Új hozzászólás Aktív témák

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    " Egyre több szó esik arról, hogy új modellre kell váltania az iparágnak, előbb-utóbb a reklámoknak is meg kell jelenniük, "
    Na majd akkor lesz igazi esés. Nem lehetne, hogy az Internetet egyszer ne globális reklámfelületnek használjuk?

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz hcl #1 üzenetére

    Nem lehetne, hogy az Internetet egyszer ne globális reklámfelületnek használjuk?

    Nem.

    Opciók jelenleg:

    - A népesség (talán) 1%-a vagy: okos IT-s vagy félighozzáértő és AdBlocker hegyekkel, böngésző plugin-ekkel, esetleg ha mégokosabb vagy, VPN-el, Tor-al és darkweb-el kikerülsz minden ilyen szart és igény esetén még AK-t is veszel, ha jön a MadMax.

    - A tömeg 99%-a vagy, azok a mindennapi lakossági felhasználók, akik totál meg lettek etetve a felhővel, a streaming-el, a havidíjas átállással és majd amikor egy random politikus úgy gondolja, hogy xy országot lekapcsolják a "jóról", és pont a Te országod az, akkor majd nincs se film, se zene, se semmi, nem úgy, mint régen, hogy megvetted és akkor az ott van Nálad otthon kazetta, CD, DVD, egyéb formában. Teljes kiszolgáltatottság a streaming és a felhő, mert a piros gomb másnak a kezében van és ő dönthet arról, hogy egy alapvetően kulturához és szórakozáshoz kapcsolódó "valamit" fogyaszthat-e a lakosság vagy sem, és ezt mikor. Békeidőben megy a lazaság, hogy "óóó hagyjuk már a hülyeséget" meg hogy "konteó" meg anyámkínja, amikor meg úgy fúj a szél egy turbulens geopolitikában, pillanatok alatt ott találja magát a fogyasztó, hogy nem fogyaszthat, mert mondjuk a zusa elnök leszólt Bezos-nak, hogy xy országban a z szolgáltatást blokkolja már ki a picsbe, feloldásig. És ez mondjuk csak egy Spoti, de amikor durva nagy iparágak, gyógyszeresek, telko szektor, mindenki ment a cloud-ba, szépen bepocoltak oda (de még a backup is, mivel kihozni onnan adatot on-prem-re irdatlan extrát jelent).. és ha rátenyerel valami nagyfőnök a piros gombra, oda annak is. Egy teljes mobilhálózatnak, gyógyszer ellátásnak, szállítmányozásnak, légi/vasúti forgalomnak, kvázi mindennek. Ez a cloud (mint streaming-hez szorosan kapcsolódó fogalom).

    Hoppá.

    De ezt a hoppá-t addig nem érzi senki, míg vidáman dübörög a gépezet, amikor pedig meg-meg akadni látszik, már nem ott van a CEO, vagy az IT vezér, a yacht meglett, a többi meg dögöljön meg ahol van, őt már nem érinti.

    Kontrollról szól minden, a reklámokkal is ez van sajnos és ezt nem fogják kiadni a kezükből.

    Olyan pedig nem várható szerintem a "nagyoktól", akik az Internetet "uralják" (egy disztributív technológia, lényegében jogszabályok- és kontroll mentén csomópontokkal centralizáltan felépítve), hogy csak úgy mindenki elszabadul és azt csinál rajta, amit akar, vagy hoz egy üzleti modellt és majd reklámmentesen tolja a dolgokat. Ennél összetettebb az iparág, ki foglyák golyózni az ilyet hamar és/vagy ellehetetlenítik.

    Egyszerű példa: van a Kispista Ltd, aki eldönti, hogy Netflix-et koppint, másféle üzleti modellel: nála aztán soha nem lesz reklám, nincs basic csomag sem, vagy tőlem aztán legyen, ha valakinek az a jó (reklámmal), hanem az előfizető nagy részének olyan csomagot "kell" adnia, ami reklámmentes. Ennek el fogja kérni az árát. Nyilvánvaló, hogy nem tud olyan árat megszabni egy ilyen csomagért, mint a reklámos szomszéd streamer, mert a tartalomfogyasztó réteg közben marhára árérzékeny lett és igenis mikor azt nézegeti, hogy Digi 6-ezer, Telekom meg 7-ezer, és váltani kéne, akkor a streaming költségeit is mérlegeli. A drágább árszabásával viszont hiába reklámmentes, nem fog annyi ügyfelet (és akkora profitot) behúzni, mint a szomszéd streaming szolgáltató, aki itt-ott kis reklámot, logót, alul futó bannert, akármit elhelyez a filmen, vagy akár a menürendszerben, film előtt-után, akárhol. Tehát a reklámos verzió előnyben, anyagilag.

    Ha pedig az iparági lobbi beindul, és akár direktben, akár közvetve, emelkednek az internet sávszélesség árak - márpedig a streaming cégek költségeinek zöme a cloud/datacenter szolgáltatótól függ keményen - ... mert mondjuk elkezdődik a reklámosok részéről egy kemény lobbi, vastag borítékkal tömve a hosting szolgáltató főnöke zsebét, hogy szabjon keményebb forgalmi díjakat per Terabájt, vagy adja drágábban az optika interkonnekteket, bla bla bla (sokáig lehet még ragozni), akkor ez megtörténik, és a nem-reklámozó streaming cég egyszercsak döntéshelyzetbe kényszerül, hogy vagy beáll ő is a reklámozók sorába, és kenheti a hajára a reklámmentes (de kényszerűen drága) csomagjait, vagy nem áll be a sorba, elviszi még a lendület egy darabig - hiszen kiugróan k*jó tartalmat nem tud nyújtani, minden csoda 1 napig tart - aztán szépen az extra költségeket már nem bírja és elkezdik azok felfalni őt, a reklámosok meg röhögnek a markukba, hogy meg vannak számolva a konkurrencia napjai.

    Korrupció nélkül, kevésbé-árérzékeny fogyasztókkal ez nem így működne és nem mindig lenne a pénz az úr, vagy úgy is mondhatjuk, vállvonós lenne, hogy egy Disney reklámokkal zsebre vág évi száz milliárdot, egy Netflix meg reklámmentesen csak 40-et, hiszen még a "kisebb" összegű profit is irdatlan mértékű. De sajnos, a kapitalizmus arról szól odafent magasan is, hogy amelyik a legerősebb kutya, az ba**ik, innentől kezdve pedig megette a fene az egész reklámmentes streaming-et.

    Az élelmesnek marad a virágbolt (hogy ne ragozzam tovább), vagy a mééééég kapható CD-k, LP-k, amiket lehet flac-ba digizni, rippelni, SACD-k és BluRay-ek dettó, a streamer-ek pedig totál kiteszik magukat a függőségnek, nem csak a reklámnak, de a "bármikor" fogyaszthatóságnak is.

    Az összes cloud alapú szolgáltatás, így a nagypapi iCloud-ba és más ekvivalens felhőkbe tárolt képei és emlékei is felkészülnek, valami hasonló forgatókönyvre.

    A tömegek pedig alszanak, alszanak, és jó ez így az iparnak.. csendesen tejelnek, mint a tehenek egymás mellett a csarnokban..

    Két szálat is érintettem, streaming és reklámok a téma, tudom, de cloud az alapja, a kettő összefügg, így szóltam mindkettőről, uff.

    glhf :D

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Foglalt név #3 üzenetére

    Igen. :(((

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    válasz Dißnäëß #2 üzenetére

    Szerintem ennek köze nem volt annak, amit mondtam :D
    Egyszerűen csak a legtöbbeknek elege van a reklámokból, ha van adblockere, ha nincs.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz hcl #5 üzenetére

    Valóban egyszerűen mondtad, ilyen értelemben a gondolatmenet is egyszerű és igen, ahogy írod, mondat vége.

    De nem mindenki gondolkodik egyszerűen és a világunk pedig legkevésbé sem az :D ;) :U

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Dißnäëß #2 üzenetére

    Túl tolod a dolgot.
    Az előfizetéses stream szolgáltatások esetében azért fizetek, hogy azokat a zenéket és filmeket és sorozatokat elérjem, amit reklám nélkül máshol nem lehet.
    Ha az előfizetési díj mellé a reklámokat is tolják, meg fogom találni a megoldást, a reklám mentes elérhetőségre. Ha másként nem lehet, akkor átmeneti rögzítéssel, hogy a reklámokon gyorsan lehessen áttekerni.
    Vagy ez vagy az, de a kettő együtt nem elfogadható.Mármint az előfizetés és a reklám.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Hieronymus #7 üzenetére

    Dehogy tolom túl, csak túl sok multit és sikerstartupot is megjártam már ahhoz (tűzközelben), hogy rálássak dolgokra, döntéshozók agymenéseire.

    Hogy Te hogy csinálod, az csak 1 a sokból. Amúgy én drukkolok és váljék egészségedre, kívánom, hogy jöjjön be (semmi irónia, hanem tényleg). :K

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

Új hozzászólás Aktív témák