Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz bambano #30 üzenetére

    A pedagógusok döntő többsége nem "csak oktatni" akar, hanem közalkalmazottként elalibizni a nyugdíjig.
    Persze igazat adok: a különböző agyament adminisztrációs terhek, az erőltetett központosítás, a nulla gazdasági mozgástér csak rontottak a dolgon. Ez azonban nem jelenti azt, hogy most akkor el a kezekkel az oktatástól, mert a pedagógusoknak már így is milyen nehéz.
    Azért azt mindenki érzi, hogy ha a mostani pedagógus gárda szakmai morálján múlna a magyar informatikai átlagműveltség, abból csúnya pofáraesés lenne. (Lenne néhány elszigetelt sikertörténet, de a többség egyszerűen elszabotálná és menne a szokásos "keveset keresünk, cserébe nem dolgozunk" magyarázkodás.)

    Aki pedig otthagyta az oktatást és elhelyezkedett a versenyszférában, az azért ment el, mert volt piacképes tudása. Az ilyet se itthon, se nyugaton nem tudja a közoktatás megtartani, kivéve talán a nívósabb egyetemeket. A pedagógusok többsége viszont nem tudna elhelyezkedni a versenyszférában, vagy csak nagyságrendileg rosszabb feltételek mellett, mint amit közalkalmazottként tapasztal. A tanár nem orvos, hogy nyugaton két kézzel kapkodnának utána és csak a család tartja itthon.
    Ez nyilvánvalóan nem jól van így, jó lenne visszaadni a tanár szakma becsületét, de ahhoz nem elég a Kossuth téren tüntizni, mert ha a jelenlegi nívótlan pedagógus gárdát hirtelen megdobnák egy halom pénzzel sem változna az a magyar oktatói mentalitás, hogy neki alanyi jogon jár a pénz, a munkája minőségét meg senki ne kérje számon, mert rossz pedagógus ugyebár nincs, csak hülye gyerek.

    Egyébként abban is egyetértek, hogy a legtöbb magyar fejlesztési koncepció rákfenéje, hogy csak a fejlesztésre költenek, a fenntartásra, karbantartásra meg még csak nem is terveznek. De ez már szemléletbeli kérdés és megint csak a társadalmi elvárás/támogatás hiányára vezethető vissza.

Új hozzászólás Aktív témák