyiket azert adtak el, mert mar nem lakik egyik gyerek sem a szuloknel. Atlagosan 25-30 km (naponta kb. 60 km) az autot hasznalo napi ingazok utazasi tavolsaga, persze ebben benne van a szomszedom 3 km-es utja a varos masik vegebe, ill. volt fonokom napi 150 km-es oda-vissza utja is. Volt olyan munkatarsam, aki hetente kb. 1600 km-t autozott a munkahely es az otthona kozott - neki az elektronyos jargany alapbol kiesett.. Baratnom anyukajanak boven eleg lenne egy BMW i3-is, mivel a napi km-t amit utazik, az akkubol fedezni tudja, es ejszaka mindig a zart garazsban van az auto, szoval fel lehet tolteni, es sose megy a gepsarkannyal messzebb, mint 30 km. De nem fog kiadni ketszer annyit az autoert, hogy annyira kornyezetvedo legyen, pedig minden gond nelkul megtehetne. En se vennek egy kis hatotavolsagu autot, hogy aztan ha Mo-ra akarok menni, akkor berelhessek egy autot. Maximum egy hibridet vennek, a Prius az tetszik, annak van ertelme, de az is csak egy jol fogyaszto benzinuzemu jargany.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #92253184 #83 üzenetére

    Városban nem kell, de ha nem csak városban közlekedsz akkor mindjárt két autó kell.

    Konkrét példát tudok mondani, egy ismerösöm eladta az autóját és vett egy használt nissan leafet (full elektromos) mert majd ő ingyen tölti mittom én milyen kutaknál (ez igy is lett) és nehogy már meg különben is milyen jó az elektromos autó. A kocsi egy feltöltéssel 110 km-ert tud (némi jóindulattal, nem hütesz/fütesz túlzottan).

    És most pedig néhány hónappal később vett mellé egy benzinest. Merthogy városban tényleg f@sza csak épp hébe-hóba (értsd: havonta 1-2x) bizony mennie kell neki napi 200-250 km-ert is vidékre és akkor az elektromos autó kaputt. És kb. az 5. alkalom után már neki volt égő kölcsönkérni más családtag autóját ezekre az utakra...

    És ezzel mindent el is mondtam. Márpedig két autót fenntartani csak ez miatt igen csak nagy luxus a világ sok részén köztük magyarországon is.

    Félréértés ne essen, szerintem mindenki egyetért abban hogy a jövő az elektromos autóé. De ma még az akkumlátorok hiányossága miatt nem tart ott a technika hogy népautó legyen belőle és kiválthassa a klasszikus autót. Talán 30-40 év múlva, ha jön egy jó kis áttörés az akksikban (esetleg tényleg elfogy az olaj) akkor igy lesz.

    De ma még csak a gazdagok meg a hülyék játékszere nem az átlagemberé.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #92253184 #83 üzenetére

    íz éve vezetek, nem kell a napi négyszáz kilométer egy városi autónak.
    Márpedig az elektromos elsősorban legyen városi.

    ugye nyáron benyomod a légkondit télen a fütést reggel-este a világítást, szól a zene oszt rögtön nem lesz ott a kihasználatlan 400km az aksiban

    És az USA-ban mások a távolságok "városi" viszonylatban is, mint amit itthon elképzel a Újpestről Nyugati mellé bejáró dolgozó.

  • fordfairlane

    veterán

    válasz #92253184 #83 üzenetére

    Anyám csak bevásárlásra használja a kocsiját, pár kilométeres távokon. Neki ideális lenne egy elektromos kisautó. Az más kérdés, hogy a jelenlegi árakon megéri-e vagy sem venni ilyet egy olcsó benzines helyére, de az árak változhatnak. Már az is versenyképesebbé tehet egy egész iparágat, ha megdrágul az olaj.

    x gon' give it to ya

Új hozzászólás Aktív témák