- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Zyxel NAS326
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Facebook és Messenger
- SkyShowtime
- Windows Insider Program
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz Runner_fxr #4913 üzenetére
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
coolabácsi
tag
válasz Runner_fxr #4925 üzenetére
Köszönöm !
Ez sokat segített.
L-es lesz (ha minden jól megy) , arra sikerült lecsapni.Pedig attól tartottam, hogy inkább nagy lesz.
Így legalább bizakodva indulok neki, sajnálnám rá az időt meg az üzemanyagot, ha nem hoznám el. -
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4978 üzenetére
Mondjuk, ebben lehet valami. Amikor legutóbb megtréfált az akkum, akkor izomból kellett feltaposnom a dögöt a Kissvábhegyre. Azt hittem, hogy kiköpöm a tüdőmet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hroberto
veterán
válasz Runner_fxr #4982 üzenetére
Köszönöm! Amúgy egy ilyenről van szó: [link]
Holnap megyek érte.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
válasz Runner_fxr #4988 üzenetére
Közben elhoztam a bringát. SRAM NX váltó van rajta. Szóval nem az a gép mint amit linkeltem. Ez 2021 - es modell. Valamint egy olyan Magura villa, amiben valami elektronikus bizbasz is van. Magura TS8 elect a típusa. Tudsz valamit erről?
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
válasz Runner_fxr #5000 üzenetére
Köszi, közben én is kutattam a neten, de gondoltam hátha van valakinek személyes tapasztalata is erről az elektronikus villáról. Feltöltöm (USB-n tölthető), aztán meglátjuk milyen.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
veterán
válasz Runner_fxr #5371 üzenetére
Köszönöm
meglesem majd ezeket a dolgokat a héten, remélem nem hiányzik semmi.
Esetleg egy robbantott ábra nincs ezeknek a mechanizmusáról?Egy székesfehérvári céget kerestem meg más ügyben, a töltő takaró sincs meg azt is akarnám próbálni de lehet írok a Nellának is, köszi a tippet :)
ॐ "Goa is not a place, its a state of mind." - Goa Gil ॐ ° Honda - The Power of Dreams ° Eat, Sleep, JDM °
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5468 üzenetére
Hoppá, gázkar befigyel...
Ilyen erős motorhoz mondjuk úgyszólván kell is...
Bár vannak kétségeim a szerkezet tartósságát illetően, főleg ami a vázat illeti (nem ekkora tömegre lett tervezve), tisztelem az építésbe feccölt nem kevés munkát, pénzt és energiát.
Mindenesetre megnézném egy rendesebb csapatás végén mit csinált a vázzal az 5 kg-s motor és tippre szintén 5 kg-s akksi holttömege, bár ha zsokétermetű illető a gazda a maga 50-60 kilójával akkor még okés is lehet... -
motifator
senior tag
válasz Runner_fxr #5468 üzenetére
Tényleg igényes, látszik, hogy a kivitelezésre is időt fordítottak.
#5469 baluka Nem akarok általánosítani, de nekem egy 10+ éves trance 2 vázon van a BBS02, a + 10 kg és a 90 % terep használatot simán bírja a 77 kilómmal, két éve használom ilyen módon. Hozzáteszem hogy a rajta lévő "egyéb" alkatrészek sem alsó polcosak.
Funky + Jazz
-
#86883328
törölt tag
válasz Runner_fxr #5665 üzenetére
Köszönöm a választ. Az agyváltóról le is beszéltél.
A műanyag fogaskerekes motorok hányadik generációig voltak? A motor generációt specifikálják a webshopok? -
#86883328
törölt tag
válasz Runner_fxr #5670 üzenetére
Köszi az infót.
-
varsam
őstag
válasz Runner_fxr #5671 üzenetére
Ezer köszi az infót, ezzel el is vettettük a tunigolt példányokat!
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #5671 üzenetére
Ami egy gusztustalan hozzáállás. Nem tuningról van szó, hanem egy szoftveres korlátozás kiiktatásáról. Ettől azt tudja a bringa, amit egy másik országban boltból kitolva, alapból, gyári garanciával.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #5676 üzenetére
Tudod jól, hogy mire értettem. Shimano szoftver, régióváltás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #5676 üzenetére
Somatom arra gondolt hogy pl a Shimanonál a korlát kiütése szoftveres, tehát nem kell fizikailag belenyúlni. Hogy aztán ez a szoftveres módosítás visszaállítható-e nyom nélkül azt nem tudom. Gondolom ha nem, akkor valóban garivesztés lehet adott esetben. Mondjuk 40-45 km/h sebességet se könnyű kitekerni még rásegítéssel sem, főleg az én 40Nm-es motorommal.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5689 üzenetére
Van benne valami amit mondasz, sokaknak lehet az alsó fogaskerekek cserélhetőségének
jelentősége.
Felhasználás függő ez is.
Nekem az alsó fogak nem téma, mert mászásnál ugye nem kell, lefelé meg 25-nél gyorsabban jövök, így nagy nyomatékot nem kap, vízszintes tekerésnél 25 leszabályozásnál egy egészséges CAD mellett (70-80) szintén nem kell a 10-es fog, de még a 12-es se feltétlen.
Aki 40-50 fordulattal boost-al kamillázik annak más a sztori, annak kellni fog az alsó fogaskerekek cseréje. Aki meg igaziból terepezik az vegyesebben használja.Simán elfogadom, hogy általános felhasználásra a shimano jobb, főleg az ásványi olaj miatt, ahogy írod évekig gondozás mentesen megy. Volt shimano fékem, akkor szerettem és évekig semmit se kellett vele csinálnom az akkori felhasználásommal.
Nálam most a fék tényleg extrém használatban van, évente cserélem a folyadékot benne, illetve többször karbantartom, tisztítom, ellenőrzöm (az életem múlik rajta), ami az ilyen felhasználás mellett benne van. Komplett szerelő kit-ek vannak, ha valami komolyabb gond lenne vele (sérülés pályán, alkatrész csere). Aláírom nem ez az átlag felhasználás, igénybevétel, nálam minden nagyon üzemórás, már a Fox 38 is túl van az első nagy szervizén nyár közepe óta. -
Maximum1
őstag
válasz Runner_fxr #5713 üzenetére
"nem véletlen ajánlott a 0-ás szerviz"
Nem mondta az eladó, honnan kéne tudnom hogy amit veszek azt egyből szervizeljem is?
Azt gondolná az ember hogy az üzembe helyezésben ez is benne van, nem csak odab@sznak egy bringát amin meghúzgálták a csavarokat.Nem támadlak félre ne érts, csak kiírtam magamból a "tudatlanságomat".
Köszönöm az infókat.
Megnéztem pár yt videót, megcsinálom magamnak, lehet át is állítom 120mm-re.[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #5689 üzenetére
Van egy ismerősöm aki szándékosan nehéz fokozatokban mászik, mert ő úgy szeret edzeni, most vettem egy top specit, full sram hajtás, és már vissza is kellett vigye, mert a hátsó agy nem bírta...
Mondtam neki, hogy ha szólt volna, én inkább shimanora való váltást javasoltam volna neki, mert hiába tesznek egy ugyanolyat, attól nem fog tovább tartani ha ő ugyan úgy hajlandó csak tekerni vele.A kérdés az hogy a shimi microspline kazetta része, vajon jobban bírja ezt a terhelést, vagy egy ilyen erős motorral ebikeon, teljesen mindegy mit rak fel, mert úgyis hamar tönktre fogja verni a hajtás ezen részét? Az xtr ben nincs sehol titán anyag?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #5724 üzenetére
"Időnek kell még eltelnie, mire az átlag Józsi is rájön, hogyan kell használni és karbantartani egy prémium kerékpárt."
Most sértettnek érzem magam, vagy nem vagyok átlag Józsi. Igazság szerint a pedelec kerékpárok ugyan úgy működnek, mint egy átlagos váltós kerékpár. Azaz ha vált az ember, akkor értelem szerűen nem taposom ezerrel a pedált, mert akkor csak recseg-ropog a szerkezet. Kb ennyi a titka az egésznek. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5724 üzenetére
Mivel ez évi akár 150-200 ezres tételt simán jelenthet egy minőségi ebike esetében
Bizony ez egy teljesen reális becslés. Annak idején szintén számoltam mennyi lehet az üzemeltetés és karbantartás éves költsége, ha használva is van a gép és ugyan egy drága analóg enduro gépet üzemeltetni se olcsó, de itt még pluszban jön a hajtás nagyobb igénybevétele és ja drágák a láncok, a mostani sorok az igazán zsebbenyúlós tételek.
Most, hogy erről írok jutott eszembe, hogy innentől idén már ebike szezon van és az analógot idén már nem nagyon fogom használni, ideje kikapni belőle a felfüggesztést és beadni nagyszervizre. Hátsó gumija már teljesen rotty, de csak tavasszal teszem fel az újat, télen a régibe száradjon bele a tej -
Đusty
addikt
válasz Runner_fxr #5778 üzenetére
-
kovacs65
senior tag
válasz Runner_fxr #5776 üzenetére
Mint főszerelő!
A Giant Yamaha motorjairól van-e tapasztalatod-véleményed?
Mivel erősen a vásárláson gondolkodok, inkább a Bosch körül nézelődjek?
Bosch Performance Line Speed a nagyobb sebesség miatt mennyivel sérülékenyebb?
Az elektromosításról (Bafang, Tongsheng) a szerelők igyekeznek lebeszélni (vagy csak nem akarják szerelni)
Erre a vadkeleten szervíz sem nagyon létezik.
THX[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
Gézengúz
addikt
válasz Runner_fxr #5776 üzenetére
Esetleg Bafangról van hasonló tapasztalatod?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5781 üzenetére
Igen erre gondoltam én is. Nem fog manualozni, szűk helyen kanyarogni, igazi stabil kezdő, erdőben kiránduló, kényelmes ebike.
-
Tannen
tag
válasz Runner_fxr #5795 üzenetére
Kösz, szuper, akkor veszek egy ilyet.
Patent szemmel az ebike láncok is szerelhetőek? -
Maximum1
őstag
válasz Runner_fxr #5795 üzenetére
Nem parasztvakítás az ebike lánc? kibír 2x annyi km-et?
Felébe van deore. -
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #5795 üzenetére
Tudsz valamit Shimano Linkglide ebike szettjéről? Ez újdonság, vagy csak lemaradtam?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #5810 üzenetére
Tényleg, rég hallottam arról is. Na majd ha az NX kuka akkor tesztelem a shimanot
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
mistar
tag
válasz Runner_fxr #5810 üzenetére
Pont most váltottam 10 sebességes Deore rendszerű bringáról erre az újabb rendszerrel szereltre. Nem könnyebb mozgatni a váltókart, de nagyon simán vált, ha nem figyelek oda annyira a terhelés visszavételre akkor is. Remélem tényleg olyan tartós lesz, ahogy a gyártó ígéri!
[ Szerkesztve ]
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5821 üzenetére
Uhh bakker, ráddőlt a bank?
Amúgy vagány bringa, bár a hátsó rugóstag környéke túlbonyolítottnak tűnik így elsőre...
Gondolom maradni akarsz az EP8-nál, szvsz ennél akadnak jobb ár/érték arányú gépek is ilyen motorral...
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5821 üzenetére
Téged is elkapott a tengeren túli bringák varázsa?
Amcsi vonalon nekem az tűnt fel, hogy náluk valahogy természetesebben jönnek az olyan geo-k, amiket jónak tartok, illetve az én ízlésemet tükrözik. Ennek a gépnek is parádés a geója, miközben nem ültek fel az extra lapos 62-63 fokra laposítás vonatra, a 170-es villával lapos álllásban is 63,9. A stack 10mm-el magasabb mint másoknál, de ez meg annyiból poén, hogy így legalább annyival kevesebb spacer kell a kormány alá.
Ellenben a super boost vonatra felszálltak (
A is feltűnt, hogy szintén amcsi vonalon valamiért a shimano motor megy jobban, főleg a drágább, érdekesebb gépek esetén. Csak tippelni tudok az okokra: shimano nyitott rendszer a gyártó részéről és a gyártók szabadabban konfigurálhaják (bosch kötöttségek zavarják őket, ahogy a horst link szabadalmat se akarják fizetni), másrészt súlyra csak a shimano motor a legkönnyebb és talán a legkompaktabb is, ami a vázba integrálás és teljes gép súly miatt érdekes.
Evil különlegessége talán az, hogy egy szög egyszerű linkage driven single pivot felfüggesztést használ, ám ezt olyan bonyolultan csukló összeköttetéssel vezeti rá a tagra, hogy így már nagy tudománynak tűnik. Ezzel együtt elég jól szokták hangolni, még annak ismeretében is, hogy a single pivot-al a kerék útja nem manipulálható, az mindenképpen a forgáspont körül fog berugózni. (Hajlamos fennakadni, plusz nagyon berugózva ha te is mozogsz talán gyakrabban találkozik a hátsó kerék a herékkel mint hátrafelé jobban mozgó kerekek esetében, ez inkább alacsonyabb embereknek szempont).
Viszont te se vagy versenyző, és egy nagyon élvezetesen használható gépnek tűnik, szuper geóval, jó hangolással. Nem foglak lebeszélni róla, ha belefér a budget-be. -
Somatom
veterán
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5824 üzenetére
Ha már mind ilyen drága én az Evil-re szavaznék a Theos-al szemben. Theos-on a rear center 459, meg talán túl forradalmi formát akartak és túltolták. Holott a váz anyaga önmagában maga a forradalom. Ebből majd talán a 2.gen lesz igazán jó.
Yeti: talán emlékszel én is szemeztem vele. Azóta mostanra végre érkezett 1-1 db a német webshopokba a 160E-ből. Neked való L-esből C1 szettel az egyiken (24) épp van 10% akció, így csak 11k €, a többi 12.200 míg a T1 szokás följebb.
Ez ellen 1 dolog szól. A yeti nagyon versenyre hegyezi ki a palatform hangolását (mindenhol sebességet generálni és pumpálni). Nagyon jó bringa, de azért leírják nem mindenkinek való. Aki elég keményen tud vele menni, tudja büntetni és gyors, annak ez maga az álom. Kisebb tudású, vagy lassabb ridernek nem működik, nekik nem is ajánlják a tesztelők, tapasztalt mindent megoldó riderek, versenyzők játékszere.Motorok terén érdekes lesz a 2023.
Itt van a shimi du-ep801, ami már nem zörög, jobb a hűtése és 500W-ról 600W-ra engedték el az erejét.
Bosch-nál meg végre leveszik a csillagrombolót a kormányról, így sokkal jobban használható durvább körülmények között. -
Somatom
veterán
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5829 üzenetére
Úgy emlékszem szemeztél a könnyített, alacsonyabb teljesítményű motorokkal is anno (Fazua, EP8RS stb), azok közül szvsz az EQ motoros Trek eléggé bejövős eltekintve az árától...
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5829 üzenetére
Igazad van, ezért se szoktam sose factory szintű felfüggesztést venni, mert nem tudom kihasználni és lehet beállítani se olyan jól.
Olyan bringa nincs, ami mindenkinek jó, ez is olyan mint minden más sport, ahogy fejlődik az ember úgy változik az aktuális tudásához illő szintű eszköz igény.
A bullit-om se egy kezdő bringa, ez is megkapta a magáét, hogy értő kezekben tudja megmutatni mire képes, viszont ez nem verseny orientált. Inkább játékosabb, öröm bringázós és a lényeg szereti a naaaagy ugrásokat de biztosan lassabb mint a Yeti.
Teszteknél nagyon figyelni kell rá ki és mire ajánlja. Nem mindegy milyen szemüvegen át jó és a legjobb valami.Kíváncsi vagyok végül mi lesz neked!
Egyáltalán mi lesz elérhető ténylegesen, furcsa időket élünk. -
Gézengúz
addikt
válasz Runner_fxr #5836 üzenetére
Nyilván ezt itt ebben a topikban nem kell senkinek magyarázni, de sajnos ez az analógos vonalon még mindig sok megvetést és értetlenkedést okoz. Pedig nem bonyolult a kérdés, de hát ez van. Van ami nem változik.
Náluk is telnek majd az évek és rájönnek, hogy 40 fölött már nem olyan mint 25 környékén.
Persze, sok ember akkor sem vallja be.
Ugyanúgy gondolom ahogy Te, pár évvel még idősebb is vagyok Tőled. Teljesen jól kiegészíti egy ilyen bringa a hétköznapjaimat és túráimat is. Pedig ez csak egy Bafang, egy Rockrideren. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5834 üzenetére
Szoktam olvasni ez az oldalt. Annyit érdemes szem előtt tartani az ilyen teszteknél, hogy ezek mind csoporttesztek és az egyes bringákat az akkor tesztelt bringák közötti viszonyításként lehet értelmezni. Tehát olyan bringák összevetésére nem alkalmas, amik két külön mezőnyben szerepeltnek. Tehát a mérce mindig relatív az adott mezőny függvényében, de ez szerintem más ilyen csoportos tesztekre is igaz.
Illetve azt is érdemes megnézni ki ült a gépen, milyen tudás, előélet szemüveggel nézi és értékeli a mezőnyt.
Arra viszont nem melékszem, hogy érdemben próbálgatták volna a tag 3 bekötési állása közötti különbséget (azon kívül, hogy megemlítik van) és véleményt mondtak volna róla. Azért is mert mondjuk a legprogresszívebb 35%-os állásban gondolnám, hogy a rugóút eleje csak lágyabb lesz és változhat a karaktere annyit, hogy nem csak race bike.Mindenesetre egy fontos szempont, hogy a bejelentés után kb 1 évvel, most épp kivételesen van pár Yeti Európában, amit készletről meg lehet venni és a gyártói ajánlott áron megy (felár nélkül), a HUF is épp jobban áll mint 1 hónapja. Szóval ha egy ilyen szintű gépre érzelmileg kényen állsz, akkor most van itt az idő.
Ez pont olyan lehet, mint nekem a Bullit volt, hogy a válogatási agóniám végén épp volt még 2 db készleten, most Bullit nincs Európában, de itt kelleti magát a Yeti. -
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #5847 üzenetére
Én valahol a határon vagyok most az ellenzők és támogatók között. Nekem sem tetszik hogy most már nem számít teljesítménynek eljutni valahova bringával mert aki elektromossal megy annak szinte semmilyen erőnlétre nincs szüksége, sőt néha az a kínos hogy már nem tudok bárkivel menni, mert ha nem bírod tartani a tempót akkor nincs mit keress köztük.
Ugyanakkor pont emiatt jó dolog, mert így olyan emberek is belekóstolhatnak a sportba akikkel amúgy sosem bringázhattam volna mert nincs idejük állóképességet építeni.
Viszont az rendkívül frusztrál, hogy utóbb említett emberek miután mentünk pár kört a környéken, többen is azt mondták hogy ők már nem ülnek vissza analógra, és velem sem jönnek többet amíg nem veszek én is magamnak. Ez mondjuk pont két olyan ismerős akinek volt pénze top of the line specit venni, kbaszott könnyű mégis erős motor és nagy aksi, bármit veszek nem fog tudni olyan hatótávot mint azok a bivaly gépek.
Én is olvasgatom a teszteket ki mit ajánl, de sajnos minél többet olvasok róla annál inkább tűnik úgy hogy ez a szakág még mindig a szárnybontogatás fázisban van. A legtöbb teszten olyan baromságokat emelnek ki hogy gyenge telót, váltót, gumit kapott, de bmég ezeket egy napa altt cserélheted, viszont szinte szót sem ejtenek a rendszer integrálásáról, hogy milyen a vezérlő, fityegnek-e a kábelek mint pl az összes bosch rendszeren, ahol egy gagyi gumigyűrűvel van odafogva 2022-ben?
Röhej, most jutottam el a merida concept storeba, ahol végre láttam egy új modellt élőben, láthatatlanul van elvezetve a vezérlő és kijelző kábelezése a kormányon belül, de erre komolyan 2023-ig várni kellett?Shimano 2023-ra sokkal nagyobb dobással készült (a bosch abs-t nem is értem, kinek készült, annál hasztalanabb dolgot el sem tudnék képzelni egy montin amit csapatásra terveztek) itt van ez az autoshift, amit nem teljesen értek hogy működik, de a kommenteket olvasva úgy tűnik hogy közel állunk vagy akár már kész is lenne a tech hogy a váltás a motoron belül történjen, elfelejtve a hátsó sort és a váltót de nem fogják meglépni a gyártók, mert akkor túl sokat egyszerűsödne a hajtás kopó alkatrészeinek listája és ez nekik pénzkiesés, pedig szerintem ez lenne a modern bringázásnak az új mérföldköve.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5851 üzenetére
Ismételten csak egyetérteni tudok veled, egyetlen dolog kivételével: Brose nem egyenlő Specl, mások is gyártanak ebike-ot Brose motorral, a tljesség igénye nélkül Bulls, Rotwild, M1...
Náluk azért sokkal jobb az ár/érték arány mint a Specl-nél, igaz ez főleg a Bullsra, a Rotwild már egyel magasabb kategória, az M1 pedig rétegtermék. A legújabb revíziójú Brose motorok már nagyon megbízhatóak, persze maradt a szíjhajtás ami még mindig lehet problémák forrása, ugyanakkor a szíjnak köszönhetően nagyon csendes.
Két évig volt Brose motoros vasam, még az 1.0 szériás, el is ment benne a szíj, de garancia alatt, így sima csere volt. Mai napig tartom hogy a Brose nyújtja a legtermészetesebb, a klasszikus tekeréshez legközelebbi élményt a rásegítés során, ezt sok releváns teszt során is kimelték a hozzáértők, a mostani Bafang M600 motorom a fasorban sincs ezen a téren a Brosehoz képest...
A következő ebike-om tuti Brose motoros lesz... -
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5863 üzenetére
Hoppá! Ez egy csúcsgép, persze csúcs az ára is, 12 ezer erzsi környéke...
Persze vannak aluvázas modellek olcsóbban de ott már nem 20 kilókról beszélünk...
Egy valami nagyon zavar: ha már egyszer erényként emeljük ki a gyönyörű integrációt és a letisztult cockpitet szinte orrbab@sz a nyeregcső remote-jának bowdensapkája, nagyon illúzióromboló...
Ennyi zséért igazán lehetett volna egy Reverbet használni, ha az XTR szett belefért... -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5863 üzenetére
Megelőztél
Tegnap láttam a videót, ugyan az ez a véleményem. Nagyon jó irányba fejlődött a geó (az előd wild fs -1 generáció volt). Azon túl, hogy nagyon szép, itt végre egy könnyű bosch rendszeres bringa és végre csillagromboló nélküli bosch rendszer, talán az első fecske.
Az viszont nem teljesen vili nekem, hogy ezt a gépet a nem limitált verziókban lehet race motor helyett simával venni? Ahogy nézegettem ezt a race programot, az nem a kezdők játéka, aki nem tudja kezelni a 2m-es túlhúzást az nagyon nagy bajba kerülhet a motor miatt. Ez nem a tegyük be trail módba és egész nap jól leszek vele, hanem aktívan kapcsolgatni kell a módok között.
Meg az is egyértelmű, hogy a 11000 GBP alatti modellek biztosan nem jönnek ki a 20,8kg súlyból a polgáribb komponensekkel. Meg egy versenyzőnek, vagy aggresszívabb ridernek az exo+ gumi is kevés lesz, amint felkerül a DD máris 21,xx a bringa súlya, az XTR helyett pedig XT, SLX, vagy sram gx, karbon helyett alu felni akkor ismét megvan a 22 kg. Innentől pedig megint megnyugtat a tudat, hogy a bullit-om "csak" 22,5 kg (full DD gumik, 170 elől hátul, alu felni, gx hajtás, code rsc fékek) és minden egyes gramm különbség kijön a komponensek matekjából.Viszont a lényegen nem változtat, hogy ez most egy olyan európai gép, ami talán a legizgalmasabb pillanatnyilag és ha nem is bikepark ready erősségű, de trail és enduro vonalon az egyik legjobb európai gép lett, ráadásul bosch rendszerrel.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5867 üzenetére
A bringa súly kapcsán, a fricskát a marketing dumáknak szánom első sorban, ahogy te is írod, mennyire szűk a mozgástér a súlycsökkentésre, főleg az terhelhetőség megtartása mellett, mindig az az érzésem, egy egy ilyen bejelentéssel, hogy újra és újra feltalálják a spanyol viaszt és nagy forradalmi újdonságként hypolják. Amíg nincs új akksi technológia, amivel az akksi súlya fele lehetne vagy a még újabb és könnyebb motorok nem jönnek, addig minden ilyen varázs súly érték csak a katalógusnak szól.
EWS-E-n soha nem fognak exo+ gumival menni, ott még a DD-be is tesznek hátra insertet tovább növelve a súlyt, hogy kibírja, de akár a 1,5kg-os full dh casinges gumi játszik a versenyzőknél. Az analóg ews-en meg tudjuk, hogy a kutya se használ karbon felnit a szabályok miatt, hogy a kerék a verseny alatt nem cserélhető így ha sérül egy aluval még célba lehet érni.
Ezzel a gyártók katalógus súlyadatain kiércelődtem magam.Ár: a HUF árfolyam nagyon nem tett jót neki. Még a karbon alkatrészek magas munkaerő igénye az az egyetlen, ami indokol némi plusz költséget, de összességében valóban az alkatrészek darabszáma, a bringa bonyolultsága és a szükséges mérnöki órák alapján is az jön ki, hogy brutálisan nagy haszon kulcsok vannak a bringákon, illetve az alkatrészeken. Erről pedig tehetnek a vevők is, hogy mindent megvettek az elmúlt 2 évben.
Visszaolvasva egy fontos faktor meghúzódik a fenti sorokban: a kerékpár gyártás és összeszerelés nagyon alacsony munkaerő hatékonysággal működik, túl sok az élő munka igény és alacsony a kihozatal. Ezzel szemben egy motor, vagy autó komoly gépeken, nagyon nagyfokú robottechnológia és automatizációval zajlik napi több ezres kihozatallal. Szóval kéne a kerékpár iparnak is egy Henry Ford, és eldobni a manufakturális gyártási és összeszerelési módszereket. Eleve, amikor 1 ember egy komplett bringát rak össze egyedül, amiből egy gyakorlott szerelő is egy munkanap kb 6 db-ot képes összerakni (nézegettem gyárlátogatós videókat), ez egyszerűen botrányosan gyenge hatékonyság szempontjából.
Az autó iparban ma már a tervező munka egy jelentős részét nem csak a végtermék kinézete és funkcionalitása jelenti, hanem az összeszerelés folyamatának megtervezése, milyen alkatrészeket kell ahhoz gyártani, hogy azok automatikusan, vagy amit kézzel kell azt is gyorsan és pontosan a helyére lehessen tenni (beállítgatás nélkül - a bringák gyári szerelése amúgy is borzalmas, mindent újra kell húzni és beállítani) a sorrendiség tervezése. Meg van tervezve a szervizelhetőség és alkatrész cserék gyors művelete, mi az amit cserélni és javítani kell rendszersen, annak az alkatrészenek, hogyan kell kinézni ahhoz és hova érdemes beépíteni ahhoz, hogy gyorsan (márka szervizben kritikusan fontos a normaidők miatt) ki lehessen cserélni.
Ezért örültem idén nagyon, amikor a Kellys bemutatta a theos-t és ők azt is hangsúlyozták, hogy az új hibrid váz anyag robotokkal gyártható, ami jelentős költség előnyt hozhat, amint a mennyiségi kihozatal (kereslet és eladás) a technológiára kellően magas lesz. Jelenleg ez a technológia előnyét még nem élvezi a piac. Első fázisban a K+F költségeit téríttetik meg, és persze az új gépeket (amivel egyébként bérgyártani is lehetne). De összességében még nem indult el ennek árazása, inkább extra profit lesz belőle, mert a kerékpár piac mint hobbi hajlamos a sznob faktorra és pusztán márkanév, vagy drágaság miatt elhiszi a vevő, hogy az jobb, mint egy budget árú gép. A Kellys technológiájának terjednie kéne és igazi versenyt kéne generálni az árak csökkenéséhez.
Arra meg kíváncsi vagyok, hogy vajon ki látja meg az új technológiában a nagyobb lehetőséget és esetleg a Kellys-t valaki nagyobb gyártó és márka felvásárolja ezért...? -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5872 üzenetére
Bosch motorosból nekem ez az új Orbea Wild az első bringa, ami mint bringa (váz és elektromos rendszer) először igazán annyira tetszik és egyben van, hogy meg is venném.
Konfigra az M20 rendben van csak a villát kell belőle kidobni, ennek ilyen szintű gyári alulkonfigurálása elég meglepő. Egyébként duplán sunyi a gyártó, mert nem csak a race motor a csúcs verzió privilégiuma, hanem villában is egyedült azt szerelik 170mm-essel, az összes többibe 160-ast tesznek, így nem éri meg opcionálisan a fox38-al kérni az M20-at se, mert abból is csak 160-ast tesznek bele. Ha meg enduro disznólkodás, akkor jöhet a gagyi rs 35 silverrel, ami doboz bontás után repülhet is kifelé a gépből és helyére be lehet tenni egy 170-es Zeb-et, már lehet kapni 800€-ért az új charger 3.0 és debonair +, buttercup… 2023-as verziókat (ultimate). Persze jó a fox38, szeretem így, hogy a bringával jött, de külön nem hinném hogy kifizetnék érte 1300-1600€-t.
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5872 üzenetére
Hát igen, mint minden újdonságnak ami az adott kor technológiai fejlettségét tükrözi megkérik az árát, nincs ez másképp a CX Race esetében sem...
Jelenleg ha rákeres az ember a CX race kulcsszóra a neten, szinte csak a gyári ebike-val készült videókkal, szöveges bemutatókkal találkozik, egyetlen fecskeként az általunk már kivesézett Orbea Wild jelent változatosságot, de biztos vagyok benne hogy a többi, Bosch motort nagy tételben használó neves gyártó sorban fog kopogtatni saját CX Race-s modellel, csak győzd kivárni... -
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #5871 üzenetére
OMG, elsőre azt hittem, ez a bringa az amit én keresek, böszme nagy akksi, sleek design, minimal ebike feeling, aztán néztem egy reviewt és azt mondták nem kivehető az aksi. WHY? Miért basznak ki a néppel? Hogy töltsem ha nincs aljzat a bringa mellet, főleg kirándulásnál, télen sem könnyű így tárolni, ez szerintem sokaknál elég komoly gond.
A másik amit nem értek, hogy az m30 modell, miért nem kapta meg a nagyobb aksit? Vajon beleférne?
Fura hogy az m20 olyan szutyok fékekkel van szerelve, nem ismerem a sram rendszert, ezek 6 csavaros tárcsák, lehet egyből cserélni shimire?
Érdekes hogy egy ilyen drága bringát 1 darab képpel akarnak eladni, még csak nem is 360ban forgatható, azt sem tudom hogy a töltő port hol van, talán pont a villa mögött az alsó cső alján ahova minden sár felverődhet?Nem vágom mi a nagy előnye annak a race motornak, nekem ez a bringa is inkább azért tetszik mert elég közel van egy rendes enduro bringához külalakban, szépen integrált a vezérlés, de több mint valószínű hogy az én túrázós tekeréseimhez overkill lenne, főleg ha a nagyobb aksi miatt az M20-at kell választani.
A súlyát nem írják az oldalon, honnan lehet tudni az M30 és M20 közötti különbséget?-
Számomra realitás még mindig az hogy két vállalható bringa van amiről sok rosszat nem olvastam a [BULLS Sonic Evo AM-SL 1 Carbon] Ez valahogy 21kg, azzal együtt hogy 750es az aksija, legnagyobb hátránya hogy talán a carbon váz felhangosítja a shimano motort csattogását a lejtőkön? nem tudom ez valóban mennyire zavaró, de én elég finnyás vagyok erre, jelenleg is egy prototipus xt agyat használok ami mindig csendes,... a másik pedig a super basic all time budget CUBE STEREO HYBRID 140 HPC 750
Ennek csúnya és gagyi a kábelezése a vezérlő rendszer között, nagy buta kijelzője van, primitíven zárható a töltő port, (btw attól nem kell félni hogy ide befolyik a víz és zárlatos lesz? ti csak a motorról írjátok hogy ha beázik annyi neki) Illetve mégis csak egy cube, amire nem olyan nagy öröm felpattanni, de 5000 euroért első ebikenak azért jó lehet, csak nagyon zavaró hogy láttam az úk bosch vezérlést, ami mellőzi a kábeleket, és kellően letisztult.
Kár hogy az idei cube-ok nem kapták meg az új vezérlést, és az is hogy ez nem beépíthető utólag, ez az egyetlen bringa ami mindent kipipál gyári felszereltséggel, csak azt a retek ronda kábel elvezetés oldották volna meg. Merida szépen elvezette a kormányon belül."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5877 üzenetére
Csak azt tudom elképzelni, hogy nagyon réteg igény lehet az egyéni legózás a nagy piacokon, plusz a komponenesek rendelésén a mennyiség miatt biztosan jobb árat kapnak, így még azon is tudnak fogni valamit, ami része az üzleti modellnek.
Pár kivétel van csak, akiktől frame settet lehet rendelni. Specinél szokott lenni villanyosra is, és mivel ők annyira drágán mérik az alkatrészeket, talán ők az egyetlenek, akiknél nem érdemes kész felső kategóriás bringát venni, mert külön összerakva olcsóbb. Bárhol máshol az egyben bringa a jobb érték.
Propain-től is lehet vázszettet venni. Egyik srác pont idén vett tőlük azt, nagyjából az volt a tapasztalat, hogy a csak váz vásárlást valószínű a gyártó hátra sorolta a komplett bringát rendelőkkel szemben, így hónapokkal később (parkszezon végén talán 1-2 alkalmat tudott vele menni) kapta meg a vázszettet, mintha kész bringát rendel, de a custom alkatrészek miatt még jó drága is lett.A fenti bringákból csak pusztán geo és optika alapján a Simplon a legszimpibb nekem, abban látok fantáziát, az persze a gyártó oldalán nem derül ki milyen a felfüggesztés kinematika. Geóra, az Ibis jó, de fura a többitől rövidebb hátsó rugóút, meg valahogy a design terén a gyártónak nem sikerül tetszetős formákat összehoznia, vagy nem akar, a híres ripmo-k is bűn rondák, igaz az trail bike nem enduro.
Moondrakereket egyre kevésbé értem a forward geóval. Nem elég, hogy baromi hosszú az eleje mindnek, de ahhoz képest a nyeregcső szög is elég lapos, ami miatt ülve elég nyújtózkodós lehet, vagy lefelé kell méretezni náluk. Ezen túl mindnek nagyon hosszú a hátulja. Kinézetre persze gyögyörűek, nagyon tetszik a design, de a vevőnek el kell fogadnia, hogy a moondraker gépek nem a legjátékosabbk, se nem fordulékonyak. Mára talán a forward geometry-t és annak képességeit túlhaladta a piac innovatívabb fele.
Crestilne: hmmm... erősen Santa véle VPP koppintás, de hát a jobbtól sose szégyen... idézni
Pole egy igazi külön utas gyártó, kicsit nehezebb a többitől, egy igazi dh romboló lehet szimpla vállas villával.Összességében örömteli, hogy egyre több gép közül lehet válogatni és még egyedi igények szerint finnyáskodva is van, ami fent marad a rostán.
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5885 üzenetére
Szállingóznak az infók, ez a gép CX-R motorral 10799 erzsi, persze még a gyártó is csak preview státuszú termékként kezeli...
Szval előbb-utóbb belefutsz egy CX-R modellbe 7-8 ezer erzsi környéki árcédulával, szerintem a Trek rövid időn belül jelentkezik ilyen motoros géppel, de hát ők sem bajnokok ár/érték terén...
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5888 üzenetére
Mindjárt gondoltam... Épp ez a gond, annyira szűk még a választék a CX-R terén, hogy nincs miből meríteni, de még csak inspirálódni sem...
-
baluka
tag
válasz Runner_fxr #5893 üzenetére
Tény, hogy egyenesen a gyártótól/hivatalos forgalmazótól motrot nem tudsz venni cseredarab nélkül, de vannak egyéb megbízható források is, ahonnan gond nélkül be lehet szerezni a kívánt meghajtóegységet, legyen szó bármelyik nagyobb gyártóról, csak pénz kérdése az egész...
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Wise (ex-TransferWise)
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Okos Otthon / Smart Home
- Hálózati / IP kamera
- TCL LCD és LED TV-k
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- ACER NITRO 17" 120Hz iPS, i5, RTX3060-6, 32/1024 SSD, több zónás RGB bill, erős akku szla +garancia
- HP ProBook 440 G6 (FHD 14"/i5-8265U/8GB DDR4/250GB SSD) olcsón,csak a hétvégén!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- SAMSUNG ODYSSEY OLED G8 S34BG850SU
- AMD Ryzen 7 5800x3D Aqua Garancia 2026.10.16
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs