- DIGI internet
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 7
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Zyxel NAS326
- Windows Insider Program
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
Új hozzászólás Aktív témák
-
elekresz
tag
Az egész Eleglide márka hozzám egy T1-es kapcsán jutott el.
Közvetlen kapcsolatom nincsen, de a használója szerint teljesen rendben van. Az nyereg kényelmetlen volt neki hosszú távon meg a mechanikus tárcsaféknek kell idő, amíg bekopik, de mást nem említett problémának. Napi ingázásra, hosszabb-rövidebb túrákra szerinte jó. Emiatt kezdtem el nézegetni a kínálatot és kötöttem ki az M2 mellett, ami ugyan "csúnyább" az akku púp miatt, de hozzám közelebb áll egy mountainbike, mint a trekking. "Csak" pedálszenzor, de ahogy néztem ebben az ársávban ez a megszokott.
Szabályos kerékpárként használható ez is (de van gázkar is, ha kell).
Az adatok alapján kb. azonos tudású, mint az M2 (az M2 hidraulikus tárcsafékes és ninc s hozzá sárvédő), amit hajtok, bár még csak rövid ideje van meg, nekem is bevált a napi 2x15km távon (+ a hétvégén néha nagyobb túra).[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Kérdés: hova raknátok az akksit inkább?
45 fokban raknám, mert akkor jobban elviseli talán a terhet a váz, mivel felfekszik rá, és a súlypont is kicsit előrébb van (mivel a sajátom inkább jobban a hátsó kereket terheli), a függőleges helyzet talán a jobb helykihasználás miatt csábító, de akkor minden zötykölődést a csavarok tartanának...
-
yle_greg
tag
Egy fem csavar a huzo es a nyiro terhelest is siman kibirja, az akksi par kilo, meg egy meter zuhanas utan sem okoz olyan merteku erohatast, ami egy hat mm -es csavart eltorne, plane, hogy velhetoen tobb csavarra oszlik a teher.
Nezd meg, hogy a muanyag haz kialakitasa milyen, az hogy veszi fel a terhet? Mert a muanyag biztosan elobb nyilik szet, mint a fem. Valamint hogy az akkupakk az hogy van benne rogzitve? Annak mi a jobb?
Nem ismerem ezt a cuccot, de ha olyan a csavar (hogy ne lopjak le) hogy a pakk alatt kell bele furni a vazba, akkor az ules csovel is talalkozhat a csavar, ha abban a magassagban van meg a cso.
A lopasgatlas hogy van megoldva ennel a doboznal?
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
trialboj
őstag
Srácok, arról volt szó pár hónapja hogy idén tarolnak majd az 50nm hajtással szerelt gépek. Elcsesztem v 2 órát, még átpörgettem az ismereteb márkák oldalait, de egy darabot sem találtam. Nincs is? Vagy van csak nem erre? 50-55 / ~500Wh aksival lenne a tökéletes kombó nekem, AMIRE még rájön ha messze megyek, a range extender.
Melyek az ajánlott márkák jelenleg? Csak olyan érdekel ahol megtanulták vázba építeni a kijelzőt, és minimal a vezérlő setup, tehát pl a bosch kiox300 nagy buta ledes vezérlése felejtős részemről, legszebb a specinek van, a többihez sajnos nem volt szerencsém, de gondolom a shimi is kitalált már valami elegánsabb megoldást.
Az orbea rise volt közel ahhoz amit kerestem, de nem értem miért ködösít az összes gyártó. Alig van kép a legtöbb bringáról, tehát nem tudom hogy van implementálva a vezérlő és kijelző, legtöbben egy szót nem írnak a súlyról, vagy ha mégis akkor csak annyit hogy a top modell mennyire könnyű, de ez az összesen 6 képpel akarok 7000 eurót keresni, komolyan felcseszi az agyamat. Próbálok impulzívan vásárolni egy bringát, de annyira kevés energiát raknak bele, hogy nem tudnak meggyőzni
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
válasz trialboj #7506 üzenetére
Én három hete vettem egy Rise-ot, lassan már doktorálhatnék belőle. Bár még egy métert sem mentem vele. A karbon modellekről nagyjából minden tudok már, mire lennél kíváncsi?
Másik bringa? Én a Scott Lumen eRide-ot néztem még, 50Nm-es 360-as akkuval. Sokat nem tudok róla, még annyit (ami fontos), h könnyebb mint a Rise. Én viszonylag gyorsan elengedtem azt a bringát, mert van egy majdnem ugyanúgy kinéző 22-es Spark RC-m, és rájöttem, h most valami újra vágyom. De a helyedben biztos, h jobban megfontolnám!
Kijelző téren jól áll az Orbea! A Rise kompatibilis a Gamin cuccokkal, így órára vagy komputerre is kitehet az adatokat. Nekem mázlim van, mert amúgy is Garmint használok.
Egyébként nagyon jó ajánlatokat találtam 22-es és 23-es Rise modellekre az EU-ban, szívesen megosztom veled!
-
trialboj
őstag
válasz bulikavagyok #7507 üzenetére
Érdekel hát! De hogy van 3 hete top géped és még csak csicskító kört sem mentél vele?
Érdekelne hogy milyen csatornákon informálódtál, pl egy videó ami összeveti a jelenlegi vezérló rendszereket. Én mondjuk speci/bosch és shimanonál maradnék, mert pl az a rendszer amit a scott használ, gondolom sokkal nehezebben javítható már csak abból kiindulva hogy ritka és csak az igazán nagy boltoknál van szaki vagy alkatrész, én meg nem Pestisrác vagyok
Pár éve volt egy szuper jó deal, lengyelben találtam valami Bulls gépet full carbon 700Wh aksi, és mégis 21 kg körül volt, 5220€-ért. Az zavart hogy egy viszonylag low tier márka."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #7506 üzenetére
A súly az valóban az az adat, amiben a gyártók mindig ködösítenek, sők akár kammantanak is. Ahogy írod a leggyakoribb adat, hogy akár xy kg-tól elérhető.
Aztán a szép 17-18kg-os súlyokhoz nem csak a karbon váz kell, hanem a karbon kormány, a karbon kerékszett, jön vele a fox factory, az xx hajtás, az érdemi oldalfalvédelem nélküli külsők, persze a létező legkisebb akku és szitorúan az elérhető legkisebb vázméret (S vagy valahol esetleg M-es). Egy ilyen konfig jellemzően a 13-15000€ szintig megy fel, ami valóban az, amivel reklámoznak. Amikor a valós (nem team és limited) felszereltségű bringádat megveszed a csúcs gép árának kb feléért, akkor a valóság akár több kg-al odébb kerül a szép "akár" és "tól" jellegű ígéretektől.
Viszont egy karbon vázas light gép súlyának 20kg alatti tartása teljesen reális elvárás, hogy mennyivel az meg függ a kategóriától (egy trail nyilván könnyebb lesz mint egy erősebb vázú és robosztusabb felfüggeszéssel és kerekekkel szerelt enduro gép). -
sebgutkopf
őstag
válasz bulikavagyok #7507 üzenetére
Tényleg a súlycsökkentés projekttel hogyan állsz?
-
KrAt
veterán
válasz yle_greg #7505 üzenetére
Megnéztem, 2x4 műanyag fül fogja az akksit a tartóhoz:
A vázhoz meg a 2 kulacs-csavart használtam fel, a másik két helyen nem szívesen fúrnám meg a vázat, szerintem így is elég a fémes merevítés miatt:
A lopásgátlás meg a tartó tetején lévő furatba bemenő csap adja meg, a zárral a tetején:
Ahogy a netes videókat elnéztem, a cellák az alján helyezkednek el, simán a házba illesztve, jobb lesz a közel fekvőbb pozíció..
A héten még teszteltem és mértem is egyet, kíváncsi voltam rá:
a PSWPower-től rendeltem meg a 15Ah-s (720Wh) verziót, ez SAMSUNG INR21700-50GB 21700-es cellákkal van szerelve.
De mivel annyi rosszat olvasni, milyen cellákkal van szerelve, az ígéretek ellenére a felét sem tudja, így gondoltam, beszéljenek a számok.
A műterhelésemmel ~14%-ig merítettem (43,55V), ez ~100Wh maradékot feltételez.
A töltő szerintem gyönyörű görbével töltötte:
A végén a konnektorból 695Wh-t vett fel, 90%-os hatásfokkal számolva ez 625Wh, ami gyakorlatilag szinte pont annyi, amennyi hiányzott belőle. 0-ra nem akartam meríteni, mert nem tesz jót neki, illetve látszódik, hogy vett volna még fel valamennyit, de már kizöldült a LED, akkor az azt jelzi, hogy kész
Szóval az akksi nekem igazán bizalomgerjesztőnek tűnik elsőre. -
nagyúr
válasz trialboj #7508 üzenetére
Azért az enyém nem egy top gép. Van pár cucc amit ki kell cserélni rajta, ez még folyamatban van.
Viszonylag sok tesztet találtam angol nyelven, Google és YT. Vannak csoport tesztek is, én szerintem legalább 15-20-at láttam és olvastam. Linkelhetek neked, de igazából nem nehéz megtalálni őket. A többi bringáról nem sokat tudok, csak annyit amit a csoport tesztekben láttam. Viszonylag hamar eldöntöttem, h nekem Rise kell, így csak arra összpontosítottam.
Igen, a Scott motorja adott esetbe problémás lehet.
Most ettől sokkal jobb akciókat találni! Pontosan milyen bringát szeretnél? Karbon vagy alu, milyen méret, milyen súly? És mennyit szánsz rá?
sebgutkopf: Kicsit elakadtam, de most hétvégén pontot teszek az ügy végére. Azt már talán írtam, h egyelőre féket, gumit és hajtókart cserélek, a két utóbbi már megvan, a fékkel kapcsolatban viszont még billegek egy kicsit. Négydugattyúsról váltanék egy sokkal könnyebb kétdugattyúsra, ezért bizonytalankodok. Soha nem volt még négydugattyús fékem, szóval valószínűleg nem is fog hiányozni, de azért vannak még bennem kérdőjelek.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz bulikavagyok #7512 üzenetére
Én többnyire csak követni szeretném a trendet, csak akkor költenék ennyi pénzt egy bringára, ha valami kva jó árat kapok, vagy eszméletlen egyedi vázfestést találok (most is azért vettem egy ultimate villát, mert tetszett a színe)
Nekem 50Nm motor és minim 500Wh akksi lenne az elvárás, opcionális bővíthetőséggel nagy hegyi túrákhoz. Csak olyan bringa játszik ahol van hely a kulacsnak, YT Decoy és társai nem érdekelnek. A régi 2021-es speci turbo levonak a felfüggesztése nem tetszik, próbáltam többször is, számomra nem kényelmes, nem nyeli el olyan jól a nagy huplikat, túrázós csapatás közben a nyeregben ülve többször fellő a levegőbe, amit még a kis 100/100 as bergamontom sem csinál, és a geniusn sem volt ilyen gondom. Nem tudom mi a neve, de azt szeretem mikor a tag függőleges, és van kis ejtése a himba karnak, pl giant, bulls, scott.bmc, szerintem ezek a kényelmesebb felfüggesztés típusok, és az érzékenyebb hátam miatt bármikor beálodozom a többi felfüggesztés esetleges előnyeit. /Legjobb felfüggesztés és ebike amit eddig próbáltam továbbra is a speci turbo kenevo sl, ha kiadnák nagyobb motor és aksipakkal akkor már csak az zavarna hogy nagyon könnyen megakad a sár annál a felfüggesztésnél, de amúgy talán az is belefér ha nem száll el az ára./
-
Ne szerénykedj, mindenkinek más a top, nekem pl mindig az ami épp van, mert visszafelé nem fejlesztek.De csak nem írtad miért nem hajtod a gépet ha már megvetted.
Féknél én nem mennék XT alá, főleg egy ebike esetében. Hajtásból is csak a shimi, de ott már nem merném kijelenteni hogy nincs ennél jobb.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
válasz trialboj #7513 üzenetére
Akkor szerintem nem kérdés: a Rise lesz a te bringád! 360-as vagy 540-es akku, plusz opciós 250-es kiegészítő akku a kulacstartóba. Ha különleges színben szeretnéd nézd meg ezt: innen indulnak a karbon Riseok. Különleges fényezés, ebben a videóban jobban látszik, h milyen a valóságban. Én nyers karbon/matt ezüst kombóban vettem, nekem kicsit sok ez a "színjátszós" zöld. Úgy meg főleg, h nem tudtam megnézni élőben.
Egyébként ennél a kereskedőnél a legolcsóbbak ezek a bringák az egész EU-ban. Szállítanak hozzánk is (150 EUR), minden 23-as Rise rendelhető az összes méretben és színben. Én majdnem 35% kedvezménnyel vettem tőlük egy 23-as M10-et.Fék: Nálam is XT a minimum (illetve a maximum is, mert soha nem volt még jobb fékem). Erre a bringára viszont valószínűleg XTR kerül.
Azért nem hajtom még, mert a cserés alkatrészeket szeretném eladni. Újonnan gondolom könnyebb lesz. Plusz amúgy is van másik bringám, szóval ráérek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #7506 üzenetére
Szerintem jelenleg az abszolút csúcs ebike fronton az Orbea.
Akár a light verziót nézem akár a full power-t.
A Rise/Wild sorozatnak nehéz alternatívát állítani.Bár hozzáteszem, én lehet inkább Fazua60-al, vagy TQ HPR50-el építettem volna a Rise-t. Szebb és könnyebb is lehetne mint a Shimano motorral, bár így is egy jó gép.
Ami a Wild-ot illeti, egyetlen hátránya a fix akku, de amúgy agyonveri a mezőnyt.
Végig gondolva az igényeimet, nálam az abszolút top az Orbea Wild. Mondjuk én különösen nem szimpatizálok a light ebike kategóriával, mert szerintem sok értelme nincs, de biztos vannak akik vitatkoznának velem ebben a kérdésben.Én most abban a furcsa helyzetben vagyok, hogy nagyon kéne már újra egy jó E-Enduro, de olyan ára lett ami már az én torkomon sem akar lemenni, pedig ezzel sok évig nem volt gond. Nagyjából 2M körül van a lélektani határom, de sajnos ebben az ár sávban még nem kényeztetnek el a gyártók.
Ami a szervizelhetőséget illeti, ha ez fontos, csak is Bosch.
[ Szerkesztve ]
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #7515 üzenetére
Kíváncsian várom mit veszel majd végül, egy kis inspiráció a kevésbé ismert felhozatalból:
Amúgy jómagam jelenleg a DIY Bafangom mellett ezzel tekerek:
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz Runner_fxr #7515 üzenetére
Jó kis gép a városi kerékpárjuk, ahogy kell Enviolo automata váltós (én már mást el sem tudok képzelni városira), de azért az Schindelhauerem új variánsa jobban tetszik, de az is brutálisan drága már.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #7515 üzenetére
Wild és Rise-ról is egy kis info, tapasztalat. Feleségemnek most jött meg a Rise H20 S méretben, a reklámozott 18kg-hoz képest 11%-kal több, 540 es aksi, és pedállal együtt, 20kg ez teljesen elfogadható, egyébként kicsit nagynak érződik az S, mintha inkább M lenne. Ma volt próbakör, pont kis fizikális gyengeség miatt jól jött volna neki a szokásos ECO, esetleg TOUR rásegítés mellé egy kis extra BOOST, na hát ez a 60Nm-es motor, ez nagyon vékonykának érződik, cseréltünk is egy 200 méteres aszfaltos emelkedőt ezzel is azzal is próbálgatni. Elsőre ő anélkül, hogy én erőlködtem volna a 85Nm-es Wild-dal, 200 méteren 80-at lemaradt és szenvedett, cseréltünk és simán gond nélkül lazán feltekert. Kb olyan a Rise ereje, mint egy teljesértékű motor ha 3 fokozata van akkor a középsőnek inkább az alját hozza érzetben, szóval ECO, Tour között, de közelebb a Tour-hoz, és természetesem a Rise ezt boost-ban tudja csak. Kijelző semmi, töltés közben nem látom mennyire van feltöltve, be sem tudtam kapcsolni, hogy hátha úgy mutatja, de lehet csak bénáztam, siettünk.
Wild H20 súlya döbbenet viszont. Ugye itt a reklám súly 20kg, na ez 35%-kal több 27kg, egy nehezebb pedállal. Amúgy minden rendben, kiox hiányzik egyelőre.
A legjobb eddig még mindig a 2019-es Commencal Meta Power 23kg pedállal, ebben ugye csak 500-as aksi van.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
A kevésbé ismert márkákból nekem ez egy szimpatikus darab: Crestline
#7517 Ijk
Városi bringához tényleg kiválóan passzol az agyváltó, de ha defekt van hátul, az felhasználói szempontból elég nagy szívás egy láncváltóshoz képest. Meg azért a motorok programozása is kevésbé erőteljes mint a láncváltós e-bike-ok esetében.#7518 StLui
Pont ezért nem vettem még Orbea-t, meg kb semmit, mert 2M-ért kapok egy lebutított bringát. Ehhez meg semmi kedvem, mert azért ez sem kevés pénz. Nem azt mondom, hogy mindenből az abszolút csúcsot kell megvenni, megvagyok karbon kerekek nélkül, az sem érdekel ha nem az elérhető top telók vannak a bringában, egy szinttel alatta is teljesen rendben vannak. De azért egy erős felső közép kategóriát meg kell ütni mindenből, hogy értelmezhető legyen a végeredmény sportolói, teljesítmény orientált szemmel nézve is. Én személy szerint meglennék alu vázzal, és vannak egész jó aluvázas bringák is, de tény, hogy amikor a karbon verzióba teszik a fejlesztési potenciált, akkor az alu már csak az olcsósítás végett jelenik meg, amolyan szükséges rosszként. 24-25 kilót még el tudtam képzelni a Wild H20-at illetően, de a 27 az tényleg egy mellbevágó adat. Ott már hiába remek a geo, azt a súlyt nehéz leplezni. A merida E-One sixty-m alu vázzal, M-es méretben 22,5-23 körül volt, igaz abban egy 500-as akku volt. A karbon E-One sixty-m, aminek csak az első háromszöge volt karbon, a segge alu, az 630-as akkuval volt 23,5kg, L-es méretben. Ez még egy olyan súly volt, ami abszolút jól kezelhető volt, de ennél nehezebb bringát biztosan nem szeretnék venni. Nagyjából ott a határ 22-23 kiló, ahol még játékos marad a gép. 25 kilós és felette súlyok mellett már kezd ügyetlenné, nehézkessé válni a kerékpár.
Tulajdonképpen adná magát, hogy akkor tessék, vegyek megint Meridát, a 3. generációs E-One sixty-t, hibátlan bringa is lenne, súlya is baráti. Még egy jó árat is kapnék rá, de nem akarok Shimano pedelec rendszert, csak ez tart vissza. Az utóbbi 1-2 évben megingott benne a hitem, annyi problémát láttam Shimano rendszerekkel kapcsolatban. Abszolút Bosch fanatikus lettem.
Orbea Wild-ból amit most meg mernék rendelni, az legalább az M20, kicsit átkonfigurálva. Mindjárt 3,2M. De ennyi pénzt nem adok érte. Szóval egyelőre sakk matt, nem tudom mit hoz a jövő, talán valamit használtan, esetleg ha jól el tudom adni a motorom, meglátjuk.Ami a light ebike-ot illeti, a Wild-ban eleve Bosch motor van, ha a Rise-ban egy full power Shimano motor lenne, még akkor is gyengébbnek érződne mint a Bosch CX, nemhogy így. 20kg környékén nem tudom mi értelme van a kicsi akkunak és a gyengébb motornak, ezt úgy 16kg környékén még érteni vélem, de igazán ott sem győz meg. Egyszerűen úgy gondolom, akinek csak egy kicsi segítség kéne itt ott, az még mindig jobban jár egy full analóg, könnyű géppel, aki meg rendesen ebikeozni akar, annak egy full power gép adja meg az élményt, mind hatótávban, mind teljesítményben.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Felallitva ha normalisan megtudod csinalni, ugy hogy alja a vazon fekudjon. Ha lent van a sulypont az jobb. Amugy a kulacs csavarokat soha nem 4-5 kilos sulyra terveztek.
Amikor en csinaltam kulacs csavaros gepet, igen szivtam a fogam amikor lattam mennyire lehetet jobbra balra nyomni az akksit. 1 baleset es kiszakadtak a csavarok a vazbol. Ugyhogy tettem fentre es lentre szalagot. De ha mar szalagozol, jobb az allitott, es a kulacs tarto helyere pedig kulacsot teszel.
[ Szerkesztve ]
-
Uzmany
őstag
válasz Runner_fxr #7515 üzenetére
Szia,
ez esetleg? ~ 20% +, mint amennyit irtál.
Ha jól láttam ez a t type srammal szerelt.
[link]® visions created with passion
-
Runner_fxr
Ármester
Ez a sima AXS, nem a T-Type.
Amúgy a bringa nem rossz, ismerem a márkát, a geo is rendben van.
A súlyára azért kíváncsi lennék.
Nem rossz, de annyira nem tetszik, hogy meg is vegyem, amúgy ár/értékben egy egész jó darab.
Aluvázasból nekem ez a gép tetszik nagyon: [link]
Ha Bosch rendszerrel szerelnék, valószínű meglenne a bringám. -
big-J
őstag
https://www.autovillcentrum.hu/Certoplast-bandazsszalag-vaszon
Textil szalag. Ez jo mert van egy limit ami folott mar nem nyulik, meg nem is fenylik hogy olcsonak nezzen ki.
Az akksi ala is lehet tenni, hogy ne csusszon a vazon. Pl ha ragasztasz a vazra egy szalagot, es ragasztasz az akksi aljara egy szalagot, es ugy fekteted egymasra oket, mivel textil szalag es nem sikos, ha ra van szoritva egymasra a ket fel, nehezen fog mozogni.
[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
Ahhsooo, tetszik az ötlet, köszönöm
Arra gondoltam még, hogy ilyen "önfeszítős", de leszedhetős szalaggal fogom még a felszerelt akksit biztosítani keresztül a vázon, nyilván nem sokat tart, de mégis valamit.
Illetve ez a textilszalag ötletet tovább is gondolom, a kábeleket a motor környékén is tudom ezzel a vázhoz fixálni, gyakorlatilag szépen körbebandázsolni, minimalizálni annak az esélyét, hogy be tudjon akadni valamibe.Tegnap amúgy némi nehézségek árán összeállt az első, már működő verziója a bringának, minden mindennel összekötve, bár a motor még szarul rögzítve, este a sötétben mentem is egy kört vele, a vigyort nem lehetett letörölni az arcomról 1-3 rásegítésnél még nem lehet érezni azt, hogy mi van alattad, csak sokkal könnyebben, komfortosabban megy minden (mintha túl jó erőben lennék), de amit 4-5-ben csinál, amikor megfelelő nyomatékkal megtekerem a pedált, hát az valami egészen kemény, az a 80NM nem viccel
Ha összeáll, akkor majd jöhetnek a finomítások, még kell egy hátsó váltó csere, láncot meg sort is valszeg cserélek, nehogy otthagyjon az út szélén. Ott a 10es XT láncot (HG-81)-et néztem ki, remélem, azt bírná a nyomatékot
-
big-J
őstag
Ahogy en felteszem:
1, vastag 2 oldalu ragaszto (nehany reteg) vagy szivacs rogzitve az akksihoz ami hosszu tavon nem veszti el a meretet (pl jooga matrac vagy neopren).Ilyen cargo szalaggal felul alul meghuzom, de ne annyira hogy kart tegyen valamibe, csak hogy a ragasztot/szivacsot osszenyomja
Rateszem a textil szalagot felul alul.
leveszem a cargo szalagot.
-
janakbacsi
őstag
az orbea gépeket tudják idehaza szervizelni?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
Ijk
nagyúr
Meg fogom chippelni végül a gépet. Belgaknal van speedchip 4.0 ami leírás szerint megy Enviolo Automatiq-al. Ritkán mennék 25-el többel városon belül, de sokszor zavaró amikor autó úton megfog a limit, pl. lámpánál kitekerem erőből 35-re, ami persze könnyebb lenne normál bringával.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Roland861010
addikt
Sziasztok,
Kezdő beugró elektromos kerékpárnak mit ajánlanátok.
183cm és 100kg os embernek.Főleg túrázás de azért jó lenne ha a terepet is bírná.
Én ezt néztem.
Árban ez a 3-350k amit nekem megérne. -
kovyhun
tag
Sziasztok!
Most építem át a bringámat elektromosra, így az elemes lámpát is lecserélném hogy az elektromos rendszerről menjen.
Milyen 6V-os első lámpát ajánlotok aminek megfelelő a fényereje, vetítési képe?"Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
-
őstag
ezzel automatikusan te válsz a kerékpár gyártójává, minden hátrányával együtt (termékfelelősség, termékszavatosság)
azért írom, mert hátha megfontolásra érdemes az előnyöket összevetni a hátrányokkal
a Shimano egyértelműen logolja a tuningot, akkor is, ha utólag kiveszik a rendszerből. a Bosch-nál is volt ígéret ilyen jellegű "fekete doboz" szerű fejlesztésre.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ijk
nagyúr
Bosch gen3-nál nem tudom mennyire látszik miután kiveszem. Külső burkolathoz már egyébként is hozzányúltam a gps beépítése miatt. Elvileg a motort sem kellene leharcolnia, 35km/h-ra állítja a limitet, USA limit 32 szóval a technikának bírnia kell. Nyilván a kockázat ha amúgy is meghibásodna és szervizben látják hogy chipelve volt.
Sajnos amikor kikerülök hosszabb autóút szakaszra a 25-öt vánszorgásként élem meg, ill. amikor láncban a 3-4. lámpánál kapsz pirosat mert pont az a +4-5km/h hajrázás hiányzott. Nyilván amikor EU meghozta a limitet akkor átlag nyugat-EU városokra mérte, ahol 15-25km/h jellemző kényelmes és biztonságos sebesség./人◕ ‿‿ ◕人\
-
őstag
tudom miről beszélsz, hiszen éltem 36-ot tudó Shimano városi bringával
ebből fakadnak a tapasztalataim is ez egyébként nagyjából az a tempó, ami még rendben van, főleg külterületen és/vagy olyan városi szakaszokon, ami belátható.
a nagyobb sebesség egyébként exponenciálisan növeli a fogyasztást, és az akku kijelzője (meg a szoftver) ezt nem tudja saccolni, tehát a hátralévő megtehető km-ek száma fals lesz, csak a kis kockákra lehet hagyatkozni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
arcitec
addikt
Ellentmondás látok ám. Mindig az a 4-5km/h hiányzik, majd ha 32 lenne akkor is az a 4-5.
Majd írod, hogy
"Nyilván amikor EU meghozta a limitet akkor átlag nyugat-EU városokra mérte, ahol 15-25km/h jellemző kényelmes és biztonságos sebesség."
Ez a fenti akkor, hogy is? És nálunk nem? Dehogynem. Tapasztalatom, hogy sima mezei bringával is lehet veszélyesen gyorsan menni, az a sok őrült a rakparton.
Szóval egyáltalán nincs rendben a nagyobb tempó.
Országúton na no comment ahol autó/motorral 130--al is lehet menni ugyan már.
Tudomásul kellene venni, hogy nem arra való, nem száguldásra.
Amerika, mindig az az Amerika, ott más, nagyobb/több minden, nem kéne ide venni.
U.I: Amúgy meg akinek nem elég a 25km/h ott a 45km/h-ás e-bike akkor azt kell venni.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
válasz arcitec #7536 üzenetére
Az hogy 32-ről hiányzik-e majd az a 4-5km/h majd akkor tudom megmondani ha már jópár hónapja használom így, és hogy érezném-e szükségét egy S-Pedelec-nek. Azt tudom hogy sokszor saját erőből tekerem meg a gépet 30-32-re hogy elkapjak egy zöld turnust több lámpánál, ami azért 25 kilós géppel és enviolo váltóval nem olyan könnyű móka mint egy sima kerékpárral. Hosszabb üres szakaszon is néha "önerőből" megyek 30-as tempót.
Azt sem gondolom hogy akkor ezentúl majd mindenhol 35-el megyek, mert most is sok helyen 15-20-as tempóval haladok vagy időjárási viszonyok miatt, vagy mert gyalogos-kerékpárút és egyszerűen nem biztonságos 25, pedig nem tartana semmiből felgyorsulni.Nyugat EU városokban jellemzően sokkal nagyobb a kerékpárút lefedettség, itt pl. Kecskeméten kvázi 5% sincs.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
KrAt
veterán
Kezd összeállni a bringa, bár az én erőnlétem még a béka segge alatt sincs, de azért mentem egy kis 7km-es karikát vele
Hát, azért egészen csodás, amit nyomatékból művel, a 0-20 olyan seperc alatt megvan, hogy ihajj Imádom.
Persze a nagy tempónál olyan sokat nem tesz hozzá, de lehet, csak a semmilyen erőnlétem miatt érzem. De azért a 20+-as haladás erőlködés nélkül megvan
Próbáltam minél jobban elrejteni a dolgokat, sajnos a vezérlőhöz menő kábelt még nem sikerült (a rejtett bovden mellé nem fért be a csatlakozó fej, lehet, megfúrom-tágítom a vázon a belépő furatot majd, akármennyire is nem szeretném )
Az akksi csatiját is eldobozoltam egy saját 3D tervezett-nyomtatott dobozzal, meg a gyári csatit is lecseréltem rendes Wago-ra, kicsit jobban bízom benne.
-
KrAt
veterán
-
yle_greg
tag
Le a kalapot, ez nagyon szep munka! Ritkan latni, hogy valaki tenyleg hasznos dolgot hoz ki a 3D nyomtatasbol. Nekem nagyon tetszik a megoldasod, egyszeru, de pont ettol elegans. Gratula!
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
KrAt
veterán
Koszi mindenkinek
Tegnap rajottem arra, hogy hulye vagyok
Elso tesztnel (papucsban, este lampa nelkul az utcakban ) azt figyeltem, hogy tokjol megy, konnyen lehet 35+ sebesseget elerni, aztan az utanalevo ket karikanal mar sokkal nagyobb erot kellett ugyanehhez beletenni, de mondom biztos az en labamban van a baj...
Aztan tegnap megint taltos lett, mondom itt valami nem stimmel.
Emlekeztem a user manualban valami mondatra, hogy mit ne csinaljak, utananeztem, lenyeg, hogy ne lepjek a pedalra, amikor bekapcsolom.
Hat hogy kapcsoltam be? Felultem, jobb lab a pedalra, bal a foldon, aztan bekapcsolas... Ezzel nyilvan elkalibraltam indulaskor a nyomatekszenzor nullapontot, aztan persze, hogy alig segitett ra...
Ma kiprobaltam kontraproduktiv tesztekkel, es hat valoban, ha nyomom a pedalt indulaskor, sokkal nagyobb erore kapom ugyanazt a rasegitest... Enhulye...[ Szerkesztve ]
-
fungi
aktív tag
Sziasztok, kérdésem van. Egy 3200 km-t futott e-bike-on /Shimano Steps E 6100 középmotor,/lánccsere volt nemrég. Nem spéci helyen, sima bicikliszervizben, de tudták hogy nem a sima lánc kell hozzá. Azóta viszont lefelé váltáskor csattogó hangot hallok, /óvatosan váltok, nem terhelve a láncot/ ami a csere előtt nem volt, legfeljebb a legmagasabb rásegítésnél, de azt nem nagyon használom. Egy Alivio váltóról van szó, nem nagy szám, de eddig Eco módban nem tűnt fel ilyesmi.- Okozhatja ezt nem megfelelő lánc?
-
asdasdasd
tag
Új kerékpár Shimano E5000 motorral szerelt 9 sebességes. A kisebb fogaskerekeken gyakran van csúszó ugrás. Lánccsavarodásra gyanakodva volt lánccsere, de nem lett jobb. Kopás nincs. Motor használata nélkül is van ugrás, de rásegítésnél, felfelé menet sűrűbben. Ötlet? (azon kívül hogy garanciában javíttassam). Nem is tudom mit tudnának vele csinálni...
-
lanszelot
addikt
Hello,
Nagyon megszívtam a kerékpárokkal.
4 kerékpárom van, és mind kuka.
2 év alatt 4 szemetet halmoztam fel.
Nem, nem volt olcsó.
Nem értek semmit a kerékpárokhoz, így olvastam cikkeket, néztem teszteket. Ez alapján vásároltam abból ami elérhető volt.
Össze hajtható miatt nagyon leszűkült a választék.
Így vettem 2 Samebike -t.
Garon belül tönkre ment, de a bolt bezárt és rajtam ragadt.
Újat kellett venni.
Ecosmo-t vettem, a bolt ezt ajánlotta.
Garon belül tönkre ment. Január óta hiteget a bolt.
Tehát a régi Samebike -t használom.
No de az tropa. Itt nincs szervíz. Ilyen helyet még nem láttam ahol ennyi hazug, csaló legyen és egy normális sincs.
Tehát valahogy nekem kellene valamit kezdenem a bringákkal, de semmit se értek hozzá.
Első dolog a Samebike tárcsafék javítása lenne.
Szerintem elkopott, és be kellene állítani.
De milyen pofa kell hozzá?
Hogy csináljam? -
őstag
válasz lanszelot #7549 üzenetére
sajnos attól még, hogy nem volt olcsó, nem jelent garanciát arra, hogy nem lesz szemét, amit megveszel
sajnálom, hogy nem volt lehetőséged tájékozódni mielőtt vásárlásra adtad a fejed, de legalább most itt az alkalom, hogy a 4ből legalább egy jó legyenkezdjük azzal, hogy egy fotó jó lenne a kérdéses (hibás) alkatrészről, és egy hiba leírás sem ártana, anélkül itt mindenki vakon tapogatózik csak
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladnám vagy Csere érdekel,, Realme GT Master Edition 5G,, bőrönd dizájn hátlap, 8/256,
- Intel Core i7-3770 8x 3.4GHz LGA1155 Processzor
- USB 3.0 külső ház , M.2 SSD riser kártya, hűtőborda, Spdif hátsó kivezetés, 2,5" HDD SSD adapter
- 650db-os zsugorcső készlet
- Sata III vezérlő 2 , 4 , 6 port , Sata III + IDE vezérlőkártya, PCI-e riser kártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs