Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Amúgy kérdés mindenki felé - olvas / ír ide valaki, aki ezek között a bringák között tud érdemi különbségeket mondani? Egy alap checklisten az alkatrészek minősége tekintetében átmegy mindegyik, jól néznek ki, a motorok elég bikák a 80-90 Nm-es nyomatékkal, a 625-ös akksi egészen jó, 6A-es töltőáramnál éppen lehetne több, de mindnek ez a plafon. Nekem itt kb. elfogy a tudomány - van valami, amibe érdemes jobban belemászni, mindennapi használatra?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Maximum1
őstag
Utána olvasva a dolgoknak a stucni alatt lévő hézagolok a ludasak.
Sajna ezen egy ilyen idióta van amit nem lehet megfordítani és még a hézagolókat sem lehet fölé rakni, vágni kell a villanyakat.
Egy félcentiset engedett kiszedni, remélem elég lesz, ha nem akkor fűrész.
Ezen elől 38T van, azt is cserélnem kell 36 vagy 34 re, lehet ez is számít.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ixion77 #6042 üzenetére
Ne sirasd. Az egy light assisted bike rendkívül kis akksival és ahhoz illesztett kis teljesítményű motorral. Ahhoz képest a 20kg súly elég soknak számít főleg felfüggesztés nélküli létére, ekkora súlyból ma már 3x ekkora akksival szerelt és összteleszkópos erős gépek is vannak.
A Mercitől autókat veszünk bringát nem (nem értenek hozzá, de nem is kell, elég jók másban), max szobadísznek és életérzésnek. -
sebgutkopf
őstag
válasz Maximum1 #6048 üzenetére
Ez első sorban a részedről bringázási technikai tudás hiánya, hogy nem kezeled a súlypontodat, amit tovább erősíthet, hogy ebike-ról van szó.
Ahogy jilian is írja a 12% emelkedő egyáltlalán nem meredek, ebike-al egy jól képzett rider még a 90-100%-os emelkedőt is meg tudja mászni.Amire figyelj oda, egyrészt ne tedd annyira könnyű fokozatba a gépet (hátul 51), mert úgy hirtelen még nagyobb nyomatékot tudsz a hátsó kerékre vinni, ami miatt akár kis többlet pedálerőre is meg tud ugrani a bringa és kerékre áll még emelkedő és kő nélkül is.
Részedről meg kéne tanulnod jobban adagolni a bringa erejét, valamint ilyen enyhe emelkedőn ne válts vissza ennyire, menj gyorsabban és tekerj minél egyenletesebb erővel (teljes kör irányban) és egyenletes sebességgel.
Amikor gyökérre/sziklára mész fel ne legyél merev a bringán, mozogj vele. Amikor az ütést kapja az első kerék a karjaidat mint egy teleszkóp használva, engedd magadhoz közelebb a bringát és hajolj rá a kormányra (pontos ütemben, majdnem hozzá is érhet a mellkasod) és csak akkor egyenesedj vissza, amikor már a hátsó kerék is feljött az akadályon.
A súlypontod minél alacsonyabban tartásával csökken a hátsó kerék túlzott terhelése. Ha van dropper a bingán, akkor technikásabb részeken pár cm-el lejjebb eresztve az ülést még lejjebb lehet vinni a súlypontot.
Igazán technikás akadály esetén pedig azt a nyeregből kiállva lehet teljesíteni a bringával együtt mozogva, akár az első kereket az ütés elviselése helyett felkapni, majd csípőt előrevinni, kormányra ráhajolni, a hátsó kereket ebből a pózból felrántva vissza lehet térni az alap tartáshoz. -
Ixion77
őstag
válasz sebgutkopf #6056 üzenetére
Köszi!
Tudsz esetleg ajánlani jó ár/értékarányú alternatívát? Mi a best buy mostanában?
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #6057 üzenetére
Nemtom, hogy az a 90-100% hogy jön ki. Ebből a videóból egy kivételével az összesen jártam. 12:24 -től látható a Táltos utca, ami 35% -os. A villanyerővel nem volt gond, könnyedén felvitt, de az egyensúlyra (hanyattesés vs. elkaparás) már nagyon oda kellett figyelnem. Pedig száraz aszfalton próbálkoztam. El sem tudom képzelni, hogy 50% -on hogy lehet feltekerni, nemhogy 90% -on.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #6056 üzenetére
Ahhoz képest a 20kg súly elég soknak számít főleg felfüggesztés nélküli létére, ekkora súlyból ma már 3x ekkora akksival szerelt és összteleszkópos erős gépek is vannak.
Tudnál javasolni pár ilyet?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Maximum1
őstag
válasz sebgutkopf #6057 üzenetére
Közben megnéztem straván a szegmenst, ahol felállt a gép ott 25%-os.
Tény hogy nem vagyok nagy montis, de szerintem ott már indokoltan voltam a sor tetején.
Még ismerkedünk, elég zabolátlan, ahol nem kell ott segít, ahol meg kicsit kéne ott sokat.
Próbálom normál bringaként használni, de valszeg ez a hiba.
Most kivettem 2cm hézagolót a stucni alól, remélem sportosabb lesz. -
Maximum1
őstag
válasz Somatom #6066 üzenetére
Kevély nyereg Csobánka felől fel a kéken és le a másik oldalon szintén a kéken ahol 14% os sziklás csapatós tele polgárokkal.
Pilisborosjenön lehet parkolni ha kocsival mész, elég jó karikákat lehet rakni 50km 1000+ os szintekkel.
Hétvégén mentem 66km 1100szintet 625-ös aksival, ebből 20km volt aszfalt, sok nem maradt benne, nekem nincs autóm.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Somatom #6069 üzenetére
Akkor ismered a környéket, elmész a csobánkai nyereghez ott ráfordulsz a kékre azt hajrá.
Lehet egyszer összehozunk valamit, köszi a felkérést. -
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #6060 üzenetére
Az emelkedés %-ban kifejezve nem azonos az emelkedés szögével. A %-os emelkedés az lényegében annyi, hogy adott távolság alatt (méterben kifejezve) hány métert emelkedik a szint, tehát a 100m-en 100m az 1:1 arány a 100% emelkedő, ami 45 fok. Ez tényleg elég durva.
Itt játszanak a témával mit tudnak megmászni [link]A mászás nehézségét nagyon jól látod, az elkaparás, hanyattesés, egyenletes tempó, elindulni már nem lehet. Ezek egyáltalán nem olyan evidens dolgok, mint sokan hinnék, erő és tudás is kell hozzá még elektromossal is, amit linkeltem ott is profi emberkék játéka.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Maximum1 #6065 üzenetére
25%-on még halmozottabban igaz, amit írtam, hogy bringás technikai tudás kell hozzá. A bringa nem fogja tudni helyetted megoldani. Figyelj oda azokra, amiket írtam és persze gyakorlás, gyakorlás és gyakorlás. Egyre jobban fog menni.
A hézagoló kivétele is segít és a dropper lejjebb eresztése is.Amikor új volt az emtb-m nekem is sok bajom volt a mászással, kimondottan béna voltam vele fölfelé a nagyon köves szakaszokon. Elkapartam, emelkedett az eleje, levertem a pedált, rosszul egyensúlyoztam és megtört a lendület stb... most se vagyok profi mászó, de már sokkal ügyesebb vagyok és még van bőven amit tanulhatok a többiektől. A gyakorláshoz pedig tudni kell mit kéne másként csinálnom, mi a hatékony technika. A fölfelé menetek meglepő módon sokat fejlesztették az egyensúly érzékemet, ami bringás mértékben pár éve még a béka segge alatt volt és ma se vagyok egy nagymester.
-
sebgutkopf
őstag
pl az új canyon spectral: ON
900Wh akksival és elől hátul 150mm rugóút, igazi terepre való gép, mindene sokkal strapabíróbb kerekek, gumi stb...
Felhasználásban nagyon más cél és más világ mint a kontrasztba állított merci bringa.
Kisebb akksi és motor vonalon pedig kis és közepes rásegítésű gépek 17-19kg tartományban mozognak a jobb összteleszkópos hegyi gépek.Viszont én tényleg a montikat ismerem, így nem biztos, hogy neked releváns, ha én eMtb-ket ajánlgatok.
Túrázós ebike-nak lehet más is venni, ellenben ott a súly jóval nagyobb, egyúttal annyira nem is számít, lehet nehezebb, olcsóbb anyagokból, nagy akksival, nagy hatótávval. -
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #6072 üzenetére
Tudom, hogyan számolják. A táblák is ez alapján vannak kitéve. Az én kitáblázott max % -om a Táltos utca, ami 35%. Erre alapozva írtam, hogy szkeptikus vagyok a 90-100% -kal szemben. Ez is csak villanybringánál számít. Egyszer tekertem egy fiatal, edzett, rutinos montis sráccal. Ő már tolta, ahol én a puhos, 50+ -os testemmel még másztam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ixion77
őstag
válasz sebgutkopf #6071 üzenetére
Alapvetően jó minőségű kerékpártúrautakhoz keresek bringát lehetőleg 2500€ alatt. Használtban is gondolkodok, bár tartok tőle hogy ezeket az ebringákat azért nem olyan egyszerű otthon szerelni mint a klasszikusokat. Nem lévén semmi különleges igényem - sem pedig túl sok pénzem - az alapvető célom az, hogy minél jobb áron jöjjek ki, és csak akkor költsek többet, ha valóban érzékelhető előnnyel jár a többletkiadás.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ixion77 #6076 üzenetére
Azt jól értem, hogy inkább aszfalt és max földút a túra útvonala, technikai kihívást jelentő terep nincs a repertoárban.
Ez esetben hátsó felfüggesztésre nincsen szükség, hogy növelje az árat, elől azért jó ha van. A használt megoldásokat nem zárnám ki, mert volt sok covid-os bringa vásárlás, amik kevés km-el most kerülnek a másod piacra. Az elektromos rendszer és annak javítása az a felhasználó részére nem elérhető dolog, ellenben rendszeres karbantartást se igényel. Maga a hajtás többi része azonos az analóg bringákkal, csak mivel többet mész, és több a nyomaték ezért a lánc, fogsor stb... gyorsabban kopik, és persze a lánc tisztítás és kenés kritikusan fontos a részedről.Még konkrté típusok nélkül, amit gondolj végig milyen elvárásaid vannak a hajtással szemben:
A legtermészetesebb és kerékpárszerű érzést a középmotoros és nyomatékszenzoros rendszerek tudnak. Ezeknél ahogy tekersz teljesen intuitív módon adagolod és szabályozod a motor erejét azzal, hogy te milyen erősen tekersz. Ezek a rendszerek drágábbak mint a pedál szenzorosok, amik olcsóságért cserébe teljesen más érzetet keltenek és a fokozat kapcsolón kívül más ráhatásod nincs a rásegítés mértékére. Ebből az is adódik, hogy az agymotoros gépek között nem nagyon van nyomaték szenzoros.
Másik lényegi különbség a láncváltó kontra agyváltó. Agyváltós rendszert lehet szíjhajtással kombinálni, ami egy jóval gondozás mentesebb hajtást tesz lehetővé. Ezek viszont nem alkalmasak terepre, míg közlekedési vagy akár túra célra (ahol nem rázkódik nagyon) egy gondozásmentesebb rendszer lehet. Terep felhasználásra viszont csak láncváltó és középmotor, amire neked nem biztos hogy szükséged van.Az élmény miatt én a középmotor meglétét javasolnám, míg az agyváltó + szíj kontra láncváltó témában a felhasználásod alapján nézheted az irányt.
Olcsóbb új gépeknél még gyakori csapda, hogy nem aktuális, hanem korábbi generációs motor és elektromos rendszer van a gépben. Az újak előnye mindenképpen az erőn és funkciókon túl a kiforrottság és a kisebb hibalehetőség, kisebb méret/súly, jobb paraméterezhetőség.Ezeket gondold végig, ha esetleg mutatsz néhány gépet, ami a kérdések megválaszolása nyomán neked megfelel és tetszik (ár függetlenül), akkor mi is jobban el tudjuk képzelni a mezőny melyik részéről ajánljunk típust.
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #6074 üzenetére
Köszi - a weboldal viszont itt is 23kg-ot hoz az összesre, amit találtam Melyik modellt nézzem?
Azért relevánsak a könnyű MTB-k, mert annak a gyártónak akkor lehet, hogy van könnyebb trekking bringája is, vagy a B verzió, hogy egy montit ellátok 1-2 trekking elemmel (nem hátsó felfüggesztésesben gondolkodom). Jelenleg egy szögyegyszerű (nem e-) montit használok, a legnagyobb megelégedéssel, egyedül a csomagtartó hiányzik, meg időnként a sárvédő. No meg persze a rásegítés, hosszabb utakon.
(zárójel: eredetileg trekking s-pedelec-et akartam venni, de minél többet olvasok, annál több a nemtetszős kompromisszum, úgyhogy a sok információ nem szűkítette, hanem bővítette a kört )Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ixion77
őstag
válasz sebgutkopf #6077 üzenetére
Ez például milyen lehet? Vagy érdemesebb inkább hasonló árban használtakat nézni, mert esetleg jobb minőségű alkatrészekből vannak? Vagy lehet hogy tulajdonképpen megfelelő egy olcsóbb agymotoros is?
Az régi egyszerű bringám használható maradt 25+ év után is. Ezektől a mai ebike-októl milyen élettartam várható?
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Atos23
senior tag
Az első generációs Speci Turbo Levoval kapcsolatos pozitív tapasztalatok alapján egészen megkívántam az újabb generációt. A napokban nagyon sok webáruház elkezdte leárazni a Levókat, ellenőrzés alapján ez nem egy fake oldal. Rendeltetek már innen?
Alloy 500Wh akkuval:
https://www.pro-mstore.com/en/specialized-turbo-levo-alloy-bike-33180451Alloy 700Wh akkuval:
https://www.pro-mstore.com/en/specialized-turbo-levo-comp-alloy-bike-50927544 -
JoinR
senior tag
Lassan kezdek indokolatlanul sok időt tölteni a gumiválasztással, úgyhogy help plz.
Jelenleg a gyárilag szerelt Schwalbe Smart Sam Performance 29x2,10" van a bringán (nem pont ez, ennek az elődje). Igazából nincs bajom vele, de szeretnék egy kicsit agresszívabbat, nem igazán kell, hogy aszfalton jó legyen.
A Schwalbe Magic Mary Performance Bikepark 29x2.40"-ig jutottam. A Bikepark mennyire rossz választás? Nem túl kemény keverék? Nekem pár ezer km futás elég, az is évek alatt jön össze. Ennél szélesebb neccesen férne be szerintem. Tannus Armour megy alá, úgyhogy a defektvédelem annyira nem szempont.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ixion77 #6079 üzenetére
Én azt javaslom, hogy maradj az új mellett. Használt ebike-ot venni nagy lutri, ahhoz, hogy jó üzletet köss, érteni kell hozzá. Ezt mi innen nem tudjuk megszakérteni, mert ahhoz át kéne nézni a bringát szakszerűen, hogy meg lehessen ítélni az állapotát és a piaci értékét. Azt sem árt tudni, hogy tuningolták e a gépet, mert a tuning jelentősen csökkenti az élettartamot, illetve garancia vesztéssel jár. Tehát még garis ebike-al is meg lehet szívni, ha kiderül, hogy volt benne tuning, csak eladás előtt kivették belőle. Ráadásul vannak olyan tuningok, amik úgy verik át a rendszert, hogy megzavarják a sebesség szenzort, jóval kevesebbet ír a ténylegesnél, ezért engedi gyorsabban menni a motort. Ennek az is az eredménye, hogy amit mondjuk a kijelző ír össz megtett km-t, annak lehet akár a háromszorosa is a bringában. Ha mindenképp használt, akkor két biztonságos út van, az egyik ha egy megbízható kereskedőtől veszed, mivel amúgy is ad némi garanciát és van hova visszamenni reklamálni, mert egy magánszemély lehet már másnap nem veszi fel a telefont. A másik lehetőség, ha egy hozzáértő szerviz átvizsgálja vásárlás előtt, ide értve a szoftveres diagnosztikát és az akku kapacitás tesztet is. Az akku és a motor komoly tétel, ha veszel egy használt bringát és kiderül röviddel a vásárlás után, hogy motor vagy akku cserés, azonnal buktad is az üzletet és rosszabbul jártál mintha újat vettél volna. Ezeket azért érdemes mérlegelni vásárlás előtt.
A haibike amit linkeltél, nagyon alap felszereltségű, de maga a Bosch rendszer az egyik legmegbízhatóbb. Az akku 400Wh, ami ma már kicsinek számít. Illetve gyenge pont a bringán még a villa és a fékrendszer, ezeket valószínűleg hamar cserélnéd is, amennyiben terepre is merészkednél vele. Az agymotorost elengedném, legalábbis MTB-ban. Terepen nagyon kompromisszumos az irányítása. A hátsó kerék úgy megtud pattanni, hogy teljesen kiszámíthatatlanná válhat a bringa, még tapasztalt montist is meg tud viccelni.
A régi bringákkal nehéz összehasonlítani a mai modern technikákat, mert sok minden változott azóta. A régi hajtások sokkal tartósabbak voltak mint a maiak, mert a súly annyira nem volt szempont, és a fokozatok száma is kevesebb volt, lehetett rajta vastagabb lánc, vastagabb fogaskerék, illetve volt benne anyag bőven. Épp ezért egy mai modern bringa hajtásának élettartama lecsökkent a régiekhez képest. 12 sebességes rendszereknél akár extrém módon lerövidült a lánc csere periódus. Anno egy 3 x 7-8 sebességes rendszeren volt, hogy a gyári lánc volt a bringán még 5000km után is. Nem is nagyon cserélgették az emberek a láncokat. Ehhez képest ma viszonylag sűrűn kell. Ebike (nagy nyomaték) + vékonyabb láncok, ezért akár 800-1000km alatt is el tud egy lánc pusztulni. Ha nem figyelsz a cserére, kinyírja a sort is. Ebből a szempontból sokkal rosszabb a helyzet mint régen, de cserébe jobbak lettek a váltók, jobban bírják a terhelés alatt váltást, gyorsabban is váltanak. Sokkal feszesebben tartják a láncot, terepen sincs lánc csapkodás. Szóval használni jobb mint a régit.
Ami bejön még pluszban, a fékekben nem árt évente olajat cserélni. Illetve ha minőségi teleszkópok vannak a bringán akkor évenként telószerviz is bejön a képbe.
Ami az elektromos rendszert illeti, szerintem legjobban a Bosch rendszer éri meg, mert ennek a legjobb a támogatottsága, ez a legelterjedtebb prémium ebike rendszer és talán a legmegbízhatóbb is. Erős, modern, mindent tud ami ma fontos ebike szinten. A Bosch nagyon korrekten kezeli a garanciális ügyeket, sok esetben még garancián túl is segít. Ennek viszont az a feltétele, hogy meglegyen az eredeti számla a kerékpárhoz, illetve tuning mentes legyen.
Szükség esetén a motor teljesen felújítható, nem hivatalosan. Rengeteg bontott alkatrész is van hozzá. Ugyan ez például egyéb rendszereknél problémásabb, Shimano-t konkrétan nem lehet felújítani (ha a motorral gond van, akár egy csapágy kipurcan, motorcsere). Brose felújítható, de nem minden esetben, a költségek is magasabbak, és probléma is gyakrabban van velük. Yamaha nem egy rossz rendszer, főleg a legújabbak, de szerviz szinten itt is lehetnek gondok, meg közel sincs hozzá annyi alkatrész mint a Bosch-hoz.
A Shimano-t annyiban meg tudom védeni, hogy alapvetően ez is egy megbízható rendszer, nem romlik el a motor sűrűn, de ettől függetlenül engem zavart a tudat, hogy ha bármi bajom lesz a motorral, nem lehet javítani, hanem egy 400-500k kiadást fog jelenteni. Míg egy Bosch motor komplett felújítása megvan 150-ből max, kisebb csapágy problémák meg 70-80-ból megoldhatóak. Ezért is adtam el a Shimano-s bringám, és ha most vennék, biztosan Bosch rendszerűt vennék. Bosch mellett még egy érv, nagyon hatékonyan kezeli az akkut, kevesebbet fogyaszt mint például egy Shimano vagy egy Brose. Tehát ugyanakkora akkuval nagyobb a hatótáv. Hasonló jó fogyasztási szinten az új Giant SyncDrive pro (Yamaha) motorok vannak.Az élettartamra visszatérve, régi bringa tulajok gyakran beleesnek abba a hibába, hogy az alapvetően már réges régen leharcolt állapotú bringát még jó állapotúnak gondolják, mert épp még nem mozgásképtelen. Hiába voltak a régebbi márkás bringák igénytelenebbek karbantartás szinten mint maiak, azért azok is elhasználódtak egy idő után. És ha nagyon sokat mentek velük, karbantartás nélkül, akkor bizony a kónuszos csapágyak elkoptak, a hajtás ott is el tudott azért kopni. A felniket el lehetett fékezni stb stb. Tehát simán lehet, hogy egy ezer sebből vérző régi bringa még működik, de már a bringán lévő alkatrészek nagy részét cserélni kéne. Egy mai bringa is sokat elmegy karbantartás nélkül, csak épp szépen elpusztulnak az alkatrészei. Tehát ha valaki igénytelen a bringa karbantartásra, egy mai modern bringát is sokáig lehet hajtani, mire konkrétan mozgásképtelenné válik. Tehát az élettartam ilyen szinten értelmezés kérdése. Évente érdemes leszervizelni a bringát, akkor nagy baj nem lehet. Ami az elektromos rendszer élettartamát illeti, a gyártói adatok 50 ezer km-ről szólnak. Ehhez persze optimális körülmények kellenek. Láttam én már gen 2-es Bosch CX-et közel 100 ezer km-el, abszolút működő képes állapotban, meg 2-3 ezer után is kuka állapotban, szétázott a csapággyal.
[ Szerkesztve ]
-
Yager01
senior tag
Kicsit visszatérnék a 60éves ffi-nek Neuzer Zagon E-trekking témára
Van jelentősége, hogy Bafang vagy MXUS XF06 első motors gépet nézek? Gyári katalógus szerint mindkettővel szerelték de van aki a Bafang 2022-est 400ért árulja, ezen a linken első telős új van 350-ért... [link]
Sikerült kicsit össze zavarni magam. -
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #6082 üzenetére
Emiatt en mindenkit arra biztatok, hogy ha hasznaltat vesz, olyan aron vegye, hogy ha kapasbol vetel utan kiderul, hogy akksit kell cserelni, az ar ugy is megerje. Mert sosem lehet tudni hogy hasznaltak/taroltak. Minden mas azon felul mar ajandek.
-
nagyúr
válasz Yager01 #6083 üzenetére
Úgy látom, hogy a Bafang motoros Zagon nyomatékszenzoros, legalábbis a weboldal ezt állítja róla. Nekem kicsit fura a nyomatékszenzor + első motor megközelítés, de valószínűleg érzetre így is jobb, mint a pedálszenzor. Talán valakinek van tapasztalata vele.
A két gyártó között nehéz igazságot tenni. Mindkettő kínai, mindkettőről olvasni jókat, a Bafang sokkal ismertebb nyugaton, és többet is ad el.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
sebgutkopf
őstag
Egy trekking meg egy trail, vagy enduro eMTB azért nagyon más kávéház. A jól felszerelt eMTB-k jó súllyal igen komoly áron érhető el és olyan alkatrészek vannak rajta, amik egy túra felhasználáshoz fölöslegesen sok vonalat képviselnek: drágák, könnyűek és ha nincs terep, akkor fölöslegesen erősek.
Egy trekking gépnél az se gond, ha 27 kg, mert a hajtás megoldja a többit, nem érzed a súlyát (max pakolásnál), ott nem kell a legmodernebb karbon technológias váz se. Az emtb-k geometriája is terepre van kitalálva, már egy trail gép is úgy van kitalálva, hogy az ülő póz mászás közben kényelmes és lefelé meg a nyeregből kiállva mész egész végig. Nem arra valók, és nem arra optimalizálták őket, hogy órákat a nyeregben ülve vízszintesen tekerj, arra nem lesz kényelmes.A lényeg, hogy a jó bringa nem egyetemes igazság, a felhasználás tekintetében az adott személy számára kell jónak lennie. Hiába mondanám, hogy nekem milyen 22,5 kg-os 170mm rugóutas enduro emtb-m van, ami nekem a legjobbjáték, de neked lehet csak egy szép tárgy.
Persze vannak rövidebb rugóutas kevesbé aggresszív geometriájú emtb-k is, akár hátul merev verziók. Ezektől se várd el a 20-23kg súlyt, mert ebben a kategóriában senki se fizetne meg egy 4-5 millás gépet, ezért ésszerűen a cél felhasználás szükségleteihez olcsósítják a gyártók.
Ha nem tetszenek a trekking gépek a rövidebb rugóutas, akár merev emtb-k még érdekesek lehetnek neked. A súlyt viszont tényleg ne misztifikáld túl. -
sebgutkopf
őstag
válasz Ixion77 #6079 üzenetére
A használt cube sokkal jobb felszereltségű és abban egy aktuális jó méretű akksi és a teljes tudású bosch gen4 rendszer van (625Wh), míg a haibike-ban egy régebbi gen3 motor kisebb akksival (400Wh). Ettől olcsó a haibike.
A cube esetében ami kockázat, hogy volt-e már rajta (és mikor) hajtás cserélve (fogsor, lánc, lánctányér), mert ha az az első teendő, akkor az vétel után rögtön 100 ezres azonnali kiadás lehet. Lánckopás és ha az nem volt időben cserélve a hátsó fogsor cseréje is szükséges lehet. Ez a kritikus mindig. Ha az a válasz, hogy nem volt cserélve, akkor 4000km után az egész már rég odavan. Ennyi km-nél már 3-4 akár 5 láncot le lehet rúgni egy emtb-vel.
Motornak a 4000km nem vészes, ami kérdés hogyan tárolták, töltötték az akksit.Élettartam: inkább az elektromos élettartama a limitáló a többi sokáig elmegy. Egy ebike motor a gyártó szerint 40-50 ezer km élettartamra van tervezve, az akksik is kb 10 évig elvannak, ha 500 töltési ciklussal heti 1x teljes kapacitás kihasználást számolunk.
Vásárlásnál én egyébként új bringa párti vagyok (meg tudom venni) és akkor nem kell aggódni megvezettek-e, van-e buktató és persze van egy rakat garancia az elektromos rendszerre, a vázra stb…
Használtan jó szívvel talán a pár 100 km-es szinte új gépek, amik még jók lehetnek (civid vásárlások), ki lehet fogni.[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz sebgutkopf #6087 üzenetére
és #6082 Runner_fxr Köszi mindkettőtöknek, hasznos volt!
Az általatok írtak alapján azt hiszem hogy egyelőre hanyagolom az e-bikeokat, próbálok keresni inkább egy jó hagyományost."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
sebgutkopf
őstag
A magic mary és a smart sem nagyon más kávéház. A bringád csak így gyors ránézésre alkalmas a terep használatra. Kérdés az, hogy ténylegesen hova akarsz vele menni, mire akarod használni. Ami érdekes, hogy én pont kimondottan sokat járok bikeparkba, de pont eszem ágában sincs bikepark gumikeveréket használni egyik gyártótól sem.
A park gumi azért tudnak olcsóbbak lenni, mert egyszerűbb keverékből vannak, akár nehezebb is lehet, inkább a tartósságra vannak kihegyezve az adott mintával és talán jobban bírják a keményebb felületeket és blokkoló kerekeket. Maximális terep tapadást viszont sose ezek fognak adni, ahhoz jóval puhább és többféle keveréket használó , spécibb oldalfalú gumik jelentik. Igen annak ára van, azok a verziók, amik maximális terep teljesítményre vannak kihegyezve minimum duplájába kerülnek mint amit linkeltél park gumi, vagy akár még többe. Ebből is látszik a létjogosultsága a park guminak, aki gyorsan koptatja annak egy pénztárca barátabb megoldás. A drága csúcs gumik 1-1,5 szezont mennek el max, ha használva is vannak, amit egy defekt (kivágás) akár azonnali cserére is késztethet.De visszatérve az origóhoz, hol és hogyan szeretnél menni a bringával, amihez gumit keresel?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ixion77 #6088 üzenetére
Azért nem akartunk elijeszteni az ebike-októl.
Mi is magunkból indulunk, mi az ami nekünk megfelel, vagy minimum szint. Egy jó eMTB kb 5000€ ártól jó és nincs benne fájó kompromisszum, de mi kemény terepes szemmel nézzük a gépeket, ami egyáltalán nem átlagos felhasználás. Én úgy használom a gépet mint egy verseny technikát és annyit is kap, ebből adódóan minden üzemórás jelleggel használódik és annak megfelelően szervizelem és tartom karban, hogy mindig a tudása maximumát tudja hozni. Nálam nincs olyan, hogy “szinte tökéletes”, vagy “egész jó”, “elmegy még”.Érdekességképpen, ami JoinR linkelt bringát mint fully emtb, egész baráti áron van. Persze bele lehet abba is kötni (váltásba főleg), de villany rendszere up to date, a fékkel is meg fog állni a legmeredekebb lejtőn is, simán jól tudja vele érezni magát terepen. Neked pedig nem is feltétlen terep bringa kell.
Járj nyitott szemmel jönnek itt még akciók és készlet kisöprések.
-
Ixion77
őstag
válasz sebgutkopf #6090 üzenetére
Köszi, de azt hiszem én más célra venném mint ti. Egyrészt évente csak kb. 20-30 útra lenne elővéve, tehát nekem nem a kerékpározás az életem. Másrészt mivel a gyerekeknek és feleségnek is kellene, valójában négyet kellene vennem. Az meg akárhogy is nézem, irreálisan sok millióba kerül. Teljesen reális dolgokat írtatok le az elhasználódás kapcsán is, és az alapján még az éves rendszeres szervizek is elvinnének kb. 500eFt-t az első bekerülési sokmillión felül. Ennyit messze nem ér az ügy. Inkább feltoljuk a bringákat a nagyobb emelkedőkön úgy mint eddig.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
nagyúr
válasz sebgutkopf #6086 üzenetére
OK, világos, ezek szerint az alacsony súly nagyon sok extra zsé. Akkor nem izgalmas
A 27kg még nem gond, de itt-ott már hallok 30 körül / felett is. Ott sem a menettulajdonságok aggasztanak, hanem a pakolhatóság / szállíthatóság / kezelhetőség, amikor éppen nem ülök rajta. A nejem 26kg-os gépe éppen elég macerás, ehhez még hozzáképzelek 5-öt - hát, nem boldogít a gondolat...
Mindegy, köszi az insightokat. Vszleg az lesz a megoldás, hogy valahol bérelek egy ilyen monstrumot kipróbálásra, aztán ha beleszeretek a feelingbe, akkor megkötöm a kompromisszumokat, ha nem, akkor meg marad a mostani megoldás, és passzolom a nyári BuBa túrát Na meg a rendszeres munkábajárást...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
JoinR
senior tag
válasz sebgutkopf #6089 üzenetére
Tavaly csak erdőkben tekeregtem vele (inkább a saját határaimat feszegetve, mint a bringáét), de idén szeretnék eljutni olyan helyekre, ahol nagyobb tempóval lehet menni, több kanyarsebesség, stb. Nagyokat ugratni nem (ezzel) tervezek. Szóval kb. ehhez keresek kicsit több tapadást. Az élettartam annyira nem szempont, szerintem ilyen extrém használatból max pár száz km jönne össze évente, de nyilván a legdrágább versenygumira sincs szükségem, mert a saját képességeim korlátai miatt úgyse tudnám kihasználni.
A Magic Mary volt szimpatikus a hivatalos oldal grafikonja meg a komolyabb mintája alapján:
Viszont azt is láttam, hogy a Bikepark keverék elég más lehet:
Egyébként a Bikepark árában láttam Performance változatokat is, de azzal se biztos, hogy sokkal előrébb lennék. Viszont ha 50+ eurót/db kell költeni a jelentősen jobb tapadásra, akkor átgondolom, hogy valóban van-e rá szükségem. Köszi a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
A bérlés és kipróbálás egy remek ötlet. Egyre több helyen van rá lehetőség, ráadásul így lehetőséged van arra, hogy különböző stílust és felhasználásra alkalmas gépeket kipróbálhass anélkül, hogy milliókat tolnál bele. Itthon is egyre több a lehetőség, Ausztriában meg…. egészen hétköznapi.
Ha már akciók. Kirándulós, túrázós merev emtb: [link] 2500 € alatt, 625 Wh-s akksi, bosch és 22,5 kg. A márkát meg ismerjük. Szórják ki a 2022-es modelleket. -
sebgutkopf
őstag
Ebike-nál a gumi súlya kevésbé fáj, mint analóg gépnél, miközben ha tényleg terep akkor a bringa nagyobb súlya miatt könnyebb erősebben terhelni a gumikat és nem árt egy erősebb oldalfal.
A magic mary egyébként egy nagyon jó minta.
Ha ez tetszik, akkor azt ajánlanám, hogy előre magic mary és hátra pedig a big betty-t tedd fel, ez a schwalbe hivatalos és kedvelt párosítása.
Magic mary-ből neked elég a soft keverék, míg ebikera a trail casing-et nem ajánlom inkább a ground-tól indul a móka. Ha súlyt spórolsz azt is csinálhatod, hogy hátulra erősebb és nehezebb gumit teszel, az több büntetést kap, oda ground, vagy gravity casing, de ha spórolsz, akkor egy big betty bikepark gumi is mehet hátra, előre meg egy könnyebb oldalfalú magic mary jobban tapadós soft keverékkel.
Ultra soft-ot hanyagolhatod nyugodtan.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
-
Ixion77
őstag
válasz sebgutkopf #6094 üzenetére
A 9.0 változat €300-val több, és amennyire én látom, a jobb minőségű első villa önmagában megéri az árkülönbséget (Judy Silver vs. RockShox 35 Silver TK) A Magura MT Trail is értékesebbnek tűnik a Shimano MT410+420-nál, meg a SRAM NX Eagle is a DEORE RD-M5100-nél.
Nem értek hozzá, csak gondoltam ideírom gondolatkeltőnek, hátha más is nézelődik."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ixion77 #6097 üzenetére
Jól látod.
A felszreltség mindig olyan, hogy adott gép különböző felszerelétségű verzióiban szokott lenni egy pont, ameddig nagyon megéri a felárat és az egyel drágább kivitelt venni.
Amíg az olcsóbb gép azon fájó spórolásait cserélik jobbra, amelyeket az ember szíve szerint rögtön már használat előtt dobna és jobbra cserélne, addig mindig megéri egyel feljebb menni a termékpalettán. Ilyenkor az a pár száz EUR sokkal kisebb kiadás mint mondjuk egy tök új és komolyabb villa, hajtás vásárlása lenne.Én azt a vonalat képviselem, akik azt mondják, hogy azt a bringát érdemes venni, amelyiken a felfüggesztést (se elől se hátul) nem kell lecserélni.
Az enduro vonalon egy másik teleszkóp 900-1500€ és egy hátsó tag se olcsó, tehát a cserével pénzügyi személettel már nem lehet jól járni. Arról nem is beszélve, hogy a hátsó tag egy komoly bringa gyártó esetében az adott gyártó adott modelljéhez igazítottan van hangolva (már eleve úgy szállítja a fox, vagy rockshox). Egy cserével pedig ez a hangolás elvész.
Ezzel szemben gyakori, hogy a belépő modellek pont itt spórolnak és vásárlás után pár hónappal egy felfüggesztés cserére több pénzt locsol rá a vevő, mintha eleve az egyel jobban felszerelt gép felárát kifizette volna és akkor ráadásul másból is jobbat kap. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Ixion77 #6091 üzenetére
A karbantartás ugyan úgy meglesz analóg vonalon is, már amennyiben igényesek vagyunk arra, hogy a bringánk mindig tökéletes állapotban legyen. Nyilván az ebike-on a hajtás gyorsabban kopik, de egy komolyabb analóg gépre is sokat rá lehet locsolni évente. Az mondjuk tény, hogy nem olcsók a bringák, az egész családot ellátni prémium ebike-al, az kb egy egész korrekt új autó ára lesz. Viszont az ebike egy másik élmény, nem csak annyiból áll, hogy nem kell feltolni az emelkedőkön a bringát, azt javaslom béreljetek egyet, akár családi program keretén belül, van sok lehetőség. Utána már tudod hova tenni az egészet.
#6092 gbors
E-MTB vonalon azért a súly nem mindegy, hiába van benne motor, a kezelhetőségnek nem mindegy mennyit nyom a mérlegen. Valahol 22-23kg körül van az a felső határ, ahol még egy jó geometriával, jó futóművel, pont nem lesz az a monstrum érzet, hanem hasonló élmény mint egy analóg gép. 25-27, pláne 30kg, az már durván a kezelhetőség rovására tud menni.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
Alis olcsó szerszám, láckerék tartó pók záróanyához.
- Jól használható.
A szerelés végeztével, a szerszám levételekor; kicsit húzni, kocogtatni kellett, úgy jött csak le.
Állítható kulccsal fogtam rá, hatalmas villáskulcs lenne jó rá.
Gazdaságos megoldásnak tökéletes, kb 1/3-ba kerül a drágáknak. $7.37 USDEzek alternatívája;
Park Tool BBT-18
Shimano TL-UN96【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
- REZSI csökkentős OLCSÓ Mini Gamer !!!
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen