Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bohus

    aktív tag

    Igen, a marketing - mint a terméket "versenyképessé" varázsoló eszköz - egy adott céget pillanatnyi előnyhöz juttathat, de nemzetgazdasági szinten hátrányos a fogyasztóra, és a környezetre egyaránt. Ha az egyik cég "kitalálja" az 500ml helyett a 425ml-es kiszerelést, akkor azt hamarosan kénytelen követni az összes többi piacon versengő cég, és miután ismét beáll egy egyensúlyi helyzet, megállapíthatjuk, hogy ismét a fogyasztó járt pórul, mert ugyanannyi áru megvásárlásakor, fajlagosan többet fizet a csomagolásért. Persze a forgalmazókat nem lehet sarokba szorítani, hiszen ők mindenféle felmérésekre hivatkozva be fogják bizonyítani, hogy ők igényre szabottan szeretnék lefedni a piacot, vagyis amit csináltak, az a fogyasztó szemszögéből nézve tulajdonképpen jó. Nem beszélve arról, hogy mindez a fogyasztó megtévesztésének minősül, mert aki már rutinból dobja be a nagy tejfölt a kosárba, az nem nézi naponta, hány grammot is nyom az a nyavalyás kiszerelés, arra pedig a forgalmazó figyel, hogy csak olyan kis lépcsőben változtasson, hogy ez súlyra egyszerűen ne tűnjön fel (500►475►450►425...)
    Jogilag szabályozni mindezt az árukuk sokféleségének köszönhetően egyszerűen képtelenség. Az igazi megoldás a tudatos vásárlói magatartás tanúsítása lenne, vagyis ha kiszúrom turpisságot, akkor bojkottálom a terméket, szolgáltatást és kész. Ezt viszont kollektíve kellene gyakorolni hogy eredményes legyen, ami jelenleg Mo.-on nem működik. Mert hülyék azért nem vagyunk...(?)

    A Föld legnagyobb problémája maga az ember.

Új hozzászólás Aktív témák