Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
Vagy full átalakíthatnánk a belvárost úgy, hogy a kirakat ajtajába is be lehessen parkolni azoknak, akiknek a város egyébként abból vonzó, hogy minden egy kupacban van, de ott élni pont ennek a hátrányai miatt nem szeretnének, így nekik derogál a többiek meg, nos, fentebb ezt már sikerült leírni
Klasszik szűznek is maradni és kufircolni eset Én ezen irányú törekvéseimet péntekenként 250km buszozással elégítem ki és vidéken ülhetek a 2 ütemű trabantban, robogózhatok, bringázhatok, sikolthat a Flex meg a Stihl és ha akarom ordibálhatok hajnalig torkomszakadtából. Itt a belvárosban viszont ezeket nem csináljuk, különben még élhetetlenebb lesz minden.
Marha nehéz lehet ezt megérteni, elfogadom, csak ne tegyünk már úgy, hogy amúgy az emberek fejében full rend van és csak az infrastruktúra a gond, mert rohadtul nem. De ez megint erős OFF kiszálltam.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
senior tag
A kitiltás sem megfelelő mindenhol és mindenkinek.
Én egy megyeszékhelyen élek és egy másik városba járok át dolgozni tömegközlekedéssel. Sokan ugyan ezt a távot saját kocsival teszik meg, időben nem sok a különbség.
Ennek 2 oka van:
1. az emberek egy részének a jelenlegi jártatok nem megfelelő időpontban vannak, azokra aránytalanul sok időt kellene várni,
2. a lustaság, sajnos sok olyan humanoid van akik mindenáron autóval mennek jönnek.
Erre remek példa a nagyobb gyárak, ahol műszakban dolgoznak. hatalmas parkolókat építenek ezek mellé, hogy elférjenek a dolgozói autók. Pedig ezt a fajta mozgást nagyon jól le lehetne bonyolítani céges járatokkal is.[ Szerkesztve ]
EATON motorvédő kapcsolók eladók, keress privátban.
-
Reggie0
félisten
válasz Gyarmati_ #155 üzenetére
Teljesen egyetertek. De ezert kell szepen kiszoritani az autokat. Mondom ezt ugy, hogy en is tobbnyire autoval es rollerrel(vagy mindkettovel) jarok. De az valahogy jobban izgat, hogy levegot kapjak es ne naponta kelljen a kormot takaritani a lakasbol. Max atszokok villanybringrara, elektromos robogora, ha nem lehet itt autozni. Be kell latni, az sosem fog megtortenni, hogy atalakul a kozlekedes majd utana jon a kitiltas. Pont forditva van, amig nincs kitiltas, nem lesz atalakulas se.
Esetleg lehetne annyi enyhitest tenni, hogy azok bejarhatnak az agglomeraciobol, akik ugyan annyi ideig vezetik be a lakasukba a kipufogogazt az alapjaraton jaro gepkocsijukbol, mint amennyi idot a varosban kozlekednek, persze szigoruan akkor amikor otthon van az egesz csalad.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Nem becslések vannak róla, hanem mérések. És higyj amiben akarsz, 10 millió szakértő országa vagyunk és baromira unalmas...
Az a baj hogy ti nem a környezetet nézitek, hanem csak utáljátok a villanyt és kész. Szar a villanyautó mert ha nem gyártunk több autót és használjuk a régieket akkor kevesebb co2-t termelünk. Mond már el a világnak hogy holnaptól ne vegyenek új autót, biztos hallgatni fognak rád.
(És mondom a legnagyobb vicc az egészben hogy a a villanyautó már most annyira hatékony és akkora potenciál van benne, hogy nem biztos hogy co2-ben kevesebbet termelnénk akkor ha nem gyártanánk több autót. De ez annyira bonyolult levezetést igényelne, és még akkor sem lenne pontos számítás hogy inkább hanyagolom)„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Coyot
őstag
Semmit nem utálok, csak utálom ha hülyének vagyok nézve. És vallásként sem tudok tekinteni egyetlen meghajtásmódra sem. Csak azt tudom hogy melyik mire jó és a villany tök jó be a belvárosba, meg agglóból bejárni azt annyi. Nincs vele megoldva semmi, csak nem fog a fórumtárs ablaka alá füstölni a belvárosban - ami határozottan előny, csak nem oldja meg a fortyogú bolygó problémáját még ha szeretnénk elhinni akkor sem.
Az általatok utált ódis mérnök kerek levezzette, hogy neméri meg a villany csak X futás után.
A villanyosok levezetik, hogy nem is mert már X/3 km futás után megéri.És jössz te és - nyilván miféle barmok ezt a fajta tudományt megérteni nem tudjuk, de neked pacsira elhiszem:
"a villanyautó már most annyira hatékony és akkora potenciál van benne, nem biztos hogy co2-ben kevesebbet termelnénk akkor ha nem gyártanánk több autót".És akkor kit vegyek komolyan? Téged aki nem érti meg hogy az elmélet között elméletileg nincs különbség, csak a gyakorlat szokott mást mutatni? Lásd a hozzáállásod a villanyos autó árához.
Sima villanyhívő vagy semmit több.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
8th
addikt
válasz Tikakukac #154 üzenetére
Mint ahogy feljebb is írtam amíg nincs hová letenni az autót az ingázóknak addig baszhatjuk az egészet. Inkább ezen kéne tüsténkednie a főpolginak facebookozás helyett. Mert senkinek sem poén napi egy órát araszolni a dugóban bármilyen hihetetlen: az autósnak a legkevésbé.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Noukoum
veterán
Senki nem utálja az ódis mérnök urat, csak nem szeretem ha valaki hazudik, vagy nem korrektül számol. Ráadásul visszaélve a végzettségével, mert láthatóan sokan még mindig elhiszik amit mondott . Tipikus emberiség, nem nézünk utána semminek, a Kopasz azt mondja nem a dízel a gond hanem a hajó akkor az úgy van. És még én vagyok villanyhívő, az igen. Végülis lehet, csak úgy is mondhatnánk hogy a reális környezetvédelem és a fenntarthatóság híve vagyok. Vagy úgy is mondhatnám hogy nem vagyok se a magam, sem az unokáink ellensége. Magadat vedd annyira komolyan, hogy figyelembe veszed a tényeket.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
borg25
senior tag
Azert az sem normalis, hogy en ne jarjak autoval, mert wutu nem hajlando kotont huzni a 16. gyerek utan se. Mert neki jar.
A fejlődő országok többségében is mára az 1-2 gyerek a divat, ami miatt továbbra is nő náluk a lakosság száma, hogy jobb lett az egészségügyi rendszer, ők is tovább élnek, nő a várható átlag életkor, ezért náluk is több generáció él egyszerre. -
Tikakukac
titán
Szegénykém, nincs hova tenni az autót?
Azt észrevettem én is, ezért sem vettem Pestre autót. Jó, nyilván, vannak olyanok akik imádják sz0panti magukat és még jobban azokat, akik nem mennek bele ebbe a játékba és dugják az autót báhova, de nekik be kell jönni és azt kocsival. Nyáron néha a teraszról szoktuk nézegetni, ahogy a szerencsétlen házban lakó bácsi a hombár Mondeo kombival tízezredjére és körözget körbe, mert éppen még 1-2 hely talán lenne is, csak a túlvásárolt szutyka nem fér be sehova. És pöff és pöff és pöff. Jó, tudom, rakjuk parkolót. Hogy hova az is remek kérdés, föld fölé nem megy, alá sem fér már el, de na, neki kell az óriás verda átjárni a MóriczraA köcsög főpolgi meg így 3/4 év alatt nem oldotta meg a 20-30-50 éves problémákat? Ejnye, no. Tarlós papánál is feltetted már ezt a kérdést? De befejeztem, mert úgyis csak hajtod.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Eugene Roe
őstag
Wutunak 25 gyerek mellett sincs egy autója sem, sárból van a háza, és az egyenlítőnel a fűtéssel sem kell foglalkoznia. Klímát sem használ, mert nincs áram, a sárviskó hamar lehül este, nem kell irodában ülve dolgoznia és hetente 1 csirkét vágnak le, és osztanak 25 részre, nem pedig naponta 30dkg csirke, rosszabb esetben marha a menü (általánosítás). Wutu egész falva nem tesz ki egy medencés rózsadombi lakást 2 x8 bmw-vel.
Behajtási díjat támogatnám, Londonban működik. Havi 10k a hungária, havi 40k a nagykörűt, deáktól befele meg autómentes.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Tikakukac
titán
válasz Eugene Roe #165 üzenetére
A Wutu 25 gyereke miatt lehajóztatott és reptetett segélyszállítmányokat, oltásokat és minden egyebet is beleszámoltad a képletbe gyártás szinten is, plusz az emiatt egyéb kontinensekről odavitt emberek felszereléseit, utazásait meg úgy minden mást is? Picit érnyékoljuk meg azért ezt a dolgok, mert van mit.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
nagyúr
számoljuk össze hány off lett a totyikba'
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
Reggie0
félisten
válasz Eugene Roe #165 üzenetére
Csak kiharcoltak a hulye hippik, hogy ne lehessen termoteruletet bioetanol/biodizel gyartasra hasznalni, mert mashol meg eheznek. Igy lehet a jo kis koolajjal termelni a tovabbi co2-ot, de persze ne jarjak autoval, mert nekik kell a 25 gyerek.
-
Eugene Roe
őstag
válasz Tikakukac #166 üzenetére
Mert a mi cuccainkat mind a szomszédben termesztik és gyártják, igaz? Nem mindenki él ám segélyen ott sem, bárhol is legyen ez az ott.
#Reggie: azzal a dízellel már a mostani 5-10 évet se élné túl egy modern turbódízel, vagy ki tudja arról a témáról is írtak már annyi mindent.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Tikakukac
titán
válasz Eugene Roe #170 üzenetére
No szalmabáb
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
8th
addikt
válasz Tikakukac #163 üzenetére
"Szegénykém, nincs hova tenni az autót? "
Ironizálhatsz de ez egy rohadt nagy probléma. A belvároson kívül is élnek ám emberek sőt a fővároson kívül az agglomerációban is. És bizony közülük elég sokan a fővárosban hajtják a mókuskereket és járulnak hozzá a munkájukkal a térség gazdasági erősödéséhez. Ha lenne normális fizetős parkoló pl. az újpesten a metrónál (a városkapunál lévő reggel fél nyolcra általában megtelő parkolónak nevezett viccet inkább hagyjuk) akkor az északi térségből ingázók szerintem nagy része lerakná ott a szarját és menne tovább metróval mert sokkal egyszerűbb és gyorsabb.
"Jó, nyilván, vannak olyanok akik imádják sz0panti magukat és még jobban azokat, akik nem mennek bele ebbe a játékba és dugják az autót báhova, de nekik be kell jönni és azt kocsival."
1. Milyen jogon tiltanád meg másoknak, hogy ne autózhasson be büdipestre? Csak mert neked nem tetszik? Hát az elég szar ügy. 2: Tömegközlekedéssel manapság már lehetetlen megoldani, hogy reggel beadod a gyereket oviba suliba aztán irány a munka, délután menj el a gyerekért vidd át bkv-val edzésre/külön foglalkozásra aztán míg ő ott van te rohanj el bevásárolni a családnak. Onnan csomagokkal együtt menj vissza és szedd fel a gyereket aztán mint valami házaló type-C polgártárs hat szatyorral a hátadon gyerekkel az oldaladon loholjatok a buszmegállóba vagy a vasútállomásra, hogy felszállja többi idegbeteg büdös (nyáron ez szó szerint értendő) bunkó mellé és majd valamikor estefelé hulla fáradtan ingerülten hazaérjetek. Pont az a nem normális aki ezt a szopás cunamit választja autózás helyett. És ezeknek az ingázóknak mondanátok ti, hogy ne hajts be a városba? Mert? miért ne? Meg fizessen brutális mértékű behajtási díjat? Milyen alapon? Majd ha lesz P+R parkoló mindenhol akkor oké, de így?
L3zl13: nem.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Reggie0
félisten
1. Milyen jogon tiltanád meg másoknak, hogy ne autózhasson be büdipestre? Csak mert neked nem tetszik?
Egeszseges kornyezethez valo jog alapveto emberi jog, meg az alkotmanyban is benne van. Jobb orszagokban komplett varosokbol tiltjak ki a belso egesu motoros jamuveket ezen az alapon. Amugy egyszeruen olyan jogon tilthatja ki, hogy o lakik itt, tehat neki van szavazati joga itt, ha tetszik ha nem. Te csak itt vendeg vagy, akinek ugy kell viselkedni, ahogy az itteni szabalyok megszabjak. Ha nem tetszik mehetsz mashova.[ Szerkesztve ]
-
borg25
senior tag
Olyasmit hallottam, hogy ez teszt jellegű. Ha elegen használják, akkor megéri jobban megcsinálni és mondjuk a járdák egy részét erre átalakítani. De ameddig nem tudni, hogy mennyien térnek át rá, addig a sárga festék a legolcsóbb ha nem válik be.
E mellett én is rühellem az araszolgatást, meg díjaznám, ha a bringások nem hivatkoznának az Aranybullára, hogy ősi szerzett jogaink, hogy nem kell ismernünk a kreszt, és személyi jövedelemadónál többet fizetni érte, hogy bárhol munkára, vagy kedvtelésre is használhassunk bármit. Mert vidéken a 300e autó akkor is luxuscikk, és jogos a jövedéki adó a benzin után, hogyha a gyereket el akarod óvodába vinni meg korrepetálásra. -
Tikakukac
titán
Nagy része lerakná ott a szarját és menne tovább metróval mert sokkal egyszerűbb és gyorsabb.
Igen a logika szerint igen. De mivel az ember egy olyan faj, hogy képes nem viccelek, 1,5 háznyit is menni virágért és 4-et fodrászhoz autóval Így hirtelen eszembe jutottak a drága szüleim akik képesek erre, sőt, olykor ki is kérik. Az sem megoldhatatlan, hogy az út 2 oldalán lévő boltok parkolói között átálljanak. Nagyjából ez a velős csont ürege idefent is.És ezeknek az ingázóknak mondanátok ti, hogy ne hajts be a városba? Mert? miért ne? Meg fizessen brutális mértékű behajtási díjat? Milyen alapon? Majd ha lesz P+R parkoló mindenhol akkor oké, de így?
Eldugott vidéki faluból jártam be megyeszékhelyre iskolába anno, mindezt Szabolcsban. Volt büdös, volt type-C, volt néha kés is, rohanás, szatyor, cipekedés, fáradtság, blablabla, szerintem én kimaxoltam amit lehet. Oviba úgy lettünk leadva, ahogy tudtuk, szülők kísértek vagy vittek, bringa hátulján, szippantós kocsiban, UAZ-ban fater kollégáival, vagy aki jött és aznap ráért azzal eljutottunk valahogy. -15-ben meg 40-ben is. És mivel elvben nem úgy van, hogy random helyekre kapod az ovit, papíron nem is nagyon kéne itt a belvárosban balra-jobbra mendegélned, hacsak nem okosba' van a gyerek oviztatva, amikor ugye meg kit érdel a bajod a dolog megint.
Suliba pedig már tömegben szedtük össze magunkat és ment a gyerekhadsereg szülő nélkül.Az a baj, mocsok mód tápos népek lettek az emberek, főleg itt a nagy faluban és nonstop megy a sírás akkor is, amikor igen csendben kéne lenni és inkább fület-farkat behúzni, mert innen sokkal inkább csak lentebb van.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
8th
addikt
El lehet költözni ha nem tetszik...
Tikakukac "Az a baj, mocsok mód tápos népek lettek az emberek, főleg itt a nagy faluban és nonstop megy a sírás akkor is, amikor igen csendben kéne lenni és inkább fület-farkat behúzni, mert innen sokkal inkább csak lentebb van."
Ezzel qrvára egyet tudok érteni. A sok rinyapina nonstop rinyál, hogy pesten milyen rossz az élet, meg élhetetlen és túlzsúfolt a város meg különben is random blablabla... Amikor erre visszakérdezek, hogy miért nem lépsz le valamerre akkor kikéri magának és jön felháborodva, hogy mit képzelek ő nem hagyja itt a jól fizető állását! Ja, hát akkor menjen rá az egészséged hol nem szarom én le csak ne rinyálj te pénzéhes majom. amit pluszban megkeres azt szépen elkölti az élete utolsó harminc évében orvosokra és gyógyszerekre. De legalább elmondhatja, hogy ő pösti faszagyerek. LOL
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
borg25
senior tag
Ok, egyetértek, hogy neki is kell tennie a földért, csak azt mondom, hogy nem az a gond, hogy Wutu nem szereti a kondomot, ellenben az asszonyról nem akar lemászni.
Lehet azon is elmélkedni, ha te ökológiai lábnyomod idén 101%, az Amerikaié 170%, kínai 30%, Wutu 5%, akkor jövőre mi legyen, ha tudjuk, hogy az összesített 140%(Passz) Föld?
Neked elég lemenni 100%-ra, vagy 95%kell, Wutu mehet-e feljebb 50%-ra?
Az kellő indok arra, hogy Wutu ne használjon 10%-nál többet, hogy te megszoktad a 101%-ot? Illetve az amerikai a 170%-ot?
Olyat is lehetne mondani, hogyha a topok a GDP-jük felét odaadnák a szegényeknek, akkor alig éreznék meg (életszínvonal, várható élettartalom), de Wutunak az óriási többlet lenne.Csak kiharcoltak a hulye hippik, hogy ne lehessen termoteruletet bioetanol/biodizel gyartasra hasznalni,
A képletbe azt is tedd bele, hogy a biodízel gyártás kizsigereli a termőföldet.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Most olvasd fel megint és helyezd bele a te gondolameneted ebbe a vitába.
Érzed, hogy hol a probléma
A belvárosi elfogadja, hogy sok a beton, nincs autója és ha kell hát ázik, meg bérli a kocsit és tömegközlekedik meg egymás hátában van mindenhol, cserébe többet keres és nagyobbak a lehetőségei.
Te viszont az az ember akarsz lenni, akinek legyen meg minden ilyen előny, de nem akarsz bent lenni a többiekkel, de neked legyen parkoló, legyen könnyű bejutni és hazamenni, a többire meg teszel ívesen, fulladjanak meg miattad a nap maradék 16 órájában.
Mondtam már. Válassz. A kettő együtt nem megy, ezzel a stílussal pedig aztán végképp.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
8th
addikt
De. Ugyanis mindegy kit szavaznak meg a város élére az lókolbászt sem tud már tenni. Magyarán a fővárosi emberek be vannak ragadva egy megoldhatatlan helyzetbe. Van két választásuk. Vagy bambán ülnek és tűrnek tovább vagy fogják magukat és elhúznak a városból. Én megtettem és egyáltalán nem bántam meg, sőt! Nincs az az isten, hogy valaha visszamenjek a bűzbe a zajba a szutyokba. Elhatározás kérdése semmi más. Csak van aki fikarcnyit sem hajlandó feladni a kényelméből és csak rinyál naphosszat, hogy neki pestiként milyen szar. Nem börtön az, hogy nem lehet elhagyni...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz Tikakukac #184 üzenetére
Felületesen olvasol ezért zöldségeket írsz már megint. "Te viszont az az ember akarsz lenni..." És itt álljunk is meg. Többször is leírtam, hogy egy ideje már jó messze élek a fővárostól. Őszintén szólva széthúzott farpofákkal lefosom ki, hogy fullad meg a belvárosban az idióta biciklisávtól. Tőlem elvehetik a másik sávot is, sőt még a járdát is elvehetik és oda is rakhatnak biciklisávot azt is leszarom. Nem velem basznak ki nem én fogok megfulladni, én már rég nem ott élek.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
nagyúr
Jó lenne, ha a benzinbotrány után annyira lemennének a porsék árai, hogy tunék venni egyet.
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
k-adi
nagyúr
válasz Eugene Roe #165 üzenetére
"Havi 10k a hungária, havi 40k a nagykörűt, deáktól befele meg autómentes."
Ez akkor lenne "fair", ha lenne hozzá nem pár hanem tényleg sok P+R a városkapukban.
De akkor már tovább megyek: + lenne minőségi tömegközlekedés (több villanybusz, több metróvonal) ami a városszéltől bemegy teljesen, sok átszállási lehetőséggel.
Ja és plusz aki városkapuban leteszi a kocsit és tömegközlekedéssel megy tovább azt támogatni "ingázó-bkk bérlettel".Ha meg van adva a lehetőség, akkor jogos a szankció. Ameddig nincs rendes infrastruktúra, nincs a fejekben rend, a biciklisek többsége látásból sem ismeri a kreszt addig marad a hungergames
Wutu mit csinál meg mit nem azt úgy se tudod szabályozni.. innen biztos nem.
De amit lehetne tenni, főleg lokális szinten azt már évek óta halogatjuk itt a fővárosban. Bőven volt már rá idő és pénz is, de valahogy még sose jött össze.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
De, konkretan mindenhol a tulnepesedes a problema. Ha tized ennyi ember lenne a foldon akkor kozel az amerikai labnyommal is vigan eleldegelhetnenk. 30 ev alatt 50%-al tobben lettunk a foldon, usakok is a nagy fogyasztasukkal, mi meg itt magyarorszagon fogytunk, de europaban mindossze 5%-al nott a nepesseg. Akkor nehogy mar nekunk itt kelljen meghuzni a nadragszijat, huzzak meg ott, ahol tulnepesednek: usa, india, kina, afrika.
-
senior tag
válasz Eugene Roe #191 üzenetére
Szerintem is rendben a budapesti tömegközlekedés. Ha fent vagyunk a fővárosban szinte mindig azt használjuk. De sok ottani embernek az sem elég, mennének le vidékre, ott nincs az hogy lekéstem pár perc és jön másik.
EATON motorvédő kapcsolók eladók, keress privátban.
-
fatal`
titán
válasz Eugene Roe #191 üzenetére
Bent Budapesten valóban jó a tömegközelekdés. Viszont az agglomerációból pocsék, főleg ott, ahol még vonat sincs, csak HÉV/busz.
A város szélén a kocsit lerakni nem lehet sehol, így persze, hogy mindenki behajt.
Én mondjuk ha tehetem elkerülöm a belvárost, ha nagyon muszáj a munkahelyemtől (11. kerület) beljebb menni, akkor is inkább villamos, mert többnyire gyorsabb. De aki mondjuk Dunakesziről jár Dél-Budára vagy Dél-Pestre dolgozni, az ezt kevéssé tudja megtenni. Elkerülő út meg nincs, csak gigantikus kerülővel, mert 40 év alatt egy körgyűrűt sem sikerült összehozni.
-
borg25
senior tag
Értem, de milyen megoldást javasolnál a problémára?
Thanos csettinsen kettőt, s máris csak 25% él?
Robbantsunk ki háborút Afrikában?
Állítsuk le a gyógyszer és élelmiszer szállítmányokat a fejlődő országoknak?
Vonjuk ki az antibiotikumokat a forgalomból?
Nők kényszer sterilizálása Indiában?
Esetleg a scfikben ismert módszer, hogy a 30. születésnapjukkor az emberek elutazhatnak a szebb világba?
Értem én, hogy azt mondod, hogy aki oda született az érje be 25%-al, de miért állnánk itt meg? Legyen inkább az, hogy aki homokosnak született, vagy sötét a bőre, esetleg spagetti szörnyben hisz az mehet kényszermunkára. Vagy az utóbbi rasszizmus az előbbi nem?Vitázom veled, pedig egy oldalon vagyunk, s mindketten egy szebb világot szertenénk, amiért hajlandók is lennénk tenni, de a gond nem a túlnépesedésben, ökológiai lábnyomban van, hanem a többség mentalitásában. Lehet zöldautózni, biciklizni, akkor is a lényeg az, hogyha nincs rá szükség, akkor nem fogyasztunk. Az se teljesen szuperzöld megoldás, hogy levonatozol (Mert jófej vagy, s a kocsit nem használod) Budapestről Balatonra, hogy ott bringázz, mert a Budaörsi dombok már uncsik, csak a Bükk, Balcsi, meg a horvát tengerparti biciklizés tud kikapcsolni.
-
stickermajom
addikt
válasz Eugene Roe #198 üzenetére
Ennyi erővel te meg költözz ki, ha nem akarsz meghalni. Oda-vissza működik a dolog, az egyensúlyt kéne inkább megtalálni a végletek helyett.
-
8th
addikt
válasz Eugene Roe #198 üzenetére
Ja mert az úgy megy, hogy egy munka miatt csak úgy feléget maga mögött mindent az ember mi? Eladja az ingatlanát, kiveszi a gyereket a suliból ezzel kiszakítja a megszokott környezetéből, a házastársát is munkahelyváltásra kényszeríti stb... Annyi erővel költözz el te. Na?
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
borg25
senior tag
Ok. Akkor csak érdekességként:
2016-ban Magyarország felelt a CO2 kibocsátás 0.14%-ért
Föld szárazföldjének területe: 148 939 100 km2
Mo területe: 93 030 km2
Mo területének aránya a szárazföldekhez képest: 0,062%. Antarktiszt leszámolva 0,068%
Szóval a nadrágszíjat húzd meg alaposan, mert az elképzelésed szerint Magyarország 2,04x vagy 2,24x többet fogyasztasz mint amit a kvótád engedne, attól függ, hogy az Antarktiszt beszámolod-e igen vagy nem.Ehhez képest Németország föld területének 0,24%-a
CO2 kibocsátás 2,06%
8,6x többet fogyasztanak a kvótádnál. Ha visszavágnád a szintedre akkor szerintem jobban megroppanna a gazdasága, mintha atomot dobnál rá. -
Eugene Roe
őstag
válasz stickermajom #199 üzenetére
Szerintem nem ugyanaz a kettő, ha a takarékosságra gondolunk rossz példa.
8th: Miért kényszerítene mindenkit? Ő nem kereshet másikat? 10 embernek kell hozzá igazodni? Meg az egész belvárosnak? Az normális?
Ráadásul -> "nyilván nem életszerű" kitételről sem érdemes megfeledkezni, nem véletlenül van oda írva.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
fatal`
titán
válasz Eugene Roe #198 üzenetére
Persze, ez Magyarországon nyilván így működik, hiszen csodálatos bérlakás rendszerünk van és teljesen támogatott a mobilitás.
Ennyi erővel költözz ki. Mindenki a belvárosban akar lakni, de csak az előnyeit élvezni, a hátrányait nem (megfordítva a korábbi agglomerációs/kertes házas érvet).
-
8th
addikt
válasz Eugene Roe #202 üzenetére
A smiley nem tűnt fel a hozzászólás végén mi?
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
k-adi
nagyúr
válasz Tikakukac #140 üzenetére
2 külön dologról beszélünk itt
1. amit te írtál, kb. utca túloldalára is kocsival megy, az egy --sajnos-- valós probléma a fejekben, de az emberi hülyeség.....
2. amiről az off megy/indult, az városvezetési fail, infrastruktúrális gond (biciklisáv, körút kérdése)Azért abban mindketten egyetértünk remélem, hogy autómennyiség korrelál az embermennyiséggel.
Kicsit elsiklott a beszélgetés Wutu irányába de engem tényleg érdekelne, hogy az miért jó, (vagy jobb??) ha 2x2 sávos körút helyett 1x1 sávon döcögnek a kocsik, a maradék akik kiszorulnak onnan pedig egyéb mellékutakon, kerülőutakon megy? (hiszen továbbra is ugyanott van a suli, munkahelye stb. így nem fog "más felé menni")
Mert igen, ugyanúgy dugó van most is, mint régen... de eddig legalább csak a körúton lévők dögöltek meg a füstben, most meg mivel az egyik sávból kiszorultak a kocsik, így azok rákényszerülnek párhuzamos egyéb utakra, ezáltal már máshol is többet füstölnek a lakóknak. Tehát mégis mi változott azon kívül, hogy a füst kicsit jobban eloszlik?+1 bonus kérdés ha már így benne vagyunk a témában, bár ezt már nem kifejezetten neked írom:
Miért jó az, hogy a biciklisáv teljesen közel van az úthoz, körút mellett van? Azon kívül, hogy így szívják ők is a dugóban ülők füstjét mikor elhaladnak mellettük, és szopatják a népet közvetetten, nem látom sok értelmét.
Hallottam, hogy ha beválik az ideiglenes, akkor talán a járdára festik fel, de az is csak pár méterrel lenne arrébb. Miért nem teljesen új, kizárólag bicikliseknek szánt körutat építünk? (pár utcával arrébb párhuzamosan)[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ez igy van, es tartom. Nekunk is kell csokkenteni, de messze nem annyit.
(#200) 8th: A munkahelyvaltas koltsegeit allja az, aki munkahelyet valt es ne a tobbiek tudejenek rovasara tegye. Vagy ha megsem, akkor vezessuk be, hogy akiknek rovasara tortenik, azok megvetozhassak a munkahely valtast. Jo lesz?
[ Szerkesztve ]
-
Snoop-y
veterán
válasz Eugene Roe #191 üzenetére
Lol
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Nyomtató topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- BestBuy ruhás topik
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Viccrovat
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen